Sequencers -> Logic Studio

827 posts, 42 pages, 187,032 views

#541 • • Darude Guest

Powercoren plugarit toimivat pikaisten testejen jälkeen ihan moitteetta. 512 samplen bufferilla 3 virus powercorea...

Sulla se Virus-multi-instassi-lisenssi? (vidu mikä sanahirviö)
Joko jostain löytyy multi-out versio Virus PowerCoresta?
Ainakaan mulla ei toimi tuo yhden instanssin versio kuin stereona, eli 4-parttisuudesta ei käytännössä mitään hyötyä... (vaikka saakin soitettua 4 parttia, niin output on sama kanava kaikille, eli hyöty läks livohkaan saman tien, ei voi prosessoida/efektoida partteja erikseen)

V/D

Ps. Character ROKKAA!
#542 • • Tuppu_ Guest

Sulla se Virus-multi-instassi-lisenssi? (vidu mikä sanahirviö)
Joko jostain löytyy multi-out versio Virus PowerCoresta?
Ainakaan mulla ei toimi tuo yhden instanssin versio kuin stereona, eli 4-parttisuudesta ei käytännössä mitään hyötyä... (vaikka saakin soitettua 4 parttia, niin output on sama kanava kaikille, eli hyöty läks livohkaan saman tien, ei voi prosessoida/efektoida partteja erikseen)

V/D

Ps. Character ROKKAA!

Joo mulla on se multi-lisenssi, eli ns. virus unlimited - lisenssi. Logicissa tosiaankaan ei toistaiseksi pysty tuota plugaria käyttämään aidosti multikanavaisena. Cubasessa onnistuu. Logicissahan on ollut se ongelma, että siinä ei ole kunnollista multikanava-tukea plugineille löytynyt ennen, minkä takia monet firmat jättivät plugineidensa au-versioista multi-outit kokonaan pois. Nyt seiskassa on jonkinasteinen multi-out tuki ja access / TC ovat luvanneet muokata wrapperiaan tai tuota virus pluginia siten, että siitä on tulossa versio, jossa toimii nuo multi-outit niinkuin pitääkin. Toisaalta Accessilla on nyt hieman kiire uuden virus TI:n kanssa, joten tuollainen päivitys menee ensi kevääseen.

Ajattelin ottaa asian rennosti ja käyttää multilisenssiä, jolloin jokaiselle ladatulle stereo-virukselle saa ne omat insert-efut tietenkin. Tällöin menetetään ne 3 parttia / plugin, mutta sille ei mahda mitään tässä vaiheessa. Mulla on tarkoitus hommata toinen powercore ihan lähiaikoina juuri sen takia, että voisi latailla noita viruksia suht. huoletta ja silti jäisi dsp-tehoa parille reverbille, 01:lle, kompuroille ja sonyn eq:lle.

Characteria testailin kun mulla vielä oli poco firewire. TC ei vain jostain syystä ole vieläkään saanut firewire-versiota toimimaan kaatuilematta pc:llä uudella 1.9.3-os:llä, missä noi uudet plugarit ovat. Ihan hyvä plugini kyllä, mutta ei mielestäni ollut perus eq:ta ihmeellisempi. Onhan characterissa tosin muutakin juttua kuin eq, mutta en kokenut sitä välttämättömäksi.
#543 • • R24 Guest
Oon testaillut nyt tota Express 7:aa ja huomasin että siitä puuttuu keykommandi Cut komennolle jonka olen kutosessa assignannu - keyhyn. Onko toi vain Xpress puute vai onko se poistettu seiskaversiosta kokonaan?
#544 • • MikkiHiiri Guest

Oon testaillut nyt tota Express 7:aa ja huomasin että siitä puuttuu keykommandi Cut komennolle jonka olen kutosessa assignannu - keyhyn. Onko toi vain Xpress puute vai onko se poistettu seiskaversiosta kokonaan?

On tos Pro:ssa ainakin Cut, joka on muiden softien tapaan defaulttina määrätty omppu-x:ksi. Pystyy vaihtamaan
#545 • • R24 Guest

On tos Pro:ssa ainakin Cut, joka on muiden softien tapaan defaulttina määrätty omppu-x:ksi. Pystyy vaihtamaan

Tarkoitin siis snip tms. (enmuista nimeä) joka on sama kuin sakset jolla voi leikkailla audiobiittejä.
#546 • • Tuppu_ Guest
Noniin, nyt sain ekan pätkän logic7:lla tehtyä. Vielä on opettelemista, että löytää kaikki tarpeelliset editointikomennot sun muut, mutta huomattavasti käyttäjäystävällisempi tämä vaikuttais olevan kuin logic5 oli joskus pc:llä. Tällä on mukava työskennellä, kun kaikki toimii jämptisti ja vakaasti. En saanut kaatumaan tätä vielä, vaikka tässä kuulemma on jonkin verran bugeja. 5 tunnin session jälkeen tuli sellainen olo, että cubasea ei ole todellakaan ikävä. Tämä on pro-softa ja G5:lla tuntuu, että noita plugareita saa mättää kuin leipää noille raidoille, ei tietty space designereita, mutta kaikkea muuta kylläkin. Ja vihdoinkin pääsin tekemään niitä rähinäarppi-raitoja sotkemalla noita kevyitä plugareita "ihan miten sattuu" ja hyvää soundia tulikin. ES2 + 7 insert-efua ei paljoa väräyttäny cpu-mittareita. Justiin tämmöinen musakoneen ja softan pitääkin olla. Seuraavaksi olis edessä rumpukirjastojen muuttaminen EXS24-muotoon, samoin muutamat muut itse samplatut soundit.
#547 • • MikkiHiiri Guest

Tarkoitin siis snip tms. (enmuista nimeä) joka on sama kuin sakset jolla voi leikkailla audiobiittejä.

Eli "Split object by song position" tmv, joo kyllä se löytyy
#548 • • Pomo Guest
Sain viimeinkin mahdollisuuden tutustua Logic Pro 7 -softaan. Jos suinkin viitsitte ja ehditte, voisitteko vastata pariin nyypän kysymykseen:

1) Miten Ultrabeattiin ja sen kuviosekkariin rakennetut patternit siirretään Logicin omaan sekvensseriin? Onko tähän olemassa vaivatonta tapaa kuten Reasonin "Copy pattern to track"?

2) Miten Logicissa tallennetaan automaatiota eli käytännössä minkä tahansa (softainstrumentin tai efun) nupin tai namiskan liikkeitä sekvensseriin? Entäpä miten nupit määritetään vastaamaan esimerkiksi Edirolin PCR-50:n säätimiä?

Selvitin jo editoinnin perusteita, väyläefektien käytön tms. mutta nämä ovat toistaiseksi vielä hämärän peitossa. Toivottavasti ehditte auttamaan! Kiitos.

Muuten softa vaikuttaa aivan unelmalta: loputtomasti hyviä efektejä, soittimia, tolkuttoman hyvät editointimahdollisuudet, laajennettavuus jne. Ja G5:lla tuntuu pyörivänkin ihan kivasti.
#549 • • Pomo Guest
Jaa. Ultrabeatistä ei näköjään voi kopioida patterneja suoraan Logicin sekvensseriin (arrange-ikkunaan). Eli olenko oikeassa: Ultrabeat ei osaa luoda regioneja omista patterneistaan? Ne ilmeisesti pitää "trigata" sitten koskettimistolta.
#550 • • Tuppu_ Guest
Joo niin olen myös kuullut, että ultrabeatista ei voi siirtää sekvenssejä arrangeen. En vieläkään ymmärrä, miksi apple teki ultrabeatista tollaisen perus-rumpukoneen, kun rumpuja voi paukuttaa matrix-editorillakin ihan hyvin normaaliin sekvensserityyliin. Looppi-viipalointityökalu olisi ollut mielestäni tärkeämpi. No, jotkut ehkä tykkäävät tehdä biittinsä tuollaisella ultrabeatin pattern-sekvensserillä, mutta mulle siitä tulee lähinnä mieleen joku mc303 tai reason. Don't kill me! :D :roll: No, ehkä livekäytössä sitten... :)
#551 • • Pomo Guest
Millä tavalla te sitten ohjelmoitte rummut Logic Pro 7:lla? Vääntäkää vaikka ihan rautalangasta, niin saisin joitakin lähtökohtia tai näkemyksiä.

Pitääkö eventit tosiaan naputella reaaliajassa paikoilleen, jotta niitä voisi sitten heti seuraavaksi kvantisoida haluttuun tarkkuuteen? Tämänhän kuviosekkari tekisi huomattavasti kätevämmin.
#552 • • Tuppu_ Guest
EXS24:ssä mulla on rumpu-pätsejä, missä esim. jossain on haikkoja, toisessa kickejä jne. Sitten lataan vaikka yhden exs24:n kickiä varten ja naksuttelen matrix-editoriin kickit kohdalleen. Sitten avaan uuden exs24:n ja lataan haikka-pätsin ja naksuttelen haikat kohdalleen, jos tartten enemmän ulostuloja niin lataan vain uutta exs24:ää. Mikkihiiri tosta on selittäny jo aiemmin mm. tässä topicissa. Siis minä ainakin teen arrangeen suoraan audio inst-raidoille "nuotit" matrix-editoria käyttäen, kuten mille tahansa muullekin softasynalle. Ja käytän hiirtä noiden rumpujen tekemiseen. Jotkut käyttävät keyboardia. Mielestäni tämä on se "normaali" käytäntö, mitä 90% ihmisistä käyttää.
#553 • • OSC8 Guest
Joo ditto täältäkin tohon Tupun postaukseen. Tossa on vielä se etu että näin rumpupartit on erittäin nopeasti/kätsysti editoitavissa suoraan arrange-ikkunassa, noinniinkuin sovituksen kannalta.

Tota kvantisointikyssäriä en ihan ymmärtänyt, siis kyllähän ne nuotit menee pianorollissa ihan automaattisesti oikeille kohdilleen hiirellä klikkaillessa. Jos pitää jotain groove-kvantisointia käyttää niin sen voi valita päälle raitakohtaisesti arrange -näkymässä :)
#554 • • gerry Guest
Juu... Itekki oon käyttänyt rumpujen tekoon EX24 samplereitä... Ne on pirun hyvin optimoitu logiciin eivätkä vie tehoa laisinkaan.

Ennen luulin et pitää tviikata viimeisetkin irti käyttämällä EX24 multioutputteja.... Jotenkin oli jäänyt selkäytimeen muistoja et cubase ei monta halionia yhteen projektiin avannut ilman tökkimistä ja jumittamista.

Muuten. Mitä virkaa on "Wave Playeril"? En ole onnistunut saamaan sillä mitään fiksua aikaiseksi... samat jutut hoitaa EX24:sessakin....
#555 • • Pomo Guest
Patternien kopioimisessa olisi tietty vaan se etu, että niitäkin voi muuttaa sitten Matrixista. Olisi ikään kuin pohjat valmiina, jota voi sitten varioida ja muunnella mielensä mukaan. Ok, mutta kiitos.
#556 • • MikkiHiiri Guest
Ärsyttäviä bugeja kyllä tuntuu löytyvän roppakaupalla. Outo yhtäkkinen tahmaaminen ja äänen räsähtelyt (kestää vähän aikaa, sitten taas ne katoaa), realtime bouncauksen voin unohtaa kun fx bypass automaatiot ei toimi silloin (ei suotta vituta, kun soundia tulee reippaasti myös ulkosista vehkeistä), kaatuilut, audioeditointi joskus väittää ettei ole oikeuksia modifoida tiedostoa. Nämä muutamassa päivässä tullut vastaan ja käyvät hermoille musaa tehdessä..

Toivottavasti eka päivitys tulee pian.
#557 • • Pomo Guest
Minulla Logic Pro 7 jumi ja tiputti työpöydälle ainakin silloin, kun tallensin omaa Albino 2:lla luotua soundia.
#558 • • gerry Guest
Eipä näköjään muutkaan tiedä Wave Playerin tarkoitusta..... Muttah.... Joko seiskas on mahdollisuus linkittää soimaan montaa softasyna yhtaikaa?

Luon enviormenttiin softasynien alapuolelle "instrument" objektin, veän siitä piuhan "inst" kanavalle 1 jossa on joku softasyna. Valitsen arrangeen "instrumentin" minkä loin, ja soittelen kiipparilla jolloin tuloksena "inst" 1 kanavalla oleva softasyna toimii....

Vedän enviormentis "instrument" objektista TOISEN piuhan "inst" 2 kanavalle jossa on toinen softasyna, jolloin lopputuloksena softasynien 1 ja 2 on soitava, mut arvatkaa soiko? *itut ne mitään soi....

Tarkistaessa "monitor" objektilla, midi kulkee mut mitään ei tapahtu... Kummatkin ovat mykät....

Kyse taitaa enemmän olla tässä tapauksessa "ominaisuudesta" ku käyttäjästä... Laiska paska ku olen haluan kuulla esim. jotakin fättiä multisynasta kasattua padisaundia soittaessa kiipparilta enkä nauhoittaa sitä arrangeen ja kopsamalla soittamani pätkä monelle kanavalle jolloin ne PLÄY tilassa toistuvat....

Thih... jopa reasonis on "spider" plugi jolla linkkaus onnistuu... :crybaby:

Okei... ei ehkä niin vakva mut toivottava ominaisuus... :)
#559 • • OSC8 Guest
Totanoin, miten Logic 6:n saa zoomaamaan suoraan locatorin kohdalle arrange-näkymässä? Ainakin meillä on niin että kun näkymään zoomaa syvemmälle, locator karkaa ruudussa oikealle eikä suinkaan jää ruudun keskelle. Sitten joutuu ärsyttävästi aina vierittämään ruutua että locatorin kohta taas löytyy..

Ymmärtääköhän kukaan mun selittelyistä mitään :laugh:
#560 • • gerry Guest

Tietääkö kukaan mitään hyvä samplelevyä jossa olis hyviä pianosaundeja (grand piano etc.) EX24 sampleriin?

Enpä tarvitse oikeastaan muita saundeja ku pianoa... Se ku on kans trancen perusinstrumentti niin semmoiselle ois käyttöä.

http://www.bardstownaudio.com/frames/CD-Bos.html

Toi on aika vitun makee

Tulipa sitten hommattua kuten aiemmin uhosin... ;) Ei voi muuta ku suositella! Mageet trancepianot irtoo :D