Vastaa Kyselyyn!

51 posts, 3 pages, 7,709 views

Avatar
#41 • • Salla Guest
Tosi mahtava juttu tää sun opinnäytetyö. oon itse myös kulttuurituottaja linjalla, Stadissa tosin ja oon pähkäilly paljon omaa tulevaa opinnäytetyötä. Se että sä olet keksinyt hyödyntää näin upeesti sun vapaa-ajanviettoa ja koulutusta on kyllä hatun noston arvoinen juttu :) :) :)
Avatar
#42 • • r.pete Guest
;) Uskallatko laittaa myös varsinaisen työsi näkyville, tulisi varmaan meheviä keskusteluja!
Avatar
#43 • • Charlotta Guest
Taitais tulla vähän liiankin meheviä keskusteluja:)

Työ sisältää haastatteluja, tutkimukseen vastanneiden antamia vapaita kommentteja, kuva-aineistoa yms. materiaalia, jota kerätessäni sovin eri henkilöiden kanssa, että sitä ei tulla julkaisemaan yleisesti ja se päätyy ainoastaan opinnäytetyöhöni.

Ei työ todellakaan sisällä mitään arkaluontoista matskua, haluan vain pitää kiinni siitä mistä olen sopinut työssä auttaneiden ihmisten kanssa alunperin.
Avatar
#44 • • Tapi T Guest
Myös mun mielestä ois mukava lukea, mitä mieltä "isot pojat" ovat asioista, nimiä ei tietenkään tarvitsisi julkaista. Anyways multa tulee kyllä propseja, hienoa työtä!

(Mä oon muuten ton tutkimuksen valossa aikamoinen Pertti Perusreivaaja... :rolleyes: )
Avatar
#45 • • r.pete Guest
En koita painostaa sinua laittamaan sitä työtäsi esille, en ehkä itsekkään viitsisi keskustelufoorumeille omaani levitellä, mutta...

Ainakin TKK:lla opinnäytetyöt ole julkisia ja ne on pidettävä nähtävissä osastolla jonne ne on suoritettu. Opinnäytetyö on voitava alistaa julkisen kritiikin kohteeksi, jotta mahdolliset virheet ja vilpit voidaan havaita ja korjata. Nykysäännöstön puitteissa salaus onnistuu ainoastaan nk. Professorin hyllytys-menetelmällä.

CASE NOKIA: Nokia yritti sopia TKK:n kanssa tänä/viime vuonna sopimuksen, jonka mukaan Nokialle tehtävät lopputyöt ovat automaattisesti salaisia. TKK ei suostunut!

Ja vielä kerran, jos et työtäsi halua näyttää niin I totally respect it!
Radarski

Posts: 182

#46 • • Radarski
Mitkähän ne kysymykset oli..
Meinasin vaan, että onkohan otos kuinka luotettava, kun
kysyt tällaiselta "bile porukalta"
Toikin nyt riippuu ihan niistä kysymyksistä...
eli jos siellä oli kysymys, että "kuinka usein käyt bileissä"
ja kysyt sitä tällaiselta aktiivi porukalta, niin se ei
anna välttämättä oikeaa kuvaa.
Avatar
#47 • • Edited Tapi T Guest


Meinasin vaan, että onkohan otos kuinka luotettava, kun
kysyt tällaiselta "bile porukalta"


Kuten Charlotan ensimmäisestä postauksesta käy ilmi, on tutkimus tarkoitettu nimenomaan bileissä aktiivisesti käyville. Sitäpaitsi olisiko ylipäänsä järkeä kysyä eläkeläisten mielipiteitä bileistä ja "skenestä"?

Jos seitsemän sataa bileaktiivia kysymyksiin vastaa, niin mielestäni se on täysin riittävän suuri otanta koko skenestä ja tutkimusta voi pitää luotettavana.
Avatar
#48 • • Charlotta Guest
Kysymykset on vastausvaihtoehtoineen mukana Liitteessä (liite.pdf).

Tämän tutkimuksen oli tarkoitus näyttää sen porukan mielipiteitä/tottumuksia, jotka käyvät enemmän tai vähemmän bileissä (tuloksen ei ole esim. tarkoitus edustaa koko Pääkaupunkiseudun populaation mielipiteitä ja tottumuksia).

Esim. Sam Inkinen, Markku Salmi ja Mika Söyring tekivät vuonna 1994 vastaavan tutkimuksensa tapahtumissa jaettujen vastauslomakkeiden avulla - saivat 290 vastausta.

Olishan se hienoa saada esim. 5000 henkilön otos, mutta kyllä mä uskon, että tämä tulos on suhtkoht kuvaava - kuvaavin tähän mennessä scenestä tehty tutkimus. Ja hei - ei minusta mitään tohtoria tullut;)
Radarski

Posts: 182

#49 • • Edited Radarski



Kuten Charlotan ensimmäisestä postauksesta käy ilmi, on tutkimus tarkoitettu nimenomaan bileissä aktiivisesti käyville. Sitäpaitsi olisiko ylipäänsä järkeä kysyä eläkeläisten mielipiteitä bileistä ja "skenestä"?

Jos seitsemän sataa bileaktiivia kysymyksiin vastaa, niin mielestäni se on täysin riittävän suuri otanta koko skenestä ja tutkimusta voi pitää luotettavana.



Joo, no tuli kattoa hiukan hätäsesti.. kyllä se sitten on luotettava.
Mitä eiks eläkeläiset ookkaan niitä aktiivisimpia bilettäjiä :p?
Avatar
#50 • • dixoff Guest


Ainakin TKK:lla opinnäytetyöt ole julkisia ja ne on pidettävä nähtävissä osastolla jonne ne on suoritettu.



Kyllähän tuossa Charlotan antamasta linkistä löytyi myös työn tiivistelmä, jossa kerrottiin, missä tuota opinnäytettä säilytetään. Eiköhän sen voi siellä käydä myös lukemassa, luulisin.

Ja mitä tulee 700 hengen otokseen, niin se on jo useita, ellei jopa kymmeniä, prosentteja bileissäkävijöistä, joten siitä pitäisi jo saada irti ihan hyviä tilastoja. Esim. puolueiden kannatusta koko maassa mitataan otoksilla, jotka ovat luokkaa pari tuhatta ihmistä, ja aika hyvin ne vaalien allakin paikkansa pitävät.
Avatar
#51 • • r.pete Guest

Originally posted by dixoff
Kyllähän tuossa Charlotan antamasta linkistä löytyi myös työn tiivistelmä, jossa kerrottiin, missä tuota opinnäytettä säilytetään. Eiköhän sen voi siellä käydä myös lukemassa, luulisin.



Varmaan voi, mutta todennäköisesti kukaan ei käy. Eikö Jaakonkin mielestä olisi kätevämpää, jos saisi koko työn nähtäväksi netissä. Ainakin bileitä järjestävien tahojen luulisi olevan kiinnostunut ja bileissä kävijöidenkin. OK, lopetan ruikutuksen tähän - jos työ ei tule esille niin se ei tule piste