viikon linkki

4,217 posts, 211 pages, 648,112 views

#3763 • • RaisuSport Guest
Näin äsken Maikkarilta BBC2:n dokumentin thaimaalaisen Bangkwangin miesvankilan oloista. Erityisen pysäyttävä oli tavallisen 19-vuotiaan englantilaisturisti Michael Connellyn tarina siitä, miten hän jäi kiinni 3400 ekstaasitabletin salakuljettamisesta thaimaalaisella lentokentällä. Tiedetään, että connellylla on luki- ja kirjoitusvaikeuksia ja että hän on henkisesti 14-vuotiaan kehitystasolla. Connelly säästyi myrkkyneulateloitukselta tunnustamalla tekonsa mutta sai 99 vuoden ehdottoman vankilatuomion. Thaimaa vaatii connellyn suorittavan vähintään puolet tai kaksi kolmasosaa tuomiostaan thaimaalaisessa vankilassa ennen Englantiin siirtoa.

Bangkwangin vankilassa yhdessä sellissä on 24 miestä ja wc:nä reikä lattiassa. Miehet peseytyvät likaisella jokivedellä. Heidän on ostettava ruokaa vankilan ulkopuolisten lähettämillä avustuksilla tai tekemällä palveluksia muille, muuten he jäävät ravinnotta. Hygienia ja sairaanhoito ovat olemattomia.

Olot vankiloissa ympäri maailman minkä tahansa maan kansalaisille saattavat olla karut ja Thaimaankin vankiloissa istuvista suurin osa on maan omia kansalaisia. Voit itse ottaa selvää mitä voit tehdä esimerkiksi Thaimaan vankiloissa istuvien hyväksi. Vangeille voi kirjoittaa, lähettää kirjoja tai lahjoituksia ja heitä voi matkustaessaan mennä tapaamaan. Vaikka tekee rikoksen, mielestäni ensikertalainen ansaitsee toisen mahdollisuuden saada oma elämä takaisin. 99 vuotta ehdotonta vankeutta ensikertalaiselle salakuljettajalle on liikaa, oli hän sitten länsimaalainen tai aasialainen.

Allekirjoittamalla tämän vetoomuksen voit edes antaa toivoa Connellylle ja hänen perheelleen uudesta mahdollisuudesta:
http://thepetitionsite.com/takeaction/998765502

Tietoa Forgein Prison Support Servicestä ja Michael Connellysta:
http://www.phaseloop.com/foreignprisoners/news-connell02.html

http://www.phaseloop.com/foreignprisoners/index.html
#3764 • • Quu Guest

Vaikka tekee rikoksen, mielestäni ensikertalainen ansaitsee toisen mahdollisuuden saada oma elämä takaisin. 99 vuotta ehdotonta vankeutta ensikertalaiselle salakuljettajalle on liikaa, oli hän sitten länsimaalainen tai aasialainen.

Itseasiassa olen kyllä sitä mieltä, että jos tietoisuus noin rankoista rangaistuksista on olemassa, niin miksi se 99 vuotta on liikaa? Jokainen joka yrittää näissä puitteissa salakuljettaa huumeita ottaa tietoisen riskin. Jos arpa"onni" osuukin omalle kohdalle, niin turha tulla mulle itkemään.

Mutta tosiaan, tämä ei nyt päde kyseiseen tapaukseen. Jos on henkisesti jälkeenjäänyt, niin luulisi jokaisen demokraattisen maan ottavan asian huomioon juttua käsiteltäessä.

Vastaavanlaista menoa on muuten mm. Brasilian vankiloissa, ja erityisesti niissä joissa pidetään favelojen rikollisia.
#3765 • • kryptoniitti Guest

. Vaikka tekee rikoksen, mielestäni ensikertalainen ansaitsee toisen mahdollisuuden saada oma elämä takaisin. 99 vuotta ehdotonta vankeutta ensikertalaiselle salakuljettajalle on liikaa, oli hän sitten länsimaalainen tai aasialainen.

Tuossa laissa on sekin ikävä puoli, että syytönkin voi huonolla tuurilla
saada kuolemantuomion tai vankeusrangaistuksen, jos menee
vaikka matkatavarat sekaisin oikean huumesalakuljettajan kanssa
tai tapahtuu jokin surkea väärinkäsitys. Hyväuskoisiahan monesti
huijataan kuljettamaan paketteja rajojen yli. Voi olla hiukkasen
musertavaa viettää loppuikänsä vankilassa tai saada jopa
kuolemantuomio yhdestä typerästä virheestä tai huonosta tuurista.
#3766 • • Kaino Guest

Vaikka tekee rikoksen, mielestäni ensikertalainen ansaitsee toisen mahdollisuuden saada oma elämä takaisin. 99 vuotta ehdotonta vankeutta ensikertalaiselle salakuljettajalle on liikaa, oli hän sitten länsimaalainen tai aasialainen.

Itseasiassa olen kyllä sitä mieltä, että jos tietoisuus noin rankoista rangaistuksista on olemassa, niin miksi se 99 vuotta on liikaa? Jokainen joka yrittää näissä puitteissa salakuljettaa huumeita ottaa tietoisen riskin. Jos arpa"onni" osuukin omalle kohdalle, niin turha tulla mulle itkemään.

Mutta tosiaan, tämä ei nyt päde kyseiseen tapaukseen. Jos on henkisesti jälkeenjäänyt, niin luulisi jokaisen demokraattisen maan ottavan asian huomioon juttua käsiteltäessä.

Olen kutakuinkin samaa mieltä, mutta olen myös sitä mieltä, että vankilaolosuhteet voisivat olla vähän Thaimaan oloja paremmat. Oli rikos mikä tahansa.

Mitä tulee Thaimaan vankimetodeihin, he ovat erityisen tarkkoja huumausaineista. Eräs luennoitsija Lapinjärven siviilipalveluskoulutuksessa kertoi asuneensa Thaimaassa kampusalueella. Yhden illan jälkeen n. 20,000 asukkaan kampukselta oli kadonnut reilu tuhat ihmistä ja vastaus oli "kevätsiivous". Thaimaalla on hyvin tiukka nollatoleranssi ns. kovien huumeiden kohdalla. Esimerkiksi jos kuljetat suhteellisen pientäkin määrää vaikka ekstaasia, saattaa siitä tulla kuolemantuomio (ellei toki sinulla ole varaa lahjoa viranomaisia). Rankka maa.
#3772 • • Kaino Guest
huh tota am-irkiä :D
#3774 • • Tapsa Guest
hupsista !
#3776 • • Edited Hexe Guest
...
#3777 • • Timce Guest

Nelonen on aikast paha jo :scared:

Heikki, katos edellinen sivu ;)
#3778 • • Hexe Guest

Heikki, katos edellinen sivu ;)

Ootsäkin kans!