Valmiina asteroidin törmäykseen?

32 posts, 2 pages, 12,512 views

Avatar
#21 • • andy braun Guest
Itseasiassa se on mahdollista jo vuonna 2039 mut mahdollisuus tais olla aika pieni...

osoitteessa: www.astro.utu.fi
löytyy kaikkea kivaa aiheesta, siellä voi myös kokeilla minkälaista tuhoa syntyy tietyn laisen kappaleen törmäyksestä!!

sitä odotellessa, pidetään pileitä!
Avatar
#22 • • Zwek Guest
/me menee pommisuojaan ja ottaa mukaan tyttöystävän, levarit ja viinaksia.

No ei

Jollain sitä linkkiä topicin lähtetietoihin ?

[ 08 April 2002: Message edited by: Zwek ]
Avatar
#23 • • petrus.g Guest
Hei rakkaat plattarilaiset, ei mitään hätää!

Mä ja mun paras kamu Juhan af Grann otetaan teidät meidän alukseen mukaan niin päästään just ja just alta pois.

Nyt täytyy mennä, mun antennit aistii jotain!
Avatar
#24 • • miiko Guest

Originally posted by petrus.g:


Mä ja mun paras kamu Juhan af Grann otetaan teidät meidän alukseen mukaan niin päästään just ja just alta pois.



tuntuu hyvältä, et edes joku välittää...

miut voi ottaa sit kyytiin siit mein postilaatikolta..
Avatar
#25 • • Zwek Guest
Dääm, röökit ja ruoka jäi...
Avatar
#26 • • Daniel Braun Guest

Originally posted by andy braun:
Itseasiassa se on mahdollista jo vuonna 2039 mut mahdollisuus tais olla aika pieni...


sitä odotellessa, pidetään pileitä!



Juu, mutta hyvin epätodennäköistä... Todennäköisesti on mahdollista saada asteroidi niskaan milloin tahansa, mutta kuinka suuri sitten tämä kivenjärkälä sitten onkaan... Golf-pallo vai herne?


Mutta tuo 2880 todennäköisyys on, kuten jo edellä mainitsin, 1:300 eli toisinsanoen HYVIN todennäköistä...

Hei, nyt olisin valmis myymään tee-se-itse-bunkkeri -paketteja. Hinta vain vaivaiset 1500 euroa ja varmasti kestää. Seinät valmistuvat kätevästi pahvilaatikosta, eristevillasta sekä "jeesusteipistä"... Kattoa ei tarvita, koska todennäköisyys että kyseinen asteroidi törmää juuri sinun päähäsi onkin 1:5,5 miljardiin.
Avatar
#27 • • Ricke Guest

Originally posted by Daniel Braun:
Mutta tuo 2880 todennäköisyys on, kuten jo edellä mainitsin, 1:300 eli toisinsanoen HYVIN todennäköistä...



Onkohan kukaan miettinyt, että 1:300 eli 0,33% todennäköisyys on oikeasti aika pieni lukuarvo. Tietysti sen on suhteessa iso verrattuna muitten yhtä isojen asteroidien todennäköisyyteen törmätä maahan. Mutta kuitenkin todennäköisyyden absoluuttisen arvon ollessa noin pieni en menisi pistämään rahojani törmäyksen puolesta
Avatar
#28 • • Daniel Braun Guest
Niin, tottahan tuo on että 1:300 on todella pieni todennäköisyyden arvo, mutta kun kyse on asteroideista/muista kappaleista jotka voivat törmätä maahan, on otettava huomioon maan hyvin mitätön koko maailmankaikkeudessa... Kyseinen lukuarvo on siis todella vaarallisen suuri ottaen huomioon tilanteen jonka tuo kivenmurikka voisi aiheuttaa maapallolle... Kuinkas kävikään dinosaurusten?!?
Avatar
#29 • • miiko Guest

Originally posted by Daniel Braun:
Mutta tuo 2880 todennäköisyys on, kuten jo edellä mainitsin, 1:300 eli toisinsanoen HYVIN todennäköistä...



jos pelaan rulettia, on todennäköistä etten voita pelaamalla pelkästään yhtä numeroa.. no joo... tulihan tästä jo sanottua ne fiksummat mielipiteet -yhdyn niihin.

Originally posted by Daniel Braun:
...Kattoa ei tarvita, koska todennäköisyys että kyseinen asteroidi törmää juuri sinun päähäsi onkin 1:5,5 miljardiin.



ai.. niinkö.. mitenkäs päädyit tuollaiseen tulokseen?

Originally posted by Daniel Braun:
Kuinkas kävikään dinosaurusten?!?



eikä ne raukat edes osannu varoa...
Avatar
#30 • • Daniel Braun Guest

Originally posted by miiko:
eikä ne raukat edes osannu varoa...


Niin, ikävää kun kukaan "fiksu" tiedemies ei voinut/halunnut heille kertoa tästä onnettomasta tapahtumasta...

Tässä vielä odottelen että ISO kivi tipahtaa päähäni... Taitaa olla aamulla sellainen olo että asteroidi olisi osunut minuun. No, ei anna sen haitata menoa.Nyt taitaa todennäköisyys tähän onnettomaan tilanteeseen olla peräti 1:2...
Avatar
#31 • • Walker Guest

Originally posted by petrus.g:
Hei rakkaat plattarilaiset, ei mitään hätää!

Mä ja mun paras kamu Juhan af Grann otetaan teidät meidän alukseen mukaan niin päästään just ja just alta pois.

Nyt täytyy mennä, mun antennit aistii jotain!



Lol
Avatar
#32 • • miiko Guest

Originally posted by Daniel Braun:
[QBNiin, ikävää kun kukaan "fiksu" tiedemies ei voinut/halunnut heille kertoa tästä onnettomasta tapahtumasta...

[/QB]



toisille ei anneta edes mahdollisuutta... yyh.. mie oon nähny yhden osan jurassic park-trilogiasta(vai onko sen jo trilogia?), ja miun mielestä dinosauruksille, jos kenelle, olisi pitänyt antaa mahdollisuus selvitä...
söpöjä eläimiä...

blaa blaa blaa...
nyt loppuu huono läppä, ja mie painun unten maille...