Autot

1,119 posts, 56 pages, 223,560 views

Avatar
#901 • • akir0 Guest



Aygo olisi kulutukseltaan/tehoiltaan/kooltaan varsin passeli ajokki minulle. Eikä hintakaan mikään hirvittävä olisi.

Pitää käydä kyllä koeajamassa, että saa tuntuman autoon :)

akir0: kun kävit koeajamassa, oliko auto millainen? Olivatko penkit hyvät? Näkyikö ikkunoista hyvin? Oliko "hutera" ajettava?
Saapi toki muutkin vastata, jotka ovat käyneet ajelemassa ko. autoa :)



Noh, koska päivittäisenä verrokkiautona on Mazda, niin välttämättä mielipiteeni eivät korreloi kaikkien kanssa. Lisäksi viikottain ajelen vuoden -88 Nissan Micralla ja -89 Toyota Corollalla. Tämän lisäksi on suhteellisen paljon koeajokokemuksia erilaisista (etenkin avo)autoista.

Auton perustuntuma ulkoa oli "onpa pieni". Eka kurkistus takaluukkuun, joka oli myös hemmetin pieni (lisäksi tosi suuri nostokorkeus). Mut kyl sinne takapaksiin se levylaukku mahtuu, ehkä vielä joku reppu sen rinnalle. Lätkäkassi -> no way in hell.

Allekirjoittaneella on pituutta karvan alta 190cm, joten istuskelemaan takapenkille. Samaan tyyliin sinne mahtui kuin Micraankin, eli etupenkki taka-asennossa ei toivoakaan olla siellä muuten kuin vinossa, mutta kun etupenkkiä vähän siirtää eteenpäin niin pystyy elämään.

Etupenkeillä sen sijaan tilaa oli jopa meikäläiselle enemmän kuin runsaasti. Ikkunoista näkyvyys sekä sivuille, eteen, että taakse oli mainio. Tähän toki varmasti vaikuttaa se, että autossa istutaan kovin korkealla, toisin kuin Mazdassa, josta ei tietenkään näe mitään :)

Sisustus: kyseessä oli siis tämä paremmalla kankaalla oleva Aygo+, ja penkkien kangas vaikuttikin ihan laadukkaalta ja penkit sai säädettyä ihan kivaan ajoasentoon. Konsolin vaikutelma taas oli varsin muovinen ja nuo muutamat mokat tuon valottomuuden kanssa jäivät kummastuttamaan.

Lähtöjä vaikeutti jonkin verran täysin tunnoton kytkin, jonka tarttumapinta oli vieläpä aika pitkä. Tämähän meikäläisen selkärangassa tekee sen vaikutuksen, että kaasua pitää polkea lisää :) Mutta tää on varmasti eniten tottumiskysymys ja toisaalta helpottaa ajamista taajamissa jos paljon joutuu pysähtelemään.

Ajaessa auto vaikutti melko jämäkältä, mutta pienissä nopeuksissa sähköinen ohjaustehostin oli todella herkkä sekä tunnoton. Eli about 50km/h vauhdissa pienikin ratin hipaisu saa auton kaartumaan, joka ei allekirjoittanutta ihan hirveästi miellyttänyt. Mutta sekin on varmasti pitkälti tottumiskysymys.

innaen kysymyksiin imo vastaukset: ok, oli hyvät, näkee mainiosti, ei ollut hutera.
Avatar
#902 • • innae Guest



Aygo olisi kulutukseltaan/tehoiltaan/kooltaan varsin passeli ajokki minulle. Eikä hintakaan mikään hirvittävä olisi.

Pitää käydä kyllä koeajamassa, että saa tuntuman autoon :)

akir0: kun kävit koeajamassa, oliko auto millainen? Olivatko penkit hyvät? Näkyikö ikkunoista hyvin? Oliko "hutera" ajettava?
Saapi toki muutkin vastata, jotka ovat käyneet ajelemassa ko. autoa :)



Noh, koska päivittäisenä verrokkiautona on Mazda, niin välttämättä mielipiteeni eivät korreloi kaikkien kanssa. Lisäksi viikottain ajelen vuoden -88 Nissan Micralla ja -89 Toyota Corollalla. Tämän lisäksi on suhteellisen paljon koeajokokemuksia erilaisista (etenkin avo)autoista.

Auton perustuntuma ulkoa oli "onpa pieni". Eka kurkistus takaluukkuun, joka oli myös hemmetin pieni (lisäksi tosi suuri nostokorkeus). Mut kyl sinne takapaksiin se levylaukku mahtuu, ehkä vielä joku reppu sen rinnalle. Lätkäkassi -> no way in hell.

Allekirjoittaneella on pituutta karvan alta 190cm, joten istuskelemaan takapenkille. Samaan tyyliin sinne mahtui kuin Micraankin, eli etupenkki taka-asennossa ei toivoakaan olla siellä muuten kuin vinossa, mutta kun etupenkkiä vähän siirtää eteenpäin niin pystyy elämään.

Etupenkeillä sen sijaan tilaa oli jopa meikäläiselle enemmän kuin runsaasti. Ikkunoista näkyvyys sekä sivuille, eteen, että taakse oli mainio. Tähän toki varmasti vaikuttaa se, että autossa istutaan kovin korkealla, toisin kuin Mazdassa, josta ei tietenkään näe mitään :)

Sisustus: kyseessä oli siis tämä paremmalla kankaalla oleva Aygo+, ja penkkien kangas vaikuttikin ihan laadukkaalta ja penkit sai säädettyä ihan kivaan ajoasentoon. Konsolin vaikutelma taas oli varsin muovinen ja nuo muutamat mokat tuon valottomuuden kanssa jäivät kummastuttamaan.

Lähtöjä vaikeutti jonkin verran täysin tunnoton kytkin, jonka tarttumapinta oli vieläpä aika pitkä. Tämähän meikäläisen selkärangassa tekee sen vaikutuksen, että kaasua pitää polkea lisää :) Mutta tää on varmasti eniten tottumiskysymys ja toisaalta helpottaa ajamista taajamissa jos paljon joutuu pysähtelemään.

Ajaessa auto vaikutti melko jämäkältä, mutta pienissä nopeuksissa sähköinen ohjaustehostin oli todella herkkä sekä tunnoton. Eli about 50km/h vauhdissa pienikin ratin hipaisu saa auton kaartumaan, joka ei allekirjoittanutta ihan hirveästi miellyttänyt. Mutta sekin on varmasti pitkälti tottumiskysymys.

innaen kysymyksiin imo vastaukset: ok, oli hyvät, näkee mainiosti, ei ollut hutera.




Kiittäen :)
Taidanpas käydä ensi viikolla hakemassa koeajoon aygon :)
Avatar
#903 • • R2 Guest
Meidän perheellä ois auton päivityksen paikka joskus tossa vuodenvaihteen jälkeen. Hyvin palvellut '91 VW Passat vaihtuu uudempaan kulkineeseen.

Ongelmana on sopivan löytäminen. Alle vuoden ikäisten kaksosten kanssa tarvitaan jumalatomasti tilaa paksin pohjalta ja kun vielä muistetaan, ettei köyhällä ole varaa ostaa paskaa, tulee kiesistä melko kallis.
En enää millään suostu ottamaan 10:tä vuotta vanhempaa autoa, enkä kärryä, jolla on ajettu yli 150tkm (kilometreistä olen valmis himpan luistamaan). Varustelistalla pakollisia ovat ilmastointi ja keskuslukko.

Ideoita?
Avatar
#904 • • akir0 Guest



Ideoita?



Paha sanoa, kun et heittänyt minkäänlaista hinta/ikähaarukkaa, johon toivoisit ehdotuksien osuvan.

Mut sanotaan ny vaikka, että vanhempi Toyota Avensis, tahi sit esmes Volvon V70.
Avatar
#905 • • Tapi T Guest

Ideoita?


Mikä sulla on budjetti?
Avatar
#906 • • djkopernikus Guest
Noniin, kaupat tuli sitten tehtyä tänään ja varmaan joulun jälkeen on kärry valmiina. Loppuhinnaksi tuli 18 660e. Varustelu ja kuvia:::
(kuvat ovat liikkeen esittelyautosta)

- Automaattinen ilmastointi
- Aluvanteet ja 16tuumaset kesäkumit
- BiXenon valot (lamput kääntyvät kurvissa tien mukaan)
- Heiluntahälytin ja sisähälytin
- 2kpl avaimia (kärki menee sisään)
- CD 30 Mp3 soitin
- 2osainen panoraama kattoluukku
- Ajotietokone
- Talvipaketti III
- Säätimet ratissa musasoittimelle
- Bluetooth + mikki hands free toiminto (eli voin yhdistää kännykän bluetoothin kautta autoon ja puhua
sisäiseen mikkiin, toisen puhe kuuluu kajareista)

http://kopernikus.biz/kuva1_takapaa.jpg
http://kopernikus.biz/kuva2_takapaa.jpg
http://kopernikus.biz/kuva3_ratinnappi.jpg
http://kopernikus.biz/kuva4_mittaristo.jpg
http://kopernikus.biz/kuva5_etupaneeli.jpg
http://kopernikus.biz/kuva6_kattoikkuna.jpg
http://kopernikus.biz/kuva7_kattoikkuna2.jpg
http://kopernikus.biz/kuva8_ohjaamo.jpg
http://kopernikus.biz/kuva9_nokka.jpg
http://kopernikus.biz/kuva10_auto.jpg

Hintaan kuuluu kuljetus tehtaalta ja katsastus. Olen tyytyväinen hankintaani. Laitan raporttia lisää kunnes ensiajo koittaa.
Avatar
#907 • • akir0 Guest

Noniin, kaupat tuli sitten tehtyä tänään ja varmaan joulun jälkeen on kärry valmiina. Loppuhinnaksi tuli 18 660e.



Aika hyvin taisit saada varusteista alennusta? Ei imo todellakaan paha hinta, kun on bi-Xeonitkin.
Avatar
#908 • • djkopernikus Guest

Aika hyvin taisit saada varusteista alennusta? Ei imo todellakaan paha hinta, kun on bi-Xeonitkin.



No joo työpaikan kautta sain vielä 25% alennusta, ihan hyvä diili...
Avatar
#909 • • Salla Guest
viime kesänä tuli sitten vastoin aiempia ajatuksiani ostettua poikaystiksen kanssa auto. Kummankin ensimmäinen oma. Joskus aluksi tuntui idea autosta tyhmältä kun asuu kantakaupungin alueella, mutta on se kätevää kuitenkin kun pääsee isompiin ruokakauppoihin ostamaan koko viikon ruoat kerralla ja pystyy reissaamaan kätevästi kotikaupunki-helsinki väliä. Onhan noita syitä. Meinaa tulla toi auton toinen omistaja vaa vähän laiskaksi sen kanssa :scared:
Auto siis on "eniten tielle levinnyt" opel vectra, korimalli niistä kahdesta vanhasta se vanhempi eli 1998 vuoden. Ihan sellanen perus ok näkönen auto, tumman sininen väriltään. Ei mikään pikakiituri ku on 1,6l mutta kaupunkiajossa ei ole tullut vielä tarvetta kaahailla.

Suurin syy juuri ton auton hankkimiseen oli se, että sillä oli ajettu vain 72tkm ja huoltokirjan mukaankin kaikki hoidettu hyvin kondikseen. pulitettiin siitä (vain) 9200e mihin sisältyi vielä erään pikkukolinan korjaaminen entisen omistajan laskuun. Eli siis yksityiseltä tuli. Kuvittelisin että oltais varmasti jouduttu pulittamaan paljon enemmän jos ois tullu autoliikkeestä.

Kai tolla voi körötellä tonne 100tkm asti, sitte vois jo varmasti vaihtaa uudempaan. :roll:
Avatar
#910 • • djkopernikus Guest

Meidän perheellä ois auton päivityksen paikka joskus tossa vuodenvaihteen jälkeen. Hyvin palvellut '91 VW Passat vaihtuu uudempaan kulkineeseen.

Ongelmana on sopivan löytäminen. Alle vuoden ikäisten kaksosten kanssa tarvitaan jumalatomasti tilaa paksin pohjalta ja kun vielä muistetaan, ettei köyhällä ole varaa ostaa paskaa, tulee kiesistä melko kallis.
En enää millään suostu ottamaan 10:tä vuotta vanhempaa autoa, enkä kärryä, jolla on ajettu yli 150tkm (kilometreistä olen valmis himpan luistamaan). Varustelistalla pakollisia ovat ilmastointi ja keskuslukko.

Ideoita?



Mitä merkkiä suosit? Budjetti?
Avatar
#911 • • Remotion Guest
hemettiläinen kun on tullut aivan sairas Z3 (M) coupé kuume...
Ei meinaa millään mennä ohi.
Keväällä ajattelin vaihtaa autoa... kai se on sitten pakko semmonen laittaa...
Eli siis suunnilleen tämän näköinen vehjas:

30bx1.jpg
78jq.jpg
x012.jpg

tosin massit ei varmaan millään riitä M tekniikalla varustettuun, joten täytyy tyytyä pienempi koneiseen, onneksi vaihtoehtoja on vaan 2,8 ja 3,0l ja kyllä se niilläkin koeajojen perusteella on tosi koukuttava...
Avatar
#912 • • Sunflower Guest

Meidän perheellä ois auton päivityksen paikka joskus tossa vuodenvaihteen jälkeen. Hyvin palvellut '91 VW Passat vaihtuu uudempaan kulkineeseen.

Ongelmana on sopivan löytäminen. Alle vuoden ikäisten kaksosten kanssa tarvitaan jumalatomasti tilaa paksin pohjalta ja kun vielä muistetaan, ettei köyhällä ole varaa ostaa paskaa, tulee kiesistä melko kallis.
En enää millään suostu ottamaan 10:tä vuotta vanhempaa autoa, enkä kärryä, jolla on ajettu yli 150tkm (kilometreistä olen valmis himpan luistamaan). Varustelistalla pakollisia ovat ilmastointi ja keskuslukko.

Ideoita?



Mitä merkkiä suosit? Budjetti?



Vastaanpa herran puolesta.. Sen täytyy olla auto (=audi, bmw, vw...). Eli siis Opel, Ford, Fiude ja muut vastaavat on poissa kuvioista.

JA hintahaitari on tietysti mahdollisimman vähän, koska minä pidän autoa vain kulkuneuvovona, jolla mennään pisteestä a pisteeseen b, enkä siis halua satsata siihen mitään älyttömyyksiä. (kohta tulee varmaan herralta murinaa..-))
Avatar
#913 • • Tapi T Guest
Hei Reiska pienennähän noi kuvat, rikkovat leiskan ikävästi.
Avatar
#914 • • djkopernikus Guest
"JA hintahaitari on tietysti mahdollisimman vähän, koska minä pidän autoa vain kulkuneuvovona, jolla mennään pisteestä a pisteeseen b, enkä siis halua satsata siihen mitään älyttömyyksiä. (kohta tulee varmaan herralta murinaa.."

No siinä on jo heti pieni pulma. Bemari ja audi ovat hintaluokaltaan jo sen verran korkealla ettei ihan pieneen budjettiin taida mahtua. Volkkari voisi varmasti olla hyvä vaihtoehto, ne farmarit ovat hyviä pelejä. Mutta, olen huomannut että tämän asian kanssa kandee olla tosi aktiivinen. Autoja on paljon liikkeellä myynnissä ja voit hyvällä säkällä löytää joltain papparaiselta jonkun helmen, josta se on pitäny hiton hyvää huolta. Joten neuvoisin että nettiselaimet kuumaksi ja sormenpäät kipeäksi lehtien selailusta:) Pistäkää jotain esimerkkiä kuvien tai linkkien muodossa niin on helpompi hahmottaa.
Avatar
#915 • • R2 Guest


JA hintahaitari on tietysti mahdollisimman vähän, koska minä pidän autoa vain kulkuneuvovona, jolla mennään pisteestä a pisteeseen b, enkä siis halua satsata siihen mitään älyttömyyksiä. (kohta tulee varmaan herralta murinaa..-))



Damn right!!

Auto on tosissaan kulkuneuvo, mut haitanneeko jos matkustaminen on huoletonta ja mukavaa..

Totesin jo et Audit on liian kalliita, sama vika sopivan kokosessa BMW'ssä. Jäljelle jää Passat, Skoda Octavia, Toyota Avensis (kyllä, se ON Auto), mahdollisesti Honda Accord (riippuu tiloista).

Ei sais olla 10 vuotta vanhempi ja hintaa mielellään ~10ke, +/- 2ke.. Ja mielellään farkku, mut jos tilat on riittävät, kelpaa sedankin.

Noilla halutuilla varusteilla ei tahdo oikeen löytyä halutunlaisia. Kai se on vaan säästeltävä, tai koitettava taas onneaan saksantuonti autoilla. Edellinen (siis nykyinen) on osottautunut ihan kelpo kulkineeksi.
Avatar
#916 • • zanta Guest
Meikäläisellä löytyy kauppakassina
BMW M5
2002 vuosimallia

Enpä jaksa teknisiä tietoja luetella eiköhän Google kerro :excellent:
Avatar
#917 • • zanta Guest

Hmmm, koen aika hämmentävänä ihmiset, jotka eivät näe mitään pahaa siinä, että ajavat yli kahtasataa yleisillä teillä.

Haluaisin kuitenkin kääntää hieman tilannetta kysyen, mitä haittaa siitä on, kun "joutuu" ajamaan nopeusrajoitusten mukaisesti? Mitä elämästänne jää silloin puuttumaan, kun joudutte ajamaan nopeusrajoitusten mukaan? Kuinka kärsitte tästä ja miksi?



Ei siinä ole mitään pahaa niin kauan kun ajaa olosuhteiden mukaan eli pystyy hallitsemaan ajoneuvonsa ja pysäyttämään ajoneuvonsa tien näkyvällä osalla.

Henkilökohtaisesti voin sanoa että minun tapauksessani polttoaineen kulutus on pienimmillään ajettaessa 140-180 km/h maantienopeutta.
Eli taloudellinen pointti.
Toisaalta harvassa paikassa Suomessa pääsee ajamaan kys. nopeuksia.
Avatar
#918 • • djkopernikus Guest

Skoda Octavia



Tuli mieleen tämä kyseinen merkki. Siinä olisi varmaan aika hyvä vaihtoehto, monet sanovat että ostaisivat muuten mutta se on Skodan nimellä. Eikös tämä ole vähän kuin volkkari, jostain kuulin että ainakin kone tulee volkkarin tehtaalta... Octavian farmari olisi perheellisellekin tilava harkinnan paikka.
Avatar
#919 • • akir0 Guest

Skoda Octavia



Tuli mieleen tämä kyseinen merkki. Siinä olisi varmaan aika hyvä vaihtoehto, monet sanovat että ostaisivat muuten mutta se on Skodan nimellä. Eikös tämä ole vähän kuin volkkari, jostain kuulin että ainakin kone tulee volkkarin tehtaalta... Octavian farmari olisi perheellisellekin tilava harkinnan paikka.



Skodan VW:n ja Audin moottorit ovat identtisiä. Samoin pitkälti vaihteistot jne. Ainakin 1.9 TDI ja 1.8Turbo ovat luotettavia ja riittävän tehokkaita kuljettamaan ko. autoja. Mutjoo, etenkin nää uudemmat Octavian mallit alkavat olemaan lisäksi ulkoisestikin jo "eurooppalaisen" näköisiä.
Avatar
#920 • • R2 Guest
VAG-konserniin kuuluu edellä mainittujen lisäksi myös Seat.

Onko kellään kokemuksia Skodasta, Accordista, tai Volvoista? Lähinnä 850 saattaisis kiinnostaa, mutta mulla on mielikuva et Volvot ois aika sähkövikaisia (ja muuta pientä). Lähinnä mua kiinnostaa ajettavuus, tilat ja luotettavuus, eli onko tarvinnu juosta pajalla jne.

Mulla tulee työmatkoja tollanen 500-1000 km/viikko, joten auto sais olla sellanen et siinä viihtyy..