Virallinen Myyrmannin tapahtumat -topic

170 posts, 9 pages, 26,922 views

#161 • • Taedium Guest

Heh! Päivän läppä! :001:

Erittäin todennäköistä on, että ei ole pommia siellä, mutta on myös erittäin epätodennäköistä voittaa lotossa täysjättipotti.
#162 • • Sniff Guest

Erittäin todennäköistä on, että ei ole pommia siellä, mutta on myös erittäin epätodennäköistä voittaa lotossa täysjättipotti.

niin no... kyllähän sen joku voittaa kuitenkin vähintään n. joka kolmas kerta;)
#163 • • OSC8 Guest

Hehhhh, aivan :002:
#164 • • Taedium Guest

niin no... kyllähän sen joku voittaa kuitenkin vähintään n. joka kolmas kerta;)

Niin, ehkä toi Myrtsi olikin juuri se "kolmas" kerta...
#165 • • l e b e u Guest
Meikkis oli n. 20 metrin päässä pommista, kun se räjähti.
Mutta ei natsannut seuraavana päivänä lotossa.
Kai se on ihan ymmärrettävää...tunnen kuitenkin jääneeni
voitolle. Voi mua, jos asiat olisivatkin menneet toisinpäin :001:
#166 • • Edited Taedium Guest

11011001000001100101100000110001010000011001011
000001110101

01010111011010000110000101110100001000000110010001101111011001010111001100100000011010010111010000100000011011010110010101100001011011100011111100000000

Hyvä että jäit henkiin. Siitä olen onnellinen.

edit: Ei tajuu... Toi dorka UBB koodi ei osaa tota [ / quote ] tagia. Lyö siihen jonku välilyönnin / ja quote merkkien väliin. Ja sit ku painaa edit, niin koodi näyttää oikeelta. Paska, buginen softa.

No ku löi riittävästi rivinvaihtoja ni nyt se tajus. Idioottimaisen buginen softa.
#167 • • Vares Guest
En tiedä, onko tätä sivuttu aiemmin, mutta mun mielestäni media on kohtuullisen iso osa tätä ongelmaa. Miettikää ton latvalahon tekemän tempun keräämää julkisuutta. Lehdet (iltapäivälehdet erioten) TV, radio, suruliputukset jne. jne. Heppu sai juuri sellaisen haloon aikaiseksi kun todennäköisesti oli aikonutkin. Ja mikä tietysti pahinta, näytti esimerkkiä muille hulluille. Ikävä kyllä, tässä maassa on liikaakin tyyppejä, jotka rekisteroivät tämän puolen asiassa hyvinkin tarkkaan. Tyyppejä, jotka ajattelevat että vau, Petri on näyttänyt meille tien. Ainakin musta tuntuu, että kun Suomessa yksi menee ja aloittaa ammuskelun jostakin huoneistosta johon on itsensä lukinnut, niin seuraajia löytyy lähiaikoina kummasti. Tässä taannoisessa pulverikirjevillityksessä oli jotain samaa, olkoonkin tekojen seuraukset ihan toiselta planeetalta. Hullut teot laukaisevat muissa hulluissa jonkinnäköisen epidemian. Ja sitä varmemmin, mitä enemmän julkisuutta juttu saa. Tämä pommitemppu toki vei järjettömyyden Suomessa aivan uudelle asteelle, mutta pahoin pelkään, ettei se jäänyt historiaan ainutlaatuisena juttuna. Toivon sitä hartaasti kyllä!
Miksei median roolia voisi vähän uudelleen arvioida? Mitä jos ko. tapahtumasta olisikin tehty vain yksi, kattava, kuivahko selvitys TV:ssä ja lehdissä? Tällöin ainakin se tärkein houkutin näille kaameuksille vesittyisi täydellisesti. Nythän iltapäivälehdet tahkoavat rahaa näillä mässäyksillä minkä kerkiävät. Tiedän toki, että tässä uutisointimallissa puututaan sananvapauteen, mutta jos noita terästettyjä ilotulitteita alkaa possahdella enemmän, niin jokainen joutuu kyllä puntaroimaan arvojaan uudelleen. Itse en ainakaan kauheasti pettyisi, jos mun ei tarvitsisi montaa viikkoa lukea samaa kerta toisensa jälkeen.
Toivon, että he, joita tämä tragedia lähimmin kosketti, eivät lopullisesti olisi menettäneet uskoaan ihmiseen.
#168 • • Taedium Guest

media on kohtuullisen iso osa tätä ongelmaa.

Media on aina mukana. On se hyvä ja huono juttu. Aluksi on hyvä, että media on mukana. Moni ei saisi tietoa tapahtumista. Vaikka tiedot eivät ole kattavia eivätkä aina täysin totuudenmukaisia, voi kaukanakin asuva seurata tilannetta. Ja kyllä minä ainakin haluan tietää mitä minun kotikaupungissa tapahtuu, vaikka siellä en juuri sillä hetkellä olisikaan. Silloin kun mennään siihen, että samalla jutulla ratsastetaan viikkoja, jopa kuukausia, niin syyttävää sormea saa kohdistaa lukijoihin. Lehti myy sitä mikä myy. Itseänikin häiritsee joskus kun joillain asioilla ratsastetaan niinkin pitkään.

Toisaalta eräs kaverini murhattiin 9 vuotta sitten ja silloin tuli kyllä luettua kaikki lehdet mitä asiasta sai vielä pitkään varsinaisen kohun laannuttuakin. Tollaset asiat, jotka kolahtaa, niin niitä tulee luettua. Varmasti siihen aikoihin oli ihmisiä, jotka kelaili, että mitä tosta nyt enää jauhaa - kuollu se on kumminkin, mutta itseäni kun asia kosketti, niin mielenkiintoa riitti. Ja tuolla kun noin sata ihmistä lähti sairaalaan, niin siinä sadalla ihmisellä on paljon ystäviä, sukulaisia, duunikavereita ja tuttuja, jotka haluavat tietää aiheesta.

taannoisessa pulverikirjevillityksessä[/b] [...] Hullut teot laukaisevat muissa hulluissa jonkinnäköisen epidemian.

No se, että joku pilanpäiten laittaa pikkusen perunajauhoja kirjekuoreen on vähän eri kaliiberia kuin räjäyttää ostoskeskus. Vaikka jauhokirjeetkin on vakava juttu ei sitä tavallinenkaan ihminen niin pahaksi käsitä, kuin pommi-isku. En usko, että tästä nyt sen kummempaa epidemiaa tulee.