Muotiaihe. Nykyäänhän on cool jos vihaa USA:a. Itse tosin joskus kirjoitin nettiin bauttiarallaa sata syytä miski itse myös näin teen, mutta eipä jaksa olla niin mustavalkoinen. Taitaapi olla, että listoja on useita. Niilo Paasivirtakin on tainnut tehdä omansa.
Kolme maailman suurinta kauppatavaraa ovat:
1. Huumeet
2. Aseet
3. Öljy
Lähi-Itä tarjoaa öljyä, ja mikä parempi paikka testata uusia aseita, kuin kaukana poissa maailman toisella puolella?
"Yhdysvaltojen suurin ongelma ei ole tyhmät kansalaiset, vaan se, että tyhmällä kansanosalla on viisaisiin nähden liikaa valtaa."
Terveyttä ei pilaa saasteet, vaan ilman epäpuhtaudet...
Virallinen arvio laittomien asukkien määrästä on
(huom!->) muistaakseni (<-huom!) n. 50 000 henkeä.
Niinkö vähän? Lontoossa muistaakseni asuu virallisesti noin 9.000.000 asukasta, mutta väkiluku on muistaakseni arviolta noin 12.000.000. Eli jos yksinomaan lontoossa on arviolta 3.000.000 laitonta kaveria, niin jenkkeihin varmaan kyl mahtuu.
vaan siperiasta tuleva öljyputki..:)
Tämä juuri. Toinen Maailmansota ei kiinnostanut jenkkejä ennen kuin Japani ihan pikkasen tökkäs niitä. Siitähän se repes. Siitä saakka (sitä ennen historiaa en tunne juuri lainkaan) ainakin on jokainen sota ollut jonkin syyn takia. Siis jonkun muun syyn, kuin maailmanrauhan tai yhteisen hyvän edestä. Persianlahtikin alkoi kiinnostaa kun öljy meinasi loppua.
ilman YK:n siunausta.
YK on ehkä ainoa jolla on jotain sanottavaa USA:lle. NATO:han on käytännössä jo USA. Ilman USA:n mukaantuloa ei NATO oikein tee mitään. YK on ihan kiva idea, mutta hekin tarvitsevat huolestuttavan paljon USA:n apua. Tosin lähivuosina ovat olleet ilman USA:n rahallista apua. Niillä taitaa olla jotain maksuja rästissä. ...mene ja tiedä.
-luvallisen käsiaseen saa alle viikossa.
-jos joku aukaisee autosi oven liikennevaloissa, saat ampua
hänet. Ensimmäinen joka käytti tätä oikeutta, julistettiin
mediassa sankariksi.
Tässäpä on aika paha juttu. USA:han hehkuttaa vapautta yms. Ja aseethan on jenkeille melkoisen tärkeä asia. Eli kun presidentillä on kaikkia osavaltioita käsitteleviä lakeja kohtaan kaksi merkittävää asiaa, johon puuttua. (Puuttuahan pitää, mutten ei varmasti tule valituksi seuraavalla kaudella, eikä tätä presidenttiä muistettaisi...) Nämä asiat on huumausaineet ja aseet. Kukaan presidentti ei uskalla kiristää aselakeja. Varsinkaan sellainen kaveri, joka tulee Texasista ja on vastuussa useista teloituksista vankiloissa omassa osavaltiossaan. Mitäpä jää jäljelle?
ne, jotka eivät ole
julistetussa sodassa USA:n puolella, ovat USA:ta vastaan.
Tämä mentaliteetti häiritsee juuri kaikkein eniten. Jos Ruanda julistaa sodan Nepalia vastaan ja uhkaa miehittää Katmandun, niin minun maailmaani se ei paljon heilauta. Epäilen, että siinä vaiheessa kun Nepal ilmoittaa USA:lle, että jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan. Auttaako USA silloin Nepalia?
Suomi ja kaikki muutkin maat joissa on ydinvoimala pystyisivät halutessaan valmistamaan ydinaseen vuodessa.
Suomessa on ollut jo ydinase. Luin joskus '90-luvun alussa Suomen Kuvalehdestä, kuinka he tilasivat, kävivät tarkastamassa, kuljetuttivat ja kasauttivat ydinaseen Venäjältä. Tämän jälkeen luovuttivat sen jätteenkäsittelyyn. Todistivat vain, kuinka helppoa on tuoda ydinase maahan. Pitänee ensi kerralla mummolassa käydessä kaivaa vintiltä niitä vanhoja lehtiä.
asetarkastuksissa ja Kioton ympäristösopimuksen hylkäämisessä.
Ja lastenoikeuksista käsittelevien sopimusten hylkääminen, ja Geneven ja Haagin sopimuksien hylkääminen... Esimerkiksi niin, että kansainvälisten sopimusten mukaan suomalainen sotilas ei saa ampua antautuvaa. USA:lla ei ole tällaisia sopimuksia. Jotain osia ovat hyväksyneet, mutta pääosin eivät. ...tai sitten se oli niin, että keskeisiä asioita eivät tms... joku joka tietää varmaan tarkistelee. Google on vaikea käyttää. (=Olen laiska)
talouskasvulle vauhtia EU-sisäkaupan tehostamisesta, idästä
Kiina on erittäin voimakkaassa nousussa ja Venäjällä+ympäristössä tapahtuu paljon uudistuksia. Uskoisin, että Lähi-Idän talous kohenee pikku hiljaa, kunhan nyt noi suurimmat kahinat on ohi. Saudi-Arabiahan on osoittanut taloudellisen kasvun merkkejä.
Kuitenkin surullinen tosiasia on se, että sivistyneet länsimaat ovat riippuvaisia USA:n taloudesta. Ja vice versa.
<kuulopuheita>
-korkeatasoinen perustutkimus yliopistoissa (Cornell, Harvard,...)
Harwardin koulutus on verrattavissa ammattikorkeakoulutason opistoon. Paitsi yleissivistys (ne kaikki pakolliset matikan ja muun härpäkät) on heikompi.
Ja tämä on fakta! ...tai ainakin luulen niin.
</kuulopuheita>
<offtopic>
Jarmusch
Jim vai Tom? No Jim ainakin on ohjannut aivan loistavan videon ainakin: Tom Waits - I don't wanna grow up. ...kuvastaa aika hyvin minua... idioottikeskonen... Paitsi, etten oo keskonen...
</offtopic>
Ja sinun mielestäsi on parempi sitten seurata USA:n oppeja? Oletko koskaan ajatellut miettiväsi asioita itse?
Erittäin hyvä kommentti. Ihmiset yleensäkin pelkäävät ajatella itse. Ja imho erittäin hyvä lausahdus aiheesta on: (vapaasti suomensin)
Ne jotka tietävät, ovat epävarmoja. Ne jotka eivät tiedä ovat satavarmoja.
Minun mielestäni USA:n propaganda on ihan yhtä törkeää kuin entisen Neuvostoliiton, sillä erolla, että kommunismi on minusta aatteena parempi kuin kapitalismi.
USA:n propaganda on vähän jäänyt siihen Toinen Maailmansodan asteelle. Propaganda sinänsä on mielestäni jo huono kanava saada totuutta esiin. Darwinistina kuitenkin olen kapitalismin kannalla. Se on oma näkemys Kommunismi vs. Kapitalismi taistossa. Vahvin säilyköön. (
Tosin muistaakseni Aatukin tuolla keskieuroopassa viime vuosisadan alkupuolella taisi viimeisinä käskyinään tehdä sellaista, että maa tuhoaisi itse oman infrastruktuurin, jolloin vahvemman lajin - itäinen herrakansa - olisi helpompi tulla ja viedä heikomman maan alueet. Voipi olla huhupuhetta.)
Ihan varmasti on. Niin kuin minulla on hampaankolossa kaikkia ihmisiä/valtioita/kansakuntia vastaan, jotka tekevät kaiken oman etunsa vuoksi. Itsekkyys on tämän ajan helmasynti.
Oletpas misantrooppi. Oletko ajatellut itsemurhaa? Sinunkin perimmäinen motiivi kaikessa mitä sinä teet on sinä itse. Vaikka sinä uhraisit henkesi rakkaasi edestä, on se silti omaan napaan tuijottamista. Ihmiskunta ei säilyisi, ellei ajateltaisi omaa napaa. Koko elämän tarkoitus perustuu yhteen asiaan: Lajin säilyminen. (
Tai sitten omaan onneen... omassa päässäni käyvä taisto elämän tarkoituksesta on vielä kesken tältä osin. Siis: Joko lajin säilyminen tai oma etu. Eläinmaailmassa se on lajin säilyminen, mutta silti tai juuri siksi en ole varma olemmeko kehittyneet asteelle, jolloin voidaan puhua lajin sijaan yksilöstä.)
Yleistäminen ei kannata koskaan.
Minä pidän yleistämisestä. Monissa asioissa se on pahasta, ja liiallinen yleistäminen on aina pahasta. Jo määritteenä
liiallinen kertoo sen. Silti jos puhutaan esmes auton valmistamisesta ja sanotaan, että kaikki autonrenkaat valmistetaan kumista. Tämä on melko pätevä yleistäminen, vaikkei täysin totta. Meidän ei tässä tapauksessa tarvitse ottaa huomioon panssarivaunuja, tai muita telallisia ajoneuvoja. Eikä esmes rakettiautoja, joilla ajetaan aavikoilla nopeusennätyksiä...
Ja sota on sinusta ratkaisu? Tapetaan kaikki jotka ovat erimieltä tai vähintään pakotetaan heidät elämään niin kuin me? Siinä on sinulle tiivistettynä amerikkalaisten vapaus.
Niin se oli Kolmas Valtakunnan idea. Niin se oli Neuvostoliiton. Niin se on islamin uskoisten maiden ideologia... Fanaattisuus ja erilaisuuden pelko ajaa ihmisiä tuohon.
Minä en mitään muuta niin vihaa kuin ehdottomuutta ja fanaattisuutta!
arvioisin Talebanien kannatukseksi korkeintaan 50% - tämä sillä perusteella, että suurin osa naisista ja myös osa miehistä piti Talebanien valtaa vankilana.
...Afganistanissa - Islamilaisessa maassa
vaalit, jossa jokainen
nainen äänestäisi Teletappeja vastaan?