Kitarat ja vahvistinmallintajat

29 posts, 2 pages, 9,127 views

Avatar
#21 • • Sniff Guest

Tietääkö joku onko toi Floyd Rosen tyyppi vika että ala E on aina viritysmittarin mukaan väärässä vireessä. Joutuu virittää ylempien kielien mukaan, mutta silloin viritysmittari näyttää puuta-heinää?



floydit (varsinkin kelluvat) on herkempii kosketukselle... tallaan tahi kaulaankaan tarvi paljoo koskea ja vire saattaa jo pikkasen muuttua. viritettäessähän kitaraan ei oikeastaan saisi koskea kielen soidessa jos ihan kirjan mukaan mennään. se että mennäänkö onkin jo ihan eri juttu.
mulla on yksi floydikitara ja eip oo vastaavaa ongelmaa ollut. jos sulla on kelluva floydi niin saatta johtua siitä että talla on säädetty väärin (luultavasti jouset liian löysällä, jolloin talla tilttaa 'taaksepäin' suhteessa bodyyn). ehkä.
Avatar
#22 • • Edited txgov Guest
Joo, kitarat meni suoraan V-AMPin läpi blasteriin omalle raidalle sekvensseriin joka osaltaan selittää tota ohuutta, mutta totta tossa toinenkin kaveri sanoi jo että aika taustalle ne jää. Pitääpä miksailla lisää. Kyllä mä niissä ihan tota 2 millistä plekua käytin, on noista akustisen kitaratunneista kulunut jo 12 vuotta. :D

Noi rummut.... no mä kattelin lauantaina ritari ässää telkkarista... hehehheee..

Elikkä käytännössä noi taustathan on puhdasta Reason 2:sta (parhaat 400 euroa mitä olen softaan upottanut :) ) josta ne on rendattu cakewalkiin ja V-amp tosiaan SB inputtiin kiinni ja suora monitorointi niin että kuulee taustat ja kitarat yhdessä, mutta kitarat menee omalle raidalleen. No, täähän siis oli selviö, mutta kerroinpa kuitenkin.

Floydissa mulla on neljä jousta viidestä elikkä kyllä se aika tiukka on, ajattelin lyödä sinne vastepalan ja viidennen jousen että siitä tulee käytännössä kiinteä tallainen sitten, en muutenkaan kauhesti vibraa tarvitse kun ei mulla ole siihen kampeakaan. :)

edit: pistän sulle toiv. huomenna linkin taustoihin.
Avatar
#23 • • txgov Guest
zieers.

Nyt klassinen kysymys, millä vahvistinmallinnus asetuksilla saisi aikaiseksi tuollaisen Money for nothing kitarasoundin, vaiko saako mitenkään?

@sniff: pistin sulle privan.
Avatar
#24 • • Sniff Guest
noh, ensinnäkin valitse vahvistimeksi joku vanha fenderi tai voxi (bassman, supro, ac-30 tjsp). sen verran gainii että ihan pikkusen räsähtää jos strummaa täysii.
jos mikkien magneetteja on mahdollista siirrellä (niinku vaikka v-typessä) niin käytä tallamikkii ja siirrä ainakin ohuimpien kielten magneetteja skidisti kaulaa kohti. muuten esim. talla + keski tai talla + kaula. ei humbuckereina, vaan single coil. käytä plate- tai spring-kaikua (riippuu valmistajasta mikä natsaa parhaiten). kompura saattais myös tehdä hyvää (ehkä kapee chorus?). ja keskiäänii kunnolla mukaan.
ja koska knopfler soittaa kynsillä, kannattaa koittaa tehdä plekuvalinta vähän sen mukaan (eli ei ehkä mitään yli millin paksusta, materiaalikin voi vaikuttaa).

luulis menevän ainakii suht lähelle
Avatar
#25 • • txgov Guest
yep, kiitokset.

Behringeristä löytyy bassman ja voxit , täytyypi testailla. keskiääni soundit löytyy mulla varmaan tuolta talla+keski mikin puolelta. Mulla ei noita noita magneetteja voi rukata mutta on toi 5 portainen kytkin mikeille. Jotenkin tuntuu että noi 2 katkaisijaa Tonen ja Volumen välissä on pelkästään kosmeettisia kun ei ne oikein tee mitään. :rolleyes:

Kyllä kitara on tuonut avaruutta musiikin tekoon pirusti.

Billy Idol, White Wedding meets drum'n'bass. :D

-t
Avatar
#26 • • Sniff Guest

Jotenkin tuntuu että noi 2 katkaisijaa Tonen ja Volumen välissä on pelkästään kosmeettisia kun ei ne oikein tee mitään.



ahaa... onko sulla siis humbucker-single-humbucker mikkisetuppi?
ettei ne kytkimet ois noille humbuckereille kakkoskela päälle/pois? (eli humbucker/single coil)
jos näin on, niin kyllä niille on käyttöä ;)
Avatar
#27 • • OSC8 Guest



Billy Idol, White Wedding meets drum'n'bass. :D

-t




Hehe, emme malta odottaa :010:
Avatar
#28 • • txgov Guest




ahaa... onko sulla siis humbucker-single-humbucker mikkisetuppi?
ettei ne kytkimet ois noille humbuckereille kakkoskela päälle/pois? (eli humbucker/single coil)
jos näin on, niin kyllä niille on käyttöä ;)



Jep H+S+H konfiguraatiolla tuo keppi on. Pitääpä kuunnella oikein tarkasi. Kiitokset. Tällä hetkellä niistä on hyötyä vaan kun sormella koskettaa rautaa kytkimessä niin hurina vähenee aavistuksen. :) Pitää varmaan kokeilla folioida tuo kotelo.
Avatar
#29 • • txgov Guest
Jep, ja kyllähän ne kytkimet niitä kakkoskelan kytkimiä olikin. :) Minä pönttöpää vaan en ollut kuunnellut tarkasti ja tuota muuta säätöä vaan ihmetellyt. Tulipas hölmö olo. :) kiitokset jälleen kerran.