Ei liene liian offtopic, jos kysäisen tässä topicissa mitä mieltä olette seuraavasta:
Tilasin Saksasta Music Citystä (
www.music-city.de) Ecler Concept 2 -mikserin pari viikkoa sitten. Reilun viikon päästä posti toi laitteen, tosin Concept 3:n, joka on ymmärtääkseni vain hopean värisenä sama laite (Concept 2 on musta). No ei tämä vielä ollut niin suuri juttu, että olisin viitsinyt alkaa valittamaan, mutta sitten tuli toinen ongelma. Postituksesta tuli muuten n. 30 euroa kuluja 4kg:n paketille, eli ainakin enemmän kuin mihin olen Thomannilla tottunut paljon raskaampienkin pakettien kanssa.
Kun mikseriin kytkeen virran, alkaa sen sisältä kuulua sähköinen sirinä, hieman kuin tietokoneen virtalähteestä läheltä kuunneltuna joskus konetta sammuttaessa. Sirinä muuttuu hieman, kun heiluttelee crossia puolelta toiselle. Master-lähtöön (kumpaankaan out:iin) ei tule mitään havaittavaa häiriöääntä. Kuulokkeisiin sen sijaan tulee siedettävän vaimea mutta havaittava korkea ääni toiseen kanavaan.
Saatuani mikserin ja kokeiltuani sitä lähetin heti seuraavana päivänä Music Cityyn englanninkielisen sähköpostin, jossa kerroin ongelmista ja pyysin vastausta. Kun mitään ei ollut kuulunut viikkoon päädyin lähettämään Eclerille Espanjaan laitteen rekistöröintikortin, koska ohjeen mukaan takuu ei ole voimassa ellei rekistöröintikorttia lähetä 10 päivän sisällä hankinnasta. Jos laitteen lähettää Espanjaan korjattavaksi, joutuu itse maksamaan muhkeat postikulut. En tiedä, onko Eclerillä mitään tukea tarjolla lähempänä.
Mitään päätöstä jatkotoimenpiteistä en ole vielä tehnyt.
edit: tyhmä minä. Löysin Eclerin Suomen distribuuttorin kotisivut, joilta olisi voinut vieläpä tilata itse laitteenkin huomattavasti halvemmalla kuin Saksasta.