Sequencers -> Logic Studio

827 posts, 42 pages, 186,677 views

#281 • • MikkiHiiri Guest

Oon harvinaisen varma, että ainakaan mun setupilla ei mitään eroa ole havaittavissa. Kokeilin viidellä eri 16bit 44,1kHz kick-samplella (sample cd:ltä), exs:n output volume -0dB, audioraita -0dB, exs-raita -0dB, exs:n filtteri pois, ei efektejä raidoilla ja molemmat raidat samaan outputtiin. Sitten joka toiselle iskulle sample ja joka toiselle exs-kick. Ei pienintäkään eroa.

Testasinpas jutun. Soitin tahdin verran kickiä Batterystä, EXS24mk2:sta ja
audio-raidalta peräjälkeen. Bouncasin pihalle, invertoin batteryn ja exs:n
soittaman kickin ja miksasin audio-raidalta tulleen kickin päälle. Tuloksena
oli täysi hiljaisuus, joten eroja EI VOI olla ;)
Testasin myös biittiä jossa soi 3. eri sämpleä samaanaikaan ja en
millään erottanut milloin biitti soi mistäkin plugarista.

Ts. samaa mieltä Blackoutin kanssa, kickin latistuminen on paskapuhetta

En sitten testannut vielä, mikä ero syntyy kun samoja sampleja soitetaan
muilta korkeuksilta..
#282 • • :t:c: : : Guest

Ts. kickin latistuminen on paskapuhetta

Thänks. Mä en edes jaksanu yrittää ku en oikeen uskonu asiaan. Kuten jo tuol aiemmin postailinkin, ni olishan toi jo tuhanteen kertaan setvitty noilla Logic mailing listeillä, mis yleensä just tartutaan sit joka helvetin pilkun väärään astekulmaan. Tämmönen olis kyl tullu jo esiin sen porukan käsissä :D
#283 • • athmos Guest

Ts. samaa mieltä Blackoutin kanssa, kickin latistuminen on paskapuhetta

En sitten testannut vielä, mikä ero syntyy kun samoja sampleja soitetaan
muilta korkeuksilta..

Ok...Mun korvissa heittää sit :)
#284 • • MikkiHiiri Guest

Sille on keksitty nimikin: psykologinen vaikutus :)
#285 • • athmos Guest

Sille on keksitty nimikin: psykologinen vaikutus :)

Huomasin kylläkin tuon latisteen ihan yksin ennenkuin kukaan siitä mitään mainitsi mulle tai siitä mistään luin :)
Eli mun korvissa heittää muuten vaan :)
#286 • • athmos Guest

Huomasin kylläkin tuon latisteen ihan yksin ennenkuin kukaan siitä mitään mainitsi mulle tai siitä mistään luin :)
Eli mun korvissa heittää muuten vaan :)

Eikun silmissä heittää..Huolellisuutta pitäis olla kun testailee..Testasin tossa uudestaan ja mulla oli aiemmin jäänyt filter -osio päälle, joten se vaikutti asiaan prkl :)
Eli siis latisti sillon kun testasin, mutta aivan muusta syystä :D
#287 • • holle Guest
Tuota, mulla eksyi käsiin logic 5.1 ja mulla on MUUTAMA ongelma.(Logicin lisäksi löytyy jp-8000.) Jos joku osaa neuvoa, niin mielellään vielä vastaus sellaisilla termeillä, että tyhmempikin ymmärtää.
1.) Mistä aloittaa? Ainoa mitä olen ohjelmasta löytänyt, on pianon koskettimisto, josta hiirellä klikkaamalla kuuluu: pimm...
2.) Oliskos mitään pientä juttua, jota kokeilemalla alkaisi oppia hiljalleen käyttämään ohjelmaa.
Elikkäs en ole saanut mitään aikaiseksi, eikä noista englanninkielisistä sivustoista ole hirveästi ollut apua. Teen itsestäni varmaan aivan idiootin (taas kerran) kyselemällä tälläisiä perusjuttuja täällä, mutta jostain se on aloitettava. Tietysti helpoin neuvo on jatkaa reasonilla vääntämistä, mutta olisi mukava oppia jotain uuttakin.
#288 • • :t:c: : : Guest

Tuota, mulla eksyi käsiin logic 5.1 ja mulla on MUUTAMA ongelma.(Logicin lisäksi löytyy jp-8000.) Jos joku osaa neuvoa, niin mielellään vielä vastaus sellaisilla termeillä, että tyhmempikin ymmärtää.
1.) Mistä aloittaa? Ainoa mitä olen ohjelmasta löytänyt, on pianon koskettimisto, josta hiirellä klikkaamalla kuuluu: pimm...
2.) Oliskos mitään pientä juttua, jota kokeilemalla alkaisi oppia hiljalleen käyttämään ohjelmaa.
Elikkäs en ole saanut mitään aikaiseksi, eikä noista englanninkielisistä sivustoista ole hirveästi ollut apua. Teen itsestäni varmaan aivan idiootin (taas kerran) kyselemällä tälläisiä perusjuttuja täällä, mutta jostain se on aloitettava. Tietysti helpoin neuvo on jatkaa reasonilla vääntämistä, mutta olisi mukava oppia jotain uuttakin.

No Logicin oppimiskaari on vähän loivempi kun esim cubasessa, mutta kunhan perusteet on tullut tutuks homma rupee luistaan. Täältä löytyy computermusic lehden 'beginner tutorial' Logiciin ja mm step-by-step guide piisin tekemiseks. Tossa käytetty versio ei varmaan täsmää, mut kyl se toimii kuitenkin samanlailla ja työkalut ja muut on samat.

Saattaa olla myös, että joudut vähän preferences -valikosta säätään asetuksia. Tässä threadissa taitaa olla tuolla takanapäin niistäkin juttua. Siitä logicin ikkunasta, missä on kaikki playt ja stopit sun muut, näkee sisääntulevan midi signaalin ja soitetun nuotin. Eli siitä ainakin näkee et midi on oikein ja et pystyt sit synalla soitteleen kaikkia instrumentteja ja muuta. Jos tulee ongelmia ni kysele vaan, eiköhän tähän threadiin jotain vastauksia sit kuulu. Akateemisesta saa muuten sellaista Logic -opasta, mikä on kyl tosi hyvä apu alottelijalle.

Ja siitä piti mainita, et toi 5.1 on vähän epävakaa. 5.3 on jo vakaampi ja 5.5 ihan timmi alusta. Muutamia muitakin uudistuksia.
#289 • • holle Guest

No Logicin oppimiskaari on vähän loivempi kun esim cubasessa, mutta kunhan perusteet on tullut tutuks homma rupee luistaan. Täältä löytyy computermusic lehden 'beginner tutorial' Logiciin ja mm step-by-step guide piisin tekemiseks. Tossa käytetty versio ei varmaan täsmää, mut kyl se toimii kuitenkin samanlailla ja työkalut ja muut on samat.

Saattaa olla myös, että joudut vähän preferences -valikosta säätään asetuksia. Tässä threadissa taitaa olla tuolla takanapäin niistäkin juttua. Siitä logicin ikkunasta, missä on kaikki playt ja stopit sun muut, näkee sisääntulevan midi signaalin ja soitetun nuotin. Eli siitä ainakin näkee et midi on oikein ja et pystyt sit synalla soitteleen kaikkia instrumentteja ja muuta. Jos tulee ongelmia ni kysele vaan, eiköhän tähän threadiin jotain vastauksia sit kuulu. Akateemisesta saa muuten sellaista Logic -opasta, mikä on kyl tosi hyvä apu alottelijalle.

Ja siitä piti mainita, et toi 5.1 on vähän epävakaa. 5.3 on jo vakaampi ja 5.5 ihan timmi alusta. Muutamia muitakin uudistuksia.

Iso kiitos!!!
Tuntui noita enlanninkielisiä sivustoja lukiessa (ja itse asiassa tätä topicciakin), että tarvisin jonkin oudon sanakirjan. Mutta eiköhän tämä tästä... Kyselen lisää aivan varmasti.
#290 • • holle Guest
Jaahas, nyt on midi kytketty ja onnistuttu soittamaan piano, strings, yms. mitä tuossa näkyy heti logicin avauduttua..mutta mistä ihmeestä noita logicin omia synia taiotaan esiin? Kyllähän ne nimet löytyvät, mutta mistä ne saa käyttöön? Siis mistä sen saa ruudulle ja soitettua?
#291 • • bulk Guest

Jaahas, nyt on midi kytketty ja onnistuttu soittamaan piano, strings, yms. mitä tuossa näkyy heti logicin avauduttua..mutta mistä ihmeestä noita logicin omia synia taiotaan esiin? Kyllähän ne nimet löytyvät, mutta mistä ne saa käyttöön? Siis mistä sen saa ruudulle ja soitettua?

Oikee hiirenklikki samalle riville ku ne on ne midiraidat, valitset Audioinst-raidan, jonka jälkeen tuplaklikkaat sitä uutta raitaa. Sitten mikseri-ikkunassa valitset syntikan outputtien yläpuolella olevasta tyhjästä lodjusta painamalla hiiren vasenta nappulaa pitkään. Sitten toimintaa samalla tavalla ku midiraidoilla. :)

(Ja VST-efektit samalla tavalla kuin audioraidoilla, insertteihin tai buseihin.)
#292 • • holle Guest

Oikee hiirenklikki samalle riville ku ne on ne midiraidat, valitset Audioinst-raidan, jonka jälkeen tuplaklikkaat sitä uutta raitaa. Sitten mikseri-ikkunassa valitset syntikan outputtien yläpuolella olevasta tyhjästä lodjusta painamalla hiiren vasenta nappulaa pitkään. Sitten toimintaa samalla tavalla ku midiraidoilla. :)

(Ja VST-efektit samalla tavalla kuin audioraidoilla, insertteihin tai buseihin.)

Jes! Nyt alkoi lyyti kirjoittaa. Kiitoksia jälleen!
#293 • • :t:c: : : Guest
Tajuaa kyl taas mitä kaikkee missaa kun ei aktiivisesti tutkaile noita käyttäjien rakentelemia enviroment virityksiä Logiciin, ESIM tällänen kilkutin löyty:

Ultra Trans (Download)

WARNING: Logic 5.x only!
Ultra Trans (UT, the master object) is a macro that converts incoming pitchbend, aftertouch, poly-pressure or any MIDI controller into any (other) controller. The Input/Output relationship can be scaled, inverted and curved. The UT-Slave macro responds to the same incoming controller as its master. One UT-Master with several Slaves (a "Chain") thus produces multiple output controllers upon reception of a single controller message. Multiple Chains can be chained, allowing you to map any number of input controllers to any number of output controllers, all scaled, inverted and/or curved. This gives a very powerful mapping mechanism in which various controllers can have very complex (or simple, if you want :-) relationships -- i.e. this is the ultimate "build your own infinite modulation matrix tool".
Using such a set of interrelated output controllers to control e.g. the parameters of a (virtual) synth and/or effect plug-ins allows you to morph between vastly different sounds in realtime in a way you would never be able to achieve otherwise. Even the use of a simple 2-controller input device, such as a joystick, enables you to walk through a vast 2-dimensional sonic landscape. Do you think the free Emagic synths are a bit bland? They aren't anymore!
Master and Slave objects can also be controlled by external controllers (e.g. for automation purposes), and by the UT Memory Bank object, which allows you to store complete setups for multiple Master and Slave objects and recall them with a single button-press. And even though this all may sound complicated when put into words, operating the objects is very simple. Extensive pdf-documentation is included, as is a demo-song that shows (and explains) some of the possibilities.

Muita tämmösii löytyy esim:

http://www.omega-art.com/logic/index.html#latut
#294 • • :t:c: : : Guest
EDIT: Ongelma poistui :)

Jaahas ja nyt on sit itselläkin ongelma :)

Rakentelin tos studion uusiks ja tällä hetkellä toisen äänikortin sisäänmenoon menee mikserin aux, jonka kautta siis olis tarkoitus äänitellä/toistaa noita ulkoisia MIDI-syntikoita. Logicin mikseristä säätelin yhden kanavan inputiks sille ja nyt kun mutettaa oikeesta mikseristä synat, ne saa (pre) auxaamalla kuuluun sit sieltä logicin läpi ja Output 1-2:a takas samaan mikseriin -> monitoreihin.

Kaikki toimii (luulisin:), mut heti kun vaihtaa esim kanavaa, tai tekee jotain mikä vähän käskyttää sitten noita äänikortteja, rupeekin se inputin saundi särkeen todella ikävästi (ei klippaa) ja ko. pärinä ei sit lähdekään ilman relaunchia.

Eli voisko joku vastaavaa viritelmää hyödyntävä vähän valaista et miten itsellä on palikat säädetty? Kun tuossa on noita erilaisia vaihtoehtoja tehdä toi, niin uskoisimpa vaan et oon tehny jotain väärin :| Thanks already,

thc

Noniin... luulin jo tos löytäneeni sen ratkasun mut ja vitut :D Hieman lisää ruuvailua ja selvis et software monitoring piti laittaa pelkästään sille äänikortille päälle josta tuli audio sisään, sit vielä vähän bufferia lisää varmuuden vuoks ja NYT se lopulta toimii :)

Suurin ongelma homman virittämisessä oli kyllä Audio Objectien kans leikkiminen, mut yllättävän hyvin sitä sit selvis vaan kokeilemalla erilaisia vaihtoehtoja. Onneks pystyy tekeen periaatteessa mitä vaan sille sekkarin toiminnalle, aika hulluja virityksiä tuli läpikäytyä tota hakiessa ja jäi sieltä matkaan jotain hyvääkin :))
#295 • • Tuppu_ Guest
Saako logicia säädettyä siten, että lataisin muutaman audio instrumentin eri kanaville ja ohjaisin niitä midillä toista konetta ja toista sekvensseriä käyttäen? Eli tarkoitus olis saada logicin synat käyttöön siten, että varsinainen pääkone ajaa ihan muuta sekvensseriä ja vain midillä käskyttää slave-konetta, jossa pyörii logic. Siis logicilla ei tapahtuisi mitään sekvensointia, vaan siihen vain ladattaisiin tarvittavat synat efekteineen ja kaikki ohjaus toimisi toisesta koneesta käsin. Hommahan toimii jokatapauksessa ainakin yhden kanavan osalta. Esim. midi-keybillä soittaessa se audio-inst-kanava soi aina, mikä on aktivoituna logicissa, mutta voisiko noita eri kanaville avattuja synia käskyttää eri midi-kanavia käyttäen, eli siten, että sisääntuleva midi-data ei kohdistuisi ainoastaan valittuna olevaan trackiin?
#296 • • uniko1 Guest

Esim. midi-keybillä soittaessa se audio-inst-kanava soi aina, mikä on aktivoituna logicissa, mutta voisiko noita eri kanaville avattuja synia käskyttää eri midi-kanavia käyttäen, eli siten, että sisääntuleva midi-data ei kohdistuisi ainoastaan valittuna olevaan trackiin?

ainakin tekemällä uuden tai muokkaamalla vakio-environmenttia. siellä on clicks&ports -puolella ohjattuna kaikki sisääntuleva midi (physical input tms) recording&thru nimiseen palikkaan, joka tarkoittaa just valittua kanavaa arrange-ikkunas. poista toi ja lisää channel splitteri, josta saat vedettyä "piuhat" erikseen jokaiseen audio instrumenttiin. toi siis nimensä mukaan jakaa sisääntulevan midi-datan kanavanumeron perusteella 16 eri ulostuloksi.

jos et oo käyttänyt environmenttia aiemmin, niin voi olla vähän sekavan tuntuista :) vinkkinä kun vedät niitä ulostilevia piuhoja, niin ctrl pohjassa voit ohjata niitä suoraan instrumentteihin, esim audio instruihin.
#297 • • Tuppu_ Guest
Suuret kiitokset neuvoista Uniko1!
Eli saan siis logicin synat sittenkin käyttöön. Kun vain nyt saan tuon slave-koneen eka, niin pääsee testimään. Hienoa! :)
#298 • • 029 Guest
Hei,

kuulin villin huhun, etää logikista olisi nyt viimein saatavan 6 PC:lle, mutta tosin vain edu-versiona...

Emagicin sivuilta ei ainakaan löydy mitään aiheesta, mutta olisiko jollain tietoa uutisen paikkansapitävyydestä??

Kiinostais itseäkin kyllä harjoitella softaa. Koululle saataiskin noita varmaan sillon tilattua opetuskäyttöön Cubasen SX 2 rinnalle. Jos toi tieto pitää paikkansa niin rokkais...

Kellään hajua? Vai olikohan tää taas kiertohuhu =)=)
#299 • • R24 Guest

Hei,

kuulin villin huhun, etää logikista olisi nyt viimein saatavan 6 PC:lle, mutta tosin vain edu-versiona...

Mä luin CT lehdestä, että Logicista tullut edu versio on 5.5.1 ja maksaa n. 120e. Emagic ei ollut kommentoinut tuleeko siihen vielä päivityksiä.
#300 • • Mike East Guest

Hei,

Mä luin CT lehdestä, että Logicista tullut edu versio on 5.5.1 ja maksaa n. 120e. Emagic ei ollut kommentoinut tuleeko siihen vielä päivityksiä.

Tuo education versio (Logic Fun) on todella karsittu, ja muistaakseni se on ilmainen... tosin vain oppilaitoksille (ellen väärin muista) Tiedä siitä sitten mikä versio numero se on. Näillä näkymin Logic 6 ei vieläkään ole tulossa PC:lle, toivotaan parasta että tulis!

http://www.emagic.de/education/logiceducation/index.php?lang=EN

:D