Jos olisin rikas niin kyllä mun mikseri olis Allen & Heath Xone:V6.
Mulla kanssa, mutta se olisi patch baylla kytketty Formulan viereen a la Ministry of Sound.
No niin, kokemuksia vaan tänne Formuloista.
Formula kokemuksia.
Formula mikseri soundillisesti yksi maailman parhaita. siis nyt puhutaan kasi ja ysikymppisistä formuloista ja eriototen kasikymppisestä käsintehdystä työkalusta.
käyttömukavuus jakaa mielipiteitä, djt jotka tykkää leikkailla bassoja ei kannata vaivautua koska formulan eq ei kauheasti leikkaa bassoa, itse tykkään soittaa miksereillä missä ei pysty Kill switch tyyppisesti tappamaan bassolinjaa miksausta varten, mikään ei kuulosta PAsta paskemmalta kuin se et leikataan bassot pois ja lyödään toisesta linjasta uusi bassolinja päälle. antaa biisin soida niinkauan kuin bassolinja kestää ja sen jälkeen voi tuuppaa uutta linjaa päälle. kaksi kikkiä päällekäin saa monesti lahkeet lepattaa, jos ei tarvii niin ei kannata leikata kikkiä koskaan kokonaa pois toisesta linjasta
forula kasikymmpisessä se huono puoli että varaosia on mahdoton löytää, meilläkin makaa kaksi sellaista palasina odottelemassa uusia liukuja, ysi kymppiseen saa vielä varaosia briteistä. kasikymppisessä ei ole crossia ja potikat on väärin päin eli bassot ylhäällä ja diskantti alhaalla
Uudet formulat voi heittää kaivoon, ihan paskoja muovi häkkyröitä. Ylipäänsä lähestulkoon kaikki uudet mikserit( A&H potikka malli ja rane 2016) on ihan eri levelillä formulan, Urei, Bozakin kanssa.
Soundi on kaikissa vestax, pioneer, ecler, numark osastolla, ihan eri luokkaa kuin esim formula soundissa. nää on IMO kaikki himamiksereitä. vaikka vestax panostaa lujaa ja puhuu ja kehuu miksereitä, ne on silti ihan leluja kaikki. meillä on ollut kermassa melkein kaikki parhaat mallit käytössä, ja kaikissa sama vika: paska soundi ja kuukaudessa hajoaa käsiin, jos niitä ei oltaisi sponssattu, ei oltaisi ensimmäisen mallin jälkeen kajottu niihin laitteisiin. Ne ei ole tarkoitettu ei ole tarkoitettu ammatti djden käyttöön klubissa missä soitetaan 54-5- iltaa viikossa, menee vielä vuokralaitteina silloin tällöin tapahtuminn tai koti käyttöön.
BTW Onko järkeä sijoittaa 100.000 euroa äänentoistoon ja tappaa se jollain Pioneerin tai numarkin romulla ja sen jälkeen korjailla soudia putkietuasteilla ja equilla, kun voisi ostaa suoraan kunnon mikserin joka on koko soundin sydän dj hommissa
mä just yksi päivä naureskelin meidän mikseri hautausmaata, siel on 3 vestaxin 50 A mallia yksi 55 ja jotain pikku pommeja lisäksi, pioneereja on mennyt kerman alku aikana varmaan 4 roskiin, yski rodecci löyty myös joka on itse asiassa keskinkertais parempi mikseri ja kaikkea muuta sälää. ainuut mikserit jotka on kestänyt vuodesta toiseen on Formula soundit vanhin on yli 15 vuotta.
eli yhteenvetoja: Jos saat jostain 90-luvun alun formulan käsiin niin nappaa kiinni äläkä irroita, ne on kultaa kallimpia laitteita