Jos/kun sulla on vielä kuitit jäljellä, niin marssi takaisin kauppaan ja mene suoraan johtajan puheille. Sua ollaan kusetettu pahemman kerran.
Jatkossa autoliikkeissä asioitaessa kannattaa aina pyytää kustannusarvio ja paperi siitä, mitä autolle tehdään. Autoa vastaanotettaessa kannattaa vaatia autoliikkeeltä seikkaperäinen selostus tehdyistä toimenpiteistä ja niiden veloituksista. Valitettavan monella autoliikkeellä on tapana laskuttaa mitä ihmeellisimmistä asioista mitä ihmeellisimpiä summia.
Kyl merkkihuollossa vaan maksaa noi työt aivan tajuttomia summia. Mitään pikkuhuoltoja ei kannata teettää merkkihuollossa, ellei oo ihan helvetisti rahaa. Uusissa autoissa kantsii tietty pitää huoltokirja kunnossa, ja ne yleensä hoituu ihan suhteellisen jees hintaan, mut sillon pitää painottaa ettei _mitään_ ylimääräistä tehdä autolle ilman kysymistä.
Jos tarvii tehdä jotain pikkuremppaa joka nyt ei ihan itseltä hoidu (öljynvaihtoa tjsp), niin suosittelen viemään auton johonki mahdollisimman halpaan mestaan. Yleensä niissä ammattitaito on kuitenkin about samalla tasolla, ja hinnat n. 10% merkkihuollon vastaavista...
Ja autoahan ei viedä huoltoon pissapoika (tai mikään muukaan itsetäytettävä säiliö) tyhjänä :-)
Ja kaikki osat mitkä voi vaihtaa itse, kannattaa vaihtaa itse. Nykyään tuo omien käsien likaaminen tulee erittäin halvaksi, jos vertaa huoltojen hinnoitteluun. Siihen autoon kannattaa tutustua niin, että pienet hommat voi tehdä itse.