Platinumjengin ikäkartoitus

220 posts, 11 pages, 29,699 views

#181 • • Gnizhak Guest
Ikä: kasvavissa määrin parikymmentä

Olen selkeä turisti, mutta tohkeissani musasta, en niinkään bileistä.

kosketus elektroniseen musiikkiin:
Ala-asteella löysin laatikosta kasetin Jarre:n parhaita, ja mikä innostus, mikä innostus.. sittemmin sain kummisedältäni japaninmatkan tuliaisiksi cd-soittimen, (-89/90), ensimmäisiä tuttavapiirissäni. Kävin kirjastosta ihmettelemässä itselleni Jarre:n Concerts in China cd:n (niistä vähästä mitä sinne oli jo tullut). Sitten näin MTV:ltä yömyöhään valvottuani Charly:n videon.. ja olin myyty.. ostin Experiencen (kolmas levy kierrossa, ja vaatisi vaihtamista kun ei enää soi kunnolla). Sitten tuli kuunneltua kaikkea mitä MTV harvakseltaan suolsi.. Sven Väth, Westbam, Members of Mayday. Levyjä lapsi ei saanut. Ylä-asteella tilanne räjähti käsiin.. kaveri tutustutti minut Thunderdome-pörinään, ja sehän meni.. Samalla myös metallimusiikin vaikutus kasvoi, ja jopa levyostoissa voitti elektronisen..
Olen vieläkin katkera, kun kaverit kuunteli ihan jotain muuta ja hehkutukseni meni aina ihan reisille.

Ekat bileet olivat varmaan, kun irktuttu eräs kaunis kesäpäivä viitisen vuotta sitten otti mukaan autoilemaan ja ajeltiin Smökille, jossa ulkona väki jorasi ja kallioilla soitti erinäinen lauma väkeä ja olin tohkeissani.
Vaan Harvakseltaanpa tajusin käydä pilettämässä, pelokkaan luonteeni takia. Ja näin jälkeenpäin vituttaa kuin pientä oravaa joka käpynsä hukkasi. Kyllä sitä nyt on käyty Labyissä parina vuotena ja klubeilla *brr* ja parissa muussa tapahtumassa..
#182 • • Dj Phobos Guest
-->ikä 19 vee
-->ekat bileet Mood
-->käyn bileissä sillon kun rahaa on
-->nykyisin Dj,tai oon soittanu jo aika kauan
-->soitan hardhousee,kuuntelen kaikennäköstä,ihan fiiliksen mukaan
#183 • • lelle Guest
-ikää on 19.
-ekat pileet oli jotkut lepakossa huhtikuussa 1997. en kuollaksenikaan muista nimeä. muistan kuitenkin että kivaa oli. eli ei siitä sen enempää.
siitä eteenpäin sitten aika vahvasti mukana. on tultu oltua niin järkkäämässä kuin ihmettelemässäkin. eikä loppua näy.
tuli tuossa jossain vaiheessa pohjallakin käytyä, mutta kun sieltä ei ole kuin yksi suunta, niin ylöspäin ollaan tultu jo kolmisen vuotta.
-musiikkimaku on aika laidasta laitaan, mutta parhaiten uppoaa loppupeleissä proge/psyke.
-muuten musiikillinen tausta hyvin klassispainotteinen. olen soittanut soolo-selloa 13 vuotta, orkesterit ei oo mua varten...muutenkin kaikissa kuoroissa ja jonkinlaista soololaulua myös. ei ihmeempiä.

eipä kai muuta.

ktos.

[ 31 January 2002: Message edited by: Saga ]
#184 • • O:) Halo Guest
25 vuotta mittarissa.

ensin kolahti acidhouse ja sen sorttinen joskus 80/90 lukujen taitteessa...sitten kesti muutaman vuoden ennenkuin kaverien paperit olivat uskottavia ovimiesten silmissä...

ekat bileet, eh, olisko ollut Kaapelilla tai Lepakossa tms 1992....olihan noita Putkinotkon juttujakin kait jo siihen aikaan vai oliko?muisti pettää ja sotkee vuodet ja bileet pahasti sekaisin!
sitten tuli Smile ja aika monet sadat muutkin bailut.alkoi vielä deejiiksi sitten ja homma olikin sillä selvä.muutamat bileet on tullut tarkastettua sen jälkeen ja levyjäkin soitettua niin monta sataa kertaa että ei pysy laskuissa.

musiikkimaku on aina ollut aika laaja ja nykyään ei monta sellaista tyylisuuntaa keksikään joka ei voisi toimia...jos se on hyvin tehtyä älykästä musiikkia.älyvapaimmat musiikkityylit löytyvät kyllä kaikki elektronisen musiikin puolelta, jätän mainitsematta mitkä ovat mielestäni niitä.

vähän kyllä hymyilyttää...

1993 esim. Eye Q:n levyt oli niin undergroundia että koko suomessa oli varmaan joku muutama sata ihmistä jotka sellaista kuunteli...nyt sama soundi soi ruotsinlaivalla.

olihan se hilpeä vallankumous, kukaan ei vaan ehtinyt tajuta kun se meni jo ohi.

terv.wanha sentimentaalinen pousaaja.
#185 • • pulse Guest
ikä 20 [310581]

ekoja bileitäni en ees taida muistaa enää. mut ensimmäiset mieleenpainuvimmat oli Global grooves, jonka organisoi liquidskies kaapelin valssaamolla, joskus vuonna 97-98? ajantaju pätkii kaapelil tuli sit niihi aikoihin käytyy useestikkin ja hiljalleen tutustuu skeneen.

niihi aikoihin kuuntelin lähinnä kirjavaa psy/goa-trancea + technoa fsol, aphextwin, panasonic, westbam, orb, banco de gaia tjsp. myöhemmin sit tuli mukaan kaikkee kiksusta hardhouse/nunrg/trance polkkaan, tiesto,arminvanbuuren,pauloakenfold ym starat vaikuttavina esimerkkeinä. nyt oon taas siirtymäs pois hehkutuksesta uugeemmalle linjalle; progee, deeppii, triphoppia, jazzia, chillout, ambienttia, psykee(ei mitää hulluu goaa).

[ 01 February 2002: Message edited by: pulse ]
#186 • • noora Guest
*ikä 18 (8.11.1983)

*ekat bileeni olivat Salossa legendaarisessa Black Holessa syksyllä 1999, kamut raahasivat ja ekasta kerrasta jäin koukkuun

*valitettavasti bileaktiivisuus ei ole ollut päätä huimaava ennen kuin täysi-ikä tuli täyteen ja nyt mut voikin bongata melkeinpä kaikista kokemisen arvoisista bileistä

*musiikkimakuni on kyllä aika laaja mutta parhaiten bileissä uppoaa hard trance tai hh, myöskin proge, riippuen fiiliksistä
#187 • • mekaanikko Guest

Originally posted by O Halo:
ekat bileet, eh, olisko ollut Kaapelilla tai Lepakossa tms 1992....olihan noita Putkinotkon juttujakin kait jo siihen aikaan vai oliko?muisti pettää ja sotkee vuodet ja bileet pahasti sekaisin!

Putkinotkossa oli ekat bileet kai loppuvuodesta 1992. Itse olin ekan kerran alkuvuodesta 1993 siellä bileissä - se oli kyllä uskomaton kokemus..
#188 • • propeller@head Guest
*ikä 17....(voi luoja,miksi??)

*Bileet jääneet vähän vähemmälle. Syynä se ettei ole ikää,samanhenkisä kavereita ja se että asun korvessa...tekosyitähän ne

*Musiikin tarkoitus on luoda fiilistä joten mikä tahansa alallaan hyvä elektroninen musiikki menee...

*Säälikää mua.Tahdon bilettämään mutta täällä istun lauantai-iltaa koneen ääressä...
#189 • • vj move Guest
Ekoissa bileissä olin joskus kauan sitten Valkeakosken vesitornissa järjestettiin jotkut "kutsuvideras" meinigin jutut. TUlin pakalle lähinnä katsomaan mitä tällaisissa bileissä okein on ystäväni hankittua minulle sinne VIPin, ja innostus lähti siitä liikeelle. Aktiivisen bileissä käymisen alotin kumminkin vasta noin vuotta myöhemmin...

Aloin työskentelemään bilevideoiden parissa käytyäni parisen vuotta aktiivisesti bileissä. Sen jäkeen bilettäminen on muuttunut lähinnä keikkailu keskeiseksi.

MInua on useasti leimattu myöskin "turistiksi" näissä kuvioissa puritanistisista poikkeavien mielipiteitteni takia. Lähinnä on onglman ollut että pääasiassa olen kiinnmostunut polkasta.

Eli siis musiikkina biletyksessä diggailen entin polkka/hc-meininkiä, mutta en muitakaan pistä pahakseni. Ainoastaan elektro ja rumpubasso eivät iske täysillä...

Rave on
#190 • • Phoboz Guest
>ikää on kerynyt tähän mennessä 18 vuotta ('83).

>ekat "kunnon" bileet joihin otin osaa oli kesällä 99, en vain kuollaksenikaan muista, mikä näistä oli ensin: joko koneveljet club heliumissa gloriassa, street party tai entropyn pam pam kaapelilla. alaikäisenä tuli käytyä vähemmän bileissä kuin nykyään, koska ainoa vaihtoehto oli frendien papereiden lainailu tai ug-kekkerit. papereita ei aina saanut lainaan ja ug-bileisiin ei päässyt kun ei tuntenut oikein ketään :)

>konemusiikin kuuntelu lähti joskus '97 perinteisesti jostain huonoista thunderdomeista. jotain niissä kuitenkin oli ja niitä jaksoi aikansa kuunnella. hieman myöhemmin löysin kiksun ja deepimmän housen kun kaveri löysi viisikymppisen faijansa (!) kokoelmista gatecrasher redin ja guidancen hi-fidelity house imprint one-kokoelman. tuo hi-fi house soi aika usein vieläkin, hieno levy :) alkuaikoina myös radio mafia palkitsi kun ei tiennyt että mistä sitä hyvää musiikkia saisi ostaa. tuolla on vielä monet vanhat nauhat laatikossa ja välillä ne pääsee sieltä soittimeen tuulettumaan :) ei kellään muuten sattuisi olemaan jossain formaatissa tallella sashan keväällä 98/99(?) mafialta ulos tullutta teknosettiä? mun nauha on rikki ja harmittaa :)

>nykyään elektronisen musiikin saralta kolahtavat eniten tekno, elektro, tech-house, deeppi house, proge, psyke, goa, hip- ja trip-hop (mihin se raja taas vedetäänkään), dub ja chillailumusiikki (ambient? downtempo? blah, olkoon nyt sitten chillailumusiikkia :))
#191 • • sakin Guest
ikää 25, 5 vuotta vielä täysillä!
( menen myös nuoremmasta, viimeks v.
sitten kysytty norm baarissa pahveja, ikäraja 18v. )

ekan Dj mixin sain v. 2000 keväällä ( kaveri antoi )

ekat bileet heti perään clubfantasy@FOCUS toukokuussa.
( kiitos samalle kaverille )
olin myyty, aika loistava aloitus paikka mun uralle.

vuoden verran mua bilettämistä "häiritsi" muija!!, ei häiritse enään.

viimeinen vuosi on ollut loistava.

en oikein ymmärrä pousaamista, yritän välttää parhaani mukaan.

paras DJ. aloittaa ekassa saamassani mixissä Karimin-biisillä

toinen ei ole iso salaisuus, mut ei nyt!

ja muita en sit olekkaan "listalla"

*ekstraa*

30 v. niin alan tekee eläkerahoja

40 v. ja eläkkeellä

??

60 toivottavasti rahoissa.

"-jos ei tuu mutkia matkaan-"

-saki-
#192 • • Cassu Guest
-> Ikää 24 vuotta
-> Ekat bileet joskus vuonna nakki ja vihannes jossain päin etelä-suomea. Kunpa muistais...
-> Bileissä ei kamalasti tuu nykysin käytyä kun on kakara, työelämä ja omat musaprokut...
-> Musamaku on Acid, techno ja PsySh*t... Tällästä musalinjausta sitä tulee aina bileistä toivottua. Harvemmin tota acid / techno-puolta pileissä on - mutta onneksi on PIMIÖ (30.3) @ JKYLÄ!
#193 • • Elwira Guest
Täytän heinäkuussa 2002 21v.

Ekaa kertaa kemuissa olin 1998v kesällä suokissa oli jonki muotoset psykezembalot jos oikein muistan..
Sitten siirryin tallibaariin/ lepakolle ja kävin mettäkemuissa ohella.
Sitten tuli käytyä hypessä myös ja aika aktiivisesti on bileitä seuraillu toisensa jälkeen.
Paras aika oli kun oli lepakko vielä olemassa

Musa tyyli joka on ykkönen on psykedeeeeeeliiiineeeen trance ja progressiivinenkin menettelle. House ei ole makuuni.
#194 • • Edited Locutus Guest
...
#195 • • do Guest
Jeps.

Elokuussa 23 vuotias kloppi

Porin Elements bileitä kierreillyt.
Perjantai illan tanssi iltaa kuunnellessa, josta lähti myös innostus kone musiikkiin.

5 vuotta tehnyt musiikkia, aloittanut Amigalla jatkanut pc :llä elrinlaisilla ohjelmilla.
Soitan Rumpuja, Syntsaa, hieman kitaraa.
"musikaalinen"

Mieli musiikki on trance, House, + kaikki muu, mikä sit iskeekin. Kaikki menee. (paitsi tukan heilutus heavy musiikki) :/ yäk.
#196 • • funkyboy Guest
Laitanpa myös korteni tähän kekoon:

- 21 v. ikuinen kakara

- musamaku: hh, nrg, hard trance...

- ekat bileet: öö... muisti perkules... varmaan vaasas jotkut joskus vuonna... ei muista

- kiinnostus musaa kohtaan on ollut nousujohteista, alkaen 90- luvun alun euroteknolla

- nykyään meitsi elää bileistä bileisiin ja käyn koulua siinä välillä sekä töissä.
#197 • • Canzone Guest
Jaahas.

En muista koska tarkalleen oli ekat bileet missä olin. Ekat muistot teknomusiikin tahtiin tanssimisesta ja siihen lankeamisesta oli vuodelta 92.

Mä olen 24 vuotias ja en nyttemmin enää kuuntele erityisemmin teknoa. Kaikki musiikki tosin menee. Aivan laidasta laitaan, tosin esim. kantri-kama ja Katri Helena ei ole listani kärkipäässä. Tällä hetkellä eniten soittimessani pyörii Dub sekä jonkinlainen deeppi jazzahtava house. (Teen kotiläksyjä tulevaa house settiäni varten. Ei ole tullu soitettua ko. musaa sitten koskaan.)

Jazz on mielestäni musiikin aatelia ja kaikkien olisi otettava ainakin edes vähän kosketusta tähän lajiin.
#198 • • iceangel Guest
ikä 18v

ekat bileet hypen club-labyrinth.

aina (melkein) syntymästä asti rakastanut kaikkea pumpumpum-musiikkia

joo,ylpeä turisti.whatever.
#199 • • iceangel Guest
siis ekat bileet club-labyrinth joskus vuonna -99 kai
#200 • • fuc [kela.katku] Guest
Mut lukeeko näitä kukaan?

Ikä:23.62 tällä hetkellä.
Ekat bileet: Jyväskylän edesmenneessä ravintola Topikatissa järkätyt bileet jossa soitti ainakin muistaakseni Eliot Ness ja joku Rinneradion DJ.. :P
Muistaako joku lisää?

Tapani Ripatin radio-ohjelmistahan se varmaan alkoi vakavammin tän tyylisen musan kuuntelu. Tosin kuuntelin jo ala-asteella italodiskoa ja näitä MaxMix sarjoja

Tällä hetkellä uppoo kaikki hyvin tehty tavara, joskin trancen alalajit ei enää oikein jaksa innostaa. Breaks, House, Downtempo, Drum'n'Bass, Elektro ja tunnelmallinen tekno kyllä uppoo.

Tuossa joku ihana ihminen antoi mulle mahdollisuuden imuttaa Eliot Nessin old skool miksauksia ja olihan siellä "The Art Of Mix" jota kuuntelin joskus teininä kasetilla puhki niin paljon että vieläkin muistin miksauksen ulkoa jokaista filliä ja kikkailua myöten
headscratch.gif

[ 12 March 2002: Message edited by: fuc [kela.katku] ]