...toisaalta ehkä LIIKAA bileitä, toisaalta tietysti...

41 posts, 3 pages, 6,767 views

#1 • • Swiss Guest
...sehän on nyt siis taas et miten sen ottaa. Jos männään ajassa taakkepäin, ni EI ihan tällasella bilemäärällä mässäilty. Henk koht ite kelailen, et EI ehkä pitäs olla iha joka viikonloppu kemuja...vaihtelevuutta ehkä enemmän, toisaalta sitäkin on. TrancestaHouseen ja DrumnBassin kautta HardNrgeehan ja sillai. No...mitäs mieltä muut ihmiset ovat =)

P.S.Tuleeko jossain vaiheessa totaalinen kyllästyminen ?!
#2 • • Edited Vesa Guest
...
#3 • • MikkiHiiri Guest
Kuten Inkvisitiossa tuli nähtyä, yks äijä bailas
hullunlailla puku päällä ja ikää varmaa reilu 50v.
Meike pistää viel paremmaks lupaan
#4 • • Physics Guest

Originally posted by Swiss:
...sehän on nyt siis taas et miten sen ottaa. Jos männään ajassa taakkepäin, ni EI ihan tällasella bilemäärällä mässäilty. Henk koht ite kelailen, et EI ehkä pitäs olla iha joka viikonloppu kemuja...vaihtelevuutta ehkä enemmän, toisaalta sitäkin on. TrancestaHouseen ja DrumnBassin kautta HardNrgeehan ja sillai. No...mitäs mieltä muut ihmiset ovat =)

eihän sitä tarvii joka viikonloppu bilettääkään...maistuu paljon paremmalta jos vähän huilaa välillä
#5 • • bulk Guest

Ihmissuhteisiin joutuu pettymään, ja tulevaisuuden urahaaveet saattaa osoittautua naiiveiksi, mut bileet on bileitä oli sit kuustoista tai kolkyt

Ton mäkin voin allekirjoittaa ihan täysin.

Mullakin on joku seitsemän vuotta bailausta takana ja bileissä käyminen menee vähän sykleissä, joskus tulee käytyä neljät pippalot viikossa, joskus menee parisen kuukautta, ettei käy lainkaan. Ja aina on tauon jälkeen mielettömän hubaa mennä bailaamaan uudestaan.

Mitä biletarjontaan tulee, määrä ei toki korvaa laatua, mutta bileissä kävijöiden määrä on kasvanut aivan uudelle asteelle ja profiloituminen on aika pakollista, joten valinnan vapaus on vain kasvanut. Ei tarvitse kaikkien bailaajien tunkea enää sinne Pimeään Luolaan(tm), jotta pääsee bilettämään.
#6 • • Spirit Guest
jees,must bileitä ei o todellakaa liikaa tampereella,ittel ku on ikää vast 17 1/2 ni aika harvas on bileet joihin pääsee inee ja et lineuppi ois viä maistuva!
#7 • • xybo Guest
Elämässä on muutakin kuin bileet. Ainoa tapa vähentää
rahaahneita bileitä tulemasta lisää on olla menemättä
niihin. Ja vaikka bileitä on enemmän kun aikasemmin
niin ei niihin tartte aina mennä. Mitä vanhemmaksi
porukka tulee sitä paremmin he huomaavat, että mitään
ei missaa vaikka jättäisi sadat hehkutusbileet väliin.

-- xybo
#8 • • shkuroff Guest
Mitä enemmän bileitä,sitä monipuolisempi tarjonta,ja on haastavampaa järjestää...Mutta joskus tuntuu kyllä siitä että niitä on nykyään liikaa,kun tulee mieleen ne vuodet,kun rave tapahtumat olivat harvinaisia ja oli suuri juhla päästä niihin..
#9 • • Jay Logic Guest
Loistohomma et bileitä löytyy joka sormelle! Paskat hallibileet eivät onneksi näennäisesti tunnu "suurelta juhlalta" vaan tosiaan on aina varaa valita paremmin.
#10 • • MikkiHiiri Guest

Originally posted by xybo:
Elämässä on muutakin kuin bileet. Ainoa tapa vähentää
rahaahneita bileitä tulemasta lisää on olla menemättä
niihin. Ja vaikka bileitä on enemmän kun aikasemmin
niin ei niihin tartte aina mennä. Mitä vanhemmaksi
porukka tulee sitä paremmin he huomaavat, että mitään
ei missaa vaikka jättäisi sadat hehkutusbileet väliin.

-- xybo

Totta. Ite käyn bileissä silloin kun huvittaa, en pitäisi
koskaan bileitä minään pakkona. Täältä käsin ei oo joka bileisiin
varaa mennä. Kahlaan läpi vain itseni mielestä
mielenkiintoisimmat kemut.
Oikeastaan bileet on yks osa elämää, ei elämä, virkistävä
vaihtoehto. Toisessa elämässä käyn baarissa / hengaan kamujen kanssa niinkuin en suunnilleen tietäisi bileistä
mitään..
Jaa, mikäs bileissä kiehtoo ettei niihin kyllästy. Se että ihmiset ei missään
muualla käyttäydy keskimäärin niin hyvin ja sitten se musa
tietty.
#11 • • Ana-- Guest
Boikotoikaa suuren budjetin härpäkkää;
boikotoikaa kalliita stara-DJ - ihmisiä.

Sillätavoin saadaan laatu pysymään korkealla =)

SAY NO TO GATECRASHER!
#12 • • Tapi T Guest
Mun mielestä nykyinen bile-määrä on ihan sopiva, ja ainakin jokaiseen makuun löytää sopivan bileen pariin kertaan kuussa. Eikös tämä ole hyvä asia? Sitäpaitsi bileitä on juuri niin usein kun niissä käy, jos ei nappaa niin ei tartte mennä. (on tosi vittumaista jos huvittaa lähteä bileisiin muttei sopivaa sinä päivänä ole!)

Tietenkin jos bileitä olisi harvemmin niin ne tuntuisivat paremmilta, mutta nykyisessä tilanteessa ne todelliset helmet erottuvat paremmin kun on mihin verrata. Useat bileet ovat lisäksi vielä tosi laadukkaita ja huolella järkättyjä mikä tekee asiasta vielä parempaa. Eli IMO määrä ei ole korvannut laatua.

Ainakaan mä en ole huomannut mitään kyllästymisen merkkejä vaikka on tässä muutama vuosi tullut jo heiluttua noissa alan tapahtumissa kohtalaisen ahkerasti. Labyrinth2040:ssä vielä mukana!
#13 • • Minny Guest
Heih, yhdyn edellisiin; väliwknd himassa on todellakin kokemisen arvoinen sekin. Ja biletys maistuu triplasti makeammalta kun parit bileet jättää takavasemmalle, budjetti kiittää ja seuraava biletyswknd tuntuu ansaitulta! Bileetön huhtikuu työn alla -puolet jo takana! Jihaa!
#14 • • Salla Guest

Originally posted by Swiss:
...vaihtelevuutta ehkä enemmän...

Totaalista kyllästymistä ei oo bileisiin tullu vielä vaikka mun bileissä käynti onkin rauhottunut IHAN SAIRAASTI (vertaa ennen joka viikko muutamat bileet --> nykyään yhdet bileet per kuukausi ehkä) ja kyllä vielä tekee mieli lähteä bileisiin MUTTA kun joka bileissä näkyy ihan samat nimet siis soittajat (en nyt lähde osoittelemaan mitään clubeja sormella tässä..)
Just kun ois silleen että 'Hei lähdetään bileisiin pitkästä aikaa' ja kun alkaa tsiikaileen flaboja ja samat nimet näkyy niin kyl tekee mieli mielummin chillata himassa frendien kanssa.

TOSIN erittäin lupaavalta näyttää kun on nyt Hallucinogen ja infected Mushroom tulossa Suomeen *hyppii ilosta* En siis kannata kuitenkaan suurien DJ nimien jatkuvaa tuomista tänne Suomeen enkä mitään rahastusta bileiden suhteen mutta kyllähän Hallucinogen ja Sienet mun kesän ainakin pelastaa

P.S. pienimuotoiset bileet (200-400 henkeä) kunniaan!!!
#15 • • Thunderbird Guest
Mä en jaksa enää raahautuu joka kemuihin... täl hetkel on joku taantuma vaihe meneillään ettei oikein huvittais... Silti sitä tulee mentyy ja bileidein jälkeen on kuitekin olo et olipas hyvä et menin ja kun jättää jotkus bileet väliin niin tuntuu et missaa jotain... Sekavaa tollanen

Oon mä nyt kyl vähentänyt... enää ei tuu joka weekend lähettyy molempina päivinä jonnekin..ja viikolla en mee ollenkaan (enkä ees pääsis ku on töitä).. ja oon oikeestaan vaan ilonen ku on viikonloppu ku missään ei yksinkertasesti oo mitään minne menis (tai kai sitä ois jos lähtis Turun sunnalta sillon muualle..)

Jotenkin on vaan alkanut arvostaa enemmän kotiviikonloppujakin kun on aina ennen ollut menossa pää kolmantena jalkana... Aattelin koittaa käydä vaan josain tietyis must-bileissä.. (joita mulle on nyt tulossa ainakin toi Gelebration Generation ja Millenniumit nyt on tietty vakio!)

Rahankäytönkin takii nyt täytyy ihan viimeistään vähentää kun ei se kuitenkaan oo niin halpaa lähtee usein junalla Hesaan, ja sit bileliput sun muut mahdolliset kulut...

Jotenkin toivois et järjestéttäis vähemmän bileitä vaan.. mut kai se kuitekin on vaan hyvö et niitä kuitenkin on joka lähtöön!
#16 • • funkyboy Guest
No sehän riippuu missä asuu. Hesas bileitä on vähintään 3-4 kertaa viikossa ja täällä missä mä asun(pohjanmaa, äzzjoki)niin bileitä on 1-3 kertaa kuukaudessa.

Mun näkökulmasta bileitä on helvetin vähä. Massia ei riitä matkustelemaan bileiden perässä ympäri suomea, joten mun kohdalla pitää kiertää tyytyväisenä pohjanmaan biletarjonta ja rahatilanteen mukaan helsinki/turku(noin 1 kerta kk).

Mut yleisesti niin kyllähän noita bileitä on ihan riittävästi.
#17 • • Elwira Guest
Mulla ei tule bileisiin kyllästyminen. En toki joka kemuissa ravaa vaan valitsen sellaiset joista pidän ja joissa on dj:t joita haluan kuunnella. On hyvä että on paljon kemuja ja joka sorttista. Silti aikasemmin oli jännempää kun biletarjontaa ei ollut paljon... Väliilä kerran tai kaks vuodessa on kiva mennä tavalliseen ravintolaan ja juoda pää täyteen ja örveltää
#18 • • onnela Guest

Originally posted by CosmicMan:
Totta. Ite käyn bileissä silloin kun huvittaa, en pitäisi
koskaan bileitä minään pakkona. Täältä käsin ei oo joka bileisiin
varaa mennä. Kahlaan läpi vain itseni mielestä
mielenkiintoisimmat kemut.
Oikeastaan bileet on yks osa elämää, ei elämä, virkistävä
vaihtoehto. Toisessa elämässä käyn baarissa / hengaan kamujen kanssa niinkuin en suunnilleen tietäisi bileistä
mitään..
Jaa, mikäs bileissä kiehtoo ettei niihin kyllästy. Se että ihmiset ei missään
muualla käyttäydy keskimäärin niin hyvin ja sitten se musa
tietty.

Ärsyttävää kun joku vie sanat suusta...

Edelleenkin mun mielestä bileistä saa enemmän irti kun ei käy ihan joka viikonloppu. Itse pidin lähes vuoden taukoa ja ai että sen jälkeen ekat bileet maistuivat nannalle.
#19 • • Lachesis Guest
Hyviin bileisiin ei kyllästy. Monimuotoisuutta saisi tosin olla enemmänkin.

Joku fiksu ihminen aikoinaan sanoi, ettei bileisiin pidä mennä vain sen takia, että on bileet. Olen samaa mieltä.
#20 • • Walker Guest
Mä käyn tekno bileissä henk koht. vaan ja ainoastaan musiikin takia ja tuttujen tottakai..sit ku mä kyllästyn tähän musiikkiin niin kai sit loppuu bileissä käynnitkin mutta eipä näy sitä aikaa vielä lähitulevaisuudessa ainakaan