Toivottavasti tv2 jatkaa samoilla linjoilla
35 posts, 2 pages, 7,146 views
muuten kyllä vähän säälitti ne kaverit, kun ei nillä elämä tunnu oikein lähtevän käyntiin.
Vaihtoehdoksi jää joko jäädä elämään sosiaalituilla ja kiertää viikonlopusta toiseen samaa - taajaman ainoaa - snägäriä, tai muuttaa pois.
Niillä ihmisillä jotka jäävät, on monilla edessään syrjäytyminen ja alkoholismi.
Oikeesti tollaista jengiä on Suomessa paljon. Maa kun on täynnä taajamia, joissa ei juurikaan ole mahdollisuuksia tulla yhtään miksikään
Hyvä, että on syntynyt tänne ihmisten ilmoille.
_o/
Paikkakunta jossa toi oli kuvattu ja mistä jäbät oli on kotiseutuni naapuruskunta. Ja voin kyllä sanoa et ku viime talvena ton leffan kävin katsoo niin jopa tuli hima mieleen! :D
Erinomainen pätkä.
"kotiseutu mielessäin"
Oikeesti tollaista jengiä on Suomessa paljon. Maa kun on täynnä taajamia, joissa ei juurikaan ole mahdollisuuksia tulla yhtään miksikään mikäli koulu ei satu nappaamaan. Vaihtoehdoksi jää joko jäädä elämään sosiaalituilla ja kiertää viikonlopusta toiseen samaa - taajaman ainoaa - snägäriä, tai muuttaa pois.
Paikkakunta jossa toi oli kuvattu ja mistä jäbät oli on kotiseutuni naapuruskunta. Ja voin kyllä sanoa et ku viime talvena ton leffan kävin katsoo niin jopa tuli hima mieleen!
Mitkähän mahtaa olla tämänhetken tilastot.. mutama vuosi sitten taisi Helsingissä asuvista ihmisistä olla joku 30-40 prosenttia paljasjalkaisia stadilaisia.
Luultavasti vaan vähenee. Onneksi ulkopaikkakuntalaiset on helppo spotata: ne on niitä, jotka ei osaa käyttäytyä ihmispaljoudessa, jotka kovaan ääneen dissaa 'maalaisia' ja puhuu Hesasta ja ratikasta ;)
Silti kyl mä osaisin arvostaa maaseudun hyviä puolia kuten rauhaa ja luontoa jne.
....ja puhuu Hesasta...
Mitkähän mahtaa olla tämänhetken tilastot.. mutama vuosi sitten taisi Helsingissä asuvista ihmisistä olla joku 30-40 prosenttia paljasjalkaisia stadilaisia.
ei missattu ei. tais tosin tulla ygöseltä. hyvä dokkari. välillä ei vaan saanut oikein selvää, mitä flöittii jäbät heitti. paras kohta oli kevyeen se englantilainen tyyppi - aika snadisti nauratti. muuten kyllä vähän säälitti ne kaverit, kun ei nillä elämä tunnu oikein lähtevän käyntiin.
Tuskinpa on enään sitäkään.
Oma ehdotukseni on, että Helsingin ympärille pitäisi rakentaa muuri ja sisään pääsisiä vain ne joilla olisi tänne jotain asiaa. (opiskelijat, niillä joilla on täällä töitä etc.)
Itse olen syntynyt liitos-alueella, mutta olen asunut myös Tampereella. Helsingissä asuessani olen huomannut sen, että ne kansi- tai pilottitakkiset, karjalalippispäiset corollakuskit jää pääosin sinne Tampereelle, mutta löytyy niitä Helsingin alueeltakin. Helsingissä on paljon enemmän nuorisotaloja, kuin esmes Tampereella.
Vaihtoehdoksi jää joko jäädä elämään sosiaalituilla ja kiertää viikonlopusta toiseen samaa - taajaman ainoaa - snägäriä, tai muuttaa pois.
Niillä ihmisillä jotka jäävät, on monilla edessään syrjäytyminen ja alkoholismi. Ankeasta elämästä sitten voidaankin repiä niitä maailman huippuluokkaa olevia itsemurhalukemia. Toisaalta eipä se onni potki kaikkia isompienkaan kaupunkien asukkeja, mutta niissä on sentään useimmille vaihtoehtoja joista valita.[/B]
Originally posted by Majo
nämä ihmiset on niin kotiseutu rakkaita, että eivät viimekädessä haluakkaan lähteä sieltä snägäriä kiertämästä. Olisihan se kauheaa, että uudessa kaupungissa, ei olisikaan sitä snägäriä, vaan joutuisi kiertämään koko korttelia. Se mikä näitä ihmisiä kiehtoo karvanoppaeskorteissa levikesarjoineen ja pilottitakeissa karhu lippiksineen.
Kyllä. Olen joskus eksynyt Jakikseen. Muita paikkoja, joita vältän:
Piipahdus Jakomäen Pohjan Poika nimiseen baariin valottaa asiaa siinä mittakaavassa, että yhtälö on ratkaistavissa.
Tiksin mäkillähän näin ei ole päässyt käymään...
samat naamat istuvat vuodesta toiseen bensiksen pihassa ja polttavat Toyotan kumia...
Mä ainakin luen hesaria melkeinpä joka päivä.
puhuu Hesasta
:) ...ja <42.000.000 asukkaan kylä...
>100 000 asukkaan kaupunki
Oletko itse poliisi vai koomikko?
Mallia voisi myös ottaa antiikinkreikan kaupunkivaltioista,
Epäilen, että Panin tekstin ironia jäi vain allekirjoittaneen silmäkulmaan...
60v täyttäneet työelämässä aivan turha vois samantien käyttää asfaltinraaka-aineeks että saatais parempia teitä