edit: sensuuri iski.
[ 28 December 2001: Message edited by: Mrrshan ]
1,709 posts, 86 pages, 668,484 views
Originally posted by Gnizhak:
Niin, ja Coca-Colan piti auttaa päänsärkyyn ja yskään ja vaikka mihin...
Minulle on lähes sama millä itsensä tuhoaa, kunhan se EI liity minuun ja juhliin, joihin menen.
Eikä minulle kannata tulla valistamaan aineen hyvistä puolista koska ärsyynnyn siitä, rinnastan sen jehoviin, yhtä hyvät perustelut heiltäkin löytyy. (siksi en olekaan päättäjä, vaan äänestäjä)
Jos ei pysty juhlimaan lain suomissa rajoissa, hakeutukoon hoitoon, tai kehittäköön itseään henkisesti..
Jos ei musiikki ja tunnelma aukea ilman itsensä viiltelyä kannattaa todella miettiä, onko oikeassa paikassa.
Originally posted by zander:
Ymmärrän pointtisi tämän lausuman takana, mutta tuo luonnontuote-sanan viljely ärsyttää meikäläistä ihan yleisellä tasolla.
Morfiini on ollut pitkälle meidän aikoihimme asti yleinen kipulääke, LSD:n mahdollisuuksia psyykepotilaiden hoidossa kartoitettiin, herska on kehitetty kipulääkkeeksi, amfetamiinia käytetään edelleen nopeuttamaan ihmisten metaboliaa,
Originally posted by Dani Cior:
Onhan se mahdollista että joillekin kofeiiniriippuvaisille se [Coca-Cola] auttaa päänsärkyyn. Varmasti auttoi enemmän silloin kun sisälsi aitoa kokauutetta.
Jos ei pysty juhlimaan lain suomissa rajoissa, hakeutukoon hoitoon, tai kehittäköön itseään henkisesti.. Ehkä siitä musiikista saisi siten jotain irti _paremmin_.
En minä hyväksy viinaa bileissä, enkä suosi tupakkaakaan, koska sen savulle olen allerginen. Siksi minulle riittää musiikki, ja bileet jäävät vähemmälle.. pakosta.
Originally posted by yana:
minun mielestäni suvaitsemattomat ihmiset ovat niitä jotka tarvitsisivat hoitoa.
Eikä minulle kannata tulla valistamaan aineen hyvistä puolista koska ärsyynnyn siitä, rinnastan sen jehoviin, yhtä hyvät perustelut heiltäkin löytyy. (siksi en olekaan päättäjä, vaan äänestäjä)
Jos ei pysty juhlimaan lain suomissa rajoissa, hakeutukoon hoitoon, tai kehittäköön itseään henkisesti.. Ehkä siitä musiikista saisi siten jotain irti _paremmin_. Jos ei musiikki ja tunnelma aukea ilman itsensä viiltelyä kannattaa todella miettiä, onko oikeassa paikassa.
En minä hyväksy viinaa bileissä, enkä suosi tupakkaakaan, koska sen savulle olen allerginen. Siksi minulle riittää musiikki, ja bileet jäävät vähemmälle.. pakosta.
Originally posted by @lex:
En oikein ymmärrä ihmisiä, jotka jaksavat tehdä itselleen ongelman siitä mitä muut tekevät. Kukin päihtyköön millä päihtyy tai olkoon päihtymättä kunhan päihtyminen tai päihtymättä jättäminen ei ihan konkreettisella tasolla aiheuta mitään sellaista, joka voisi pilata bilekokemuksen joltain toiselta.
Originally posted by Ante:
<hieman ohi aiheen> Nus nus... Kofeiinia on apteekista saatavassa reseptivapaassa särkylääkkeessä. Kyseessä ei todellakaan ole yksin kofeiiniriippuvaisia koskeva asia. Kofeiini supistaa verisuonia, ja näinollen yhdessä särkylääkkeen muiden vaikuttavien aineosien kanssa auttaa kivun lievittämisessä. Faktoja en nyt ulkomuistista voi valitettavasti lyödä kehiin, joten menkää apteekkiin ja kysykää miksi kofeiinia on särkylääkkeessä.</hieman ohi aiheen>
Kofeiini supistaa verisuonia, ja näinollen yhdessä särkylääkkeen muiden vaikuttavien aineosien kanssa auttaa kivun lievittämisessä. Faktoja en nyt ulkomuistista voi valitettavasti lyödä kehiin, joten menkää apteekkiin ja kysykää miksi kofeiinia on särkylääkkeessä
Originally posted by rytmikapinallinen:
tieteelliset tutkimukset vahvistaneet, että kofeiini nopeuttaa mm. ibuprofeenin, kenties muidenkin särkylääkkeiden vaikutuksen alkamista...
lehdestä ton luin (oisko ollu hs,metrolehti,tms.)
[ 28 December 2001: Message edited by: rytmikapinallinen ]
Originally posted by Pauliina:
Kysymys vastattavaksi ja forwardoitavaksi:
Mitkä kotimaiset ja ulkomaiset nuoris/musiikki/lifestyle yms. -lehdet sisältävät havaintojenne mukaan eniten huumeisiin liittyviä aiheita tai symboliikkaa? Mitä lehtiä "huumeiden viihdekäyttäjä" tyypillisesti lukee?
Otan hyvin kiitollisena vastauksia osoitteeseeni: [email protected]
Olen keräämässä printtimedia-aineistoa Suomesta eurooppalaista tutkimusta varten ja tarvitsen ensin mediatietoa "avaininformanteilta" eli kaikenlaisilta tietäviltä nuorilta.
Kysymys vastattavaksi ja forwardoitavaksi:
Mitkä kotimaiset ja ulkomaiset nuoris/musiikki/lifestyle yms. -lehdet sisältävät havaintojenne mukaan eniten huumeisiin liittyviä aiheita tai symboliikkaa? Mitä lehtiä "huumeiden viihdekäyttäjä" tyypillisesti lukee?
Otan hyvin kiitollisena vastauksia osoitteeseeni: [email protected]
Originally posted by Tres:
Kehoitan suhtautumaan tähän tutkimukseen varauksella:
kysymykset on aseteltu epämääräisesti ja etenkin
tuo viimeinen kysymys on mielenkiintoinen, jos sitä vertaa
tuohon saman henkilön perustamaan (nyt suljettuun)
topikkiin, jossa kysyttiin "Mitä lehtiä sinä luet?".
Herää kysymys, onko kyselyä tekevä henkilö tehnyt
ennakko-oletuksen kyselyn kohderyhmän
päihteidenkäytöstä.
Viestistä ei myöskään selviä, mitä tutkimuksella pyritään
loppujen lopuksi kartoittamaan. Kehotan heitä, jotka
aikovat tähän kyselyyn vastata, tiedustelemaan kyselyn
tekijältä ensin lisätietoja kyselyn päämääristä ja taustoista.