Autot

1,119 posts, 56 pages, 233,093 views

Avatar
#1081 • • onnela Guest

Nooh, kai Bugatti halus tehdä sen maailman nopeimman auton. :) (Enemmän annan kyllä pojoja VW:n vastaaville 1.4 litran twinturbosta.)



Eiköhän bugatti voisi keskiä vaikka parikin twinturboa, mutta kyse nyt sattuu olemaan siitä, että bugattia ei joku keskiluokan kakkoskärryn moottori hirveästi kiinnosta.



Joo ja kuin sokerina pohjalla, Bugattihan on VW-konsernin merkki... Ton koko auton pointti oli se, että VW päätti näyttää, että tuollaisen auton rakentaminen on mahdollista. Pelkkä valmistajan muskeleiden esittely siis.

Taisi olla vieläpä niin, että ton auton valmistaminen (yhden siis) maksaa enemmän kuin mitä myyntihinta on... Eli ei tossa autossa ollut tarkoituskaan olla mitään järkiperäistä. Which is nice. ;-)
Avatar
#1082 • • _U Guest
Discovery Channel:

The Global Garage - Bangla Bangers


Tuliko katsottua? Aika pirun loistavaa auton tuunausta ja kulttuurieroja! Loistavaa! :)
Avatar
#1083 • • Quu Guest
Onhan toi aika mielenkiintoinen ohjelma, mutta aikamoisia romukasoja/kuolemanloukkuja noista autoista tulee :o :eek:
Avatar
#1084 • • milo Guest

Almost 1.5 hours of pure Group B rally goodness, no commentators, no voiceovers, just engines and the crowd :) (Google video)



Ah aikoja, meni eikä meinannu.
:cool:



Kyllä ennen oli kovat kaverit ratin takana. Mikkola, Alen, Vatanen, Toivonen, Kankkunen, Blomqvist ja Rohl. Ei vaan nykyään enää. IMO koko laji on nykyään niin tylsää katsottavaa, että ei edes jaksa kiinnostaa. Eikä edes autot ole yhtä mielenkiintoisia. Takas vaan ralliin pösön 205 T16, Lancian Delta S4 ja Fordin RS 200.



Eikä todellakaan sovi unohtaa Audi Quattro S1:stä vuosilta 85-86. :hearts:

Audi-S1.jpg

Hannu Mikkolako tuota autoa kutsui oikeasti pelottavaksi, johtuen kai siitä, että mitä kovempaa ajoi, sitä enemmän oli pitoa. B-ryhmäläisillä kilpaileminenhan taitaa muuten olla tätä nykyä jo laitontakin.
Avatar
#1085 • • zAo Guest
Oli pari Ferraria tuossa nurkilla :)

ferrari_14.jpg
Avatar
#1086 • • JussiS Guest

Oli pari Ferraria tuossa nurkilla :)


Ohoh, kai kävit potkiis renkaita?
Avatar
#1087 • • Edited carnice Guest

Oli pari Ferraria tuossa nurkilla :)



Mikäs juttu tää oikein on? Ainaki noi näyttäis olevan suomikilvis..


Edittii, tää selviski sit jo..
Avatar
#1088 • • carnice Guest
tupla
Avatar
#1089 • • OSC8 Guest
Vuosien unelma täyttyi - '63 beetle tuli kotiin :hearts:

144_1_1.jpg
144_2_1.jpg
Avatar
#1090 • • Quu Guest
Jestas kun nätti :heart:


Paljonko tuollaisesta joutui köyhtymään? Näyttää erittäin hyväkuntoiselta.
Avatar
#1091 • • OSC8 Guest
:heart:

joo auto on kuin pakasta vedetty, käsittääkseni rakennettu joskus 90-luvun puolivälissä täysin uusiksi ja ollut kansantarinan mukaan vuodesta 1999 lähtien jemmassa jossain kuivassa tallissa. Tsekkasin kyllä AKE:lta tiedot ja aika hyvin piti stoori paikkansa...

Kylhän tosta köyhtyi :D muttei ny ihan hirveitä kuitenkaan..
Avatar
#1092 • • paXe Guest
Tuommonen ilmestyi Seinäjoelle. 10 kappalettaa valmistettu ja yksi Suomessa, tuli nähtyä :D
800px-Gumpert_Apollo_Dubai.jpg
Avatar
#1093 • • serotonot Guest

Almost 1.5 hours of pure Group B rally goodness, no commentators, no voiceovers, just engines and the crowd :) (Google video)



Ah aikoja, meni eikä meinannu.
:cool:



Kyllä ennen oli kovat kaverit ratin takana. Mikkola, Alen, Vatanen, Toivonen, Kankkunen, Blomqvist ja Rohl. Ei vaan nykyään enää. IMO koko laji on nykyään niin tylsää katsottavaa, että ei edes jaksa kiinnostaa. Eikä edes autot ole yhtä mielenkiintoisia. Takas vaan ralliin pösön 205 T16, Lancian Delta S4 ja Fordin RS 200.



Eikä todellakaan sovi unohtaa Audi Quattro S1:stä vuosilta 85-86. :hearts:

Audi-S1.jpg

Hannu Mikkolako tuota autoa kutsui oikeasti pelottavaksi, johtuen kai siitä, että mitä kovempaa ajoi, sitä enemmän oli pitoa. B-ryhmäläisillä kilpaileminenhan taitaa muuten olla tätä nykyä jo laitontakin.


Kyl noita b-ryhmäläisiä rallisprinteissä näkee. Varsinkin Metroja oli vielä muutama (3-10) vuosi sitten about joka kisassa.

Mut joo, eihän noiden luokituksella enää rallipoluille pääse. Rallicrossia noilla vehkeillä ajettiin vielä sen jälkeen kun mm-sarja siirtyi a-ryhmäläisiin.

Sitä paitsi siistein b-ryhmäläinen oli Lancia 037 :hearts:
lancia-03701.jpg
Avatar
#1094 • • OSC8 Guest
Suomesta löytyy näköjään tälläistäkin pajaa, tsekatkaas tuosta muutama (n. 300kpl) kuvaa restauroinnista...

Group B ex Juha Kankkunen 1985 HongKong-Beijing Rally

...autot siis ilmeisimmin alkuperäisiä ja juurikin niitä nimenomaisia autoja joilla on voitettu nämä kyseiset kisat.

Jää joku orange county choppers ehkä kakkoseksi? ;)
Avatar
#1095 • • carnice Guest

Suomesta löytyy näköjään tälläistäkin pajaa, tsekatkaas tuosta muutama (n. 300kpl) kuvaa restauroinnista...

Group B ex Juha Kankkunen 1985 HongKong-Beijing Rally

...autot siis ilmeisimmin alkuperäisiä ja juurikin niitä nimenomaisia autoja joilla on voitettu nämä kyseiset kisat.

Jää joku orange county choppers ehkä kakkoseksi? ;)



Nois kuvis on taustalla silloin tällöin muitakin aika messeviä vehkeitä...
Avatar
#1097 • • JussiS Guest

Vuosien unelma täyttyi - '63 beetle tuli kotiin :hearts:


Myin oman kuplani pari vuotta sitten pois, kun tarvitsi päästä töihin, eikä ollut aikaa / rahaa käydä koko konetta läpi. Nyt jo hiukan harmittaa, olis ollu kiva väännellä tosta jossain vaiheessa parempi, kyseessä kun oli jokseenkin hyväkuntoinen yksilö, joka jostain syystä alkoi käynnistymään todella heikosti. Olen pari kertaa nähnyt auton liikkellä, kun sen Turkuun möin, ihan kivasti laitettu uusiks.
Avatar
#1098 • • akir0 Guest
Kävinpä ostaas uuden auton. Jospa huomenna pari kuvaa.
Avatar
#1099 • • akir0 Guest

Kävin sit autokaupassa

04.jpg



Toi meni vaihtoon ja tämmönen tuli tilalle:

wallpaper03_800x600.jpg

-06, 1,8, mazda mx-5 roadster coupe
Avatar
#1100 • • insertxox Guest
Tila mazda :) Kyllä tolla kesällä ajelee.