Yammu 01v

12 posts, 1 page, 2,526 views

Avatar
#1 • • Zam Guest
siis onko siihen mitään kontrollisoftaa pc/win-pohjalle.
tartteis pohjaa....
Avatar
#2 • • OSC8 Guest
Jos sellainen on olemassa niin tuolta löytyy..
Avatar
#3 • • 029 Guest

Originally posted by triip:
Jos sellainen on olemassa niin tuolta löytyy..



jaman, muistaakseni kokeilin tota 01V:n to host/MIDI protocollia mikä tuolta löyty tossa taannoin, mut jostakin syystä siitä ei ollut oikein mitään apua mihinkään... Tarvinee ladata uusiks ja tesmii tota jos nyt osais käyttää
Avatar
#4 • • OSC8 Guest
Mitäs ton TO HOST -liitäntä, onko niitä piuhoja ostettavissa mistä?

Onko tollasen käytössä mitään järkeä vai kandeeko ennemmin midittää?
Avatar
#5 • • Luminescent Guest
Host piuhoja saa hyvin varustetuista musiikkikaupoista, esim. Helsingin Musiikista. Valittavanasi on kaksi tyyppiä: minidin/sarjaportti tai minidin/peliportti -johdot. Sarjaporttiin kytkeytyvä johto on puolet halvempi, mutta siinä ei ole optoeristystä, kuten peliporttiin yhtyvässä piuhassa on. Hinnat on n.15e/30e, suht arvokkaita siis.

Itse en näe mitään selkeää eroa midin ja host-väylän käytössä, kaikki riippunee siitä onko interfacessa vapaata I/O kaistaa.
Avatar
#6 • • OSC8 Guest
Worddd, kiitosta,

tosiaan yhtään midi-io:ta ei ole vapaana mutta sarjaportti sensijaan on, joten taitaa olla to hostin käyttö edessä..
Avatar
#7 • • OSC8 Guest
Hassua, noilta jammun omilta tech-sivuilta ei löydy itse ajuria tuohon To Host -härpäkkään, mutta tuolta löytyy..
Avatar
#8 • • OSC8 Guest
Ton edellisen linkin ajurit ei toimi kun W95/98..

Löytyipä sittenkin myös jammulta nuo To Host -ajurit, varsinkin XP/2000 käyttöön siirryttäessä tulevat tarpeen: CBX driver
Avatar
#9 • • whuf. Guest


Host piuhoja saa hyvin varustetuista musiikkikaupoista, esim. Helsingin Musiikista. Valittavanasi on kaksi tyyppiä: minidin/sarjaportti tai minidin/peliportti -johdot. Sarjaporttiin kytkeytyvä johto on puolet halvempi, mutta siinä ei ole optoeristystä, kuten peliporttiin yhtyvässä piuhassa on. Hinnat on n.15e/30e, suht arvokkaita siis.

Itse en näe mitään selkeää eroa midin ja host-väylän käytössä, kaikki riippunee siitä onko interfacessa vapaata I/O kaistaa.



Semmosen piuhan voi tehdä myös kätevästi Bebekistä löytyvillä osilla.. Saa esim haluamansa 25pinnisen sarjaporttiliittimen, jonka takia sen itse tein.
Helpommalla tosin pääsee kun ostaa valmiin :)
Avatar
#10 • • Edited OSC8 Guest
Apuva, onkos kukaan saanut tuota toimimaan? Tarkoitan siis kokonaisen scenen dumppausta PC:lle.

Mulla ei tahdo toimia kunnolla, cubaseen tulee vain yksi ainut sysex-tapahtuma perille. Kokeilin nostaa 01v:stä sitä millisekunttimäärää jonka se pitää taukoa pakettien välissä, mutta ei ainakaan se auttanut.

Sysex-dumpit toimii muutoin hyvin cubasessa (esim. synista), ja myös 01v:n ohjaus toimii molempiin suuntiin OK.
Avatar
#11 • • Edited 029 Guest


Apuva, onkos kukaan saanut tuota toimimaan? Tarkoitan siis kokonaisen scenen dumppausta PC:lle.

Mulla ei tahdo toimia kunnolla, cubaseen tulee vain yksi ainut sysex-tapahtuma perille. Kokeilin nostaa 01v:stä sitä millisekunttimäärää jonka se pitää taukoa pakettien välissä, mutta ei ainakaan se auttanut.

Sysex-dumpit toimii muutoin hyvin cubasessa (esim. synista), ja myös 01v:n ohjaus toimii molempiin suuntiin OK.



hm... mulla tais muuten kanssa tulla jotain ongelmaa ton kans. Ei vaan tullu bulkkia 01v:stä vaikka se sitä muka kovasti lähetti. Oli kans niin paljon muuta säädettävää laitteistossa, että joutu kiristyyn ja se Yamahan pulkkailu jäi kans vaan siihen pariin über-kireeseen yritykseen :D:D hyhh...

mut kertokaa jos saatte toimiin. :)
Avatar
#12 • • OSC8 Guest


Ei vaan tullu bulkkia 01v:stä vaikka se sitä muka kovasti lähetti.



Juu justiin tota mullakin, aivan ihmeellinen juttu. Ihan selvästi se miettiikin siinä, että kyllä sieltä jotain lähtee ulos.