Platinumjengin ikäkartoitus

220 posts, 11 pages, 29,728 views

#41 • • vinha Guest
- elokuussa ikää 22.
- ekoista bileistä (n. '94 tms) en muista muuta kuin että sain turpaan niiden jälkeen, joskus yläasteella. Johtuen asuinpaikasta (Lappeenranta) ei päässyt juuri mihinkään, ja itseasiassa kuuntelin konemusaa monta vuotta ilman että tiesin edes että on olemassa jotain bileitä (muita kuin Mayday compilaatioista tuttuja ). Noihin aikoihin aloin itsekin väsäämään träkkereillä U96 esikuvana.
- '97 korkeakoulu alkoi järjestämään pieniä tapahtumia, mitkä muistan jo paremmin. '98 ja eteenpäin Housebasen pojat järkkäsivät Lpr:aan aktiivisesti bileitä.
- Helsingissä asuin puoli vuotta '00 jolloin kävin bileissä useammin kuin kerran viikossa, sittemmin Lahdessa ja Lpr:ssa, joista bileettämään muutaman kerran kuukaudessa.
- musiikkimieltymykseni ovat kulkeneet suunnilleen valtavirran mukana (rave -> house -> kiksu -> hard mikälie) vaikka muutakin on aina ollut.
#42 • • anton Guest
-oikea nimi: anton

-ikä: 26

-ekat bileet 1990 (bileiden nimestä ei tietoo, mut tietysti Mikkelin provinssissa ja iski tajuntaan niin kovaa että tässä ollaan)

-ekakertaa soittaa 1994 jatkoilla (pelkkiä sähkö rec.julkaisuja koko setti)

-ollut mukana järkkään ja väsään bileitä ja clubeja 1992.

-deep/dark soundi maistuu ja on maistunut aina, et se siitä proge villityksestä mun osalta.

-the Drama starts here

edit - sedät jaksaa heilua

[ 07 August 2001: Message edited by: anton ]
#43 • • Anonymous Guest
ikä? ei naisilta sais kysellä tällasia. mieleltäni olen 18. oikeesti vähän(?) vanhempi.
ekat bileet? taisi olla syksyllä -99 joku neveri.
kuinka aktiivisesti olen käynyt? aktiivisesti.
nykyinen musamaku? kaikki uppoo. etusijalla polkka ja oikea kiksu.
#44 • • Ponyex Guest
Ikä 19v. (synttärit tänään 23.7)

Ekat bileet "tranceravediscoparty yms." Joensuussa Ilosaarirockin yhteydessä joskus vuonna 2. soittamassa mm. Elliot Ness. Tuolloin kuutelin lähinnä Shamenia ja Prodigyä.

Nykyisin kuuntelen musiikkia laidasta laitaan. Mieluiten hardtrancea ja hardhousea. Muuten ei oikein tuo house kyllä iske.

Ja ei kun takaisin armeijan palvelukseen...
#45 • • Homegrove Guest
Ikä: 23

Konemusiikkiin tutustuminen: Tyttöystäväni soitti minulle joskus talvella 93 Jaydeen Plastic Dreamsin ja sehän perkule kulosti hyvältä, jopa Metallica-fanin korvaan ja sitten vuonna 1994 täytettyäni 16 vuotta tärähti maailmaan Prodigyn biisit No Good& Voodoo People ja sen jälkeen ei elämäni ole ollut enää entisensä. Seuraavana talvena keksin Lehtisen Leenan Sounds like trouble-tekno-ohjelman Radio Mafiasta. Tuolloin ilmestyneet biisit kuten Josh Winkin Higher State of Consciousness avasivat ainakin meikäläisen pääkopan ihan uusille ääniulottuvuuksille.

Ekat bileet: Koska asuin keskellä korpea ekat bileet tuli vasta vuonna 1998. Paikkana oli Tampereen Villa ja englantilaisen Pussy-clubin Suomi-bileet. Näin esim, ensimmäisen Drag queenini ja kun sellainen iskee silmää niin maalasipoika on ihmeissään. Sen jälkeen niissä on tullut ravattua enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

Mielimusiikki: Junkka, Chemical Brothers-tyyppinen Big Beat, trip hop, tekno, Orkidea-trance menevät mutta lähinnä sydäntä on kaikenlaiset house soundit, syvästä pehmeästä vokaalista synkkään tribaali-progeen. Soitan itsekin sillä skaalalla. Ainoa mikä tökkii ja pahasti on polkka.
#46 • • Anonymous Guest
Ikä : Päätähuimaavat 20 v.

Ekat bileet : Vaasan Keltsussa joskus 1995, Sasha ja kumppanit soittivat Rave/Hard Trance-pauketta!

Musamaku : Pääasiassa Hard Trance, "rysketrance" (Tracid Traxx) sekä Nu/Hard NRG-meininki (Efadrine, VCR jne.), mutta periaatteessa kaikki käy aina Goa Trancesta Monotrackiin. Vokaalihouse ja eurodance vituttavat!

...ja olen ollut aika laiska lähtemään Seinäjokea kauemmas bilettämään - Koneisto olisi ollut kiva, jos olisi ollut rahaa...
Esa

#47 • • Esa
- Turisti jo vuodesta 1980

- Taustat teinidiskowannabedeejiinä/-järjestäjänä 1992-1995, tämä innostus tosin loppui kuin seinään

- Mayday, HC ym. tyylinen tekno kolahti täysillä 1993-1994

- Ekat melkein aidot bileet kesällä '95 Helsingissä

- Ekat aidot bileet: Trance Tour '96 @ Oulu (1000 km bussiekskursio bileisiin yksin toiselle puolelle Suomea; asuin tuolloin siis Itä-Suomessa)

- Omia bileitä 1997 -> ... (eläkeikä)

- Kotomaan bileissä käyn nykyään 2-8 krt/kk

- Viime vuosina tullut bileiden takia reissailtua akselilla Oulu - Rauma - Turku - Helsinki - Tampere - Jyväskylä - Lappeenranta - Lahti - Kuopio - Joensuu - Ilomantsi

- Ulkomailta käytyjä mm. Love Paradet '97 + '99 + '01, sieltä E-Werkit ja Tresorit (namnam) + jotkut Lontoon klubit kuten The End, Fridge jne.

- Varastossa: 4 hametta, 2 kaulahelyä, 0 glowstickia, 0 tuttia, 0 glitteribilehilemeikkihippelinippeliä

- Musamaku: tekno, trance, drum'n'bass, HC, ambient, psyke, .. kaikki muu paitsi nyky-hardhouse ja elektroakaan en oikein osaa bilestää

[ 01 February 2002: Message edited by: Esa ]
#48 • • yana Guest

Originally posted by Dani Cior:
ikä:26
ekat bileet, Members of Mayday '92, Kaapeli - tajuttomat bileet.

90-91, ja ennen... konepuolelta lähinnä Jarre ja Vangelis, muista lähinnä U2, Sting, Peter Gabriel, Faith No More

92-93, ekat kaapelibileet, konemusa: ambient (Future Sound of London, Aphex Twin, Higher Intelligence Agency), industrial (Front Line Assembly, Ministry, Nine Inch Nails, Meathook Seed), muista indy-pop (Manics, Pixies, Jesus and The Mary Chain), grunge (Alice in Chains, Pearl Jam, Sonic Youth), Therapy?, doom/death (Paradise Lost, Death, Anathema)

94-95, Smile, ware-bileet, metsäbileet, musa: Goa-,psytrance, ambient, trance, Orkidea, Sven Väth, Orbital ,armotonta biletystä. Muu kuin konemusa sektorilla black,melodinen death, hardcore..syntsa poppi,trip hop.

96-99, vähemmän bileitä, mutta sitäkin parempia bileitä, enemmän pousailua. Musamaku enemmän trip hop, d'n b, psyke transee, muista vähän black metallia, goottia...

99-00, Housepousailua akselilla Kerma-Soda..

01- uusi bilerenessanssi, vitusti bileitä, viime viikolla kolme, samoin kai tällä viikolla

musamaku pirun eklektistä, bileissä käynti musan, fiiliksen ja sosiaalisen ympäristön takia...

mä kloonaan tän melkein kokonaan
mitään rokkia olla kuunneltu, yh. eikä hirveesti oo tullut hidasteltua...
#49 • • unknown user Guest
-nimi lukee jo valmiiksi

-20 vuotias

-Lahdesta

-musaa kuunnellut jo 90-luvun alusta / 80-luvun lopulta.

-eniten nykysin iskee: talo, syvätalo, kiksu ja proge

-bileissa käynti alkoi vasta ensimmäisten storm-tapahtumien myötä Lahdessa, joten olen todella turisti, enkä vastaan ees väitä. Mulla ei vaan ole aikaa/varaa mennä muualle bilettamaan, ehkä kerran kuukaudessa on sopiva rako ja siihen tarkoitukseen löytyy kyllä ihan Lahdestakin bileet. Ahkerana Stormaaja, olen ollut poissa vaan 3. tai 4:sta stormista. shoot me?!

-+ olen kusipää ja dissaan polkkaa :)
#50 • • JussiS Guest
Ikää: 22 v.

Ekat bileet: Warehouse (?) joskus vuonna '92 (?) Huittisissa. Oli muuten suhteellisen isot bileet, stadista tuli muistaakseni kaks bussillista porukkaa...

Musatyylinä nykyisin trance ja house, oikeestaan kaikki musatyylit, ennenvanhaan kuuntelin HCta ja Happy-HCta ja kaikkee muuta popista black metalliin
#51 • • Ozie Guest
Ikä: 18 (-82)

Ekat kunnon bileet: Labyrinth 2001, sen jälkeen erinäisissä bileissä erinäisin väliajoin. Nyt viimeks tullu Kermassa vietettyy varsinki sunnuntaisin.

Musiikkia tullu kuunneltuu siitä lähtien kun kaverin iso broidi (-78) alko käymään bileissä ja kuuntelemaan kaikkea erillaista elektronista musiikkia. Vähitellen kaverilla oltua rupes itekki tykästymään ja nykyään ei hirveesti enään muuta kestäkkään

Tyylit: Melkeen kaikki, riippuu päivästä ja fiiliksestä
#52 • • Retro Huggu Guest
Voi luoja mitä skidejä!

Ok, syksyllä 30, KY:n alakerrassa -92, Prodigy, Orbital, Eliot Ness -93, Bottalla -94 jne...

Kotkassa Lighthousen parissa aina. Kohokohta viime kesänä Club Fusen: Steve Thomas.

Kiksu nostaa karvat pystyyn ja polkka vääntää naaman irvistykseen eli aika kaikkiruokainen olen, kunhan biittiä löytyy. Kilikali kolikoli kilikali kolikoli ei kylläkään kolaha...

Pistäkääs pennut paremmaks.
#53 • • Takyon Guest
- 19 v (-82)
- Prodigy hartwall-areenalla (en muista vuotta)... Eka klubi (whatever) Agenda joskus viime syksynä..
- Aina kun on jotai hyvää menoa ja jaksaa lähteä eikä oo mitään muuta menoo ni bilettämään, toisinsanoen n. kerran kuussa ehkä..
- Mitä rankempaa, sen parempaa (nojoo, xybon setti kasteessa nyt taas sitte meni jo vähän yli ;-D samoin Proteus & Neon Reunionissa...)
#54 • • caddy Guest
Pitkästä aikaa taas täällä...

ikä: 21 ja pual

Ekat bileet joista voi sanoa alkaneen oma biletausta:

-Agenda elokuussa/2000, aiempaa tutustumista ollut paikkapaikoin, mutta vasta silloin touhu räjähti käsistä. Jotain kertoo se, että syksyllä 2000 tuli tanssittua 10kg irti hikenä erinäisten klubien lattioille(täysin selvinpäin - toivottavasti kukaan ei liukastunut

Kuinka aktiivisesti on tähän mennessä käynyt bileissä:

-Siitä lähtien 1-3 kertaa viikossa, nyt 2kk taukoa takana, kun fiilikset laskeneet hirveästä ramppaamisesta johtuen. Koneistossa saattaa taas touhu lähteä uudelleen käsistä (niinkuin touhulla tapana on

Ja laitetaan vielä lempi musiikkityylilaji niin siinä sitä faktoria kerrakseen:

-Kotona chillout(Portishead, Massive attack, Enya, Enigma, Orbital, Vangelis jne.) ja kaunis vocal-trance jo ennen varsinaisen klubbailun aloittamista. Sellasta musiikkia, mistä nousee ihokarvat pystyyn.

-Bileissä kaikki mikä potkii, tai missä on fiiliksiä nostavaa melodiaa - paras setti mitä muistan kuulleeni oli Halo Reunionissa. Eli psyke, hh, hrd-nrg, kiksu jne. Housesta ja progesta välitän vähemmän. Sellasta musiikkia mistä saa energiaa.

(Niin, kutsukaa, miksi kutsutte, mä en tunne ketään, enkä erota genrejä toisistaan - tää vaan pitää kivaa =o)
#55 • • Anonymous Guest
hmh.

onko se ikä loppujen lopuks mikään oikee määritelmä kun muodostetaan kuvaa toisista ihmisistä?

(aiheen vierestä, tiedän)

muttamutta.
itse olen hyvinkin teini, täytän vasta loppusyksystä 18. ekat bileet taisi olla -99 kesällä. vaikka jotain random konemusiikkia (underworld tjsp) ja triphoppia on tullut kuunneltua nelisen vuotta, niin varsinaisesti vasta silloin alko tämä 'teknoinnostus' eli olin pure turisti silloin.. ja vieläkin varmasti.

musiikkina nykyään psyke, härötekno/-elektro, triphop, downtempo.
#56 • • Erno Guest
nimi: Erno

ikä: 20

ekat bileet: ei muista

Viimeksi: valomiehenä eilisessä Solarissa

aktiivisesti käynyt bileissä sen jälkeen kun täytin 18 vuotta. tesno-musakkia kuunnellut jostain ysineljä-ysiviis vuodesta. alkuun jotain hämärää hc:ta, nykyään lähinnä taloa ja progea.
#57 • • anqqa Guest
ikää tasan 22 ja risat.

ekat alan hipat screen @ hype joku pari vuotta ennen hypen sulkemista (sitä vissiin lopullista), eli ei kovin kauaa..

aktiivisuus vaihtelee, 1-5 kertaa viikossa, joskus jopa viikon taukoja.

musiikkimaku suppea ku valon spektri, mutta pääasiassa letkeä house etc, vanhempi tiukempi house, pinkee tesno (elämä alkaa 200 biitistä minuutissa?), junkka, downtempo ja lumoava ranse, sulassa sovussa reggae, ranskattaret, portishead etc. tarkka määritelmä eikös juu.
#58 • • pinnie Guest
*8v* Aktiivinen musiikinkuuntelu alkoi. Kaupasta sai vinyylejä, oli italodiscoa, best of kokoelmia ymsyms. Kaikenlaista.

*11v* Acid iski tajuntaan. Frendin kautta saatiin sen aikaista klubimusiikkia, kuunneltiin Ripattia ja mietittiin et voi kun pääsis lontooseen klubbaileen =)

*13v* Kaikki kaverit siirtyivät metalliin/rockiin, niin minäkin. Musiikki oli sellaista örinää ja muuta Tosin edelleen iskivät myös klassinen musiikki sekä vangelis, jarre, eno yms. Tätä vihaisen miehen ja pitkän tukan aikaa kestikin sit lukioon asti

*21v* Nylonissa ehdin käydä muutamia kertoja ennen sen sulkeutumista. Aluksi diggasin rankemmasta menosta ja kiksustakin =) Nyt toimii house eri muodoissaan, tekno, proge, rumpubasso, oikeastaan mikä vain kiksuu ja polkkaa lukuunottamatta.

Bileissä tulee käytyä paljonkin, rajoittuen tosin aika pitkälti kerma-soda-ihana linjalle (=house) Suosittelen.

Olen kuitenkin huomannut et tää on mun juttu.
#59 • • Jay Guest
*ikä 21
*lokakuussa 22
*ensimmäisetbileet: labyrinth meets gatecrasher 1998
*sen jälkeen aktiivisesti hypeessä loppuun astiin ja sen jälkeen uusiin maisemiin, nosturi, kaivohuone, premier nights...
*parhaat bileet: Screenissä kun wink soitti!
*kuunellut ravemusaa vuodesta -95 lähtien...
#60 • • armijainen Guest
* Täytin 19 vuotta i-klubilla pumpD'ssä 7. heinäkuuta

* se alkoi pikku bileistä, vuonna '98 jossain laittomissa kellariraveissa Turussa, siitä sitten kun Berliinissä oli Cafe Tempo kerran viikossa ja satunnaisesti Kårenilla
Mutta jo yläaste ikäisenä kuuntelin Prodigya, U96:sta, B.B.E.:tä (<-olikohan se tollanen...?) Marushaa ja Masterboyta. Robert Miles oli kans aika kova sana ja Dunen meinasin unohtaa kokonaan!

* aktiivisesti kävin vuoden '00 syksyyn saakka kunnes mulla oli sellanen taantumisvaihe päällä about 8 kk (satunnaisesti kyllä aina näytin naamaani eri paikoissa ettei ihmiset pääse unohtamaan ) ja nyt sitten taas on tullut käytyä aktiivisesti viimeiset kolme kuukautta kun innostuin taas... ei tälle loppua täida näkyä!

* ennen olin vannoutunut kiksun kannattaja (tykkäsin kans hardcoresta, ambientista ja erillaisista chilleistä) ja en ymmärtänyt tätä uutta hh-hömpötystä mutta nyt olen hajonut siihen ihan täysin, eli nykyään mulla menee lähes kaikki. Kotona lähinnä valitsen levyn levysoittimeen fiiliksien pohjalta; joskus kolahtaa Buuren ja toisinaan sitten Proteus...

[ 21 August 2001: Message edited by: *PingU* ]

[ 22 August 2001: Message edited by: *PingU* ]