Hyviä noin 200-400euron miksereitä

80 posts, 4 pages, 14,595 views

Avatar
#41 • • cterror Guest
mä katselen valmiiksi output ledeistä 300sella, että biisit tulee ulos samalla volumella. helppoa ja voi tehdä samalla kun hakee biitin kohdalleen ja silloin saa gaineilla samalla kuulokkeisiin saman volumen. kyllä mä suosin gaineja. ne on ihan hyödylliset nappulat.

ja sitten siitä 300s än biittilaskurista. se näyttää kyllä yli 160bpm lukematkin. se vaan tekee sen sillä tavalla että näytössä näkyvä luku 160 on suurin. sen jälkeen se jakaa biitin puoliksi eli 180bpm = 90 näytöllä. ihan vaan kun tätä laskuria on täälläkin mietitty.

peace
Avatar
#42 • • Homegrove Guest
Ledit on mulle tosi tärkeitä kun kanssa käytyän vain ja ainoastaan pystyliukuja, enkä crossia. Ilman ledejä on TOSI hankalaa soittaa.
Avatar
#43 • • JussiS Guest

Originally posted by cterror:
mä katselen valmiiksi output ledeistä 300sella, että biisit tulee ulos samalla volumella. helppoa ja voi tehdä samalla kun hakee biitin kohdalleen ja silloin saa gaineilla samalla kuulokkeisiin saman volumen. kyllä mä suosin gaineja. ne on ihan hyödylliset nappulat.



Eihän Gaineilla muuten olis käyttöö. Tosin, käytän pystymiksausta, krossilla toi nyt voi olla ihan miten vaan. Gainin valoista sen verran, että Pioneerin 500/600:ssa nollakohdan ympärillä valot on +1,+2,+4,+6,+10... kun taas 300:ssa 0,+3,+6,+10... eli huomattavasti epätarkempi. Pätee myös käytännössä kaikkiin muihinkin halvempiin miksereihin.

Muistettakoon että 3 desibelin muutos äänenpaineessa tarkoittaa äänen voimakkuuden kaksinkertaistumista... Eli mistään pikkujutusta ei ole kyse. Kuuntelemalla ne voimakkuudet kuitenkin loppupeleissä erotetaan.

ja sitten siitä 300s än biittilaskurista. se näyttää kyllä yli 160bpm lukematkin. se vaan tekee sen sillä tavalla että näytössä näkyvä luku 160 on suurin. sen jälkeen se jakaa biitin puoliksi eli 180bpm = 90 näytöllä. ihan vaan kun tätä laskuria on täälläkin mietitty.



Laskureista sen verran, että niillä voi suurinpiirtein pistää biittiä sinnepäin, mutta tarkasti niillä ei voi miksata. Laskurit heittelee aika paljon, ja välillä esim voimakas basso sekoittaa laskuria.
Avatar
#44 • • Homegrove Guest
Laskureita ei kannata käyttää tai ainakaan opetella soittamaan niiden avulla. Olen kuullut liian monta juttua aloittelevista levynpyörittäjistä, jotka on ihan hukassa ilman niitä.

edit:tosi hauska typo IMO

[ 09 July 2002: Message edited by: Homegrove ]
Avatar
#45 • • Timce Guest
Onko kellään kokemusta,tai muuten vain vuodatuksen aihetta Ecler Concept II mixeristä?? Ilmeisesti laadukkaita peleja nämä Eclerit ja kovasti olen hankkimassa tuollaista.

[ 11 July 2002: Message edited by: Timce ]
Avatar
#46 • • shkuroff Guest
Joo,Ecler on erittäin laadukas peli imo,oli Ecler Concept pari viikkoa käytössä,suosittelen.Eq:t leikkaa hyvin, crossfader on phmeä ja hyvä,ym ym...
Avatar
#47 • • Remotion Guest

Originally posted by jUSSi:
toimii jos käyttää miksaamiseen vain crossia. Minä esimerkiksi käytän miksaamiseen pääasiassa pystyliukuja, joten hommat pitää hoitaa gainien kanssa. Liu'ut ovat IMO parempia käyttää miksaukseen varsinkin, jos pyrkii häivyttämään biisit toisiinsa, sillä pystyliu'ut ovat niiiin paljon pidempiä kuin crossi, että niiden tarkkuus on ihan eri luokkaa.

mutta kukin tavallaan.



Pakkohan mun on pystyliukujakin käyttää kun ei oo säädettävää kurvea (ja vaikka ois ni silti, just koska ne on paljon tarkempia), ja kun just mixaan kanssa usein tolleen sulauttelemalla. Pakko käyttää, muuten yleis volyymi nousee aina kun crossi keskellä ja semmonen miksailu kuulostaa ala-arvoisen hirveeltä.




Eclerit aika kattavasti tarjouksessa osto hinnoilla Ljudiassa. www.ljudia.com

[ 12 July 2002: Message edited by: Remotion ]
Avatar
#48 • • MK-Ultra Guest
Oli tuossa aikaisemmin puhetta Behringerin VMX-200:sta...

Omistan itsekkin ko. mikserin, eikä ainakaan meikäläisellä ole siitä järin ruusuista sanottavaa. Ei se mikään huono laite ole siihen nähden että se ei maksa maltaita ja toimintoja löytyy aika joka lähtöön.

Valitettavasti vaan se toimintojen toteutus on taas sitten vähän mitä on, esim. potikoiden tuntuma on aika onneton. BPM-laskimet ovat sanalla sanoen täyttä paskaa, ei kovin iso ongelma jos niitä ei tarvitse, mutta kuvittelisin että moni ihminen ostaa ko. mikserin juuri niiden takia. Testasin piruttain laskimia soittamalla molempiin kanaviin samaa äänilähdettä, biitti oli tasaisesti jotain 130 bpm kieppeillä. Mikserin laskimet pomppivat ihan siellä täällä, ja lukema heitti todellisesta bpm-arvosta pahimmillaan jopa 20-25 yksikköä!

Jos jotain hyvää täytyy sanoa VMX-200:sta, niin ainakaa feiderit eivät vuoda (vielä ainakaan), ja kaikissa feidereissä on kurvin säätö...ihan kiva fiitsu, mitä harvemmin näkee tuon hintaluokan miksereissä.

Olen aikeissa ostaa piakkoin uuden mikserin, ja Numark DM 3002X vaikuttaisi kovasti kivalta laitteelta...hintaakin on Tohomannella vain tuo 285e. Olisi mukava kuulla enemmänkin kokemuksia ko. laitteesta.
Avatar
#49 • • Edited akir0 Guest


Oli tuossa aikaisemmin puhetta Behringerin VMX-200:sta...


Allekirjoitan edelliset ja lisäksi:

Master-volumea ei saa luureihin ja alapäiden equ vaikuttaa iloisesti myös keskiääniin.

Muuten ihan hyvä ja kelpo peli hintaisekseen.
Avatar
#50 • • Mr. Sinner Guest
Onks kellään kokemuksii Eclerin smac pro 30 tai Numarkin matrix 3 miksereistä?
Avatar
#51 • • Edited Mikko Guest


Onks kellään kokemuksii Eclerin smac pro 30 tai Numarkin matrix 3 miksereistä?



mulla oli lainassa eclerin smac pro 20. siis sama kuin toi 3kymppinen mutta kahdella kanavalla. siinä oli sellanen erittäin häiritsevä taustakohina (laite oli huollettu) muuten se oli kiva peli, napakat potikat ja liu'ut.
Avatar
#52 • • choose life Guest



Olen aikeissa ostaa piakkoin uuden mikserin, ja Numark DM 3002X vaikuttaisi kovasti kivalta laitteelta...hintaakin on Tohomannella vain tuo 285e. Olisi mukava kuulla enemmänkin kokemuksia ko. laitteesta.



kuten tuossa joskus vuosi sitten totesin, olen ollut ainakin omaani erittäin tyytyväinen. joku 1,5v ko. laite on ollut aktiivisessa kotikäytössä eikä ainakaan vielä ole mitään vikoja ilmennyt.
Avatar
#53 • • sonni Guest
toistaiseksi en parempiin equihin ja killeihin ole törmännyt kuin mitä ainakin reloopin rm-2000:ssa on. käytännössä meinaa sitä, että liukuja ei tarvitse välttämättä käyttää ollenkaan, equilla voi 'miksata'. cuen kautta tavara tulee vakiolla joten pala kakkua.

on muuten myynnissä imo halpaan hintaan, ottaen huomioon vehkeen iän ja käytön. ei ole turhia laskureita.

http://www.platinum.ac/forums/showthread.php?s=&threadid=8876
Avatar
#55 • • MK-Ultra Guest




Miten olis tämmönen?

http://www.behringer.com/02_products/prodindex_dj.cfm?id=DJX700&lang=eng

Hinta tollaset 340 euroo



Hmm...itse en kyllä osta tasan tarkkaan enää yhtäkään behringeriä, ja vielä vähemmän tuota laitetta. Vaikuttaa pahasti kakkoslaatuiselta piraattikopiolta Pioneerin DJM 500/600:ta. Sijoittaisin tuon rahan ennemmin laitteeseen, jossa ei välttämättä ole yhtä paljon kaiken maailman nippeliä ja nappelia, mutta ne perushomma on tehty hyvin.
Avatar
#56 • • Timce Guest
murr....En missään tapauksessa suosittele Behringeriä. Itsellä tuollainen kaks-satanen himassa:Lähettivät ensin romun, joka ei lähtenyt käyntiin ollenkaan. Seuraava saksasta saapunut (käytössä oleva) pelittää, mutta virran kun pistää päälle, saa pienellä (2-10sek) viiveellä odotella, että jotain tapahtuu ja kun virtaa vihdoin saadaan koneeseen, kuuluu kaiuttimista/kuulokkeista hirveä rätinä. :mad:
Avatar
#57 • • hakki Guest


Omassa mixerissä on vielä semmoinenkin vika, että
kanavan äänenvoimakkuus kasvaa krossissa keskeltä reunoille (joten ääni on hiljemmalla krossin keskellä kuin
reunoilla). Kai tässä toimii krossi ihan oikein?



Menee off-topic, mutta tietääkö kukaan asiaan enemmän perehtynyt, pääseekö em. ominaisuudesta mitenkään eroon, jos curve ei oo säädettävissä? Itsellä on Reloop RM-1000, ja siinä on juuri tuo v*mainen krossiominaisuus (tasot tippuu keskellä). En oo jaksanut alkaa aukomaan tota peliä vielä toistaiseksi joten en tiedä, löytyykö sisältä jotain eväitä ongelman ratkaisemiseksi. Onko tuo ongelma siis krossilähtöinen vai johtuuko muusta piiritoteutuksesta (ts. voiko krossin vaihtamalla tehdä asialle jotain)? Ois kiva käyttää tota krossiikin mutta se on vähän käyttökelvoton imo, koska tasot vaihtelee niin pirusti.

-hakki
Avatar
#58 • • MK-Ultra Guest


murr....En missään tapauksessa suosittele Behringeriä. Itsellä tuollainen kaks-satanen himassa:Lähettivät ensin romun, joka ei lähtenyt käyntiin ollenkaan. Seuraava saksasta saapunut (käytössä oleva) pelittää, mutta virran kun pistää päälle, saa pienellä (2-10sek) viiveellä odotella, että jotain tapahtuu ja kun virtaa vihdoin saadaan koneeseen, kuuluu kaiuttimista/kuulokkeista hirveä rätinä. :mad:



Omassa VMX-200:ssa ei kyllä tuollaista vikaa, joten joko sulla on käynyt uskomatton huono tuuri ja olet saanut 2 viallista laitetta peräkkäin, tai sitten vika johtuu jostain muusta. Tyyppiviasta ei kuitenkaan ole kyse...ei se Behri nyt sentäs NIIN huono ole :)
Avatar
#59 • • J.Cage Guest
Kokemuksia Eclerin HAK 310:stä?
Avatar
#60 • • timppa^ Guest
itsellä tuo kyseinen laite pöydällä lepää. soundipolitiikka ihan jees, equt ihan jees, cuetus on ÄÄRETTÖMÄN syvältä perseestä. kuulokkeista kuuluu taustalla vähän radioo, vähän sekalaisia häiriöitä yms kivaa. lisäksi ei oo cue-mixingiä, mikä ehkä vähän rassaa. onko kaikki vestaxit tätä laatua vai vieläkö uskaltaisi vaihtaa johonkin vestaxiin? onko mitään syytä miksen ostaisi ihan miksauskäyttöön raaputtelumikseriä? miksaan pelkillä kanavafadereilla, joten krossin jyrkkyydellä ei ole tuon taivaallista merkitystä. skrätsimikserit kun käsittääkseni rakennetaan kestämään vähän rankempaa käyttöä, ni ois ehkä kiva sijoittaa kestävyyteen.