Sequencers -> Cubase VST / SX

649 posts, 33 pages, 89,851 views

#501 • • Fat Abbot Guest
Tässä ei tietääkseni haeta mitään vastinetta millekään. Konkreettista tavaraa on odotettavissa vasta loppuvuodesta.

mLan ei myöskään ole (tietääkseni) tähän sotkettu juttu.

Odotetaan vielä hieman...
#502 • • 029 Guest

Tässä ei tietääkseni haeta mitään vastinetta millekään. Konkreettista tavaraa on odotettavissa vasta loppuvuodesta.

mLan ei myöskään ole (tietääkseni) tähän sotkettu juttu.

Odotetaan vielä hieman...

jeps... joo ei täs todellakaan hevosen selässä kannata olla. Mulla tuli itsellä sellanen kuva luettuani noita lehdistötiedotteita, et tossa haettas niinku DAWin ja Hardiksen täydellistä integrointia ja et mLan kyllä ois sitä kautta sit jo ekoissa ratkasuissa osana suunnitelmia...

mutjees... kuten sanoit... odotetaan =D ei tuu turhii pettymyksii taas. Noi tiedotteetki on ollu Yamahan ja Steinbergin osalta aika ympäripyöreitä. Tyyliin et hypetystä kyllä löytyy, mut ilman tarkempia perusteluita tai laitteiston speksien selitystä et nooh :):)
#504 • • 029 Guest
Jeps... Vaikuttaa ihan kohtuu helmeltä updeitilta. Toi Surroundina toimiva padinteko VST on ihan mielenkiintone ainakin toimintaperiaatteeltaan... toivottavasti saundaa hyvältä kans... =D CPU:ta noiden pitäs kaikkien viedä todella vähän et toivottavasti on senlisäks myös hyvän kuulosia :)

Kun nyt sais vaan asennettuu tän updaten ni ois rok. Tää vaatii meinaan ton alkuperäsen Cubasen CD:n asennukses ja sehän on tietty jossakin aivan muualla kun musasetupin lähettyvillä. :) Eli huonekalujen siirtelyä edessä eri paikoissa ennenku tän saa asennettuu :)
#505 • • gerry Guest
Juu, mä katoinkin ettei se päivitys oo exe.päätteinen eli sitä ei voi suoraan näköjään asentaan. Prkl...

Olis kiva testata mitä uutuksia päivitys tuo tullessaan. Joko päästään askeleen lähemmäksi logicia? Hyvät efut/synat ovat Cubasen suurin heikkous.
#506 • • Tuppu_ Guest
Monologue-syna on hyvä. Tehoa vie about 1% ja preset-valikoimakin on aika hyvä. Envelopet napsuu aika helposti jopa pahemmin kuin jp:ssä, mutta sen voi kiertää säätämällä ne oikein. Soundi on parempi kuin A1:ssä, mielestäni todella hyvä ja käyttökelpoinen syna. Filtterikin on aika hyvä säröasteineen. Sama filtteri löytyy erillisenä pluginina Tonic-nimellä ja sitä voi laittaa mille raidalle tahansa. Juuri tällainen cubasesta onkin aina puuttunut. Ja tehoa ei tämä filtterikään vie juuri lainkaan. 0,5-1%. Embracella ei tee kovin paljoa mitään, mukana tulevia sampleja on hyvin vähän ja niistä vain pari on käyttökelpoisia. Monologue ja Tonic sensijaan ovat hyvät lisät.
#507 • • Elvish Guest
Pöh, SL:n päivityksessä ei tullu noit uusii synia mukana..
#508 • • Elvish Guest

Tää vaatii meinaan ton alkuperäsen Cubasen CD:n asennukses ja sehän on tietty jossakin aivan muualla kun musasetupin lähettyvillä.

Outoo, ei se mulla vaan mitään ceedeetä kysellyt, sarjanumeroa tosin, mutta sekin oli jo valmiina siinä kentässä. Tosin mä päivitin SL:n enkä SX:ää.
#509 • • N1 Guest
Olen käyttänyt FL Studiossa seuraavanlaista kikkaa:

1. Potkurumpukanavaan Fruity Peak Controller (ottaa kanavan tason ja tekee siitä FL:n sisällä käytettävissä olevan ohjaussignaalin)
2. Bassokanavaan ekvalisaattori, joka leikkaa n. alle 100 Hz taajuudet pois.
3. Bassokanavassa olevan EQ-plugarin wet/dry-arvo linkitetään Peak Controllerin antamaan arvoon.

Tulos: kun kick potkaisee, bassoista vaimenee alle 100 Hz taajuudet.
Välittömästi kickin signaalin loputtua bassoihin palautuvat em. taajuudet.
Pointti: alemmat bassotaajuudet pumppaavat sopivasti, korkeammat bassosaundit eivät vaimene.

Kysymys: miten teen tämän Cubase SX 2:ssa?
#510 • • 029 Guest

Tää vaatii meinaan ton alkuperäsen Cubasen CD:n asennukses ja sehän on tietty jossakin aivan muualla kun musasetupin lähettyvillä.

Outoo, ei se mulla vaan mitään ceedeetä kysellyt, sarjanumeroa tosin, mutta sekin oli jo valmiina siinä kentässä. Tosin mä päivitin SL:n enkä SX:ää.

Noi synat onkin se syy miks se tota CD:tä kysyy koska osa niist synien rakenteesta on ilmeisesti jotenkin ollu mukana cubasessa jo alusta lähtien.

hmm... käytitkö noita foflown laittamia linkkejä? Asensit siis Cubasesta 2.2:n eikä 2.031 tms...

Todellakin ois outoo jollei SL:ssä tuu mukana samat synat.
#511 • • Elvish Guest

Noi synat onkin se syy miks se tota CD:tä kysyy koska osa niist synien rakenteesta on ilmeisesti jotenkin ollu mukana cubasessa jo alusta lähtien.

hmm... käytitkö noita foflown laittamia linkkejä? Asensit siis Cubasesta 2.2:n eikä 2.031 tms...

Todellakin ois outoo jollei SL:ssä tuu mukana samat synat.

Jep, on se 2.2 versio ja ihan oikeesta paikasta pitäs olla ladattu.. eipä tullu synia ei. Mut ei myöskään ole niistä mainintaa version historyssä, kun taas SX:n kyseisessä ne on mainittu.. no kai ne on sit niitä bonareita mitä saa ku maksaa sen 400euroo lisää..
#512 • • 029 Guest

Jep, on se 2.2 versio ja ihan oikeesta paikasta pitäs olla ladattu.. eipä tullu synia ei. Mut ei myöskään ole niistä mainintaa version historyssä, kun taas SX:n kyseisessä ne on mainittu..

no voi harmi.

no kai ne on sit niitä bonareita mitä saa ku maksaa sen 400euroo lisää..

Joop, totta niinhän se on :/
#513 • • Elvish Guest
Nyt menee vähän yli mun hilseen..

eli ongelma on seuraavanlainen:

Yritän nauhottaa automaatiota softasynasta (ihan sama mikä syna kyseessä) ja väännän vaikka filter cutoffia midikiipparin potikasta. Synan vastaava potikka kääntyy ihan oikein ja ääni muuttuu sitä mukaan kun käännän kiipparin nupista, mutta automaatioraita ei tallennu (vaikka write on päällä).
Mutta kun teen saman tempun silleen, että väännän hiirellä synan nupista, niin kappas, automaatioraita rupee heti piirtymään niinkuin pitääkin.

---

EDIT:

joo, niinkuin ennenkin postasin taas tänne liian aikaisin ja keksin sitten ratkaisun heti postauksen jälkeen..

Eli jos jollain on sama ongelma, niin se pitää käydä vääntämässä sieltä generic remote hommelista asetukset kohilleen, niin johan toimii..

Eli devices -> device setup -> add generic remote, siihen inputtiin oma midikiippari -> learnilla addressit kohilleen -> devicestä ko. softasyna -> value/actioniin haluttu toiminto -> alempaan Flagsiin push button -> ok -> pitäs toimia.

miksköhän tämäkin on taas pitäny tehdä niin monen mutkan kautta..
#515 • • 029 Guest
hei,

mulla on Realtime exportin kanssa ollut tässä sellasta probleemia että wavit on ihme audioclippejä täynnä jotka sijaitsee aivan väärillä paikoilla. Esimerkiks biitti saattaa pomppia randomilla sinne tänne ja joidenkin soittimen nuotit soi vituralleen.

Toimiikos teillä muilla 100% accurate toi vai oonko ainoo kellä bugaa?

Saan kyllä biisit ulos nyt kiertämällä tän ongelman mut ois kyllä kiva jos sais tän optio toimiin just niinkun pitää.
#516 • • Tuppu_ Guest
Hmm, merkillistä. Mulla on toiminu ihan ok ja käytän aina realtime exporttia, koska dsp-kortti käytännössä vaatii sen toimiakseen oikein exporttia tehdessä.
#517 • • 029 Guest

Hmm, merkillistä. Mulla on toiminu ihan ok ja käytän aina realtime exporttia, koska dsp-kortti käytännössä vaatii sen toimiakseen oikein exporttia tehdessä.

hmm... jooh alkaa epäilyttään et pitäskö mun hommata lisää muistia. Paljonkos sulla olikaan? mulla vaan 512mb toistaseks...
#518 • • FoFlow Guest
Äää... Suatana. Mikä mättää kun Cubase SX 2.2 ei tunnista (anna ReWire synkkaa) Reasonille? Windowsissa toi toimi ihan normaalisti, mutta ny tää MAC -versio Cubasesta ei toimikkaa niinku pitäs. Kerpele...

:confused: