http://www.tshirthell.com/shirts/tshirt.php?sku=a107&style=a&color=01&size=L
...Tiiät varmaa, että mulle on tulossa toi paita? Ja oot nähny niitä mun muita paitoja... "
This T-Shirt was hand-made..." :003:
Mielenkiintoinen juttu tuosta Hesarista löytyi. Kaksi vaihtoehtoa on. Joko itsari tai vahinko. (Luonnollisesti...) Vahinko on silti melko epäilyttävä. Tuon tyypin taidot oli kuitenkin melko korkealla. Ja "Hessun" oikeellisuus tulisi tarkistaa. Aina tällaisten tapausten jälkeen löytyy tekijän ystäviä, jotka on tunteneet tämän jo kauan. Tottahan se on, että tuota ei noin vain niinkuin hetken mielijohteesta tehdä. Silti tuo ei rajaa pois itsemurhan mahdollisuutta. Voihan olla, että Petri on jättänyt jotain kertomatta myös kaverilleen "Hessulle". Voi toki olla myös, että Petri yritti jotain ennenkuulumattoman upeeta pommia ja kompastui (kuten minäkin niin usein) omaan nokkeluuteensa. 99.7% varma olen kuitenkin siitä, että kyseessä
ei ole radio-ohjattavan kaukosäädin viritys. Lehdestä kun luki sitä edellistä pommijuttua vastaavalla sytyttimellä, niin epäilen, että hänen aivokapasiteetilla varustettu kaveri ei a) toista toisten virheitä b) kokeile varmasti epävarmaa laukaisumekanismia c) yritä hänelle tuntematonta sytytintä, kun on "tosi kyseessä". Hän ei ollut tyhmä. Ilkeä, ehkä. Mutta ei missään nimessä tyhmä.
Ainakin siks, että pommin räjähtäessä noi haulit rikkovat paikkoja aika hyvin.
Mitä paikkoja? Ikkunoita? Ne varmaa menee kyl paineaallostakin rikki. Ei ne mitään rakenteita riko. Niiden haulien tarkoitus ei oo muuta ku raastaa lihaa.
Ja yksi mistä pidän on se, että poliisille lisää oikeuksia ja rangaistusten koventaminen.
Suomessahan henkirikosten määrä on ollut aika vakio 3 henkirikosta / 100 000 ihmistä kohden. (
Lähde: www.om.fi) Jenkeissä tilastot kertovat toista. Tiesin vastauksen, mutta en lukuja, joten syötin
kuulaan hakusanat ja löysin
sivun. No tilastot näyttää riittäviltä, joten en jaksanut hakea
CIA sivuilta tms. lisää. Nämä riittänee.
Jenkeissä tilastot kertoo sitä, että osavaltiot joissa kuolemanrangaistus
- ei ole käytössä - 5.1 / 100.000
- on käytössä - 8.2 / 100.000
Tämä jo melkein suoraan ilmoittaa kuolemanrangaistuksen hyödyn. Ne osavaltiot, joissa kuolemanrangaistus on käytössä kärsivät noin 60% enemmän henkirikoksista, kuin ne osavaltiot, joissa kuolemanrangaistus ei ole käytössä. 60% on minun mielestäni aika paljon. Mieti millainen hyppäys olisi, jos Suomessa tehtäisiin ensi vuonna 60% enemmän henkirikoksia, kuin tänä vuonna. En olisi asiasta muuten tiennyt, ellei lakia opiskeleva ystäväni olisi minulle asiaa selventänyt. Toisaalta ystäväni sana painaa mielipiteessäni paljon, enkä siksi ole kovinkaan voimakkaasti kyseenalaistanut lwvwi.orgin faktatietoja. Harmi vain, että Suomessa ei osata hoitaa tai ennaltaehkäistä henkirikoksia, uhreja eikä tekijöitä. Hoito ja ennaltaehkäisy olisi tärkeintä ja arvokkainta puuhaa, mutta Suomen mielenterveystyötä kun seuraa, niin paras vaihtoehto todennäköisesti olisi, että stadika muutetaan colosseumiksi, jossa murhaajat ja raiskaajat taistelevat karhuja, susia ja ahmoja vastaan paljain käsin. Leipää ja sirkushuveja. Vielä kiristetään uskonnon otetta kansasta, niin kansa on oopium pöllyissä leipä kädessä katsomassa gladiaattoreita.
(
Copyright 2002 - Agitation Team, Taedium Vitae :003:)