429 posts, 22 pages, 212,107 views
Kun soitan(kuuntelenkin) levyjä, niin minun teknu mk5 räpsähtelee aina välillä. Eli neula ilmeisesti pomppaa hieman, vaikka ei sitä silmällä(jollai suurennuslasil ehkä, heh) huomaakaan. Olen jäljittänyt vikaa ja tuntuu, että joku osa soittimesta tai äänirasiasta/neulasta (shure m44-7) varaa itseensä staattista(tai jotain) sähköä ja purkaa sen jossain pisteessä napsauttamalla vittumaisen äänen mikserin läpi, vahvarin kautta kaiuttimiin.
Osaako joku neuvoa rookielle ratkaisun tällaiseen ongelmaan. Onko muilla ollut vastaavia pulmia ja miten niistä on selvitty?
Olen kiitollinen kaikesta informaatiosta.
Kun soitan(kuuntelenkin) levyjä, niin minun teknu mk5 räpsähtelee aina välillä.
Kun soitan(kuuntelenkin) levyjä, niin minun teknu mk5 räpsähtelee aina välillä. Eli neula ilmeisesti pomppaa hieman, vaikka ei sitä silmällä(jollai suurennuslasil ehkä, heh) huomaakaan. Olen jäljittänyt vikaa ja tuntuu, että joku osa soittimesta tai äänirasiasta/neulasta (shure m44-7) varaa itseensä staattista(tai jotain) sähköä ja purkaa sen jossain pisteessä napsauttamalla vittumaisen äänen mikserin läpi, vahvarin kautta kaiuttimiin.
Osaako joku neuvoa rookielle ratkaisun tällaiseen ongelmaan. Onko muilla ollut vastaavia pulmia ja miten niistä on selvitty?
Olen kiitollinen kaikesta informaatiosta.
Mun mielestä maadotuspiuhan mixerii laittamine poistaa tämän ongelman... ainakin toivon koska itse olen nyt soitellut ilman mixeriä tuol mun teknarilla ja se on just napsahdellu. Mut jos se neulapomppaa nii sillonha kappalekki pomppaa taakse/eteenpäin. Kyllä sen huomaa...
onko uudessa teknarissa pitchi aivan taulukon mukaan?
mutta nollakohtaa edestakaisin rukkaamalla en millään saanut asetuksia jolla kaikki taulukon arvot osuisi oikeaan palluroiden kanssa.
6% kun osuu kohdalleen nii 3.3 on jossain 3 hujakoilla ja -3.3 jossain -2.5 jne.
Ruuvaus on pahasta. Tosi pahasta.
Ah juu ja jos joku vielä valottaisi mitä se lukitus namiskuukkeli lukittaa siinä anti-skatingin vieressä
Ja sitten seuraava ongelma..
Nostin levylautasen ylös
oon kuullu tästä varoitettavan. lautasen varomattomasta käsittelystä saattaa mennä moottori paskaks. ja se on sit siinä. ei vissiin paljo mitää tehtävis. teknari=se moottori. tilaa uus.. Jotain megneetti-ongelmaa kenties??
Noniin, ostin Goldringin hifi levysoittimen Kruunuradiosta. Mistähän voisi johtua että osassa levyistä vasen kanava soi hiljempaa. Sound Forgen mukaan RMS noin 3db alempana. Ei pitäisi johtua levyn likaisuudesta, koska tänään tuli postissa pari uutta levyä, toinen soi balanssissa, toinen ei.
Noniin, ostin Goldringin hifi levysoittimen Kruunuradiosta. Mistähän voisi johtua että osassa levyistä vasen kanava soi hiljempaa. Sound Forgen mukaan RMS noin 3db alempana. Ei pitäisi johtua levyn likaisuudesta, koska tänään tuli postissa pari uutta levyä, toinen soi balanssissa, toinen ei.
No jos osa levyistä soi pois balanssista, ni sillon ne varmaankin on out of balance. Varsinkin jos ne on aina ne samat :)
Äänirasioissa kanavabalanssi on 1-2dB:n tienoilla. ja jos prässissä on vielä sama balanssiero samaan suuntaan, ni sillonhan ollaan siellä 3dB:n tienoilla.
Jos konemusaprässejä kuuntelet, ni ne on melkein poikkeuksetta paskaa. Ostele vanhempia hifiäänitteitä, sieltä vois löytyä ihan kuunneltavaa :)
Mitä tuo äänirasian kanavabalanssi tarkoittaakaan?