EXCUSE ME????? Alkoholi vaarallisempaa kuin heroiini...?
Terveystietojen mukaan laskettuna:
kannabis(vaara-aste) = heroiini(vaara-aste)
Jolloin:
If kannabis(vaara-aste) < alkoholi(vaara-aste) then
heroiini(vaara-aste) < alkoholi(vaara-aste)
<edit> Niin siis tuo juttu perustuen Mixan esittämään väitteeseen. Näin itse päättelin Mixan tarkoittavan.
</edit>
Tarkoitan skenaariota, jossa ko. huumausaine olisi laillinen, niin miten paljon onnettomuuksia silloin olisi kokonaisuudessaan? Itse en varmaan halua bussi,- metro,- tai junakuljettajan kyytiin jonka reaktioinopeus ja vasteaika on päin persettä savujen takia, lentomatkailusta nyt puhumattakaan!
Tunnusta! Et ole lukenut mun tekstejä.
Juuri ja nimenomaan siitähän minä olen puhunut! Tämä on pilkulleen se aihe, minkä takia en pro-kannabisiudessani ole nousemassa barrikaadeille! (Toinen on oman lehmän puuttuminen sieltä ojanpientareelta, mutta se nyt ei kuulu asiaan. Esmes on niitä miehiäkin feministeinä, vaikkei he olekkaan naisia.)
Oma ideani on se, että valvontaa on parannettava. Koska oletan, että kannabiksen vaikutuksen alaisena ajaminen olisi sama, kuin alkoholin vaikutuksen alaisena ajaminen. Käsittääkseni Suomessa alkoholin vaikutuksen alaisena ajaminen ja vaikkapa lääkärin ammatin harjoittaminen on lain puolesta melko kyseenalaista.
Kaikenlaisten ihmisen psyykkeeseen vaikuttavien kemikaalien käyttöä tulisi laskea huomattavasti.
Totta. Tämä on minunkin ihanteeni. Tapoja on monia. Totaalinen kieltäminen on kokeiltu. Toimiko? Itse haluaisin vähemmän haitallisten aineiden sallimista, koska se vie sitten jalansijaa vaarallisemmilta. Kahdesta pahasta on valittava se pienempi.
näytäppä minulle sairaala missä käytetään heroiinia kipulääkkeenä,
Saksalainen Friedrich W Sertürner kehitti oopiumista morfiinin vuonna 1803 eristämällä alkaloideja. Hän todisti morfiinin kipulääkitykselliset mahdollisuudet. Ruiskeen kehittämisen jälkeenhän tätä käytettiin joko suonensisäisesti (IV), lihakseen (IM) tai ihonalaisesti (SC) sotilassairaaloissa. Tämä johti Euroopassa moniin huumeriippuvaisiin sotilaisiin, sillä vuodet 1850-1871 olivat melko sotaisia. Englantilainen C.R. Wright oli löytänyt vuonna 1864 dietyylimorfiini nimellä kulkevan aineen morfiinista. 1897 Heinrich Dreser halusi kehittää morfiinista aineen, joka olisi kivunlievittäjänä yhtä tehokas, mutta ei aiheuttaisi riippuvuutta. Hän päätteli, että koska morfiinia joudutaan käyttämään niin suuria määriä, aiheuttaa se riippuvuutta. Jos olisi aine, joka on tehokkaampi, sitä joutuisi käyttämään vähemmän ja näin ollen riippuvuuskin olisi pienempi. Dietyylimorfiinia oltiin käytetty jo yskänlääkkeenä yms, kuten morfiinia ja oopiumiakin. Dietyylimorfiini olikin juuri sopiva aine tähän ja Heinrich kehitti tästä sopivan halvan ja helpon lääkkeen, joka sitten rekisteröitiin nimellä Heroin(tm). Huomattiin, että Heinrich oli hieman väärässä päätelmissään riippuvuuden johtumisista...
Suomessa sitä käytettiin yleisesti 60-luvulle asti.
Ensimmäisen kerran Heroiini laskettiin huumausaineeksi vuonna 1920. Vuonna 1958 Heroiinin valmistus ja levittäminen lopetettiin.