Virallinen Myyrmannin tapahtumat -topic

170 posts, 9 pages, 26,827 views

#101 • • OSC8 Guest

Enpä viitsinyt kirjautua sisään, mutta mielenkiintoisia aiheita. Jospa vaikka tarvitsee mökille ensi kesäksi syvyyspommeja. Kyllä sananvapaus on jees!!:012: (not)

Ja tässäpä vasta kauhea foorumi onkin: http://www.platinum.ac/forums/showthread.php?s=&threadid=3317 ..keskustelua huumeiden käytöstä, niin puolesta kuin vastaankin! Kieltäkää keskustelupalstat heti ennenkuin aloitan tykittään kannabista suoneen!

;) Eli ehkä se sananvapaus itsessään ei näitä juttuja aiheuta.
#102 • • Edited JussiS Guest

Tässä tapahtuman tunnekuohussa on mennyt päättäjiltä (mm Itälä) nyt puurot ja vellit sekaisin - etsitään syyllistä niistä paheellisuuden pesinä yleisesti pidetyistä asioista, tällä kertaa Internetistä, vaikka ainoa syyllinen on pommin räjäyttäjä.

Heh, me oltiin jo muutaman päivän verran kaverin kanssa odotettukin, että koska "Itälä asettaa työryhmän tutkimaan internetin keskustelupalstojen toimintaa".

Enää puuttuu että Itälä alkaa etsimään syytä huumeista, ja vaatiikin kaikille internetin käyttäjille pakolliset huumetestit.
#103 • • anqqa Guest

oletko ajatellut mitä itsemurha aiheuttaa kuolleen lähisukulaisille tai ihmisille jotka välittivät hänestä? Itsemurha on itsekästä, koska se selvittää vain kuolleen ongelmat ja luo ison kasan niitä muille...

tottakai, mutta yksinkertainen faktahan on ettei tuo enää paljoa päätä paina itsemurhan jälkeen. toi kyllä hieman sotii sitä vastaan miks hoitaa homma kotiin mahdollisimman näyttävästi, sillähän ei mitään väliä enää sitten oo. no, yleensä moisissa tilanteissa looginen ajattelu hieman jää taka-alalle.

toisinaan myös kummastuttaa minkä takia ns. pahoille teoille lähdetään hakemaan selitystä äärimmäisen kaukaa, yllättävän usein syy on varsin yksinkertainen, jopa yksinkertaisin.

internetin vetäminen osasyylliseksi yksinkertaista puukkotappelua monimutkaisempiin tekoihin on trendikkyydestään huolimatta hieman jännää myös. jos tiedot olis haettu vahingossa vaikka kirjoista, tuskinpa kirjaa vastaan hyökättäisiin, vaikka helpompihan niitä on polttaa kuin nettiä kontrolloida.

nimen julkaiseminen.. kyseenalaista, mutta ennemmin tai myöhemmin se kuitenkin jostain pulpahtaa, joten sen ensimmäisenä julkaiseva voittaa taas yhden erän lehtien myyntitaistossa. ulkomaillahan nimi julkaistaan varsin usein, tosin yleensä eloon jääneiden pahantekijöiden nimi. tavallaan hyvä tapa rangaista tekijää, mutta samalla joutuu kärsimään syyttömät omaiset.

turvattomuuden tunnetta ulkona liikkuessa? yksittäiset tapaukset ei vaikuta, mutta jos päästään afrikkameisinkiin missä ammutaan kaikkea mikä liikkuu ja sen jälkeen vielä pari varmistuslaukausta, niin sitten voi puhua turvattomuudesta. tosin jos ei oo kaikki astiat kaapissa, voi ko. tapauksen mediahuomiosta saada itsemurhaa hautovat lisäpontta suunnitelmiinsa..

sen vertaa en ole jaksanut nuutisia seurata, että tietäisin poksahtiko pommi vahingossa liian aikaisin, vai asennettiinko se vartavasten omalle paikalleen ja laukaistiin suunnitelmien mukaan. vahinkohan muuttaisi asiaa huomattavasti..

mitä tästä opimme? emme mitään =)
#104 • • Edited Taedium Guest

miks hoitaa homma kotiin mahdollisimman näyttävästi,

Jos minä koskaan harkitsisin itsemurhaa, haluaisin tehdä sen mahdollisimman näyttävästi ja viedä mukanani mahdollisimman monta. Miksi? Ei sen kummempaa syytä kuin että "jos mä en oo, ni ei oo kukaa muukaan." (Älkää pelätkö: Olen liian pelkuri ikinä edes harkitsemaan itsemurhaa - mulla ei olis kanttia. [1])

tuskinpa kirjaa vastaan hyökättäisiin, vaikka helpompihan niitä on polttaa kuin nettiä kontrolloida.

Hm... itse varon useinkin viittaamasta viime vuosisadan alkupuolella keskieuroopassa vallalla oleviin liikkeisiin, mutta nuo Itälän kommentit kyllä saavat hieman minunkin viittaukset tuohon kirjanpoltto tyyppisiin aiheisiin...

ulkomaillahan nimi julkaistaan varsin usein, tosin yleensä eloon jääneiden pahantekijöiden nimi. tavallaan hyvä tapa rangaista tekijää, mutta samalla joutuu kärsimään syyttömät omaiset.

Ja periaatteessa kun mainostetaan, että tämä henkilö 18-vuotiaana joutui setänsä kusettamaksi ja pankille velkaa. No nimi ja kuva lehtiin. Sitten siinä 30-vuotiaana hakee töitä, niin eiköhän siellä jossain paikassa vielä ole koko pahantekijöiden kirjo lehtileikkelein seinällä ja työpaikan sijaan mies saakin turpaan. (Aika hatusta vedetty skenaario, mutta kaikkea voi tapahtua.) Itse pidän niin, että valtio määrittelee rangaistuksen ja sen sovitettuaan rikollisella on puhdas pöytä. Vaikka itse pitäisin rangaistusta naurettavana, niin silti en sodi valtion päätöstä vastaan. Nimen ja osoitteen julkaisu lehdessä taas antaa mahdollisuuden kostaa ja rangaista jo rangaistua.

sen vertaa en ole jaksanut nuutisia seurata, että tietäisin poksahtiko pommi vahingossa liian aikaisin, vai asennettiinko se vartavasten omalle paikalleen ja laukaistiin suunnitelmien mukaan.

Ja syy olisi kiva tietää. Varmuutta emme tule saamaan. Viittaa kyllä. Vaikka itsemurhaviesti löydettäisiin, ei pommittajan mieli ole ollut kovinkaan selkeä tekohetkellä, eikä siis kirjekkään kaikkea kertoisi, vaikka kuinka avoimesti olisi sen kirjoittanut. Kaikki hänen tuottama materiaali (se pyrotekninen foorumi on muuten poistanut sen RC:n uni postauksen) pitäisi saada psykiatr(e)ille, jo(t)ka tutkisi sitten mitä tuon miehen päässä on liikkunut. Siitä voisi jotain suuntaa saada.

[1] - Itsemurha on pelkurimainen pakotie, mutta myöskin sen suorittaminen vaatii rohkeutta. Se kun on lopullinen ratkaisu. En usko, että koskaan elämäntilanteeni johtaisi siihen, että enemmän rohkeutta vaatisi jatkaa elämää.
#105 • • anqqa Guest

Jos minä koskaan harkitsisin itsemurhaa, haluaisin tehdä sen mahdollisimman näyttävästi ja viedä mukanani mahdollisimman monta. Miksi? Ei sen kummempaa syytä kuin että "jos mä en oo, ni ei oo kukaa muukaan."

tätä juuri meinasinkin, että jos ajattelee hällä väliä muiden tunteista, mutta silti haluaa kaikkien muistavan? eli keskenään hieman ristariidassa vaikka noinhan se 'kannattaa' tehdäkin.

Ja periaatteessa kun mainostetaan, että tämä henkilö 18-vuotiaana joutui setänsä kusettamaksi ja pankille velkaa. No nimi ja kuva lehtiin. Sitten siinä 30-vuotiaana hakee töitä, niin eiköhän siellä jossain paikassa vielä ole koko pahantekijöiden kirjo lehtileikkelein seinällä ja työpaikan sijaan mies saakin turpaan. Itse pidän niin, että valtio määrittelee rangaistuksen ja sen sovitettuaan rikollisella on puhdas pöytä. Nimen ja osoitteen julkaisu lehdessä taas antaa mahdollisuuden kostaa ja rangaista jo rangaistua.

nimeä ei tarvitsisi jokaisesta pikku näpistyksestä julkaista etusivulle värikuvallisen reportaasin kera, vaan lähinnä 'pahimmista' rikoksista, eli lähinnä murhat (ei välttämättä tapot) ja raiskaukset yms, missä tuhotaan toisen elämä melko tehokkaasti. toki tähän mielipiteeseen vaikuttaa oma vakavuuskäsitys.. tuntuis olevan tehokkaampi pelote löytää kotiovesta maalattu 'raiskaaja' -teksti kuin kärsiä 12kk nimettömänä täysihoidossa, esim.

Itsemurha on pelkurimainen pakotie, mutta myöskin sen suorittaminen vaatii rohkeutta. Se kun on lopullinen ratkaisu. En usko, että koskaan elämäntilanteeni johtaisi siihen, että enemmän rohkeutta vaatisi jatkaa elämää.

tätähän muistaakseni käsitelty enemmänkin joskus täällä? mutta useinhan(?) itsemurha(yritys) on avunhuuto, sen takia sillalta hypätään jalat edellä, maistellaan nappeja joiden vaikutus ei ole välityn, viillellään ranteita missä kestää aikansa ennen kuin kuivutaan.. varmempiahan nämä pommit on, olettaen että riittää tehoa, ja kylkiäisenä saadaan se show-vaikutus. njoo..
#106 • • Taedium Guest

nimeä ei tarvitsisi jokaisesta pikku näpistyksestä julkaista etusivulle värikuvallisen reportaasin kera, vaan lähinnä 'pahimmista' rikoksista,

Vastasin muualla - Menee muuten pahasti offtopiciksi.
#107 • • Ryvon DJ Guest
Itseasiassa missä siitä itsemurha-vaihtoehdosta on ees virallisesti päätetty? Onko se siis jo lukkoon lyöty, löytyikö itsariviesti tms?

Tuli vaan mieleen jospa tässä olisi käynyt klassinen pommin käsiin levähdys, eli tällä kaverilla tosiaan oli kieroutunut ajatus räjäyttää tuo likainen pommi ostarin sisällä, vaikka radiolähettimellä tms., mutta omaa henkeä EI ollut tarkoitus lopettaa, mutta pommipa otti signaalin jo ostarissa jostain mummon kännystä?
Ostareissa erilaisia radiosignaaleja on varmaan tuhansittain, ja jos kaveri on jotain radio-ohjattavien taajuuksia/kiteitä käyttänyt, niin kaikkihan tietää että reagoi suunnilleen mihin vaan...

Kaikki tuntuvat heti assosioivan että kun jätkä ei puhu eikä pukahda, se ratkaisee ongelmansa itsarilla... ?
#108 • • Taedium Guest

Tuli vaan mieleen jospa tässä olisi käynyt klassinen pommin käsiin levähdys,

Kun lukee sitä foorumia (jonka luulin poistetun, mutta olikin vain offline hetken.) niin huomaa, että RC nimimerkillä hän kirjoitti ja silti muisti varoittaa muita turvallisuustekijöistä. Esmes Ureanitraatin teossa. Hapan kaadetaan aina emäksisempään ja happojen keittelyä ei suositella yms. Eli turvallisuustekijät oli varmasti tiedossa. Minun on näiden tietojen valossa erittäin vaikea uskoa, että tämä tyyppi olisi ottanut radio-ohjattavan kaukosäädintä käteensä muussa tarkoituksessa kuin kavereiden kanssa kilpaa ajaessa.

Itse oletan asian olevan joko itsari, tai sitten sytytin oli erittäin monimutkainen, joka sitten jostain kokemuksen puutteesta paukahti. Epäilen jälkimmäisen mahdollisuutta heikommaksi, kuin ensimmäistä vaihtoehtoa. Hän tiesi ja tunsi turvallisuustekijät. Hän oli onnistuneesti räjäyttänyt omatekemiä pommeja useaan otteeseen.

Jos hän on ollut räjäyttämässä jotain isoa, en usko että nalli on ollut mitenkään poikkeava hänen aikaisemmin käyttämistä. Räjähde on voinut olla. En tiedä miten haulit on sijoitettu, mutta uskoisin, että hän on käyttänyt räjähdysaineena korkean luokan räjähdysaineita, eikä sutannut matalan luokan aineita sekaan. Itse pitäisin palavat aineet kaukana itse räjähteestä. Ruuti esmes ei tee enää mitään siinä paukussa mikä jysähti. Ainoastaan lisää vahingon riskiä. Ja jos minä maallikkona tuon tiedän, niin hän alaa opiskelleena varmasti oli tietoinen riskeistä.

Liian uskomattomalta tuntuu, että kun hän metsässä paukauttelee samoilla nalleilla, niin sen kerran kun jotain julkisella paikalla räjäyttää, niin se nalli laukeaisi itsestään. Luonto on matikkaa, mutta todennäköisyyslaskennallakin on rajansa.
#109 • • propeller@head Guest

Itseasiassa missä siitä itsemurha-vaihtoehdosta on ees virallisesti päätetty? Onko se siis jo lukkoon lyöty, löytyikö itsariviesti tms?
Tuli vaan mieleen jospa tässä olisi käynyt klassinen pommin käsiin levähdys, eli tällä kaverilla tosiaan oli kieroutunut ajatus räjäyttää tuo likainen pommi ostarin sisällä, vaikka radiolähettimellä tms., mutta omaa henkeä EI ollut tarkoitus lopettaa, mutta pommipa otti signaalin jo ostarissa jostain mummon kännystä?

Mä luulen ettei elektroniikka ollut ton jätkän alaa.Mä olisin opetellut kyllä kaukolaukaisin tekniikkaa.Kotikemisti-foorumilla oli kuitenkin aikaisemmin ollut keskustelua siitä kuinka saa mahdollisimman pitkän palamisajan sytytyslangalla.Mun (ja mun kaverin) teoria on se että sen tyypin tarkoitus oli jättää pommi sinne(tietenkin jossain kassissa ja kassi puskassa),sytyttää lanka ja odottaa pari tuntia että mossahtaisi.Rajähdyksen siis oli tarkoitus tapahtua sulkemisajan jälkeen,aiheuttaen vain taloudellisia menetyksiä ja guru-maineen pommi skenessä.

Mitä hyötyä on siitä että sen jätkän kuva on nyt joka lehdessä? Tuskin sillä enää mitään tutkinnallista merkitystä voi olla.Lähinnä vain lisää omaisten tuskaa.
#110 • • Mrrshan Guest

Käytetääks javaa johonkin järkevään? Saako sillä muuta aikaan kuin vitun raskaita windows-softia? ;)

Ai muuhunkin kuin web ja application servereillä sijaitsevien
isojen(kin) tietojärjestelmien toteuttamiseen?
#112 • • Fusione Guest

Mun (ja mun kaverin) teoria on se että sen tyypin tarkoitus oli jättää pommi sinne(tietenkin jossain kassissa ja kassi puskassa),sytyttää lanka ja odottaa pari tuntia että mossahtaisi.Rajähdyksen siis oli tarkoitus tapahtua sulkemisajan jälkeen,aiheuttaen vain taloudellisia menetyksiä ja guru-maineen pommi skenessä.

Miksi tunkea pommi täyteen hauleja jos niillä ei ollut tarkoitus vahingoittaa sivullisia?
#113 • • Edited OSC8 Guest
Hesarin websivuilta:

HELSINKI. Vantaan pommi-iskun tehnyt Petri Gerdt suunnitteli tekoaan vuoden, kertoo keskiviikon Ilta-Sanomat. Asiasta lehdelle kertoi poliisille vapaaehtoisesti ilmoittautunut noin 20-vuotias mies, joka sanoo olevansa Gerdtin hyvä ystävä.
"Hessuksi" kutsuttu mies kertoo Gerdtin ilmoittaneen haluavansa joskus räjäyttää pommin suuressa yleisömassassa. "Hessun" mukaan Gerdtin ei ollut tarkoitus surmata itseään, vaan paremminkin kerskua teostaan jälkikäteen.

"Hessun" mukaan Gerdtin into tulevaa iskua kohtaan kiihtyi viimeisen puolen vuoden aikana. "Hessu" kiisti olevansa itse kiinnostunut pommeista tai niiden käyttämisestä.

edit: käy kyllä sääliksi tota Gerdtiä, on selkeästi ruuvi kiristänyt päätä pidemmän aikaa :( Puhumattakaan omaisista, aivan mieletön järkytys varmasti.

No, onneksi meillä on Ville Itälä (kok) joka ainakin tietää ryhtyä tiukkoihin toimiin intternetiä vastaan! Tämäkin olisi voitu estää jos poliisien määrää ja valvontaoikeuksia olisi lisätty ajoissa! Olen ilta-sanomien yleisönosastolta lukenut että kansan syvät rivit vaativat lisää valvontaa ja poliiseja! Kyllä jämpti on näin!
#114 • • Edited Tapi T Guest

Miksi tunkea pommi täyteen hauleja jos niillä ei ollut tarkoitus vahingoittaa sivullisia?

Ainakin siks, että pommin räjähtäessä noi haulit rikkovat paikkoja aika hyvin.

No, onneksi meillä on Ville Itälä (kok)

Ne turkulaiset...
#115 • • Edited Taedium Guest

http://www.tshirthell.com/shirts/tshirt.php?sku=a107&style=a&color=01&size=L

...Tiiät varmaa, että mulle on tulossa toi paita? Ja oot nähny niitä mun muita paitoja... "This T-Shirt was hand-made..." :003:

Mielenkiintoinen juttu tuosta Hesarista löytyi. Kaksi vaihtoehtoa on. Joko itsari tai vahinko. (Luonnollisesti...) Vahinko on silti melko epäilyttävä. Tuon tyypin taidot oli kuitenkin melko korkealla. Ja "Hessun" oikeellisuus tulisi tarkistaa. Aina tällaisten tapausten jälkeen löytyy tekijän ystäviä, jotka on tunteneet tämän jo kauan. Tottahan se on, että tuota ei noin vain niinkuin hetken mielijohteesta tehdä. Silti tuo ei rajaa pois itsemurhan mahdollisuutta. Voihan olla, että Petri on jättänyt jotain kertomatta myös kaverilleen "Hessulle". Voi toki olla myös, että Petri yritti jotain ennenkuulumattoman upeeta pommia ja kompastui (kuten minäkin niin usein) omaan nokkeluuteensa. 99.7% varma olen kuitenkin siitä, että kyseessä ei ole radio-ohjattavan kaukosäädin viritys. Lehdestä kun luki sitä edellistä pommijuttua vastaavalla sytyttimellä, niin epäilen, että hänen aivokapasiteetilla varustettu kaveri ei a) toista toisten virheitä b) kokeile varmasti epävarmaa laukaisumekanismia c) yritä hänelle tuntematonta sytytintä, kun on "tosi kyseessä". Hän ei ollut tyhmä. Ilkeä, ehkä. Mutta ei missään nimessä tyhmä.

Mitä paikkoja? Ikkunoita? Ne varmaa menee kyl paineaallostakin rikki. Ei ne mitään rakenteita riko. Niiden haulien tarkoitus ei oo muuta ku raastaa lihaa.

Ja yksi mistä pidän on se, että poliisille lisää oikeuksia ja rangaistusten koventaminen.

Suomessahan henkirikosten määrä on ollut aika vakio 3 henkirikosta / 100 000 ihmistä kohden. (Lähde: www.om.fi) Jenkeissä tilastot kertovat toista. Tiesin vastauksen, mutta en lukuja, joten syötin kuulaan hakusanat ja löysin sivun. No tilastot näyttää riittäviltä, joten en jaksanut hakea CIA sivuilta tms. lisää. Nämä riittänee.

Jenkeissä tilastot kertoo sitä, että osavaltiot joissa kuolemanrangaistus
  • ei ole käytössä - 5.1 / 100.000
  • on käytössä - 8.2 / 100.000
Tämä jo melkein suoraan ilmoittaa kuolemanrangaistuksen hyödyn. Ne osavaltiot, joissa kuolemanrangaistus on käytössä kärsivät noin 60% enemmän henkirikoksista, kuin ne osavaltiot, joissa kuolemanrangaistus ei ole käytössä. 60% on minun mielestäni aika paljon. Mieti millainen hyppäys olisi, jos Suomessa tehtäisiin ensi vuonna 60% enemmän henkirikoksia, kuin tänä vuonna. En olisi asiasta muuten tiennyt, ellei lakia opiskeleva ystäväni olisi minulle asiaa selventänyt. Toisaalta ystäväni sana painaa mielipiteessäni paljon, enkä siksi ole kovinkaan voimakkaasti kyseenalaistanut lwvwi.orgin faktatietoja. Harmi vain, että Suomessa ei osata hoitaa tai ennaltaehkäistä henkirikoksia, uhreja eikä tekijöitä. Hoito ja ennaltaehkäisy olisi tärkeintä ja arvokkainta puuhaa, mutta Suomen mielenterveystyötä kun seuraa, niin paras vaihtoehto todennäköisesti olisi, että stadika muutetaan colosseumiksi, jossa murhaajat ja raiskaajat taistelevat karhuja, susia ja ahmoja vastaan paljain käsin. Leipää ja sirkushuveja. Vielä kiristetään uskonnon otetta kansasta, niin kansa on oopium pöllyissä leipä kädessä katsomassa gladiaattoreita.

(Copyright 2002 - Agitation Team, Taedium Vitae :003:)
#116 • • jUSSi Guest

No, onneksi meillä on Ville Itälä (kok) joka ainakin tietää ryhtyä tiukkoihin toimiin intternetiä vastaan! Tämäkin olisi voitu estää jos poliisien määrää ja valvontaoikeuksia olisi lisätty ajoissa! Olen ilta-sanomien yleisönosastolta lukenut että kansan syvät rivit vaativat lisää valvontaa ja poliiseja! Kyllä jämpti on näin!

Minä kanssa näin näitä Reijojen, Jamppojen ja Ritvojen vaatimuksia valvonnan lisäämisestä ja kävi ihan suoranaisesti pelottamaan. Entä jos nuo harmaat massat saavat tahtonsa läpi?

Orwell 1984, here we come...
#117 • • vaavu Guest
Sen kotikemistifoorumin ylläpitäjä (nimimerkki Einstein) on jo pidätetty ja häntä syytetään avunannosta rikokseen. Mä kun luulin että me eletään oikeusvaltiossa, mutta ilmeisesti ei sittenkään.

Missäs vaiheessa poliisit tulee raidaamaan FM:n kotiin kun täällä yllytetään rikolliseen toimintaan?
#118 • • Taedium Guest

Sen kotikemistifoorumin ylläpitäjä (nimimerkki Einstein) on jo pidätetty ja häntä syytetään avunannosta rikokseen. Mä kun luulin että me eletään oikeusvaltiossa, mutta ilmeisesti ei sittenkään.

Missäs vaiheessa poliisit tulee raidaamaan FM:n kotiin kun täällä yllytetään rikolliseen toimintaan?

Ja mekaanikko kans. Sehän tuon rikollisuuteen yllyttävän topicin aloitti. Hyi olkoon kuinka meillä on rikollista massaa keskuudessamme. Frenologia vain käyttöön, niin saadaan jo lapsistamme kitkettyä pois rikollinen aines.

Einstein on joo pidätetty. Hän on tarjonnut internetissä palstan keskustella räjähteistä. Siitä en pitänyt, että RC oli avannut topicin jossa puhuttiin lain kanssa kahnauksista. (Se uniläppä) Muutenhan tuo näyttää melko asialliselta alan harrastajien saitilta. Siellä jaetaan tietoa niin räjähteistä, valmistuksesta kuin myös turvallisuusohjeista.

Edelleen Battle for the Planet of the Apesia lainatakseni: Tieto on aina hyväksi. Vain se tapa, miten käytät tietoa määrittelee hyvän ja pahan.

Se että kirjoittaa miten jokin asia tehdään ei yllytä pommin tekoon. Se että sallii tiedon leviämisen ei yllytä tiedon väärinkäyttämiseen. Kaikki tuo tieto mitä siellä on voidaan käyttää niin hyvään, kuin pahaan. Ja helppohan se on syntipukkeja etsiä kun tiedon omistamisesta voidaan syyttää. Petrihän on tässä uhri ja Einstein syyllinen. Petri ei vain voinut mitään sille, että julman Einsteinin ylläpitämä sivusto pakotti Petrin tuohon tekoon vasten hänen tahtoaan. Petri oli vain heikko uhri, jolle Einstein tietoisesti syötti omia valheitaan ja ajoi poikarukan henkisesti ahtaalle. Hyi, nirri pois Einsteiniltä ja nimi ja osoitteet kaikkiin lehtiin. Etusivulle.
#119 • • Fusione Guest

Ei niitä paikkoja hauleilla ruveta rikkomaan. Haulit tässä tapauksessa ja naulat sekä muu romu mitä esim Palestiinalaiset itsemurhapommittajat tunkee pommeihin ajaa vain yhtä asiaa, eli tappaa mahdollisimman monta koska pelkkä paineaalto ei sitä enää tee pienen matkan päästä.

Haulien laittaminen paikkoja rikkomaan on vähän sama kuin laittaisit merikaapelihalliin ledivaloja 200 ison macin sijaan.
#120 • • dixoff Guest

Tiedätkö kenties jotain nimimerkki Einsteinin tekemisistä tai tekemättä jättämisistä niin tarkasti, että voit 100 % varmuudella sanoa, että tyypin pidätys on aiheeton? Jos tiedät, niin kerro krp:llekin, että saadaan viaton teini ulos putkasta.

Julkisuudessa on kerrottu että E on ylläpitänyt keskustelufoorumia, ja ollut lisäksi pommimiehen kanssa muuten tekemisissä mm. sähköpostitse ja irkissä. Ehkäpä poliisilla on yhteistyön laadusta tarkempaa tietoa kuin mitä julkisuudessa on ollut. Tai sitten tyyppi on putkassa sen aikaa, että poliisi saa tuon tiedon.

Pakkokeinolaki on hyvää lukemista aiheeseen liittyen.