Suuri hima-gallup

145 posts, 8 pages, 37,033 views

#81 • • dixoff Guest
Nyt: vähän yli 20 neliötä Punavuoressa. Ihan viihtyisä luukku, mutta pienuudesta johtuen hieman epäkäytännöllinen. Kyllä tässä kuitenkin vielä asuu, ellei:...

...Huomenna pitäisi mennä katsomaan isompaa asumusta Taka-Töölössä. Mahdollisesti siis voi olla muutto edessä hyvinkin pian. Mutta sitä ei vielä tässä vaiheessa tiedä.
#82 • • hexasonik Guest
1. turun ydinkeskusta,
2. 4 huonetta + keittiö
3. avopuoliso
4. koira

olemme muuttamassa pois tästä, vaikka asunto onkin mahtava: asuntomme läheisyydessä sijaitseva kolme räkälää väkivaltajuntti/linnakundi/hormonibodari/muu urpo-asiakaskuntineen pitää huolen viihtymättömyydestä. mukavan lisänsä meininkiin antavat talviasin rappukäytäväämme silloin tällöin majoittuvat - ja kuseksivat - spurgut ja muut sekamehut. viikonloppuisin pitää erityiseti varoa eräänkin karaokebaarin lihaspullistelusta ja viattomien sivullisten pieksämisestä huumansa saavaa miespuolista n. 20-30 v. asiakaskuntaa. ko. baarin ulkopuolella sai eräskin puolitututtu taannoin puukosta. että semmosta, tku 10 rules!
#83 • • Tapi T Guest

tku 10 rules!

NOT! :D
#84 • • hexasonik Guest

NOT! :D

et oo sitte ironiasta kuullu? :)
#85 • • Zam Guest
Kouvola, 28m², 4-asuntoisen omakotitalon yläkerta, yleiseltä biitsiltä 100m kotiovelle...
vastaan ei tule kuin likapyykki .. ja pihalla näkee naapurin (alakerran 40v rokkarisetä kuka popittaa Scooteria kovempaa kuin mä (jos popittaisin sitä)).. hinta ei päätä huimaa (~100e) mutta asumiskuluihin lasken myös tuon dsl-yhteyden eli tonnilla (suomen rahassa) kuussa maksetaan tärkeimmät joten rahaa on hiukan muuhun elämiseen. :002:

joku mainitsi omistavansa Maailman pienimmän suihkun.. mulla on lähes takuulla pienin keittiö.. ihan erillinen 0,5m² keittiö, ovi ja kaikki :D

yksityiskohtana mainittakoon että jääkaappi kun ei mahtunut keittiöön ni se on fiksusti sijoitettu keskelle "olkkarin" seinää.. tosin tietokone on sijoitettu siihen nähden hyvin että kesken ct-matsia voi hyvinkin kaivaa pullon Karhua, eikä tarvitse edes nousta penkiltä :D

huonoja puoliakin löytyy:
huvipuisto ja sen Tapsa Kansa pippalot... se mieletön meteli kuuluu mulle sisään asti.. eihän sellasta "nykyajan seniorien" metelöintiä kukaan jaksa kuunnella :rolleyes:
#86 • • Tapi T Guest

et oo sitte ironiasta kuullu? :)

en, etkä säkään vissiin huomannut hymynaamaa... :003:
#87 • • hexasonik Guest

en, etkä säkään vissiin huomannut hymynaamaa... :003:

hupmasin toki, mutta piti piruuttaan vastata, kun olen kovan linjan turku-nurkkapatriootti! :D perkele, petän isieni pyhän kaupungin, kun muutan turku 10-alueen ulkopuolelle!
#88 • • Taedium Guest

yksityiskohtana mainittakoon että jääkaappi kun ei mahtunut keittiöön ni se on fiksusti sijoitettu keskelle "olkkarin" seinää.. tosin tietokone on sijoitettu siihen nähden hyvin että kesken ct-matsia voi hyvinkin kaivaa pullon Karhua, eikä tarvitse edes nousta penkiltä :D

Tätä suosittelen itse. Kun muutin kaksiosta soluun (meni poikki muijan kaa...) niin solussa ensimmäisenä päivänä aukaisin jääkaapin, suljin sen, aukaisin ikkunan ja kävin ostamassa oman jääkaapin. Soitin sitten HOASille, että en tule käyttämään jääkaappia tai uunia, siitä ei kannata ottaa takuutani pois.

Jääkaapin sijoitin jo tutuksi tulleeseen paikkaan. Kun muija läks pois edellisestä kämpästä, sijoitin television, videot, stereot ja kaikki tietokoneeni sängyn ympärille. Solussa ei sitä tarvitsekkaan oikeastaan keittiötä, kun on jääkaappi, mikro, tietokone, tv, vcr, yms... siinä sängystä kuroteltavissa. Sitten kun Irlantiin muutti, niin jääkaappi mukaan, kyllä UPO kestää. Vuoden sitä vielä täällä käytin, kunnes möin pois kun muutin Bedsit tyyppiseen kämppään.

Hyvä juttu: Logitech Chordless iNET ja 21" Nokia monitori, 28" telkkari, TV kortti, DVD asema ja jääkaappi/mikro/vedenkeitin/paahdin/minigrilli härdellit kaikki siinä sängystä ulotettavissa. Ei tarvitse poistua sängystä muuta kuin vessaan.

Huono juttu: Siihen tottuu niin, että niistä luopuminen on hankalaa. Laiskistuu uskomattoman paljon ja ilman kaukosäädintä (myös tietokoneen kaukosäädintä!!) on orpo olo. Jossain vaiheessa huonettani ympäröi karhu 6packeista tehty boardi nauha... Nyt olen alkanut tottumaan siihen, että kaljan joutuu hakemaan ihan sängystä nousten, mutta tietokoneesta ja sen kauko-ohjauslaitteista en sängyn vierestä luovu! ...tai no jos joku niitä tulee pois repimään, niin tuskin jaksan pistää vastaan...
#89 • • Daniel Braun Guest
Asuntoni on "pieni" 29,5 m². :008: Ovella rajattu eteinen, tupakeittiö, alkovi,suurehko kylpyhuone ja parveke. Niin, ja sauna.

Kiinteä nettiyhteys, sähkö ja vesi sisältyy vuokraan. Kaupungin keskustassa. Ikäväkyllä (välillä), Kotkassa.

Vuokra n.319e

Niin, parasta on hampurilaisketjun kultaiset kaaret loistavat n. 50 m päässä. :006: Alkoon on matkaa n 150 m, samoin lähimpään ruokakauppaan.

Että näin.
#90 • • Sampson Guest
Mun kämppä on semmoinen isohko kaksio n. 60 neliötä.
Oikeastaan kämppä ei voisi olla enemmän keskustassa mutta se tuo taas haittapuolena melun joka tulee vk-loppu yöelämästä.

Kämppä on kyllä huomattava parannus aikaisempiin asuntoihini. Korkeampi katto kun "normaaleissa" asunnoissa (ilmeisesti koska talo on sen verran vanha) sauna, astianpesukone ! jne.

Vuokra on 555 ekee. Kotkan hintaluokassa aika kova mutta sijainti, saunat ym. maksaa.

edit . Ainiin ja asun tyttöystäväni kanssa ja 3 -vuotias poika tulee kyläilemään joka toinen vk-loppu ;)
#91 • • Tapi T Guest

olen kovan linjan turku-nurkkapatriootti! :D

toivottavasti emme koskaan tapaa, koska mä oon kovan linjan "suomi vapaaksi turusta"-aktivisti! :D
#92 • • hexasonik Guest

toivottavasti emme koskaan tapaa, koska mä oon kovan linjan "suomi vapaaksi turusta"-aktivisti! :D

sehän on mahtavaa! ollaan ihan samoilla linjoilla sitten, koska allekirjoittaneen suuri haave on tehdä turun seudusta mussta suomesta eronnut voimakkaan aggressiivinen ja laajentumispainotteinen totalitaristrinen ydinasevalta!

turun rajat uralille! :D
#93 • • Taedium Guest

Originally posted by hexasonik
sehän on mahtavaa! ollaan ihan samoilla linjoilla sitten, koska allekirjoittaneen suuri haave on tehdä turun seudusta mussta suomesta eronnut voimakkaan aggressiivinen ja laajentumispainotteinen totalitaristrinen ydinasevalta!

Mutta eikös me lahjoitettu Turku Ahvenanmaan kanssa samaan aikaan Ruotsille? :003:
#94 • • hexasonik Guest

Mutta eikös me lahjoitettu Turku Ahvenanmaan kanssa samaan aikaan Ruotsille? :003:

ei. ei. ei. olet ymmärtänyt aivan väärin. se pieni läntinen maaplaäntti ahvenanmeren tuolla puolen on turun siirtomaa.

:D
#95 • • baty Guest
1. Kouvolan keskustassa
2. kerrostalo kaksio(n.60neliötä), vuokra n.336
3. puoliso
4. päivän postit eteisen lattialla.. ja läjä kenkiä ihan sekaisin :)
#96 • • da_chef Guest

Ideaali tilanne olisi omakotitalo jonkin kaupungin laitamilla, minne taksi ei maksa maltaita, mutta on hiukan omaa rauhaa.

Turusta saa n. kahden kilometrin päästä keskustasta omakotitalon. Vasaramäestä. Jaksaa pyöräillä iltaisin himaan. Tai kävellä.
#97 • • unik Guest
>

-Siltasaarenranta, Hakaniemi, Helsinki.

-Erkon kanssa asutaan, kämppiksiä ollaan.

-Vastaan tulee vinyylit ja soittimet.

-Tilaa on noin reilut 50neliötä...tai jotain, vuokraa en kerrokaan sit.

>
#98 • • pluralisti Guest
Mä taas bunkkaan etu-töölössä, kansallismuseota vastapäätä v.1919 rakennetussa talossa. Vanhempien luona, thänks hki vuokratilanteen. Tuntuu unelmapaikalta, kaikki lähellä. Klubit, tavaratalot, kaikki. Vuokraa en tiedä sillä omistusasunto 100+ neliötä. Saa nyt nähdä jos löytäsin jostain keskustasta paikan alle 500/kk vuokralla...
#99 • • Thunderbird Guest
Koko ikäni Raisiossa omakotitalossa vanhempien kanssa asuneena, päätin tehdä pienen elämänmuutoksen ja muuttaa yksin Turkuun, kerrostaloon!

Ehdottomasti huonoin vaihtoehto on ollut omakotitalo, jonka pihassa riittää aina hommaa enemmän kun on aikaa. Lisäksi lähes poikkeuksetta omakotitaloalueet ovat liian kaukana kaikesta (julkiset ei kulje, palvelut ovat kaukana ja autoja pitäisi olla kaksi) tai sitten niin lähellä (kaikki tarpeellinen löytyy), että hintataso on tavallisen palkansaajan ulottumattomissa.
[ 26 July 2002: Message edited by: ville ]

Ei porukoitten omakotitalossa paljoo tarvi tehdä, ikinä en oo oikeestaan joutunut mitään tekemään (tosin siitähän ne just valittikin mulle ;) )
Ja kun Raisiossa asuin niin hintataso ei varmaan ole siellä kovin kallis. Raision keskustaan ja Mylly-ostoskeskukseen 1 km josta löytyy kaikki tarpeellinen!!
Bussilla pääsee 10 min välein Turkuun ja yölläkin busseja tulee takaisin yli puolenyön. (Turun keskustaan matkaa meiltä 9km)
Kaikinpuolin mahtawaa asua omakotitalossa. n.200m2, Oma iso piha ja puutarha ja rauhallinen sijainti ihan keskustan tuntumassa!!

Mutta nyt syyskuusta lähtien asun aivan Turun ydinkeskustassa!
Kävelymatkaa kauppatorille 1 min. Huoneita on 2 + k ja vaatehuone sekä parvekekin löytyy. 44m2.. Kaikinpuolin loistolöytö... vuokraa reilut 2500 vanhaa mk..

Eli:
1. Turun ydinkeskusta
2. Kerrostalo
3. Yksin asun, vuokranantaja ei salli lemmikeitä
4. Vastaan saattaa tulla villakoiria ja pölykissoja jollen oo jaksanut siivota...
#100 • • Mimako Guest
Kaksio 50 neliötä Kallion pahamaineisimpiin kuuluvalla osa-alueella -- mutta meidän talo on ihanan rauhallinen mukaanluettuna tämän alueen taloissa väistämättä asustavat juopot. Suurin järjestyshäiriö kaikkina näinä kuutena vuotena, kun olen täällä asunut, on alakerran mummon liian kuuluva Radio Suomen soitto. Piti oikein tehdä valitus, kun huudatus alkoi keväällä jo ennen aamuviittä. Sillä se asettui.

Vuokra 600e (nousi tuohon vasta äsken :D ).

Poikaystävän kanssa asutaan.

Ekana ovella tulevat vastaan kattonäkymät olkkarin ikkunasta.

Kyllä ollaan onnekkaita :004: Välillä käy mielessä, että jos aikoinaan olisi ollut saatavilla vain Helsingin normaalin vuokratason hintaisia kämppiä, saattaisin nyt jo olla ostanut oman asunnon jostain lähiöstä, pakon edessä. Nyt kun pakkoa ei ole, rahat menevät vielä aikuisiälläkin ihaniin turhuuksiin. Mutta en valita!