No onpas hurjan näköiset nuo valkoiset ledit! :eek: 1210:ssä olis varmaan siistimmät, enpä tiedä. Mistä jengi noita ledejä on esim. pk-seudulla ostanut ja mihin hintaan? Mistä sen neliöledit saisi pitchiin? Sitä tietoa tuntuu moni panttaavan...(edit) Ainii, eikös noilla valkosilla ledeillä sitten "katoa" noi levylautasen pallot?
Mistä hankit RCA-piuhat? Eikö siihen periaattessa kävisi, kun hankkisi esim. Hosan kullatun RCA-RCA-johdon (esim. 3m) ja laittaisi keskeltä poikki, näin sais molempiin soittimiin n.5E/soitin. Millaisen virityksen jengi on laittanut maa-piuhaksi? Itse löysin haarukan jostain vanhasta risasta modeemista, kun sen avasin...näkyi niitä olevan myynnissä esim. Clas Ohlssonillakin.
ostin ledit bebekistä. 1,5 eskoo tsipale nuo valkoiset eli suht kalliit ja 7 kpl niitä tarvii. bebek löytyy myös helsingistä.
http://www.bebek.fi/
tämä sivu oli tehdessä auki:
http://www.djdepot.com/changing_the_technics_1200_leds.html
mutta eipä sitä oikestaan tarvinnut, maalaisjärjellä pärjää.
pieni fiba tuossa kyllä on mikä tuotti hieman ongelmaa. olen siis täysi n00b näissä elektroniikka-asioissa, käytännössä en tiedä mitään :hah:
enivei 33/45 kytkinten ledit osoittautuivatkin avaamisen jälkeen pienemmiksi kooltaa kuin virtakytkimen ja ostanut olin 7 saman kokoista lediä (en tiedä saako niitä valkoisia edes pienemmässä koossa). ensiksi koitin lievää väkivaltaa huonoin tuloksin...lopuksi päädyin jyrsimään muovista hieman pois jotta sain ledin mahtumaan. bebekin myyjä kehotti tarkistamaan ennen vaihtoa millainen ledi laitteesa oli alunperin (monenko milliampeeriin tjsp)
en mä mitään tarkistellu, ainut mitä katoin oli että ledi tuli samoin päin kuin originaali piirikortille. ainakin vielä näyttäisi toimivan :D
itse ostin 2 metriä sellaista hieman jämäkämpää rca-kaapelia (schulz tais olla merkiltään) ja laitoin toisen pään vaan katki ja kiinni. halusin tarkoituksella hieman pidemmän kaapelin kun monesti lyhyet kaapelit ovat olleet ongelma. maajohtoa hain paikallisestä sähkliikkeestä ja kolvasin samalla kerralla.
pitchin ledin saa kans bebekistä mutta valkoista ei ole saatavilla. itselläni valo ei toimi ollenkaan kun poistin keskiklikin.
aikaa vievää puuhaa tuo on mutta ihan mukavaa. vielä kun oikeasti tietäisi mitä tekee niin vois olla hauskempaa. täytyy varmaan mennä jollekin kurssille kansanopistoon... :happyroll: