Autot

1,119 posts, 56 pages, 233,686 views

Avatar
#1 • • Tapi T Guest
Löytyykö täältä muita autoihin seonneita?
Onko sinulla siis auto? Jos on niin mikä ja jos ei ole niin miksi ei?
Mikä on unelmiesi auto?

Mulla ei autoa ole, eikä ole koskaan ollutkaan. Ei ole varaa ostaa tarpeeks hyvää tai ylläpitää sitä. IMO ei oo mitään järkee ostaa jotain 3000e:n miinaa ja korjailla sitä aina.

Omia teesejä autoista:
  • AUTOT ovat aina tehty Saksassa.
  • Amerikassa ei olla ikinä tehty AUTOJA.
  • Hyvä auto on kiva ajaa, näyttää hyvältä, on hiljainen ja siinä taittaa helposti >500km.
  • Autosta pitää löytyä ainakin ilmastointi, sähköikkunat, aluvanteet, CD-soitin ja metalliväri.
  • Muita "nice to have"-varusteita ovat mm. kattoluukku, korisarja, 10levyn CD-boksi, sähkösäätöiset penkit nahkaverhoilulla ja vanteet ovat luonnollisesti >"15...
  • Lottovoiton sattuessa allekirjoittaneen kolmen auton tallista löytyy maasturi mökkireissuille, coupè normaaliin ajoon ja vielä kesäauto aurinkoisia päiviä varten. Jos perse kestää, niin pihalla päivää paistattelee leikkikalu!

[ 20 June 2002: Message edited by: Tapi T ]
Esa

Posts: 947

#2 • • Esa
Eräs näkökulma autoiluun.
Avatar
#3 • • jUSSi Guest
suosikaa joukkoliikennettä jos vain mahdollista...
Avatar
#5 • • Ana-- Guest
Mulla on ajossa Automaattivaihteinen BMW 520i vuosimallia
1987. Kilometrejä mittarissa joku 166 000. Oon ihan tyyty-
väinen =)
Avatar
#6 • • kristian Guest
ääiikkä. halpa ja hyvä sen pitää olla :)

itselläni vuosimallia 1982 oleva ford fiesta. ostin auton pari vuotta sitten 2000mk:lla, eikä sen jälkeen ole tarvinnut huoltaa auto kuin kerran (250mk:n kaasariremontti). auto toimii moitteettomasti ja päivittäin kertyy kilometrejä vähintään 20.. kilometrejä on mittarissa vajaat 150tkm.

ainut paha on et vakuutukset maksaa vuodessa yhtä paljon kun itse auto :)
Avatar
#7 • • Sting Ray Guest
No nyt päästiin lempiaiheeseeni, ensimmäisen autoni ostin 17-vuotiaana (Opel Record HT Coupe 1968).

Originally posted by Tapi T:

Omia teesejä autoista:
Amerikassa ei olla ikinä tehty AUTOJA.



AUTOJA on tehty vain Amerikassa, muualla tehdään kulkuneuvoja

Oma AUTO:

Chevrolet Corvette Sting Ray Convertible 1963

- Sebring Silver ja musta rättikatto
- 327 cid (5.4 l)
- bensankulutus maantiellä 17l/100km
- n.400 hv
- 0-100 km/h 5.5 sek (käsiajanotolla)
- ei radiota tai minkäänlaista soitinta, musiikkina vain veekasin murina
- kunnostukseen käytetty n.4000 tuntia
- lukuisia pokaaleja näyttelyistä
- kuva lähes samanlaisesta

Edellinen auto Cadillac Coupe De Ville 1963, unelmien auto 1967 Corvette L-88 (valmistettu 20 kpl).
Avatar
#8 • • Late Guest
Tämä on myös mun lemppari aihe.

Eli tällä hetkellä on vain äiti-leasing:
Nissan Almera Sportdeck -01 1.5 comfortin ja sportin joku välimuoto.
Ainoat huonot puolet on liian pieni moottori (0-100 -> ei ikinä) ja ilmastoinnin puuttuminen.

Jos mulle tulis lotto voitto niin jotkut näistä ilmestyis mun pihalle: BMW M3,Audi S3 quattro tai TT (roadster kovalla katolla), Volvo S60 T5 tai S40, MB CLK200 AMG tai Subaru Impreza WRX.


...en viitsi edes ruveta miettimään ettei tähän ilmesty sivun pitusta listaa eri autoista.

-Paitsi että sitten taas jos ajatteleen autoja mihin ei tarvitsis ihan lottovoittoa niin, Opel Astra 2.2, WV Polo tai Nissan Almera 1.8 Sportdeck Sensation.

Nyt on niin kova kiire liptonin chillailuihin kuutioon ettei kerkee tarkistaa, toivottavasti ei tullu paljon kirj. virheitä.
Avatar
#9 • • Anonymous Guest
Uskomatonta että maailmasta löytyy vielä tollasta antiikkia kuin polttomoottorilla kulkeva auto. No joku kerää v*tusti massia(öljy-yhtiöt) ja tuhoo samalla luonnon . Nostais vaan auto sekä bensaveroja lisää. varsinkin öljyndiilamiseen pitäis saada paljon suurempi verotus.
Avatar
#10 • • esther Guest
apua mikä amistopikki.
Avatar
#11 • • a98 Guest
ford sierra cosworth tekniikalla tai nissan primera
Avatar
#12 • • Junglist Guest
Toyota corolla DX amis5000-sarjalla.
Avatar
#13 • • silr Guest
Oman auton ostaminen on turhinta mitä voi tehdä, no ehkä tupakanpoltto vie voiton. Ja kumpaakin erehdyin tekemään.
Autoista pysyin erossa tähän kevääseen saakka kunnes vastaan tuli vuoden -70 MG B sports roadster. Se on ollut menoa siitä lähtien mutta pätkääkään en kadu!
Avatar
#14 • • Quu Guest
Meitsillä onkin maailman paras auto:

Isin Auto

Bensarahaa menee semmoset 0E / 100km.

Vakuutukset : 0E vuodessa

Huoltokulut : 0E vuodessa

Moottori : Toimii

Kiihtyvyys : Himasta Kerman edustalle 15 - 20 min.

Tuning : Discopallo taustapeilissä roikkumassa

Soundsystem : On


Kaikenkaikkiaan aika taloudellinen pläjäys.


Jos olisin vielä rikas niin ostaisin kyllä isille sitten vaikka uuden S -sarjan AMG:n. Mersun siis.

[ 20 June 2002: Message edited by: Quu ]
Avatar
#15 • • Jay Logic Guest

Originally posted by Quu:
Isin Auto

Kiihtyvyys : Himasta Kerman edustalle 15 - 20 min.



Todellakin. :D Noihin lukemiin ei keravan rikkaimmatkaan tuning-veteraanit ikinä tule pääsemään.
Avatar
#16 • • yana Guest
mulla on tojota 500cx 5,4kwI ja kaikki muuta autot on perseestä. varsinkin tojotan 500dx 5,4kwI:t
Avatar
#17 • • Lachesis Guest

Originally posted by esther:
apua mikä amistopikki.



Jep.

Auto on kulkuväline. Sen tarkoituksena on päästä paikasta A paikkaan B. Sen voi tehdä enemmän tai vähemmän mukavasti ja tyylikkäästi, riippuen kuinka paljon rahaa voi/haluaa käyttää. Mielestäni se ei ole niin tarkkaa. Merkillä ja mallilla ei ole väliä kunhan se vaan toimii.
Avatar
#18 • • xybo Guest
Ajokortti on. Autos ei ole kun asun senverran keskustassa,
että tarvetta ei ole. Jos tarvetta tulisi ottaisi
jonkun uuden auton firmasta liisari sopimuksella,
vanhoihin paskoihin ei jaksa koskea. Eli auton lähes
ainoa vaatimus on että se ei ole kun max pari
vuotta vanha ja ei tartte iskeä kun löpöö tankkiin.

-- xybo
Avatar
#19 • • happosepi Guest
Tässä elämäntilanteessa auto olisi minulle lähinnä ylellisyys. Tarvetta sille ei yleensä ole, ja kun on, niin otetaan porukoiden pirssi alle. En kuitenkaan ole mikään yksityisautoilun vastustaja, autoilun vastustamisen sijaan keskittäisin ennemmin energiaa uusien ympäristöystävällisempien moottoriteknologioiden ja polttoaineiden kehittämisen.

Hyvällä autolla ajaminen on kivaa. Sain yhdeksi illaksi ajettavakseni erään tuttavan Volvo S60 T5-mallin automaattivaihteilla. Ja voi veljet että se oli nannaa, kerrankin päästä testaamaan menopeliä jonka kiihtyvyys aiheuttaaa oman kehon painautumisen penkin selkänojaan. Biili oli myös varustettu nahkasisustuksella, kuinkas muuten, ja kaikilla teknisillä vimpaimilla.

Saksalaiset autot määräävät minunkin mielestäni. Audi, BMW, Mercedes, Volkswagen.. Laatu-sanan synonyymejä. Jenkit ovat huonoilla ajo-ominaisuuksilla varustettuja bensaa nieleviä laivoja, joihin suhtaudutaan enemmän tunteella kuin järjellä (älkää ottako liian tosissanne ).
Ei japanilaisissakaan mitään vikaa ole, mutta siihen se sitten yleensä jääkin. Porukoiden Mitsubishi Galant GLSi 2.0 ruisku hatchback '89 (kyseisenä vuonna tehtiin vielä vanhempaakin korimallia, tämä on uudempi) on tosin aika kiva kulkupeli. Näinkin vanhasta autosta löytyy sähköikkunat edestä ja takaa, vakionopeudensäädin, sähkösäätöiset peilit sekä paljon muita sähkö ym. "herkkuja", joita yhtä vanhoissa saman hintaluokan eurooppalaisissa ei varmasti tapaa. Kaikenlisäksi auto liikkuu iästään huolimatta hyvinkin vetreästi ja vie maantieajossa isollakin lastilla 7-8l/100km. Ei paha.

Jos ja kun joskus ostan auton, laitan siihen alumiinivanteet ja muita ulkonäköä kohottavia viritysosia - kuitenkin kohtuuden rajoissa. Auto ei saa olla mikään ikälopu kottero, jonka remontointi nielee rahaa monikertaisesti ostohinnan verran. Moottorin tulee olla tehokas, mutta ei silti mikään bensasyöppö.
Hyvä äänentoisto pitää myös olla. Aion rakentaa äänentoistojärjestelmän niin, että se soi kelvollisesti, mutta vie tilaa ja näkyy mahdollisimman vähän. Edelliset vaatimuukset taitavat kyllä kumota suurelta osin toisensa, mutta uskon että joku kompromissiratkaisu löytyy. Nykyautojen stereojärjestelmät alkavat tosin olla jo sen verran laadukkaita, että lisä-äänen tarve vähenee.


Loppuun vielä narinaa autoverosta. Suomen mielettömän autoverojärjestelmän takia maamme autokanta on Euroopan vanhimpia (lue: saastuttavimpia).
Suomen välimatkat ovat myös Euroopan mittakaavassa pitkiä, ihmisiä asuu paljon syrjäseuduilla. Kuitenkin näitä autoa elinehtonaan tarvitsevia maaseudun asukkaita rankaistaan samalla autoverolla kuin kaupunkien keskustassa asuvia.

Jostain syystä uusia polttoaineteknologioita hyödyntävät autot, kuten hybridiauto Toyota Prius, saavat niskoilleen normaaliakin kovemmat verot. Mitä helvettiä? Eikö asian kuuluisi olla juuri päinvastoin?

On ennustettu, että autojen myyntihinnat nousevat Suomessa ensi vuoden alussa noin 15%. Syy: autojen valmistajat alkavat myydä autojaan Suomeen samalla hinnalla kuin muihinkin maihin. Suomeen on nimittäin myyty autoja tähän asti halvemmalla hinnalla kuin muihin maihin, johtuen korkeasta autoverosta. Tämä siksi, että saataisiin autoja edes jonkin verran kaupaksi. Nyt hinnat siis pomppaavat rajusti ylöspäin, jos valtion taholta ei tehdä mitään. Mitäpä tähän sanotte? Järjetöntä, sanon minä.
Avatar
#20 • • MikkiHiiri Guest

Originally posted by Tapi T:

  • AUTOT ovat aina tehty Saksassa.
  • Amerikassa ei olla ikinä tehty AUTOJA.



Nää on faktoja

Vauhdin ystävänä varmaankin pitää hommata seuraavaks
Porsche 911 Turbo ja sitten säästää Lamborghiniin.
Tai sitten kiihdytysauto vois olla kiva =)
Joukkoliikenne sux äss.

Toisekseen vituttaisi ajaa täältä Helsinkiin sellaisella
paskalla jolla ei pääse edessä olevasta 20km/h alinopeutta
ajavasta rekasta ohi, onneks sellaista paskaa ei oo eikä
tuu

Onko tää muka joku amistopic? Autoiluhan on kivaa
ajanvietettä, ei tartte kattella samoja naamoja päivästä
toiseen ja autossa voit huudattaa korvas paskaks ja
kukaan ei pääse valittamaan. Tähänkään hommaan ei sovellu
paska auto, sillä kivempi on että musa soi auton sisäpuolella
kovempaa kuin sen ulkopuolella

edit:lisää

[ 21 June 2002: Message edited by: CM ]