Missikisat/kauneuskilpailut?

55 posts, 3 pages, 10,231 views

#21 • • Pan Guest
Leipää ja sirkushuveja
ja kaikilla on kivaa
#22 • • Saskia Guest

Aamen! Toivottavasti kaikki maailman feministit lukevat ja sisäistävät tämän.

Hmmm...mäkin olen kyllä feministi (näen feminismin naisten ja miesten välistä tasa-arvoa ajavana liikkeenä, jossa asioita katsotaan naisten näkökulmasta).
#23 • • pHaze Guest
Pah, turhia moiset. Sisäinen kauneus on tärkeämpää, mutta vaikka sitä voisi mitata, niin turha moisellakaan olisi kisailla. Muutenkin, tänä aamuna taisin juuri Uutislehti 100:ssa nähdä Miss Scandinavia-kilpailun voittajat, eikä yksikään säväyttänyt juuri mitenkään. Persoonallisuus (myös ulkonäössä) on tärkempää kuin kaunis pepsodent-hymy.
#24 • • Lara C Guest
Syvääkin syvemmältä. EVVK.
#25 • • pakana Guest

Hmmm...mäkin olen kyllä feministi (näen feminismin naisten ja miesten välistä tasa-arvoa ajavana liikkeenä, jossa asioita katsotaan naisten näkökulmasta).

Vähän arvelinkin et toi ei oo ihan sun ikioma kysymys... enkä tarkottanu henkilöidä tota typeryyttä erityisesti kehenkään, mua vaan ärsyttää se et jotkut naiset ei ymmärrä oman kauneutensa arvoa sellaisena vaalittavana ominaisuutena, joka meiltä karvaöllyköiltä uupuu.

Hmm... ite nään kyllä feminismin sovinismin vastaliikkeenä. Eli tuntuu että useimmat feministit ajaa naista paremmaksi sukupuoleks, millä taas ei oo tasa-arvoliikkeen kanssa mitään tekemistä. En tiedä, mikä alkuaikojen feministien meininki oli, mutta tämän näkemykseni pohjaan nykyfeministien kommentteihin.

Uskoisin, että todellinen tasa-arvo (jos se nyt kaikissa asioissa edes on tarpeellista) saavutetaan vain, jos asioita katsotaan ihmisen näkökulmasta, sukupuoleen, rotuun ja seksuaalisiin mieltymyksiin takertumatta.
#26 • • funkyboy Guest
Mä tunnen muutaman tapauksen jotka kisoja kiertävät. Ne muuttaa ihmisen kuin ihmisen. Kiltistä ihmisestä tulee kylmä ja pinnallinen. Ainut kriteeri millä ihmisiä luokitellaan on ulkonäkö aivan kuten kisoissakin. Jos ihminen ei ulkonäöllään täytä tiettyjä kriitereitä ei hän ole minkään arvoinen. Jos joku missi väittää että tykkää kiltistä tai huomaavaisista miehistä, niin sallikaa mun nauraa!!! Niillä ei liiku päässä mitään muuta kuin se että millä ne sais naamaansa lisää lehtiin tai muuten vaan esille. Kaikista kissanristiäisistä tulee must bileitä missä on vain pienikin pelko jonkun julkkiksen länsäolosta. Kaikki muut arvot ympärillä hälvenee ja ainut mitä on enää hetken päästä jäljellä on ulkonäkö. Missit on kuin barbeja. Nukkeja ilman aivoja jotka vaan hymyilee nätisti! Ne kävelee niin kuin on opetettu ja sanovat mitä on käsketty sanoa. Ei tartte olla edes miss- suomi finaalissa että nuppi kilahtaa ja kusi nousee päähän. Nää nuket ei tajua enää sellaista asiaa et on olemassa muutakin kuin ulkonäkö. Kaikki asiat pyörivät ulkonäön ympärillä 24h. Lapsellista, naurettavaa mutta samalla niin säälittävää!!!
#27 • • kuilu Guest

ALENTAAKO MOINEN NAISEN ARVOA?

No voi pyhä ***** miten typerä kysymys.

Ei ole typeriä kysymyksiä, on vain typeriä ihmisiä.;)

- arvohymiöaalto -
#28 • • pakana Guest

Ei ole typeriä kysymyksiä, on vain typeriä ihmisiä.

"Ei ole typeriä ihmisiä, on vain liian lyhyitä elämiä"

;)
#29 • • Ana-- Guest
Höh. Ihme jeesustelua. Kyl mä ainakin tykkään kun hyvännäkösiä
misuja laitetaan riviin ja sitten joukolla päätetään kuka niistä on
parhaan näkönen. Se parhaan näkönen sit komistaa lehtien
kansia ja esittelee uimapukuja ja alusvaatteita iltapäivälehtien
sivuilla. What could possibly be wrong with that? Tosin omaan
naismakuuni viimeaikojen misseistä istuu lähinnä Suvi Miinala,
joka on upea =) Smokin'! Supahot!
#30 • • elok Guest
Musta niitä tyttöjä on kiva katsella! Eipä noista missikisoista paljon muuta irtoakaan...:rolleyes:
#31 • • Mrrshan Guest

Vähän arvelinkin et toi ei oo ihan sun ikioma kysymys... enkä tarkottanu henkilöidä tota typeryyttä erityisesti kehenkään, mua vaan ärsyttää se et jotkut naiset ei ymmärrä oman kauneutensa arvoa sellaisena vaalittavana ominaisuutena, joka meiltä karvaöllyköiltä uupuu.

Jos naisilta vaaditaan laittautumista ja hyvää ulkonäköä, "naisellista" ulkoasua ym. mutta miehet voivat vapaasti olla "karvaöllyköitä" niin voiko tästä todeta muuta kuin että asiat ovat menneet juuri niin kuin enemmän valtaa omaava sukupuoli haluaa?

Hmm... ite nään kyllä feminismin sovinismin vastaliikkeenä. Eli tuntuu että useimmat feministit ajaa naista paremmaksi sukupuoleks, millä taas ei oo tasa-arvoliikkeen kanssa mitään tekemistä. En tiedä, mikä alkuaikojen feministien meininki oli, mutta tämän näkemykseni pohjaan nykyfeministien kommentteihin.

Mitä nämä kommentit ovat? Usein kuulee samanlaisia väitteitä, mutta perustelut puuttuvat.

Uskoisin, että todellinen tasa-arvo (jos se nyt kaikissa asioissa edes on tarpeellista) saavutetaan vain, jos asioita katsotaan ihmisen näkökulmasta, sukupuoleen, rotuun ja seksuaalisiin mieltymyksiin takertumatta.

Niin minäkin ajattelen, siksi kirjoitin tämän kommentin vaikka olen mies.
Caro²

#32 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Tästä tulee vaan sanomista, mutta...

Mitä mieltä olet missikisoista/kauneuskilpailuista?

Mun mielestä koko kauneuskilpailuidea on lähtösin suoraan jostain maatalousnäyttelystä missä verrattiin lehmiä toisiinsa.. Ihan samanlaisia nautanäyttelyjä nämä missikisat on.. Utareet vaan on pienemmät.

Tarvitaanko niitä nykyajan Suomessa?

Kaipa niitä tarvitaan kun niitä edelleen järjestetään.. Itse vaihdan kyllä samantien kanavaa.

Tuleeko niistä vaan turhia julkkiksia?

Kaikki julkkikset jotka ei tee mitään on turhia.

Ovatko missit tyhmiä?

Tuskin tyhmiä ovat kun keksivät niin hyvän tavan päästä maineeseen tekemättä kuitenkaan juuri mitään (muuta kuin huolehtii kunnostaan).

Alentavatko kauneuskilpailut naisen arvoa?

Niiden esittäminen "kiinnostavana" ohjelmana halveeraa katsojaa.

Imho tietovisailussa on huomattavasti enemmän katsottavaa kuin nautanäyttelyssä.
#33 • • Edited pakana Guest

Jos naisilta vaaditaan laittautumista ja hyvää ulkonäköä, "naisellista" ulkoasua ym. mutta miehet voivat vapaasti olla "karvaöllyköitä" niin voiko tästä todeta muuta kuin että asiat ovat menneet juuri niin kuin enemmän valtaa omaava sukupuoli haluaa?

Jep. Kirjotinkin vaalittava ominaisuus. Yks kirjain, iso ero. Mekin laittaudutaan, mutta vaikka kuinka trimmaan ja puunaan ni tuloksena ei enempää ku hyvänäkönen mies. Ihmisnaaraiden puhdas, kaarevan kaunis sensuelli estetiikka on jotain mikä ei toistu missään muualla luonnossa. Tuskin mikään maailman tärkein asia, mut tällä hetkellä ykkössijaa pitävä onnellisuuskaan ei mikään kestävä arvo oo.

Ja onko se, että nainen voi menestyä yksinomaan ulkosilla avuilla miesten valtaa vai naisten kykyä vehdata miesten heikkoudella? Enkä muuten menis väittämään että nimenomaan miehet on sitä laittautumista vaatimassa.

Feministisinä kommentteina mä pidän sellasia joissa yleistetään naiset älykkäämmiksi, sosiaalisemmiks, empaattisemmiks tai muuten vaan paremmaksi sukupuoleksi synnytyskykynsä ansiosta. Sori et nyt ei oo lähteitä, mut yleissivistyneenä olet varmasti törmännyt vastaaviin. Nää on mun mielestä vaan saman tasosia väitteitä kuin et naiset ei kykenis johtamaan, tai että naiset kuuluu keittiöön.

[edit:quote.]
#34 • • pie Guest
Onhan noita karjakilpailuja ihan liikaa. Turha puhua alentaako kauneuskilpailut naisen arvoa, vapaaehtoisestihan kilpailijat osallistuvat. Aika usein voittajista tai osanottajista tulee turhia julkkiksia, jotka itkevät sitten keltaisissa lehdissä kuinka huonosti media kohtelee. No itsepähän ovat tiensä valinneet.
#35 • • Edited Saskia Guest
--

Originally posted by Caro²
Tästä tulee vaan sanomista, mutta...

Mun mielestä koko kauneuskilpailuidea on lähtösin suoraan jostain maatalousnäyttelystä missä verrattiin lehmiä toisiinsa.. Ihan samanlaisia nautanäyttelyjä nämä missikisat on.. Utareet vaan on pienemmät.

*naur*

Mä en kyllä ikinä lähtis tollaiseen kilpailuun missä kuitenkin sitten etsitään vaan yksilöä joka on eniten keskiverto, jolla on symmeriset kasvot (ihmiset on moneen kertaan rankanneet sellaiset kasvot kaikkein kauneimmiksi. Harmi etten löytänyt linkkiä asiaan) ja iso tukka.

Onks se sit niin siistiä tulla julistetuks muita kauniimmaks? Kuitenkaan missikisoissa ei haeta sellaista persoonallista kauneutta joka on mun mielestä parasta...j oisko hienoo olla sit julkkis vaan sen takia et on nätti?

*ihmettelee*

--
Ante

#36 • • Ante

Originally posted by Mrrshan Jos naisilta vaaditaan laittautumista ja hyvää ulkonäköä, "naisellista" ulkoasua ym. mutta miehet voivat vapaasti olla "karvaöllyköitä" niin voiko tästä todeta muuta kuin että asiat ovat menneet juuri niin kuin enemmän valtaa omaava sukupuoli haluaa?

Nii, ja sit miehillä saa olla parta ja viikset mut naisilla ei. Epistä!

Onhan noi missikisat joskus kiinnostavia, mutta se show on järjestetty jotenkin amatöörimäisesti. Tytöt ovat hiljaisia hissukoita, joilla on paljon hampaita suussa ja hiusket & meikkaus laitettu jotenkin tavalla, joka oli ehkä näyttävä ~20 vuotta sitten. Sirkukseen kuuluu pakollisena joku väsynyt artisti, joka heittää playback-keikan. Haastattelut ovat jokseenkin turhia, koska haastateltavan henkilön ulkopuolelle viittaavilla kysymyksillä (ja vastauksilla) tuskin on muuta funktiota kuin lisätä ohjelman pituutta. Siis "Miksi sinusta tulee Miss Suomi" = ok vs. "Mitä pitäisi tehdä maailman köyhille" = bad. Misseissä on muutenkin se paha puoli, että kisakauden loputtua he lerpsahtavat. Siksipä todellisia kaunottaria löytyy ihan muualta.

Vuoden 2000 missikisat a'la Ante:
  • Kilpailussa on useita luokkia kuten urheilussakin :)
  • Jokainen osallistuja duunaa itse hiuksensa ja pukunsa (meikata saa, jos sen katsoo tarpeelliseksi) - fantasiapuvut ovat plussaa
  • Uimapukukierrosta ei ole (ellei uimapuku ole osallistujan vaate)
  • Sponsoreita ei ole
  • Ikä- tai pituus- tai sukupuolikriteerejä ei ole
  • Missiehdokkaan ei tarvitse kävellä lavalla ja esitellä itseään mikäli ei halua, voi tehdä jollain muulla vaikutuksen yleisöön
  • Kilpailuja ei pidetä laivalla tai hotellilla. Joku palatsi, linna tai vastaava paikka on ok
  • Kilpailut televisioidaan, mutta esitystä ei katkaista mainoksilla
  • Jos on liian tyhmä ei pääse missiksi, epätaakit muijat käännytetään heti ovella pois
  • Alkukarsinnoista päättää taakien mimmien ryhmä, jonka olemassaoloa ei kyseenalaisteta
  • Missien mitat tulee olla kohtalaisen luonnollisia kilpailuun osallistuvalle henkilölle, ei älyttömällä laihduttamisella hankittuja
  • Lopuksi kaikki lähtee juomaan kaljaa (tai siideriä) ja kuuntelemaan deephousea tai polkkaa
#37 • • Edited Tapi T Guest

Uimapukukierrosta ei ole

Älä nyt hyvä mies tälläsiä puhu!
#38 • • Mrrshan Guest

Feministisinä kommentteina mä pidän sellasia joissa yleistetään naiset älykkäämmiksi, sosiaalisemmiks, empaattisemmiks tai muuten vaan paremmaksi sukupuoleksi synnytyskykynsä ansiosta. Sori et nyt ei oo lähteitä, mut yleissivistyneenä olet varmasti törmännyt vastaaviin.

Eli siis mielestäsi feminismi pitää naista parempana sukupuolena sillä perusteella että olet kuullut kommentteja joiden mukaan naiset ovat parempia, luokittelet nämä kommentit feministisiksi ja teet arvion feminismistä sen perusteella. Tämä on kehäpäätelmä.

Nojaa. Kyllä sillä sanalla voidaan tarkoittaa aika monia asioita.
#39 • • Taedium Guest
Mä ajattelin tota ennen karjakilpailuna kans. Noh, kai se nyt vähän sitä on vieläkin. Citius altius fortius. Mulle kuitenkin on sama kisataanko sillä kuka on kaunein vai kellä on nopein auto. Kisoja ne on molemmat. Mikäli autourheilu auttaa henkilöautojen turvallisuutta ja tekniikkaa, niin autourheilu on paitsi monille hauskaa, myös hyödyllistä. Lisäksi autourheilu pitää työväenluokan hiljaisena, kuten esimerkiksi missikisat. Missikisoissa saadaan taas esmes yleisöäänestyksillä mitattua kansan kauneusihanteet, jotta ensi vuonna mainoksissa esiintyy juuri sillä hetkellä olevia ihmisiä, jotka uppoaa siihen tällä hetkellä kauneimpaan lokeroon. Jos muotia pitää tärkeänä, niin kyllä missit on erittäin hyviä muodin levittäjiä. Tottakai jokainen 14-v tyttö haluaa samanlaiset pinkit pvc-buutsit ku missilläki.

Se, että onko missit tyhmiä on vähän sama kysymys, kuin onko jäätelökauppiaat tyhmiä. Emme tiedä. ...No tosin uskoisin, että jäätelökauppiaat (kesäduunarit poissuljettuna) on pääsääntöisesti tyhmempiä, kuin missit. Ei sitä nyt ihan sillä pääse malliksi ja siitä ylöspäin jos äo on siinä kengännumeron ja delffiinin välimaastossa. Jäätelökauppiaaksi pääsee, jos osaa pyörittää palloja, eikä pahemmin varastele kassasta. Eikä missikisat sinällään alenna naisen arvoa. Eniten olen nähnyt naisten itsensä mollaavan missejä ja siten tiputtavan naisen arvoa. ...No toisaalta yleisin kommentti miesten suusta on varmaan "Aika turhaa... no uimapukukierroksen mä voin kattoo." - Eli ei ne kisat sinällään, vaan yleisön reaktio on tässä syyllinen, mikäli arvo siitä johonkin suuntaan heiluu.

Hmmm...mäkin olen kyllä feministi

Mä pyrin taas unohtamaan sukupuoliroolijaon kun tapaan uusia ihmisiä. Olen nimittäin tavannut monia miehiä, jotka on naisellisempia kuin Kata Kärkkäinen ja miehekkäämpiä naisia kuin Tony Halme. Lähinnä se, miten käyttäydyt ensi kertaa tavatessamme tai se, miten käyttäydyt, kun ensi kerran näen televisiosta sinut määrää aika paljon siitä, mihin kastiin tiputan. (Ensitapaaminen merkkaa mulle aikas paljon, vaikka siitäkin pyrin eroon. - Tietoisesti pyrin välttämään ensivaikutelman jättämää leimaa aivoissani, mutta niin ei vain aina käy.)
Valitettavasti armeija ja työelämä on saanut minut suhtautumaan varauksellisesti naisjohtajiin. Silti mitään perusjärkevää syytä tähän ei ole. Se fakta, että jokainen kohtaamani varusnaisjohtaja ja minun esinaiseni töissä ovat olleet hermoheikkoja ei merkitse sitä, että kaikki naisjohtajat sitä olisi.

Originally posted by kuilu
Ei ole typeriä kysymyksiä, on vain typeriä ihmisiä.;) - Mr. Garrison... LOL! :001:

sukupuolikriteerejä ei ole

Huono vertaus. (Pahus, miksi en etsinyt linkkiä kun toisella topicilla tätä tarttin faktana...) Miehen seksuaalisuus on enemmän visuaalista, kuin naisen. Missin tulee vedota ennenkaikkea seksuaalisuuteen, sitähän kauneus pohjimmiltaan on. Miehistä vain noin 5% varmasti pitää miestä seksikkäämpänä, kuin naista ja näistä 5%:sta en tiedä kuinka pieni osa asettaa sekä miehen, että naisen samalle linjalle. Ja toinen tutkimus jonka luin, kun jenkeissä joitain tuhansia haastateltiin, niin todettiin, että 98% heteromiehistä ja noin 60% heteronaisista pitää seksikkäämmän näköisenä naisen masturbointia, kuin miehen. Koska ihmiset epäonnistuvat näkemään miehet ja naiset tasapuolisina, en kannata tätä ideaa.
#40 • • Felis Guest

Eli siis mielestäsi feminismi pitää naista parempana sukupuolena sillä perusteella että olet kuullut kommentteja joiden mukaan naiset ovat parempia, luokittelet nämä kommentit feministisiksi ja teet arvion feminismistä sen perusteella. Tämä on kehäpäätelmä.

Nojaa. Kyllä sillä sanalla voidaan tarkoittaa aika monia asioita.

Joo.. feminismi alunperin tarkoitti sukupuolten tasa-arvoa ajavaa liikettä, ja on sitä edelleen, mutta siitä on myös muodostunut haukkumasana, joka kohdistetaan kaikkeen, mitä pidetään uhkana nykyiselle järjestykselle. Käsittääkseni lähinnä miehet viljelevät sitä haukkumasanana rutkasti, joten en yhtään ihmettele, että pakanallakin on tällainen kuva. En tiedä olisiko parempi luopua koko sanasta, vai palauttaa sen alkuperäinen merkitys, mutta nykyinen kaksoismerkitys tuo ongelmia, koska heti kun joku sanoo olevansa feministi (ajavansa tasa-arvoa), joku peräkammarin bisnesmies on nyrkki ojossa syyttämässä miesvihasta. On muuten olemassa myös feministimiehiä, enkä oikein usko, että heidän aatemaailmaansa kuuluu naisten ylivertaisuus.