1,058 posts, 53 pages, 423,839 views
Potikkamiksereistä sen verran että tietääkö kukaan paljon xone:v6 maksaa, vasta esiteltiin i-dj:ssä.
Potikkamiksereistä sen verran että tietääkö kukaan paljon xone:v6 maksaa, vasta esiteltiin i-dj:ssä.
ei paljo paskaakaan :)
mm. elektroni myy laitetta huokeaan n.6000 euron hintaa.
999,99 puntaa oli jossain hintana tuolla. :hah:
Eli about 1400e. Saksassa tippunee 1200 ekin tienoille eli vastaavaa mitä xone 62:sta tällä hetkellä joutuu pulittamaan.
edit. hinnat
Tässä kun on ollut potikkamiksereistä puhetta ni itselläni on ollut parisen vuotta Vestaxin PMC-46MKII potikkamikseri ( http://www.vestax.com/products/pmc46mkII.htm ), ja oon ollut erittäin tyytyväinen.
Onko kukaan törmänny missään 2 kanavaista potikka mikseriä jossa ei oo crossia ollenkaan jossa ois kuitenkin prelisteniin crossi, 3 kanavaiset egut ja kanavakohtaisesti säädettävä (vase, oikee, molemmat) effect send return? Mulle kelpais semmonen! :excellent: :scared:
Vestaxilla on tarjoilla potikkafadereita yllättävän moniin mixerimeihin. Sieltä kannattaa katsoa.
ei paljo paskaakaan :)
mm. elektroni myy laitetta huokeaan n.6000 euron hintaa.
Ja ulkomailta sen voi saada varmaan viidellä tonnilla :eek:
... Ja tietenkin sitten laitatte sen kiinni Hyppyhallista (Hobby Hall) tilaamaanne mini- tai midi "-stereoihin" ja sanotte, että kyllä on upee soundi. Niin varmaan kuulokkeissa, jos ne ovat sentään "laadukkaat"...
....joka vaatii oheisekseen muutakin, kuin pelkät hima stereot.. tai saatikka sitten makuuhuoneen.
...Siihen toimii ihan hyvin nuo "pinohiiren" (Pioneer) pikkumalli DMJ-300. Ihan hyvä "vehe" tuonne makkari miksauksiin.
Mutta tärkein sanoma on kuitenkin se, että jäitä hattuun ja opetelkaa miksaamaan "kunnolla" esimerkiksi parilla deckillä ja CD:llä aluksi, jonka jälkeen sitten voitte harkita niitä Carl Coxin "kikkoja"!!! ... Enkä tässä nyt väitä, että olisin mikään hyvä miksaamaan tai muutenkaan soittamaan levyjä. Vaan olen mielestäni tuollaista keskikastia, jolla on vielä pitkä matka huipulle!!!
Mutta tärkein sanoma on kuitenkin se, että jäitä hattuun ja opetelkaa miksaamaan "kunnolla" esimerkiksi parilla deckillä ja CD:llä aluksi, jonka jälkeen sitten voitte harkita niitä Carl Coxin "kikkoja"!!! ... Enkä tässä nyt väitä, että olisin mikään hyvä miksaamaan tai muutenkaan soittamaan levyjä. Vaan olen mielestäni tuollaista keskikastia, jolla on vielä pitkä matka huipulle!!!
hianoa että joku kerto vihdoin lopullisen totuuden kaikesta :scared:
... Ja tietenkin sitten laitatte sen kiinni Hyppyhallista (Hobby Hall) tilaamaanne mini- tai midi "-stereoihin" ja sanotte, että kyllä on upee soundi. Niin varmaan kuulokkeissa, jos ne ovat sentään "laadukkaat"...
....joka vaatii oheisekseen muutakin, kuin pelkät hima stereot.. tai saatikka sitten makuuhuoneen.
ihanko totta
...Siihen toimii ihan hyvin nuo "pinohiiren" (Pioneer) pikkumalli DMJ-300. Ihan hyvä "vehe" tuonne makkari miksauksiin.
jep toihan on varsin hyvä peli jos haluu himaan saada potikka mikserin :confused:
mites tää nyt liittyy yhtään mihinkään? Potikka mikserithän on tunnetusti kikkailu mukserejä?! Jos haluaa hyvää äänenlaatua ja kestävän mikserin himaan niin täytyy olla Cox?
Täytyy olla kyllä aikamoinen tunari jos pitäis oikein ajatella asiaa et "-jospa mä ensin opettelen tätä biitti-miksausta kunnolla ja sitte rupeen tekee henkee-salpaavia kikkoja" :D kannattaa vaan antaa olla ja tehdä sen mikä tuntuu hyvältä, eikä stressaa kokoajan ajatella et meneeks tää kikka niinkun pitäis..
...No niin tässä en puhunut ainoastaan A&H V6 mikseristä... vaan yleisesti kaikista mixereistä. Olet luultavastikin CDR:n ja puheiden mukaan Houseen painottunut, joten potikkamikseriä arvostat. Puhuinkin jo noista Ranesta, V6 ja R-1 malleista kaikki nuo on potikka miksereitä!!! Ja on olemassa joitakin Vestaxin malleja lisäksi.. ja tuohon Pioneeriin DJM-3000 saa myös potikat jos haluaa!!! Itse jos valitsisin kotio potikka mikseriä niin se saattaisi olla tuo Pioneerin DJM-3000 potikoilla (onhan noilla efekteillä kuitenkin kiva soittaa välillä).
Kuinka monta kaksikanavaista potikkamikseriä on tällä hetkellä saatavilla??? Taitaa olla tuolla Vestaxilla nuo ainoat!!! Joten Pioneerin DJM-300 on mielestäni ihan hyvä tuonne makkarimiksauksiin, kun puhutaan kaksikanavaisista mixereistä (kylläkin ilman potikoita, mutta voittehan soittaa noilla Gaineilla... "ajaa melkein saman asian" -harjoittelu mielessä).
Haluaisinkin tietää että minkälaiset muut laitteet on teillä käytossä (äänen toisto, kaiuttimet, äänirasiat, jne. ja muutenkin tilat), jos olette V6 hankkimassa?? Itsellänikin on unelma tuosta V6 ja 3 deckiä
+ pari CDeetä + 3* EQ moduli (V6) + Crossfader moduli... Mutta mutta se vaatii omakotitalon hyvän paikan soittaa ja hyvällä PA:lla.
Ei tarvitse olla Cox!!! Mutta ihmettelen vain, että mitä te teette kotona tollassilla??? Kuinka montaa levyä/linjaa soitatte yhtäaikaan??? Tämä kysymys ainoastaan sen takia, että saan hieman kuvaa mihin tarkoitukseen mikserit!!! Itse Cox on sanonut moneen kertaan haastatteluissa, että ensin kahden soittimen kunnollinen hallinta ja sen jälkeen sitten voi aloittaa harjoittelemaan sitä kolmatta.
Lopuksi.. kaikki nuo mikseri arvostelut on oma kohtaisia kokemuksia kyseisistä malleista. Ja tuo V6 on kyllä todella hyväntuntuinen mixeri soittaa ja "kestävä".
Itsekkin kylläkin arvostan noita potikka mixereitä, mutta en ole vielä yhtään omistanut. Muistakaa sitten pitää kiinni tyylistä, kun soitatte niillä potikkamiksereillä. ;)
Nim. House forever :excellent:
a) joo,itse en oo ostamassa minkäänlaista mikseriä himaan...
b) tuolla aikasemmin mainitsin (ennen tätä keskustelua) et JOS sais valita niin toi vestaxin 46 olis aika ideaali vehje...ja mitä tulee kaksi kanavaisiin potikka miksereihin niin pmc-25 taitaa olla ainut (ja hyvä) vaihtoehto
c)ja tuskinpa täällä kukaan tota v6 himaaan on ostamassa ja, niin kuin sanoit jos on, niin saa olla AIKA hyvät pelit ja vehkeet, että siitä mitään hyötyä on :) ja tuskin sittenkään
tosin en ymmärrä sun pointtias siitä että pitäis olla joku iso klubi ennen kuin V6 olisi mitään hyötyä :confused:
kyllä se mun pienemässäkin mestassa varmasti ajaa asiansa! (siis jos äänentoistoon on panostettu ja resursseja löytyy)
d)ja mitä tulee ylipäätään noihin pioneereihin niin..paska mikä paska...no ei vaan mut mun mielestä niiden suurin ongelma on kestävyys, eli eivät oo niin pitkä ikäsiä joten en ostais siksi sellasta edes himaan (kun ottaa huomioon myös niiden hinnan niin...parempiakin löytyy)
peace!