Autot

1,119 posts, 56 pages, 233,784 views

Avatar
#921 • • Remotion Guest

Onko kellään kokemuksia Skodasta, Accordista, tai Volvoista?



Volvoja on vanhemmillani ollut varmaan kohta jo 30kpl... tälläkin hetkellä muutamia.
Noh joo, ainakin 940 oli sähkövikoja, ja harmillisinta että niitä ei oikeen osata korjata eikä edes tunnistaa korjaamolla, tuntuu olevan huono tietämys... S80 on lamppujen kanssa ongelmia, polttimoiden kosketusvikoja viikoittain.
V70 ei niin pahasti enää.
740 asti (eli kaikki takavetoset) laatu on kyllä ollut erittäin hyvää (pikkuvolvot 300 ja 400srj älä koske ikinä), ja nykyäänkin perusosat kestävät todella hyvin.
eiköhän 850 ihan hyvä peli ole. kohtuu laadukas, vaikka tietysti muotoilusta on aika ajanut vähän jo uutenakin ohi...jos vikoja tulee, niin ne kyllä sitten osaa niistä veloittaakin pahimmillaan paljon.
Avatar
#922 • • Quu Guest

hemettiläinen kun on tullut aivan sairas Z3 (M) coupé kuume...



Toi coupe on ollut imho kyl aina paremman näköinen kun se parturikampaajien suosima rättikatto.


Itse meinasin sitouttaa eilen tämän ruokakunnan seuraavaksi kolmeksi vuodeksi todella loistavaan Skoda Fabiaan, olis ollu vähän ajettu ja halvalla. Merkkiliikkeestä vielä. Todella hyvä ajaa ja kivan näköinen.

Saas nähä jos sen kävis vielä pokkaamassa pois. Lisäksi olisi kyllä tyrkyllä -98 v40(:)) ja -99 bmw 316 compact. (:confused:)

Jos noista kahdesta lähtisin nyt heti keuliin valkkailemaan niin varmaan volvon puolelle kääntyy.


ON SE NIIN VAIKEAA.
Avatar
#923 • • R24 Guest
Mulla on myös uuden auton hankinta edessä, kun edellinen meni lunastukseen. Kiikarissa on 6000-8000e farmari. Vaihtoehdot ois varmaan Ford Escort & Mondeo, Opel Astra & Vectra ja Peugeot 306/406. Volvo & ww on poissa laskuista hinan takia ja cittaria tai fiatia en halua. En ymmärrä autoista mitn, joten on aika vaikea arvioida auton kuntoa.

Suosituksia.
Avatar
#924 • • zanta Guest

Mulla on myös uuden auton hankinta edessä, kun edellinen meni lunastukseen. Kiikarissa on 6000-8000e farmari. Vaihtoehdot ois varmaan Ford Escort & Mondeo, Opel Astra & Vectra ja Peugeot 306/406. Volvo & ww on poissa laskuista hinan takia ja cittaria tai fiatia en halua. En ymmärrä autoista mitn, joten on aika vaikea arvioida auton kuntoa.

Suosituksia.



Jos ajat enemmän kuin 8000 km vuodessa suosittelisin BMW 525tds Touringia 1992-1996 malleja.
Avatar
#925 • • miikkah Guest

Itse kävin lunastamassa Coupen enkä ole vielä päivääkään katunut.



2-litrainen? olen kans itse katsonut tuota ihan vakavasti. vaikuttaa nätiltä ja järkevältä. viiden vuoden takuu rokkaa, saa luultavasti ihan mukavasti myytyä sittten muutaman vuoden jälkeen poiskin.

paskin puoli tuossa lienee, että herättää aika paljon huomiota. ei tietty haittaa kaikkia, etenkään jos ei joudu pitämään kadulla vuoden ympäri. ilmeisesti myös parkkihallissa melko haasteellinen peli, kiitos kääntösäteen(?) ja näkyvyyden.

noita löytyy käytettyinäkin ihan hyvin. 5 vuoden takuu on vain ilmeisesti ollut vasta viime syksystä lähtien.
Avatar
#926 • • zanta Guest

Itse kävin lunastamassa Coupen enkä ole vielä päivääkään katunut.



paskin puoli tuossa lienee, että herättää aika paljon huomiota. ei tietty haittaa kaikkia, etenkään jos ei joudu pitämään kadulla vuoden ympäri.



Herättää huomiota?
Antarktiksella?
Varmaan jos liimailee korisarjoja kiinni tai jotain tribaalitarroja kylkiin/konepeltiin mutta ei nyt muuten kyllä luulis herättävän huomiota....
Avatar
#927 • • akir0 Guest

noita löytyy käytettyinäkin ihan hyvin. 5 vuoden takuu on vain ilmeisesti ollut vasta viime syksystä lähtien.



Afaik ei. Ainakin itse olen nähnyt myynti-ilmoituksia, joissa rekisteröimispäivä on vuonna 2003 ja mainostetaan, että tehdastakuuta vielä 2 vuotta jäljellä..
Avatar
#929 • • miikkah Guest

noita löytyy käytettyinäkin ihan hyvin. 5 vuoden takuu on vain ilmeisesti ollut vasta viime syksystä lähtien.



Afaik ei. Ainakin itse olen nähnyt myynti-ilmoituksia, joissa rekisteröimispäivä on vuonna 2003 ja mainostetaan, että tehdastakuuta vielä 2 vuotta jäljellä..



hmm. hyundain sivuilla takuusta, joka siis 1.9.2004 eteenpäin 5v:


Vuonna 2003 rekisteröidyt Hyundai-autot - Takuu 3 vuotta ilman km-rajaa
- paitsi taksit, vuokra-autot ym. ammattiajossa olevat - 3 vuotta / 100 000km

Vuosi 2004 31.8. asti: kuten 2003, mutta vuoden alusta taksien takuu-aika 2 vuotta ilman km-rajaa.

Avatar
#930 • • Jaggeri Guest



2-litrainen? olen kans itse katsonut tuota ihan vakavasti. vaikuttaa nätiltä ja järkevältä. viiden vuoden takuu rokkaa, saa luultavasti ihan mukavasti myytyä sittten muutaman vuoden jälkeen poiskin.

paskin puoli tuossa lienee, että herättää aika paljon huomiota. ei tietty haittaa kaikkia, etenkään jos ei joudu pitämään kadulla vuoden ympäri. ilmeisesti myös parkkihallissa melko haasteellinen peli, kiitos kääntösäteen(?) ja näkyvyyden.

noita löytyy käytettyinäkin ihan hyvin. 5 vuoden takuu on vain ilmeisesti ollut vasta viime syksystä lähtien.



Joo on 2.0 litrainen, isommalla koneella hinta pomppaa rajusti. Tähän tuli face-lift kesällä, ja minun ja monen muunkin mielestä tämä uusi malli todella rokkaa! On totta että auto herättää jonkin verran huomiota, on tullut todettua pariin otteeseen.

Näkyvyys tosiaan on sivulle/taakse heikko, mutta niinhän se tämänmallisisissa tuppaa olemaan. Kääntösäde mielestäni ihan ok ja ajoominaisuudet ovat talvikeleilläkin hyvät.
Avatar
#931 • • R2 Guest
Perhana, livahti sivu suun. Paikallisessa oli myynnissä '98 Passat. 165 tkm ajettu, ilmastoitu ja hintaa sopivasti hintahaarukassa eli 11 Ke.
Pitänee ootella et osuu kohdalle taas joku vastaava..
Avatar
#932 • • R2 Guest
Meni suunnitelmat himpan uusiks. Duunit tuntuis jatkuvan nykyisessä osoitteessa ja duunimatka on pitkä. Olis siis tilausta dieselille. Samalla vois sijottaa tuoreempaan kulkuneuvoon, jopa uuteen.
Kävin jo kattomassa Hyundain tarjontaa, kellään kokemusta? Viiden vuoden takuu on jo aika houkutteleva, varsinkin jos se oikeesti on ilman kilometrirajaa..
Toisena vaihtoehtona ois sitte joku pari-kolme vuotta vanha paremman luokan kulkine.
Avatar
#933 • • ken-guru Guest
Onko täällä autoverotuksesta tietäviä ihmisiä?

Ok, kertoisiko joku että olenko päätellyt oikein:

Käyttöetu - firma maksaa liisauksen, ei muuta.
Vapaa autoetu - firma maksaa autosta liisauksen ja naftat.

Sitten kun tuolla netissä olevissa hintataulukoissa on noi eri etujen osuudet (esim 300e), tarkoittaako se sitä, että bruttotuloista napataan ton verran pois.

Entä saako noita liisausautoja lunastaa itselleen liisausajan umpeuduttua? Onko eri firmoilla paljonkin eroja siinä, kuinka paljon tuo lunastushinta on.

Eip muut.
Avatar
#934 • • Edited djkopernikus Guest
Tänäaamuna käytiin auto hakemassa, ja kyllä täytyy sanoa että parin kuukauden odottelun jälkeen tuntuu aivan vitun hyvältä. Välillä tuntui että auto ei tule koskaan ja vitutti, nyt on palkittu fiilis.

Tosiaan, leasing-kärryni oli Astran vanha 1.6 litran farmarimalli, ja nyt alla murisee 1.8 litran uusi Astran henkilöauto. Vasta 50km:n jälkeen on vaikea antaa syväluotaavaa analyysiä auton käyttäytymisestä ja muusta, joten se on jätettävä myöhemmälle ajankohdalle. Kuitenkin jo nyt voin sanoa, että tuntuma tiehen on imo paljon läheisempi ja turvallisempi kuin edellisessä ajokissa, penkin ja ratin säätöjen jälkeen (rattia lähemmäs itseä ja penkki mahdollisimman matalalle ja taakse) ajoasento oli yllättävänkin tuettu, luulin että pitää ajaa "makaamalla", mutta istuimet tukevat selkää todella hyvin ja näin turvallinen ajonautinto on taattu.

Tässä oli nyt vähän esituntumaa vempaimesta, odotan innolla jo pimeän tuloa, jotta pääsen testaamaan Bi-Xenoneiden tehokkuutta...
Avatar
#936 • • ville Guest
R26:n eli rellun tämän vuoden kilpuri:

z001.jpg

Kyllä insinöörit osaa luoda kauniita juttuja :hearts:
Avatar
#937 • • Salla Guest
kyllä sitä taas on ollut tyytyväinen autonomistaja tossa joku aika sitten kun oli pieni huolto.
Käytetään sitä tossa MetroAutossa kun sitä nyt vaan aina on käytetty siellä. Sen huollon jälkeen nyt tiedetään ettei mitään pienintäkään ylimääräistä kannata antaa niiden siellä tehdä, vaan huolto ja outta there.

Huollon yhteydessä pyydettiin tsiikaamaan kun pakkivalo ei toimi. No sen kytkin mikä piti vaihtaa maksoi jonkun 3 euroa, sen vaihto 75 euroa. oookei.

Kun huoltoa tilattiin oltiin kysytty että mites toi pissapoikanesteen lisäys ja sulkien vaihto, tehdäänkö? sulat oltiin muutenkin vaihtamassa joten kelattiin ett what the hell, voi vaihtaa. No sulat maksoi 13 euroa ja niiden vaihto vielä uudet 75 euroa :panic: onneks ei annettu lisätä sitä pissapoikanestettäkin, huh!

Kokonaissumma kapusi sen verran ylös ettei paljo naurattanut. Mutt kyllä pyyhkii sulat ainakin tosi pirun hyvin uudella tuulilasilla :scared:
Avatar
#938 • • Tapi T Guest

Huollon yhteydessä pyydettiin tsiikaamaan kun pakkivalo ei toimi. No sen kytkin mikä piti vaihtaa maksoi jonkun 3 euroa, sen vaihto 75 euroa. oookei.

No sulat maksoi 13 euroa ja niiden vaihto vielä uudet 75 euroa


Jos/kun sulla on vielä kuitit jäljellä, niin marssi takaisin kauppaan ja mene suoraan johtajan puheille. Sua ollaan kusetettu pahemman kerran.

Jatkossa autoliikkeissä asioitaessa kannattaa aina pyytää kustannusarvio ja paperi siitä, mitä autolle tehdään. Autoa vastaanotettaessa kannattaa vaatia autoliikkeeltä seikkaperäinen selostus tehdyistä toimenpiteistä ja niiden veloituksista. Valitettavan monella autoliikkeellä on tapana laskuttaa mitä ihmeellisimmistä asioista mitä ihmeellisimpiä summia.
Avatar
#939 • • Dirt Guest

Jatkossa autoliikkeissä asioitaessa kannattaa aina pyytää kustannusarvio ja paperi siitä, mitä autolle tehdään. Autoa vastaanotettaessa kannattaa vaatia autoliikkeeltä seikkaperäinen selostus tehdyistä toimenpiteistä ja niiden veloituksista. Valitettavan monella autoliikkeellä on tapana laskuttaa mitä ihmeellisimmistä asioista mitä ihmeellisimpiä summia.



auton huoltaminen on kyllä kiitettävän kallista. porukoilla kävi A3:n kanssa niin että välillä auto käynnistyi, välillä ei. ei kun huoltoon, ja pojat päättää sitten ratkoa ongelmaa käymällä auton tietojärjestelmiin (tai jotain sellaista) ja ajaa jotkin softat läpi. no, vikaa ei löytynyt, mutta eipä käynnistynyt autokaan. päättivät sitten olla sen verran aktiivisia että kurkkasivat pellin alle ja vikana oli vain jokin hapettunut johto. johdon huoltaminen ei nyt maksanut paljoa mitään, mutta silti saivat maksaa siitä ilosta että olivat tehneet turhaa työtä. kiitos.
Avatar
#940 • • JussiS Guest

Jos/kun sulla on vielä kuitit jäljellä, niin marssi takaisin kauppaan ja mene suoraan johtajan puheille. Sua ollaan kusetettu pahemman kerran.

Jatkossa autoliikkeissä asioitaessa kannattaa aina pyytää kustannusarvio ja paperi siitä, mitä autolle tehdään. Autoa vastaanotettaessa kannattaa vaatia autoliikkeeltä seikkaperäinen selostus tehdyistä toimenpiteistä ja niiden veloituksista. Valitettavan monella autoliikkeellä on tapana laskuttaa mitä ihmeellisimmistä asioista mitä ihmeellisimpiä summia.


Kyl merkkihuollossa vaan maksaa noi työt aivan tajuttomia summia. Mitään pikkuhuoltoja ei kannata teettää merkkihuollossa, ellei oo ihan helvetisti rahaa. Uusissa autoissa kantsii tietty pitää huoltokirja kunnossa, ja ne yleensä hoituu ihan suhteellisen jees hintaan, mut sillon pitää painottaa ettei _mitään_ ylimääräistä tehdä autolle ilman kysymistä.

Jos tarvii tehdä jotain pikkuremppaa joka nyt ei ihan itseltä hoidu (öljynvaihtoa tjsp), niin suosittelen viemään auton johonki mahdollisimman halpaan mestaan. Yleensä niissä ammattitaito on kuitenkin about samalla tasolla, ja hinnat n. 10% merkkihuollon vastaavista...