Hurjimmat teknoskeneen liittyvät huhut?

114 posts, 6 pages, 11,740 views

#21 • • tenor Guest

Originally posted by mttklrv:
Tuo nyt on periaatteessa ihan uskottavaa. Ei se nyt niin
vaikeaa ole jos tietää mitä tekee.

Vaatii samplerit kuitenkin aika paljon enemmän työtä kun syntetisaattorit. Mikään ei ole vaikeaa jos tietää mitä tekee
#22 • • Mimako Guest

Originally posted by CosmicMan:
Joku joskus sanoi että äijä ois vääntäny sämplerinki ite =)

(Siis Aphexi.) Mä taas luin/kuulin ammoisina vuosina, että Aphex ollessaan vielä noin 10-v. pikku-Richard ei tiennyt, että mitään syntetisaattoreita on olemassakaan, vaan _keksi_ ja rakensi syntetisaattorin itse huomaten vasta myöhemmin, että "pyörä" olikin jo keksitty...

Tästä pääsemme kätsysti Kraftwerkiin. Eläkeläiset-yhtye on alusta pitäen joutunut clearaamaan cover-biisiensä käännös- ja esitysoikeuksia alkuperäisartisteilta. Näin meneteltiin myös Poro-biisin eli Kraftwerkin The Robotsin kohdalla vaikka tiedettiin, että Ralf ja Florian ovat legendaarisen hitaita vastaamaan minkään luokan korrespondenssiin. Heillä ei ainakaan vielä 90-luvun alussa ollut edes puhelinta KlingKlang-studiolla.

Yllättäen myönteinen, innostunut vastaus pyyntöön ja lyriikoiden suomeksi kääntämiseen saapui paluupostissa: "Of course we will allow you to translate our Robots into 'I am a reindeer, a folkdancing reindeer'." Ja tämä tarina on tosi, kertoi kaverini.
#23 • • Sampson Guest
Kaakkois-Suomessa liikkui 1 - 1½ vuotta sitten sitkeä huhu, että PVD olisi tulossa Kouvolaan soittamaan! HIH.
#24 • • te i nie m mi Guest

Originally posted by upee jesse.:

Se, että mä ja Jukka sekä fiskit käydään bileissä viel monta vuotta. Aika hurjaa. Ainakin noin niinkuin muiden kemuilijoiden kannalta. Sori.

jaa no voi perkele mihin sitä on taas joutunu.

Originally posted by Pocahontas:

JAA JAA!

JAA JAA JAA JAA!! JAA JAA!!
#25 • • SAMi Guest

Se, että mä ja Jukka sekä fiskit käydään bileissä viel monta vuotta. Aika hurjaa. Ainakin noin niinkuin muiden kemuilijoiden kannalta. Sori.

mites tää liittyy tähän topiciin?
#26 • • -=aave=- Guest

#27 • • Felis Guest

Originally posted by SAMi:
mites tää liittyy tähän topiciin?

Joo. Takas aiheeseen, hus.
#28 • • mark hamilton Guest
Mellakkapoliisit oli kuulemma hätistellyt bilettäjät pois joistain rantabileistä.

[ 15 May 2002: Message edited by: markHOO ]
#29 • • happybunny Guest

Originally posted by Mimako:

Yllättäen myönteinen, innostunut vastaus pyyntöön ja lyriikoiden suomeksi kääntämiseen saapui paluupostissa: "Of course we will allow you to translate our Robots into 'I am a reindeer, a folkdancing reindeer'." Ja tämä tarina on tosi, kertoi kaverini.

Siis hetko! Siis 'minä olen poro, tanhuva poro'??!! Tomin kanssa tässä just tipahdettiin, oiskos teitil tää nauhalla?

Sori, off topic, mutta tää kyl pelasti mun päivän..
#30 • • Figure Guest
Millssillä laukkas
#31 • • Haitari Guest

Originally posted by Dalai_Bis:
Muistaakseni joskus vuonna ~1998 kiersi huhu että Scooter olisi tulossa Köyliön Lallintalolle soittamaan, mutta että keikka peruuntui sen laulajan kuoleman vuoksi

Kuulin kans et scootterin laulaja olsi kuollu silloin se oli mulle parasuutinen sinä päivänä... vihasin scootteria =) myöhemmin sain tietää että se ei ookkaaan kuollu ja joskus sitten vaivauduin ostaan niiden levynkin.
#32 • • holle Guest
Mulle on joku joskus sanonut, ettei urmas ikinä säädä.
#33 • • Anonymous Guest
Jotain pientä tuli mieleen:

APHEX TWIN oli Roskilden keikallaan heittänyt hiekkapaperin palan Teknarin päälle "soimaan" ja tyytyväisenä siemaillut taustalla kaljaa, kunnes äijä oli raahattu pois lavalta!

DJ MANIACIN on nähty hilluvan Vaasan keskustassa Mustanaamioksi pukeutuneena!

DJ IRWIN on kuulemma jokaisella keikallaan niin pihalla, että biisit vaihtuvat vain vahingossa (äijä pitää crossfaderista kiinni horjahtaessaan oikealle tai vasemmalle ===> pystyvaihto! )

P.S. Tarkoituksena ei ole pilkata herroja Maniac ja Irwin, kunhan toistan kuulemiani huhuja.
#34 • • yana Guest

Originally posted by Mimako:
(Siis Aphexi.) Mä taas luin/kuulin ammoisina vuosina, että Aphex ollessaan vielä noin 10-v. pikku-Richard ei tiennyt, että mitään syntetisaattoreita on olemassakaan, vaan _keksi_ ja rakensi syntetisaattorin itse huomaten vasta myöhemmin, että "pyörä" olikin jo keksitty...

no onhan noita lapsineroja jotka on rakentaneet hiukkaskiihdyttimiä isin autotalliin alle 10v ikäisenä..

itse repeilin aika pahasti viime labyrintin alla kun erään tarkoituksella ylivedetyn läpän tosissaan ottaneet kertoivat eteenpäin briteistä tulevan 3 spesiaalikoulutettua huumekoiraa haistelemaan bileiden ovelle, ja seuraavat kertoivat yhtään asiaa sen enempää ajattelematta taas eteenpäin jnejnejne.
#35 • • Jokke Guest

Originally posted by Wing:
DJ MANIACIN on nähty hilluvan Vaasan keskustassa Mustanaamioksi pukeutuneena!

DJ Maniac on yllättänyt monesti omaperäisillä asuvalinnoillaan joiden rinnalla Mustis kalpenee kevyesti. Joten eiköhän tää huhu pidä tod.näk paikkaansa.
#36 • • OSC8 Guest
DFG on muuten ollut keikalla täysin selvinpäin.
#37 • • Ezzy Guest

Originally posted by Jokke:
DJ Maniac on yllättänyt monesti omaperäisillä asuvalinnoillaan joiden rinnalla Mustis kalpenee kevyesti. Joten eiköhän tää huhu pidä tod.näk paikkaansa.

tapsalla on ainakin yksi eläinmaailman esiintyminen takanaan
#38 • • KarriN Guest
kuulin et näis teidän reiveis käytetään huumetta.
#39 • • gabria Guest

Originally posted by Wing:
Jotain pientä tuli mieleen:

APHEX TWIN oli Roskilden keikallaan heittänyt hiekkapaperin palan Teknarin päälle "soimaan" ja tyytyväisenä siemaillut taustalla kaljaa, kunnes äijä oli raahattu pois lavalta!

tätä pidetään itseasiassa ihan tosijuttuna. en kyllä ole varma oliko tuo kylläkään roskildessa...
kerran mies teki jotain spesiaalia myös tehosekoittimella ja mikrofonilla. jees

laurent garnier ja dave clarke soittivat jossain bileissä, olisiko ollut Islannissa, koko setin verran punkkia. Garnier muisteli tätä suomessa annetussa haastattelussaan ja kertoi kuinka siistiä se oli.

ei siinä mitään, kyllähän noise ja punk myös iskee
#40 • • Mimako Guest

Originally posted by happybunny:
Siis hetko! Siis 'minä olen poro, tanhuva poro'??!! Tomin kanssa tässä just tipahdettiin, oiskos teitil tää nauhalla?

Eikun suomeksi sanat menevät edelleen "Minä olen poro, lai-lala-lai, _humppaava_ poro jne." Eläkeläiset eivät vaan jaksaneet englanninkielisiä käännöksiä alkuperäisartisteille lähettäessään alkaa joka kerta selittää, mikä ilmiö se humppa oikein on. Niinpä humppa-sana johdannaisineen käännetään aina muotoon folkdance-jotain.

Ja löytyy oikein cd:ltäkin, kontaktoikaa jos kiinnostaa!