Jeah,
Speksien puolesta toi SX 3 vaikuttas kyllä helkutin asialliselta... Näyttäis hieman siltä että kyseessä on release joka on rakennettu Nuendo ja Cubase SX 2:n moottorin päälle joten vois jopa olettaa ton ekan julkasun toimivan niinkuin pitää...
SX 3:n Featuret sinällään ois kyllä innostavaa kauraa, mutta huolettaa vaan et miten stabiilisti se toimii. Syy tähän piilee siinä, että viimesimmät Cubaset joita on tullut parin vuoden sisällä on olleet selkeesti niin kiireessä säädettyjä kun yritetään pysyä mäkkipuolen logikin perässä ja säätää uutta massiivista featuree jokaseen vuosijulkaisuun jotta Steinbergin Speksit näyttäis kaupan paketissa yhtä hyviltä.
Eli vaikka tuo vaikuttaa namulta niin tarviipa varmaankin pistellä palautetta tosta vasta sitten kun oon saanut ton updaten koneelle ja syyniin.
-Hiirtä pitämällä kuvakkeiden päällä (mitä on todella vähän verrattuna cubase graaffiseen hässäkkään) ei näkyville ilmestykkään mitä ko toiminto tekee.... Joten arvailuja sekä yritys erehtys menetelmiä on paljon.
Kumma juttu mulla tulee kaikista minkä päällä pitää hiirtä. Veikkaan että sulla on ollu toi optio poissa päältä, kun oot testaillut.
Siinä missä Cakewalkin Sonar sarja on tarkoitettu jenkki Ärränbee tuottajille, Cubase on helppo kuvitella studioon jossa äänitellään paljon rock/instrumenttaalista musiikkia johtuen sen suoraviivaisesta käytöstä.
Locigi kuuluu taas studioon joka muistuttaa lähinnä avaruusalusta ja jossa twiikataan saundeja millintarkuudella. Sequna se ei kalpene toisten rinnalla, päin vastoin. Sitä on vaan tajuttava :roll:
Jep tosta oon kyllä samaa mieltä... Kun Cubase oli vielä 5 versiossa se pystyi integoitumaan ihan mukiinmenevästi osaks studiota, mutta SX versioon siirryttyä toi Sysex puoli on ollu totaalisen arsesta :)
Onneks SX 3 pitäis pelastaa Cubaseistit siinä suhteessa. Se kun pitää sisällään ton Yamahan Studio Connections ratkaisun jolla hardis integroituu softaan ainakin teoriassa niinkuin pitääkin. Jokaista ulkoista synaa pitäis voida siis käyttää softan puolesta latenssikompensoituna ja ohjata niinkun plugareita eli Graafinen GUI per syntikka [tyyliin Emagicin SounDiver] tulee viimein osaks Cubasee. Pääasia tässä meikäläiselle on se, että viimein kun biisin avaa niin joka ulkonen rele pärähtää siihen asentoon missä ne olikin kun esimerkiks edeltävänä iltana tallensi biisin - samaan tyyliin kuin ennenkin VST 5:ssa.
Se mikä oli tän lisäks mun mielestä mielenkiintosta oli toi uudistus jossa esim. ulkosia efektejä kuten reverbiä jne. pitäs pystyy heitteleen SX:n insertteihin niinkun perus VST plugeja.
Jos toimii niin kohtuu helmi uutuus tälläsille hardwareisteille niinkun meikäläinen, mut jos bugaa niin sit ehkä vähemmän mullistava :D
Tästä päästäänkin itse aiheeseen takas.... Bugaaminen lieneekin (varsinkin mäkkipuolella) se suurin pelko ton SX 3:n ekan releasen kohdalla et sen takii pitää nyt jättää hypet hypettämättä ennenku on tullut testattua.
Ainakin viimeaikoina kun omia musaproggiksia on päässyt säätään myös kunnon studiolla ja itselään mäkillä (jossa loogik alla) ni voi kyllä sanoo et "vitusti stabiilimpi fiilis" ku meikän Cubase PC:llä koskaan =D=D
et saa kattoo... saa kattoo mitä toi SX 3 tuo tai paskalla säkällä vie tullessaan :)