408 posts, 21 pages, 92,199 views
Aattelin kans tilata cdj-200:n thomannilta, kunhan vaan tulee saataville. Hinta tosin vie aika suolanen 522e..
kumpia on tarkempi soittaa cdj500 vai cdj800?
Kun olen nyt jo pitkään vartonut koska nuo cdj200 tulee myyntiin mutta kohta ei enää pinna kestä ja pitää sitten ostaa ne 800 jos se kiekko on oikeesti hyvä niissä. mutta pelottaa vaan että se ois jotenkin kämänen kun neon sitä aina haukkuu ja sitten sitä on myös haukuttu löysäksi...
eikös ainakin periaatteessa 800:sessa pienemmät korjaukset ole helpompia kun sitä kiekkoa saa huoletta pyöritellä enemmän kun 500:sessa... näin olen kuullut. itelläni on kasisataset ja se kiekko on "löysä" verrattuna tonnisiin, mutta toin on jo jossain manuaaleissa tms. jossian mainittu että 800:sen kiekon tuntuma on "löysempi" ... ihan tukeva sitä on silti käyttää, eli ei siinä kiekossa ainakaan itelläni mitään huonoo mainittavaa oo löytyny
eikös ainakin periaatteessa 800:sessa pienemmät korjaukset ole helpompia kun sitä kiekkoa saa huoletta pyöritellä enemmän kun 500:sessa... näin olen kuullut. itelläni on kasisataset ja se kiekko on "löysä" verrattuna tonnisiin, mutta toin on jo jossain manuaaleissa tms. jossian mainittu että 800:sen kiekon tuntuma on "löysempi" ... ihan tukeva sitä on silti käyttää, eli ei siinä kiekossa ainakaan itelläni mitään huonoo mainittavaa oo löytyny
Pyöriikö siitä vaan se reuna vai koko kiekko, pyöriikö keskeltä se ruudun lasi?
Pyöriikö siitä vaan se reuna vai koko kiekko, pyöriikö keskeltä se ruudun lasi?
Ei pyöri mikään. Tökkää sormella kiekon päälle ni levy pysähtyy, päästät
irti ni ni lähtee taas soimaan itse säätämälläsi kiihtyvyydellä. Korjaukset
tehdään tavallisen cd-soittimen tapaan pyöräyttämällä kiekon reunasta.
Myös myös spinnit suuntaan tai toiseen onnistuu ottamalla kiekon päältä
kiinni ja pyöräyttämällä haluttuun suuntaan, ei tarvitse pitää koko spinnin
ajan kuitenkaan kiinni kiekosta. Powerdown-emulaatio onnistuu laittamalla
+/- 100% pitchi päälle ja laskemalla pitchi -100% haluttua vauhtia.
edit:
Niin ja cue-pointin haku käy hiton kätevästi ottamalla vaan kiekkoa päältä
kiinni, pyörittelemällä haluttuun kohtaan ja painamalla CUE. Soitin kyllä
haistelee jo itse ensimmäisen kohdan biisistä, jossa tasot hyppää yli -x dB,
ja asettaa tämän cue-pisteeksi.
Okei, no kuulostaa kyllä hieman erikoiselta näin alkuun kun noissa satasen aj viissatasen kiekon pinnassa on semmonen sormen kokoinen syvennys ja muutenkin hyväpito nii siitäoon yleensä pyöräytellyt...
taisin kirjoittaa epäselvästi, tiedän ettei siit pyöri mikään vinyylin tapaan moottoroidusti mutta siis tarkoitin että voiko siitä päältä korjata niinkuin liikuttaisi kättä levylautasella vai stoppaako se sen silloin automaattisesti?? kun en tiedä onko tuosta reunasta niin hyvä tehdä nopeita muutoksia...
cdj-200 on vähän lelumpi ja koska kellään ei ole siitä kokemuksia, eikä sitä edes saa vielä mistään niin päädyn tähän hyväksi havaittuun pro laitteeseen...
"saamisella" ja saamisella no vissi ero. kaikki on edelleen ennakkotilauksia. laitetta ei oo vieläkään päästetty markkinoille, ilmeisesti harvinaisen paljon lastentauteja... :scared:cdj-200 on vähän lelumpi ja koska kellään ei ole siitä kokemuksia, eikä sitä edes saa vielä mistään niin päädyn tähän hyväksi havaittuun pro laitteeseen...
Noh, saahan tuota cdj-200:sta Thomanniltakin, hintaan 499 Eur.
Soittaa MP3:siakin, mitä taas 800-malli ei tee. Tosin eipä tuosta MP3-toistosta taida olla hyötyä kuin himakäytössä... Kun 800:sen hinta on 566, niin hintaeroa ei juuri oo. Todennäköisesti käytettävyys on 800:ssa parempi.
Ok, oot vissiin tsekannu ton jo Thomannilta. Huomasin vaan että cdj-200:sen kohdalla lukee että "lyhyt tilausaika, 2-5 päivää"