On oikeastaan vain yksi tapa, jolla kannabiskukasta saadaan "voimakkaampaa": jalostus, joko risteyttämällä tai geenimanipuloinnilla. Geenimanipulointiin en ihan usko, risteytystä on tehty aina, joten en oikein tiedä että miten ihmeessä sitten sen kukinnon THC-pitoisuutta voidaan nostaa yhtäkkiä rajusti.
Lukemani mukaan vahvin kannabistuote on öljy. Kasvista erotetaan THC:ta sisältävä öljy ja käytetään sitten miten sitä öljyä käytetään. (Poltetaan, laitetaan ruo'an sekaan... ööö... ja jotain.) Kannabis sisältää THC:ta, eikä sitä öljyä vahvempaa seosta saa tehtyä, ellei kehitetä joku THC:n sukulaisaine, josta sitten jalostetusti saa päänsä enemmän sekaisin. Oopiumistakin kehitettiin morfiini ja siitä edelleen heroiini. Äkkiä joku puisto- tai kotikemisti jalostamaan Nobel-palkintokuvat silmissään.
Olen itse ainakin siinä käsityksessä, että Hollannissa huomattavan iso osa kannabiksesta nautitaan nimenomaan kukintona, ei epämääräisenä massana. Joku asiasta paremmin tietävä voinee korjata?
Olen uskomuksessa, että pääosin Hollannissa on kukintoa myynnissä, mutta hasistakin myydään. Ei niin paljoa, mutta myydään kumminkin. Varmaan joku siellä asuva tai useasti vieraileva (ja niitä myyntitilastoja seuraava) voisi kyllä kertoa.
Mites tää "Sika" -hattuisen säätäjän kaveri? Vieläkö siellä ulkomailla asut?
Sitäpaitsi noin yleisesti tuntuu vähän hölmöltä se ajatus, että ns. miedosta huumeesta saadaan ns. kovempi huume pelkästään pitoisuutta nostamalla.
Käytkö pliide ostamassa pullon sitä omenaista Royalia tuolta Alkosta, kun kerran hollantilaisista tuotteista on puhe? Sehän on alkoholia, eikä luokituksen pitäisi muuttua pitoisuutta nostamalla.
Kannabiksen psyykkisiä haittoja ovat riippuvuus, väärinkäyttö, myrkytykset, myrkytykseen liittyvä delirium, psykoottinen tila, ahdistushäiriöt. Kannabispsykoosin oireita voivat olla suuruusharhat, jännittyneisyys, ajan ja paikan tajun heikkeneminen, hallusinaatiot ja epätavalliset ajatussisällöt.
Varmana tietolähteenä minulla on elokuva
Blow, jonka DVD versiossa on kiva faktaraita. Siinä kerrottiin kannabiksen suurimmaksi psyykkiseksi häiriöksi ahdistuskohtaus, joka sinällään on harvinainen. Ahdistuskohtauksen kestoksi kerrottiin yleisimmin osuvan 4-6 tuntia.
Eikä lukemani mukaan kannabis aiheuta sitä kohtausta, vaan saattaa triggeroida ahdistuskohtaukseen taipuvaisen ihmisen moisen kokemaan.
Ja vaikka monet tupruttelijat ovat eri mieltä, niin kannabiksestahan voi tulla riippuvaiseksi.
En jaksa kirjoittaa tähän mitään. Luetaan ne 33 aikasempaa sivua ekaks.
Mut sanotaan näin, et välillä silmät aukee vast puolen päivän paikkeilla.;)
No nii... IT-alalla työskentelevät tietävät varmaan miltä tuntuu kun aamulla ottaa duunissa kupin kahvia, eikä silti silmät aukee. Ja päähän sattuu. Sit huomaa, et joku urvelo on laittanu decaf kaffetta tulemaan...
Mun kanssa on oikeesti turha jutella koko päivänä mitään jos mä en saa kahvia säännöllisin väliajoin. Mut se onkin hyväksyttyä ja jopa nostaa IT-katu-uskottavuutta, niin mä voin naureskella niille pössyttelijöille. Hah!
<sarkasmi>
Nyt jätetään sarkasmit pois ja jatketaan totisinta mahdollista linjaa:
Esimerkiksi ylinopeudesta tulisi lain mukaisen rangaistuksen lisäksi potkut töistä (jos sellaisen omaa) ja työttömiltä voitaisiin katkaista korvaukset vaikkapa muutamaksi kuukaudeksi.
Ja kun on töihin menossa ollessaan kaasutellut, niin ei ne potkut riitä. Lisäksi tämän hulttion työnantajan tulisi nostaa syyte rikoksen tekemisestä työmatkalla, työpaikan maineen kyseenalaistamisesta moisen rikoksen avuin ja vielä jos auto on työsuhdeauto, niin yrityksen kaluston käyttämisestä rikokseen. Jos on ohitettu paikka, jossa lapsilla on mahdollisuus kulkea tien yli, nostetaan vielä tapon yrityksestä syyte. Suurempi nopeus kuluttaa myös osallaan suhteessa enemmän bensaa, kuin rauhallisesti ajo, joten vielä luonnonvarojen tuhlaamisesta lisämätkyt. Vakuutusten tulisi automaattisesti kajahtaa sinne vähintään +180% luokkaan.
Julkista lynkkausta en suosi, sillä imo kukaan ei saa riistää toisen henkeä, mutta häpeäpaalua ja mätien tomaattien myyntiä lähistöllä voisin harkita...