En henkilökohtaisesti ole bilekuvausta paljoa harrastanut mutta sen vähän mitä olen olen kuvannut nopealla filmillä (800 joskus 1600), suurella aukolla ja yleensä juuri ja juuri riittävällä valotusajalla. Mielestäni bilekuviin sopii se ettei valo ole kliinisen valkoista kuin useimmiten salamassa sekä muutenkin tumma ja "hämyinen" tunnelma. Joskus olen "muotokuvamaisia kuvia" ottaessani käyttänyt salaman kanssa värikalvoja ja suotimia jolloin kuvaan saa vähän väriä sekä salaman hyvänä (tai huonona - riippuen tilanteessa) tuomaa kohteen taustasta irroittamista ja syvyysvaikutelman korostamista.
Ootko mahdollisesti käyny kattoo esim.http://entropy.tky.hut.fi/~vpartane/Koneisto26072002/imagepages/image13.html
Mun mielestä (äkkiseltään esimerkkiä etsiskellessä) tässä on huippu kuva siitä miten valovoimaiset, värikkäät ja tarkat kuvat antaa paljon paremman kuvan siitä meiningistä toisinku sellaset vanhanaikaiset "kaikki on vihreänharmaata motionblurria"-kuvat.
Tosin tääkään ei oo vielä edes mikään hyvä esimerkki, mut mut...
Mitä digikuvaukseen tulee, niin mielestäni digikuvaus kun puhutaan kameroista hintaluokkassa 500-2000e niin on vaihtoehto sellaiseen "Japanilaisturisti räiskimiseen".
Oiskohan ne kamerat tuolla 0-500e luokassa kuitenkin. 2000e:lla saa valikoimalla käyttötarkoituksen mukaan, jo kovan pelin jolla kaikki on kiinni käyttäjästä.