#1 Strike Commando (urgh)
http://us.imdb.com/Title?0094059
#2 Supernova (örf)
#3 kaikki Jean Claude Van Dammen leffat (gulp)
vielä kun muistaisi sen Stallonen leffan nimen, jonka hän myös ohjasi itse. Sijoittui ajallisesti jonnekin 60-70 luvulle (jollen aivan vääräss ole) ja tuli joskus muinoin suomenkin töllöstä.
Steven Seagal melkein pääsee tuolle listalle, mutta kun äijä itse on niin rento aikido/buddha/joogi/laulaja?/näyttelijä?/multitalent? sälli ja leffatkin ovat ihan kivoja aivonnollaajia. ugh.
Ehdottomasti katsottava kaveriporukassa, erkkikään noita
yksin jaksa. Varsinkin Strike Commando on se the kulttileffa. Kräppiäkin kräpimpi Rambo-klooni, olematon juoni, surkeat näyttelijät, huono musiikki, huono ohjaus, hirveä dialogi, maailman huonoin/naurettavin tappelukohtaus, jossa kaksi tyyppiä ensin nujakoi yhdessä ja yhtäkkiä leikataan kohtaan, jossa he ovat kahdenkymmenen metrin päässä toisistaan. Tyypit juoksevat täysiä toisia päin ja kolauttavat otsansa yhteen. hah, meinas mennä pizzat väärän kurkkuun vähän joka toiselta sälliltä.
No jos vakavalle puolelle mennään niin
Blade Runner
(se paras ja kaunein, ennenkuin itse on tehnyt paremman ja kauniimman)
1492
Jacob's Ladder
Dead Ringers
Lost Highway
Videodrome
Apocalypse Now (REDUX)
The Cube
Traffic
ja monia muita hassuja kuten, Tetsuo I & II, Fear & Loath in Las Vegas, Midnight Cowboy ja tietysti Monty Pythonin kaikki tuotanto.
Ohjaajista David Lynch, David Cronenberg, Ridley Scott,
David Fincher mm.
Erikoiskunniamaininta Beverly Hills Kyttä I ja II:lle, jotka olen nähnyt noin 50+ kertaa.
Mainita voisi myös jenkkilässä kulttisuosiota saavuttanut Leprechaun elokuvasarja, josta on tehty jo viisi leffaa. Ensimmäisessä oli Jennifer Aniston pääosassa (90' luvun alussa). B-luokan kauhuleffahan tuo, mutta naurattaa enemmän kuin pelottaa.
ICITGOL on se paras wmpn.
_._
[ 12 April 2002: Message edited by: Sogax ]