Miksaaminen tietokoneella

66 posts, 4 pages, 15,776 views

Avatar
#21 • • okiru Guest



eli tietääkö kukaan onko tossa Traktor 2 mikseri osassa jonkinlaiset killit?

kysytään ny silti varmuuden vuoks:)




Joo, kyllähän tosta löytyy killit, kuten löytyy edeltäjältään...
Avatar
#22 • • Apupöytä Guest
Tractorilla on kyllä hyvä harjoitella perusjuttuja, itse ostin vielä kylkeen Geminin pikkumikserin ja levarin ilman pitchiä :) Kyl se vielä tästä joku päivä!
Avatar
#23 • • DJ Rasta Guest
Joo, onhan se raktori hieno vehje harjotteluun, mutta onkos se kellään tehny sellasta temppua, et kaikki .mp3 jotka on tunkassu traktorin playlistiin muuttuuki johonki ihme traktor formaattiin ja mikään muu soitto-ohjelma (esim. Winamp) ei niitä enää suostu avaamaan??!

.mp3 sijasta tiedostopääte on traktor.track

tarttisin vähän apua, sillä en aina haluis kuunnella musaa traktorilla:(
Avatar
#24 • • Edited pakana Guest
Toi on veemäistä, quicktime on päässy multa vahingossa assosioimaan kuva-ja leffatiedostot omikseen...

Eli Traktorissa on (duunikoneelta kirjottelen, ei pysty tsekkaa)säädöissä jossain sellaen tickboxi, mikä määrää että omiiko se musatiedostot itelleen (Associate files type of... tjsp.). Tikkaa se veke, ja jos ei homma sillä muutu niin sitten käyttiksen kautta poistat sen assosioinnin *.mpkolmosista tai tracktor.trackin kohdalta.

Ainakin jos sulla on w2k, niin tarkempaa apua löydät sen omasta helpistä.

Ite kuuntelen kyllä yksittäiset biisit mieluummin traktorilla, toistolaatu on parempi, ja equtkin saa sit säädettyy raudan kautta.

Quu:
Ps. Mainittakoon, että ohjelman voi liittää midi-syntsaan, jolloin kontrolli n jotain aivan toista kun hiirellä ja näppiksellä. Esim pitch bendi pitchiin ja pitchi johonkin potikkaan...



Toi on todellakin ihan rehellistä hauskaa. Sinänsä kätevien näppis-shortcuttien lisäks mul on konffatuna 12 nuppia, pb ja mastervola traktorin säätöihin :) kakkosta saa kai mun käsittääkseni ohjattua midi note- eventeilläkin, syyhyttää päästä testaa mitä lisäkikkoja sillä saa aikaseks.
Avatar
#25 • • DJ Rasta Guest
KIITTI :D

no nythän on taas asiat kunnossa, olin vaa tajunnu ton associate filetype jutun v ä h ä n väärin, käsitin sen nimittäin nii et se tarkottas et mitä tiedostoja se traktor suostuu ylipäänsä soittaa....uups:p

...back on track again:cool:
Avatar
#26 • • okiru Guest
Liittyen trakor 2:seen... mul on semmoinen probleema et mistä mä saan laitettua kaksi äänikortti rinnakkain siten, että toisen niisä saa pre-listeniä varten? kun tulee se valikko niin en pysty kuin valitsemaan sb liven tai sb 16. En molempia yhtä aikaa =(
Avatar
#27 • • Quu Guest
En tiedä, mutta jotkut käyttää 3d äänikortin takakaiutinulostuloa cuettamiseen ;)
Avatar
#28 • • MK-Ultra Guest
Itselläni on suhteellisen hyviä kokemuksia Atomix MP3-nimisestä softasta, löytyy osoitteesta [url]http://www.atomixmp3.com.[/url] Uusin versio on tällä hetkellä 2.1

Näppärä softa jossa on kaikki tarvittava perus-miksaamiseen, ei niin paljon sälää&kilkettä kuin esim. Traktorissa, mutta perusjutut toimii mielestäni hyvin. Joskin Atomix on aika piinaa käyttää yhdellä äänikortilla ja pelkällä hiirellä ja näppiksellä.

Itselläni on koneessa kaksi äänikorttia jotka on liitetty mikseriin ja setin nauhoittamiseen Minidisc-soitin. Tällä kokoonpanolla saa jo ihan kivaa jälkeä aikaan, vielä kun saisi uudemman Sound Blasterin ymmärtämään yhteiseloa vanhemman SB64:n kanssa.
Avatar
#29 • • Takyon Guest


Itselläni on suhteellisen hyviä kokemuksia Atomix MP3-nimisestä softasta, löytyy osoitteesta [url]http://www.atomixmp3.com.[/url] Uusin versio on tällä hetkellä 2.1

Näppärä softa jossa on kaikki tarvittava perus-miksaamiseen, ei niin paljon sälää&kilkettä kuin esim. Traktorissa, mutta perusjutut toimii mielestäni hyvin. Joskin Atomix on aika piinaa käyttää yhdellä äänikortilla ja pelkällä hiirellä ja näppiksellä.

Itselläni on koneessa kaksi äänikorttia jotka on liitetty mikseriin ja setin nauhoittamiseen Minidisc-soitin. Tällä kokoonpanolla saa jo ihan kivaa jälkeä aikaan, vielä kun saisi uudemman Sound Blasterin ymmärtämään yhteiseloa vanhemman SB64:n kanssa.



Onhan se kivaa ku osaa viedä hiiren "magic" napin päälle ja painaa sitä niin kaikki tapahtuu automaattisesti... Nojoo, mä oon kokeillu varmaan ensimmäistä versiota tosta softasta ja sen jälkeen en ole nähnytkään eli en tiedä mitä kaikkee noissa uudemmissa versioissa on, mutta silti, en pidä kovinkaan hyvänä softana..
Avatar
#30 • • MK-Ultra Guest




Onhan se kivaa ku osaa viedä hiiren "magic" napin päälle ja painaa sitä niin kaikki tapahtuu automaattisesti... Nojoo, mä oon kokeillu varmaan ensimmäistä versiota tosta softasta ja sen jälkeen en ole nähnytkään eli en tiedä mitä kaikkee noissa uudemmissa versioissa on, mutta silti, en pidä kovinkaan hyvänä softana..



Atomixin ensimmäiset versiot oli kieltämättä aika järkytävää paskaa, siitä ei pääse mihinkään.
Avatar
#31 • • mark hamilton Guest
Painetaan vaan namiskaa niin kaikki hoituu itestään. Apua kohta dj:tä ei enää tarvita.
Avatar
#32 • • Mark Guest
Voisiko joku valaista hieman, koska olen täysin kädetön newbie näissä asioissa, eli case: Koneella on traktor v 2 ja kaks soundblasterin äänikorttia, toinen joku normi sb 16 tmks ja toinen uudempi sb 4.1. Miten saan miksattua mp3:ia siten, että saan kuulokkeisiin toisen kanavan kuulumaan sillä aikaa kun toinen soi stereoissa? Kysymys _on_ varmasti tyhmä, mutta jos joku ystävällinen jaksaisi taivuttaa rautalangasta olisin enemmän kuin kiitollinen :)
Avatar
#33 • • DJ Rasta Guest
Ton sää säädettyä tälleen
(tietääkseni, en omista kuin yhden äänikortin....)

1.valitse traktorin oikeesta yläkulmasta sellanen setup nappi
siinä sen kysymysmerkin vasemmalta puolelta. se avaa setup valikon.

2.valitse setup ikkunasta Audio palikka siitä ylhäältä

3.Setup ikkunan Audio osassa on alhaalla valikot jossa lukee
Maser left, Master right ja
Monitor left, Monitor right

4.laita mastereihin sun parempi äänikortti siitä listasta, ja Monitoreihin sun SB 16 (tai ainakin kannattaa tehä näin, koska SB 4.1 on varmaankin parempi äänenlaatu)

Jos listasta löytyy vaan 1 äänikortti, niin kato Audio palkin yläosasta jos sieltä saa valittua 2 samaan aikaan, eli joku SB16 + SB 4.1 vaihtoehto

jos nää ei toimi, ni en osaa auttaa, mutta kyl siinä jotenki pitäis 2 äänikorttii saada....
Avatar
#34 • • DJ Rasta Guest
Traktor kakkosessa on kaikenlaisia systeemeitä jotka helpottaa miksaamista, mutta ku haluaisin oppia miksaamaan kokonaan itse.

Eli siis, miten tälläiset apuvälineet kuten beatcounterin ja sync mittarin saa pois näkyvistä/päältä :confused:

Aina ku sätää jotain nappia sielt näytöltä niin sivusilmällä näkee että mitä se sync mittari näyttää ja sit tietää pitääkö nopeuttaa vai hidastaa biisiä..... ärsyttää ku yrittää oppia jotain ja sellaset apuvälineet tykittää silmille väkisin! :mad: en voi koskaan oppia sillee, et aina ku pitää kattoo näytölle ni pitää sormilla peitellä sieltä tiettyjä kohtia. :(
Ja sitäpaitsi maalarinteippi jättää pahan liimajäljen näyttöön :p
Avatar
#35 • • Sogax Guest
Traktor on kyllä kiva peli, mutta jotenkin rajoittunut ja kankea käyttää verrattuna esim MixVibesiin. Tosin kumpaakin olen käytellyt vasta satunnaisesti. MixVibes on kuitenkin hintaansa (~120 egee) nähden loistopeli. http://www.mixvibes.com

Tukee dekkejä niin paljon kuin taitoa ja prossutehoa riittää.
DSP pluggarituki on toimiva ja settiin kun yhdistää looptraxin simppelin, mutta pippurisen samplerin niin johan kelpaa.

Atomixin ensiversiot olivat tosiaan aika kuppaa, mutta uusin on jo vähän kehittyneempi. Tosin sillä ei oikein muuta tee kuin omaksi ilokseen wannabeediijeile. Atomixillä saa kuitenkin helposti lisättyä livesettiin juttuja mukaan kun vie vähän prossutehoja ja helppo käyttää.
Avatar
#36 • • Coyote Guest
Mites tol traktoril voi tehä oman miksauksen? Painan record ja miksailen biisejä mutta setti ei tallennu ollenkaa? Tai tyhmänä en löydä sitä..
Avatar
#37 • • -=aave=- Guest

Mites tol traktoril voi tehä oman miksauksen? Painan record ja miksailen biisejä mutta setti ei tallennu ollenkaa? Tai tyhmänä en löydä sitä..



Hommaa SoundForge, ja tallenna sillä.
Avatar
#38 • • MikkiHiiri Guest

Hommaa SoundForge, ja tallenna sillä.



Mut sit joutuu pelleilee directsound -ajurilla ja latenssi on hävyttömän iso..
Tietyst jos kortti ei tue kunnolla ASIO:ta niin ei menetä kyllä mitään
Avatar
#39 • • r3g Guest
tuo Tractor 2:han taitaa olla windows- platformi myös stantonin final scratchille.
Avatar
#40 • • -=aave=- Guest

Hommaa SoundForge, ja tallenna sillä.



Mut sit joutuu pelleilee directsound -ajurilla ja latenssi on hävyttömän iso..
Tietyst jos kortti ei tue kunnolla ASIO:ta niin ei menetä kyllä mitään



Oot kyl oikeessa. En itse ole koskaan käyttänyt tota Traktoria, enkä tiedä sen äänitys hommeleista sen taivaallista. Oon käyttäny Vtt:tä, ja siinä ei tarvi pelleillä ajureilla, kun on viel ulkoinen mikseri. Niin siis kun nauhoittaa SoundForgella. Äh, rapulois kiva kirjoittaa. Ei tuu p...
Sori. :)