Oisko tietoa korgin ER ja EM laitteista?

12 posts, 1 page, 2,201 views

Avatar
#1 • • Gliimi Guest
Voiko korg er 1 vehkeellä tehdä muuta kuin rytmejä? Sisältääkö paljon rumpu soundeja?
Voiko er:ällä tehdä esim, jonkun rytmin ja siieh sitten melodioita?

Vai onko tuo Korg em sitten kykenevä näihin molempiin?

-- Kiinnostunut vaikka ostamaan! [email protected] -i-
Avatar
#2 • • Boneless one Guest
Kerran ER kokeilleena tiedän et ei ollu ns valmiita saundeja paljoo,laitteen pointti on kai siinä että voi luoda itse omia perkussioita ja niitä valmiitakin pystyi muokkailemaan jonkinverran.
Jos ei muuta niin ainakin ne välkkyvät kumi-nappulat on hullun-siistit!
Avatar
#3 • • Elvish Guest
Mulla on ollut tollanen EM parisen kuukautta, ja ainakin mun mielestä ihan hauska lelu.. =)

Siinä on 2 syntsa- ja 8 rumpukanavaa, eli voi luoda sekä rytmejä että melodioita.

Rumpuääniä on 144 erilaista ja syntsaääniä 50, ja kaikkia voi muokata ja lisäksi on 11 efektiä + tempo, delay ja motion sequence..

Muistiin mahtuu 256 patternia ja 16 kpl niistä koottuja biisejä.

Kyllä tällä sellasta simppeliä musaa saa tehtyä suht helposti.

Tarkempia tietoja kannattaa käydä kattomassta Korgin sivuilta, jossa on myös ääninäytteitä tällä tehdyistä patterneista..

http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=EM1
Avatar
#4 • • Edited Elatek / Lauri E Guest
Tjaa.. multa löytyy kaapista toi EA-1 ja ES-1.. ton ER kojeen myin
jo aikaa sitten.. mun mielestä se oli vähä kuiva ja suppee..
suosittelen mialuummin ESsää...
Avatar
#6 • • Laite Guest
itselläni on ER tossa pöydällä, kivoja soundeja sää väännettyä ihan alusta asti täysin itse. sopii elektroon kuin nyrkki <insert joku sana tähän>
¡ Previous post a couple of years ago !
Avatar
#7 • • Jamppis13 Guest

<insert joku sana tähän>


...lautaan? :D
Avatar
#8 • • master bator Guest
Joo-o... Multa löytyy er-1, ea-1 (mk2) ja es-1, jotka ovat imo kaikki hyviä laitoksia.

Em-1 mulla oli jossain vaiheessa about vuoden ajan ja se kyllä oli electribe-sarjan huonoin mitä olen käyttänyt. Sellainen köyhän miehen grooveboxi. Molemmat "synth" -kanavat ovat monofonisia ja niissä ei mistään synteesistä ole mitään tietoakaan, vaan 50 presetti samplea, joiden muokattavuus rajoittuu filtteriin, envelopeen ja efekteihin. Rumpusamplet kans aika perushuttua... Ihan hyviä perkussiolooppeja sillä teki, mutta kyllä se vaan on ulkokuortaan myöten electribe-perheen musta lammas.

Elatekin höpöhöpö-puheita er-1:n suppeudesta ja kuivuudesta en kyllä allekirjoita. Kovin instant-tekno-boksi ikin'! Varsinki ihan sikana särjettynä :) Muutenkin ihan ässä rumpukone, ku siitä ei oikeesti rummun kuuloista soundia saa kirveelläkään :D Kaikkea muuta häröä kylläkin.
Avatar
#9 • • master bator Guest

<insert joku sana tähän>


...lautaan? :D



Just tajusin, että raapustin tuossa aikamoiset sepustukset ihan turhaan, koska tää topikki on yli 2 vuotta vanha. Miks vitussa sun piti vastata yli kaks vuotta vanhaan postaukseen ja vieläpä noin äärimmäisen fiksusti?
Avatar
#10 • • gerry Guest

<insert joku sana tähän>


...lautaan? :D



Just tajusin, että raapustin tuossa aikamoiset sepustukset ihan turhaan, koska tää topikki on yli 2 vuotta vanha. Miks vitussa sun piti vastata yli kaks vuotta vanhaan postaukseen ja vieläpä noin äärimmäisen fiksusti?



No huh tosiaan..... :confused: Eikä jampalla ollu varmaan aikomustakaan kysellä mitään noist vehkeist..

Mut noh, tulipahan kattava selostus, itekin joskus noit oon katellu mutta eipä niillä tee studios mitää.... Softasampleri hoitaa hommat paljon siistimmin;)
Avatar
#11 • • master bator Guest

Mut noh, tulipahan kattava selostus



Nojoo...

itekin joskus noit oon katellu mutta eipä niillä tee studios mitää.... Softasampleri hoitaa hommat paljon siistimmin;)



Joo kyllähän sitä softalla voi tehdä about kaiken paljon smoothimmin kuin hardiksella, jos vaan jaksaa sitä softalla näpertämistä. Mä tykkään vääntää gearilla ja nimenomaan silleen, että jokaisessa laitteessa on oma sequnsa ja käytän midiä vain laitteiden synkkaamiseen. Mun tapauksessa siis electribet on aivan loistavia myös studiokäyttöön. Niissä on näppärimmät sequt mihin mä olen törmännyt. Ihmiset tuntuvat pitävän niitä ihan leluina, mutta siinähän pitävät. Mä diggaan.

Es-1:stä vielä sen verran, että siihen ku samplaa loopin sisään, es:n 32kHz sampling rate tekee loopista kyllä niin ihanan kuraisen, että en keksi mitään muuta millä saisi samanlaista soundia. Se on sitten eri asia jos haluaa hifistellä, siihen se ei sovellu.
Avatar
#12 • • aleksivirta Guest
jatketaan nyt sit vielä vähän ettei tullut turhaan nostettua.

mä taas joskus leikin kaverin es1:llä (joka muuten tais myydä sen crc:lle, ettei ois sama laite :) ) ja totesin että kiva leluhan se, mutta vähän liika rajoittunut mun makuun.

semmonen tietynlainen rajoittuneisuushan on välillä vaan hyvä juttu ettei kaikki aika mee ns turhaan runkkaamiseen vaan tulee tehtyä sitä musaakin pelkän patchien viilailun sijaan... ja hands-on-fiilis on yks niistä jutuista miks hardista kandee tukea. jotenkin vaan es:stä jäi semmonen fiilis että mielummin käyttäis vaikka jotain träkkeriä. tai mpc:tä. ok, se steppiseku on ihan mainio tietynlaiseen musaan ja oli tod hauska leikkiä tolla mutta tuli silti semmonen fiilis että vähän liikaa juttui puuttuu. ehkä oon vaan tottunut siihen että sampleja pitää päästä kontrolloimaan tosi hyvin lennossa ja niitä pitää voida kasata reilusti päällekkäin jos haluu.

ea1:stä ja noista monitoimilaitteista ei oo mitään kokemusta, mutta er1 taas on mainio pikku boksi. pitää ehkä itekin hoitaa moinen joskus kun on rahaa ja halvalla löytää. siinä ne rajoitukset taas on enemmän edukseen, tulee semmonen fiilis että kaikki tärkee on näppien alla kontrollissa ja lisäkontrollit ois semmosia jotka vois olla siistei mut joita ei oikeesti ihan vältsyyn tarvii. makuasioitahan nää.