Propellerheadsin Reasonista..

67 posts, 4 pages, 12,864 views

Avatar
#41 • • miikkaL Guest
http://www.roland.fi/Sample_shop/pages/zg_pages/Zero_G_CR_rsn.htm

Tilasin just tuon Zero-G:n Creative Essentials Refillin

* RHYTHM GUITAR & FX * PERCUSSION GROOVES * BRASS ELEMENTS * DANCE VOCALS * ELECTRIC DREAMZ * TRANCE FORMATION * DREAM ZONE * SPICES OF INDIA * GUITAR SEPARATES * GLOBAL SFX * HOUSE & GARAGE CONSTRUCTION * HIPHOP & SWING BREAKDOWN * JUNGLE FRENZY * JUNGLE FRENZY 2 * LIVE BASS GROOVES * WORLD CLASS BREAKS * DRUM & PERCUSSION TOOLS * BASS SEPARATES * ROCK & POP VOCALS * DANCE DRUMS * UPFRONT LEAD GUITAR * ETHNIC FLAVOURS * REGGAE CONNECTION * TECHNO PRISONERS * FUNK CONSTRUCTION * SYNTH BASS LOOPS * VINTAGE KEYBOARDS * VOICES OF AFRICA * STRING TEXTURES * WOODWIND & BRASS * ORCHESTRAL FLAVOURS

:)

Jos jollain kiinnostusta osallistua läjän maksuun niin voi ottaa yhteyttä maililla [email protected] , niin sovitaan sitten tarkemmin ;)
Avatar
#42 • • txgov Guest
Sainpas tuossa pari päivää sitten tuon Reasonin 2.5 updaten. Elikkäs rekisteröityneille käyttäjille tuo downloadaus ilmoitus pitäisi jo olla postissa.

Uudet lelut ovat kyllä todella maukkaita. Vokooderi tulee tarpeeseen, kuten myös todella monipuolinen uusi Reverb.
Vokooderiahan voi käyttää monikaistaisena taajuuskorjaimena.

Uusi särö moduli on myös varsinainen monityökalu. Vaihtoehtoja löytyy jos jonkinmoista.

Kaikki toimii niinkuin pitääkin ja Reason on edelleen ns "rock solid" , ei kaadu, ei sitten millään.

Mikserin EQ:ja oli myös paranneltu, ja mikserin takaa löytyy tuollainen "compatibility" namiska, että saa vanhat biisit kuulostamaan samalta kuin ennen.

En tiedä johtuiko minusta, mutta jotenkin koko soundi tuntuu vaan paremmalta nyt.

-T
Avatar
#43 • • FoFlow Guest


Sainpas tuossa pari päivää sitten tuon Reasonin 2.5 updaten. Elikkäs rekisteröityneille käyttäjille tuo downloadaus ilmoitus pitäisi jo olla postissa.
-T



Onks viä tarkempaa analyyzia tarjota? Nytkun on käytetty jo vähän aikaa? Miten ton Unison efektin kanssa? Onko siitä mihinkään ja saako sillä rasvaa ohuisiin subtractor soundeihin?

Olihan toi nyt pakko tilata kun jenkeissä sitä esim Musiciansfriend myy 199 taalan hintaan :) Dollarin kurssin olessa mitä on niin ei tuu paljoa maksaan...
Avatar
#44 • • RA Guest




Onks viä tarkempaa analyyzia tarjota? Nytkun on käytetty jo vähän aikaa? Miten ton Unison efektin kanssa? Onko siitä mihinkään ja saako sillä rasvaa ohuisiin subtractor soundeihin?

Olihan toi nyt pakko tilata kun jenkeissä sitä esim Musiciansfriend myy 199 taalan hintaan :) Dollarin kurssin olessa mitä on niin ei tuu paljoa maksaan...



Yleissaundi kuulostaa jotenkin vähän parantuneen. Varmaan ovat koodailleet engineä uusiksi...? Mikserin EQ:ja on ainakin paranneltu. Unison toimii loistavasti! Läskittää saundeja mukavasti. Mut mun lempparilaite on kyllä Scream4. Säröä löytyy jos jonkinmoista. Sillä saa hyvin potkua biittiin ja räkää bassoon. Uuteen reverbiin en oo oikeen saanu hyviä patcheja aikaseksi, mut sen presetit on ihan päteviä. Vocoderia en oo kauheesti testaillu, joten siitä on paha sanoa. Kyllä se ainakin näin vähäisellä kokeilulla kuulostaa ainakin paljon paremmalta kun mun A-Stationin vocoderi. Onhan siinä tosin 512-bandia...

Siinä nyt mitä äkkiseltään tuli mieleen. Kaikenkaikkiaan oon tyytyväinen päivitykseen. Kait sitä jollaan muulla ohjelmalla saisi parempaa ääntä aikaseks, mutta kun johonkin on tottunut niin...
Avatar
#45 • • Roz Guest
Peijoona sentään pitääpä imutella se päivitys vihdoinkin. Nuo lisäykset kuulostavat juuri siltä että mitään muuta softaa ei tarvitse enää käyttääkään. Tuo stabiilius ja käyttömukavuus on kyseisessä softassa niin jumalattoman hyvä että järki meinaa lähteä. Ja kun featureja on kuitenkin "rajoitettu" määrä niin se pakottaa käyttäjän tviikkaamaan viimeisetkin mehut irti siitä mitä käytettävissä on. Ja se mielestäni tekee musiikin tekemisestä mielekästä kun rajoitteisesta laitteistosta saa irti hyvää soundia sisukkaasti vääntämällä.

Itse olen ainakin omasta mielestäni saanut kohtuullisen pro soundia aikaiseksi ihan silkalla Reasonilla (masterointi tosin laadukkailla Waves-plugareilla). Tuo parempi reverbi ja särö kuulostavat juuri siltä mitä on kaivattukin.

Ja CPU:tahan Reason ei vie yhtään. 1Ghz AMD 640mb -masiinalla saa lykkiä niin paljon kamaa ruudulle kuin ikinä tulee tarvitsemaan eikä vie 30 % enempää tehoja. Johtuneeko sitten Echon Layla -äänikortongista vai onko se vain niin peijakkaan hyvin ohjelmoitu ;)

Jopas tuli ylistysvirsi .. . anteeks! :)
Avatar
#46 • • FoFlow Guest




Onks viä tarkempaa analyyzia tarjota? Nytkun on käytetty jo vähän aikaa? Miten ton Unison efektin kanssa? Onko siitä mihinkään ja saako sillä rasvaa ohuisiin subtractor soundeihin?

Olihan toi nyt pakko tilata kun jenkeissä sitä esim Musiciansfriend myy 199 taalan hintaan :) Dollarin kurssin olessa mitä on niin ei tuu paljoa maksaan...



No ni... itse itseäni quotaten 2.5sta hieman pyöritelleenä niin... Pahin pettymys oli juuri tuo Unison-efekti. Ei mielestäni toimi lähellekkään niin hyvin kuin oletin (tosin vertauskohta on JP 8080ssa :D ). Toimii lähinnä pad-soudien paksuntamisessa ja laajentamisessa... Sanoohan se manuaalikin siitä että ei se mikään monimutkainen paksunnin ole.

R7000 taas on ihan hieno laite. Pal paremmat kontrolliominaisuudet kuin siinä perus reverbissä. Nyt Reasonissa on jo ihan käytettävä kaiku. Se jopa kuulostaa ihan siedettävältä noin softakaiuksi. Screamin ja Vokouderin käytettävyys on vielä täys mysteeri, samoin niiden hämyjen. Tutkimukset jatkuvat jahka säät taas huononevat...
Avatar
#47 • • Teemu T Guest
Hankin juuri uuden koneen ja lisäsin siihen vanhan kovalevyn, jossa on mm. sampleja. Vaikka kovalevyn kirjaintunnus ja sample-hakemisto ovat samat kuin ennen, Reason 2.0 ei löydä sampleja biisejä avattaessa. Osaakohan joku kertoa mikä mättää? Voihan ne samplet tietenkin hakea yksitellen, mutta se on vähän vaivalloisempi homma...
Avatar
#48 • • serotonot Guest

Hankin juuri uuden koneen ja lisäsin siihen vanhan kovalevyn, jossa on mm. sampleja. Vaikka kovalevyn kirjaintunnus ja sample-hakemisto ovat samat kuin ennen, Reason 2.0 ei löydä sampleja biisejä avattaessa. Osaakohan joku kertoa mikä mättää? Voihan ne samplet tietenkin hakea yksitellen, mutta se on vähän vaivalloisempi homma...


Ne varmaan tarvitsee uudestaan hakea sinne ne neljä pikapolkua

edit->preferences->sample banks (tosta vikasta en oo varma ku oon duunissa mut joku vastaava. Viimonen välilehti siin kuitenki ku siin o audio, midi, toinen midi ja sit toi.
Avatar
#49 • • dope white Guest

Itse olen ainakin omasta mielestäni saanut kohtuullisen pro soundia aikaiseksi ihan silkalla Reasonilla (masterointi tosin laadukkailla Waves-plugareilla). Tuo parempi reverbi ja särö kuulostavat juuri siltä mitä on kaivattukin.



Ja wavesin plugarit on ihan ostettu omaksi? :D
Nojoo, ihan samaa mieltä oon itsekin tuosta yhdistelmästä. Hemmetin hyvää jälkeä saa reasonillakin jos viitsii vääntää hiukan.

-g.
Avatar
#50 • • Roz Guest
Ei ole ostettu mutta on muuten laillinen versio kyllä ja oma ;)

(...miettikää sitä)

Mutta hyvää jälkeä tosiaan saa. En tiedä olenko yksinkertainen vai miksi en ymmärrä miksi jengi dissaa Reasonin soundia rupuiseksi verrattuna johonkin muuhun softaan, koska samat jipot niissä melkein tarvitsee tehdä että sen digitaaliohuisuuden saa peitettyä...

Näin jälkeenpäin katsottuna olipas kohtuullisen pissipäisesti todettu tuo "olen ainakin omasta mielestäni saanut kohtuullisen pro soundia aikaiseksi...".. heh.. oon kyllä tosi PRO.. :laugh:
Avatar
#51 • • dope white Guest

Ei ole ostettu mutta on muuten laillinen versio kyllä ja oma ;)

(...miettikää sitä)

Mutta hyvää jälkeä tosiaan saa. En tiedä olenko yksinkertainen vai miksi en ymmärrä miksi jengi dissaa Reasonin soundia rupuiseksi verrattuna johonkin muuhun softaan, koska samat jipot niissä melkein tarvitsee tehdä että sen digitaaliohuisuuden saa peitettyä...

Näin jälkeenpäin katsottuna olipas kohtuullisen pissipäisesti todettu tuo "olen ainakin omasta mielestäni saanut kohtuullisen pro soundia aikaiseksi...".. heh.. oon kyllä tosi PRO.. :laugh:



Joo teen itse kanssa rummut yleenä reasonilla. Riippuu tietty paljon musiikkityylistä mitä tekee->millaiseen lopputulokseen pitäis päätyä. Fruitylla tulee melkein parempaa soundia mutta silti teen mielummin reasonilla. kyllä vähän räkääkin pitää olla! lämpöä, lämpöä! :)

Wou...porvari! (waves) ;) r.e.s.t.e.c.p.!

En mä tiedä pissipäisestä, kyllä toi kommentti pitää paikkansa.

-g.


edit: hettkinen... onko plugarit varastettuja sitten? (nyt kun miettii tarkemmin asiaa)
Avatar
#52 • • Roz Guest

Ei ole ostettu mutta on muuten laillinen versio kyllä ja oma ;)

(...miettikää sitä)

Mutta hyvää jälkeä tosiaan saa. En tiedä olenko yksinkertainen vai miksi en ymmärrä miksi jengi dissaa Reasonin soundia rupuiseksi verrattuna johonkin muuhun softaan, koska samat jipot niissä melkein tarvitsee tehdä että sen digitaaliohuisuuden saa peitettyä...

Näin jälkeenpäin katsottuna olipas kohtuullisen pissipäisesti todettu tuo "olen ainakin omasta mielestäni saanut kohtuullisen pro soundia aikaiseksi...".. heh.. oon kyllä tosi PRO.. :laugh:



Joo teen itse kanssa rummut yleenä reasonilla. Riippuu tietty paljon musiikkityylistä mitä tekee->millaiseen lopputulokseen pitäis päätyä. Fruitylla tulee melkein parempaa soundia mutta silti teen mielummin reasonilla. kyllä vähän räkääkin pitää olla! lämpöä, lämpöä! :)

Wou...porvari! (waves) ;) r.e.s.t.e.c.p.!

En mä tiedä pissipäisestä, kyllä toi kommentti pitää paikkansa.

-g.


edit: hettkinen... onko plugarit varastettuja sitten? (nyt kun miettii tarkemmin asiaa)



Räkä ja lämpö on ihan jeessiä kyllä, mutta en erota kyllä fruityn ja reasonin soundia jos joku sokkona soittaa jompaa kumpaa.. Ehkä korvani eivät ole vain niin hienostuneet sitten :)

Plugarit ovat peruja harjoitteluajalta muuan musiikkiliikkeestä.. Eivät ole siis varastettuja vaan jälleenmyyjän versioita. Ihan tuoreimpia Waveseja ei kyllä multa löydykään... Mutta mutta, nythän tässä mennään vallan topikin ulkopuolelle :roll:

Mulla on nyt taas kausi ettei musaa synny ja kaikki vanhat biisit kuulostaa ihan paskalta. Syö miestä sellainen. Ehkä se johtuu vain siitä ettei ole tullut käynnistettyä Reasonia pitkään aikaan vaan olen yrittänyt epätoivoisesti saada jotain aikaan Cubasella ja softasynilla ja jostain syystä sillä kokoonpanolla syntyy vain lyhyitä luuppeja joita ei koskaan jaksa vääntää biiseiksi asti...prkl :right:
Avatar
#53 • • Roz Guest
Prodigyn tuleva levy on muuten tehty Reasonilla...

http://www.propellerhead.se

Liam on kyllä ennenenkin ymmärtääkseni kehunut jotain tuotetta hirveästi mainosmielessä ja seuraavassa haastattelussa sitten taas haukkunut aivan lyttyyn. Muistaakseni Korg Prophecyn kohdalla taisi olla näin...
Avatar
#54 • • r3g Guest
Niino..tossa jutussahan se sanoo samplanneensa suuren osan laitteidensa soundeista Reasoniin käytettäviksi ja hoitelee ton tuottajahemmon kanssa lopputuloksen sitten PT:llä.
mielenkiintoista kyllä kuitenkin.
Avatar
#55 • • paanos Guest
Toimiihan Reasonin 2.0 maceissa? Itelläni on OS X-käyttis (jaguar, vai mikä se uusin olikaan)...
Avatar
#56 • • JussiS Guest

Toimiihan Reasonin 2.0 maceissa? Itelläni on OS X-käyttis (jaguar, vai mikä se uusin olikaan)...


Tarkennusta vielä tohon:
Eli toimiiko windowsin asennuslevyiltä Reason 2 Macissa?
Avatar
#57 • • paanos Guest
Juuri näin :D
Avatar
#58 • • gerry Guest
Mjaah... Itsekkin saattaisin olla reasoniin palaamassa. Ajattelin myydä hardista oikein urakalla ja siirtyä siihen helppoon ja nopeaan softapohjaiseen järjestelmään....

Nyt olis vaan kysymys, kumpi. Joko Cubase SL tai Reason. Reason olisi siinä mielessä kätevämppi että se sisältää kaikki tarvottavat efektit sekä synat. Cubasessa pitää osta ne erikseen. (En oo koskaan saanut cubasen vakio efekteistä hyvä soundia.... Vain EQ:n olen käyttökelpoiseksi havainnut).

Tosin reasonin Dynaamikka haukutaan. Sanotaan et se tekee äänestä "pehmeämmän" ja komuroi ääntä käyttäjän huomaamatta (?). Tosin olen kyllä huomannut et reasonilla on vaikea saata aikaiseksi huonoa soundia... Tarkoitan lähinnä efektejä kuten chorusta ja frangeria, sekä yleensäkin äänen laatua... Joten voiko olla et se on sellainen simppeli "wannabe pro guy" ohjelma joka tekee äänestä pron:kuuloisen mut dynaamikan kustannuksilla?

Mitä mieltä kysiesein ohjelman äänenlaatusta? Ainakin reasonin kompuraa on haukuttu... Miks? Mielipiteitä.

Allaolevissa linkeissä on lisää mielenkiintoista luoettava

http://members.shaw.ca/stu.macQ
http://www.geocities.com/jankoreason/index.html
Avatar
#59 • • Bobsony Guest
Reasonin kompuraa on melko vaikea säätää, missään nupissa ei ole asteikkoa, paitsi 0-127. Ja nuppeja on neljä: ratio, treshold, attack & release.
Avatar
#60 • • Roz Guest



Tosin reasonin Dynaamikka haukutaan. Sanotaan et se tekee äänestä "pehmeämmän" ja komuroi ääntä käyttäjän huomaamatta (?). Tosin olen kyllä huomannut et reasonilla on vaikea saata aikaiseksi huonoa soundia... Tarkoitan lähinnä efektejä kuten chorusta ja frangeria, sekä yleensäkin äänen laatua... Joten voiko olla et se on sellainen simppeli "wannabe pro guy" ohjelma joka tekee äänestä pron:kuuloisen mut dynaamikan kustannuksilla?

Mitä mieltä kysiesein ohjelman äänenlaatusta? Ainakin reasonin kompuraa on haukuttu... Miks? Mielipiteitä.



Hyvänkuuloista kuraa on todella vaikeata tehdä millä tahansa ohjelmalla tai muutenkin. Reasonin uudempi särö on mielestäni erittäin hyvä. Kompura voisi olla kieltämättä monipuolisempi, mutta silläkin tulee kyllä toimeen (ainakin niin pitkään kun ei "paremmasta tiedä") ;)

Choruksesta en oikein liiemmin tykkää, mutta Unison ja muutkin effut ovat mielestäni oikein toimivia. En kyllä usko että tuossa mitään wannabe-touhuja on dynamiikan kustannuksella. En ole ainakaan mihinkään tuon tyyppisiin dynamiikkaongelmiin törmännyt koskaan. Enpä toisaalta mikään kultakorva olekaan....

Reasonin synat ovat varsin simppeleitä ja kalpenevat monien vst-soitinten rinnalla, mutta kyllä niillä saa tehtyä vaikka mitä kun lyö efektiä perään ja jaksaa vääntää ja nysvätä.

Kotisivuillani on biisejäni jotka ovat jokseenkin kaikki tehty Reasonilla. Sivun linkki on signeerauksessani tuolla alhaalla. Kuten taisin jo aiemmin tässäkin topikissa mainostaa niin lähinnä masterointiin on käytetty muutakin softaa.