Pointtinahan tuossa hardissamplerissa/dedikoidussa samplerikortissa on siis se että kaikki äänen PROSESSOINTI tapahtuu erillisellä dsp-piirillä/piireillä(ei mitään tekemistä d/a konvertoinnin kanssa). Kun nyt ottaa huomioon sen millä alustalla esim. Halionin on toimittava ja minkä tyyppistä prosessoria sen on käytettävä(vielä siten että resursseja jää paljon muuhunkin) on kompromisseja ollut pakko tehdä.
Hyvänä esimerkkinä juuri tuo aliasointibugejen määrä mihin jo aiemmin viittasin.
Ilmeisesti kaikki puhuvat samplerista nyt pelkkänä rumpukoneena eivätkä soittimena jolla tehdään muutakin. Luultavasti softa toimii pelkkien rumpujen paukuttelussa ja looppien soitossa yhtä hyvin kuin rauta, koska sen ei silloin tarvitse monimutkaisia interpolointialgoritmejä pyörittää. Mutta nyt kai kuitenkin puhuttiin samplereista ja niiden ominaisuuksista yleensä?
(ja tähän väliin -hiukan offtopic- Nord lead: 56bittinen prosessointi vuodelta -95.
See the point?)
En kyllä millään usko että esim. Steinberg Halionia kehittäessään olisi suostunut tekemään pätkääkään kompromissejä äänen laadun suhteen vain sen takia että käyttäjä mahdollisesti omistaa jonkun mopotasoisen koneen - lisäksi sampleplayback ei vie juuri nimeksikään prosessatehoja verrattuna vaikka full-on-analogimallinnukseen. Lisäksi kun miettii normaaleiden hardissamplereitten hintatasoa on selvää että ne eivät sisällä mitään kovin diippiä avaruusajan spesiaalitekniikkaa mitä ei mistä tahansa kotikoneesta löytyisi. Esim. gigasella tuplaprossamäkillä pyörii Logic Audio ja aika _helvetin_ monta Halionia plus muuta softaa ilman mitään probleemeja. Enkä ole kyllä huomannut mitään aliasointibugejakaan - mistä olet kuullut moisista ja onko niitä dokumentoitu jossain?
Lisää hän : SBLiven tapauksessa DSP -piirillä ja konverttereilla on sen verran yhteistä että molemmat kantavat nimeä E-Mu 10k1.