Tuleeko vapaa-aikana pelattua?

69 posts, 4 pages, 19,250 views

Avatar
#41 • • A-E Guest
Joka päivä ainakin tunti Counter-Strikii tai Day of Defeatiit.
Avatar
#42 • • mekaanikko Guest
Meitsi pelailee PC:llä. Niinkuin silloin viimeksikin kun aihetta käsiteltiin sanoin, mulle tärkeintä peleissä on hyvä tarina ja fiilis. Ennen kaikkea pelaan seikkailupelejä, jonkin verran roolipelejä (niitä joissa on kunnon juoni eikä koko homma perustu vain örkkien lahtaamiseen jotta tulisi paremmaksi örkkien lahtaajaksi) ja hieman puzzleja ja strategia-resurssienhallinta -akselia. Väkivalta tai toiminta peleissä ei juurikaan kiehdo, kaipaan ennen kaikkea hyvää tarinankerrontaa ja älyllisiä haasteita.

Itse en yleensä ostele uusimpia hittipelejä vaan keräilen hissukseen alennuslaareista ja halvoista uusintajulkaisuista vanhempia helmiä (hyvä tarina ei vanhene, toisin kuin 3D-enginet). Abandonwarea tulee jonkin verran myös harrastettua (Home of the Underdogs hallitsee).

Suosikkeja vuosien varrelta:

- Grim Fandango: uskomatonta tasapainoilua huumorin ja ajoittain aika diipinkin meiningin välillä, hyviä pulmia ratkottavaksi ja hyvin rakennetut henkilöt
- The Longest Journey: mieletön soundtrack ja todella laaja ja mielenkiintoinen peli - saapa nähdä tuleeko pelin tehneeltä tiimiltä vielä uutta matskua, tuo kun ei valitettavasti ollut mikään myyntimenestys
- Ultima IV-VI ja varsinkin Worlds of Ultima -pelit (Martian Dreams ja Savage Empire): Martian Dreamsin unimaailmassa tapahtuvat puzzlet ovat yksiä pelihistorian parhaista ja fiilikseltään kiehtovimmista
- Civilization ja Alpha Centauri: niitä harvoja pelejä jotka ovat jääneet kovalevylle pysyvästi
- Nethack: ajaton klassikko jonka pariin jaksaa palata aina uudestaan
- Ragnarok: yksi parhaista Rogue/Nethack-klooneista, joskaan replay value ei ole kovin hyvä
- Fallout I & II: niitä harvoja hyvin väkivaltaisia pelejä jotka jaksavat kiinnostaa
- Blade Runner: peli kärsii hieman samasta ongelmasta kuin esikuvana oleva leffa - fiilis on todella hyvä mutta käsis hieman kehnonpuoleinen. Ehdottomasti kuitenkin pelaamisen arvoinen, koska se fiilis on todella hyvä. (TJEU: päähenkilön parveke.)
- Alter Ego: 80-luvun kenties paras peli niin PC:llä kuin kuusnepallakin
- Winter Games, Summer Games ja varsinkin World Games: aivan mielettömän siistiä kisailla C64-emulaattorilla kavereiden kanssa. Yksinpelinä todella tylsiä.
- Monkey Island I: pelinä vähän tönkkö (puzzlet paikoin vähän rassaavia), mutta käsis on todella hyvä ja hyvää huumoria piisaa. MI2:sta en osaa vielä sanoa muuta kuin että hyvältä vaikuttaa, koska se on nyt vasta mulla ensimmäistä kertaa työn alla.
- Sim City: ykköstä tuli aikanaan hakattua yöt läpeensä, ja myöhemmät versiot ovat vain hioneet alkuperäistä ideaa viimeistellymmäksi.
- Pushover: aika tuntematon puzzlepeli jossa rakennetaan dominoista hässäköitä jotka pitää saada kaadettua sopivalla tavalla. Helmi.
- Space Quest I: ihan sen takia että se oli mun ensimmäinen PC-peli (ja melkein ensimmäinen pelikin, koska aikaisemmin mulla oli vain pari urheilupeliä MSX:lle). Se oli kyllä mieletön kokemus aikanaan, ei ehkä tänä päivänä potki samalla teholla, mutta nostalgiaa tuohon kyllä liittyy.
Avatar
#43 • • mark hamilton Guest
vähän tulee pelattua joo
Avatar
#44 • • @_& Guest
Opsaa !!! Yksi parhaista koskaan pelaamistani peleistä on ADOM ... tuo maan mainio Dungeon Crawl / Nethack tyylinen teos ... Addiktiivisuuden aste on niin korkea että vieroitus oireet sattuu .. . . Olen ollut kuivilla jo melkein vuoden ...!!!
Avatar
#45 • • @_& Guest

Originally posted by Pan:

-Dreamweb. Tähän mennessä parhaimman tunnelman omaava seikkailupeli



Ostin oman kappaleeni kirpputorilta hintaan 10Fim.
Parhaita yksittäisiä pelifiiliksiä ikinä on kohta kun sankari matkalla tappamaan rock-stara David Cranea kiipeää hissin katolle ja musa vaihtuu synkäksi..... Parhaat pelimusat chart-listan ykkösenä ..... Ohoho vielä muistu mieleen pelistä kohta jossa sankarin lenkkarit nyysitää..
ei hemmetti!
Avatar
#46 • • Tripguide Guest
joo, elikkä...

PSX 2: GTA 3
Silent Scope
Smugglers Run
Tony Hawk 2
H a l f - L i f e
DOA 2
Tekken 3

PC: Max Payne
Counter Strike
H a l f - L i f e (+opposing force & Blue Shift)
Quake (kaikki)
Medal of Honor
Crimson Skies
Unreal
jne. jne...

noista-^ suurinta osaa netissä...
Avatar
#47 • • HGE Guest
Jeh, itse aloin pelailla joskus muinoin 80-luvun lopulla kun sain Commodore 64:n. Taisi olla vuonna 1991 kun vaihdoin Amiga 500:een. Amiga ajoilta ehdottomaksi suosikiksi on jäänyt Dungeon Master, joka on kyllä yksi genrensä parhaista peleistä. Aloin juuri vähän aikaa sitten pelaamaan Dungeon Masteria PC:llä läpi monen vuoden tauon jälkeen

PC:llä on tullut pelailtua vaihtelevalla aktiivisuudella noin 8 vuoden ajan. Suosikkejani ovat mm:

* Operation Flashpoint - Paras vastaan tullut sotapeli, joka on muutakin kuin päätöntä räiskintää.

* Baldur's Gate I & II - Kaikin puolin loistavasti toteutettu rooliseikkailu. Näitä on tullut pelattua moooonta tuntia.

* Civilization 2 & 3 - Näitä jaksaa pelata aina uudestaan ja uudestaan

* Fallout 1 & 2 - Kiehtova pelimaailma ja juoni.
Avatar
#48 • • khatt Guest
Musanteko vie kaiken vapaa-ajan, eipä tuu kauheesti pelattua. Diggasin ennen Blood 3d:tä, siis sitä plasma pak versiota. Dopewars on kans addiktiivinen peli.

Kaikkein paras peli on kuitenkin Windows RG (Really Good Edition) -> tjeu
Avatar
#49 • • Lachesis Guest
Tuleehan sitä pelattua.

Yksinpelinä tällä hetkellä Medal of Honor: Allied Assault
Netissä Action Quake 2, jota onkin hakattu jokuinen vuosi.

Mieleen jääneitä hyviä:
The Dig
Fallout 1 ja 2, harmi ettei Brotherhood of Steelissa ole enää samaa tunnelmaa.
Quake Team Fortress, voisi taas hankkia tämänkin
X-wing ja Tie- pelit.

Yleensä kyllästyn peleihin todella nopeasti, näitä olen jaksanut pelailla vaikka kuinka kauan.
Avatar
#50 • • Pan Guest

Originally posted by @_&:
"Originally posted by Pan:

-Dreamweb. Tähän mennessä parhaimman tunnelman omaava seikkailupeli"

Ostin oman kappaleeni kirpputorilta hintaan 10Fim.
Parhaita yksittäisiä pelifiiliksiä ikinä on kohta kun sankari matkalla tappamaan rock-stara David Cranea kiipeää hissin katolle ja musa vaihtuu synkäksi..... Parhaat pelimusat chart-listan ykkösenä ..... Ohoho vielä muistu mieleen pelistä kohta jossa sankarin lenkkarit nyysitää..
ei hemmetti!



Henkivartialle kirvestä selkään, niin eiköhän se siitä.

Tämä menee jo turhaksi viestiketjun jatkamiseksi ja itsensä toistamiseksi, mutta tossa pelissä on totisesti munaa.
Itse olen kolunnut läpi kaikki alehyllyt ym romulaatikot jos vaikka ko. peli löytyisi, mutta ei niin ei. Netistä imetty versio ei vaan jostain syystä tahtonut toimia.

Kunnon cyberpunk meininkiä. Moni on yrittänyt jälkeenpäin kopioida, mutta ei ole päässyt samalle tasolle.

Ps: kannattaa lukea pelin manuaali/Päähahmon päiväkirja
Avatar
#51 • • Pilkku Guest

Originally posted by Pan:

Ps: kannattaa lukea pelin manuaali/Päähahmon päiväkirja



Varsinkin jos haluaa päästä pelin läpi

Sitä pelaamista tulee harrastettua aina välillä. PC:llä tuli viimeksi pelattua Baldurs Gate II:sta. Ps2:lla taas on tullut pelattua Silent Hill 2:sta ja Rez:iä. Rez on erittäin mielenkiintoinen räiskintä jossa taustalla pauhaa mm. Ken Ishii ja Coldcut. Musiikki muuttuu koko ajan pelaajan tekemisien mukaan, eli erittäin interaktiivinen äänimaailma. Suosittelen
Avatar
#52 • • plasma Guest

Originally posted by CosmicMan:
En o pelannu taas kuukausiin, mutta viimeeksi yöunet vei
Operation Flashpoint, joka on aivan hillittömän hyvä peli.
Voiski pistää päälle


Älä muuta viserrä. Op Flashpoint oli kyllä todella hyvä peli. Varsinkin yötehtävät sekä tankkitehtävät. Pitäisi hommata se Red Hammer lisäosa ja on siitä kuulemma tulossa kolmaskin osa eli Operation Flaspoint: Resistance.

"Operation Flashpoint: Resistance - released 25th June 2002 - PC.

Operation Flashpoint: Resistance casts the player as Victor Troska, an experienced ex-Special Forces militia soldier. Having turned his back on his military past, Troska has settled into a respectable civilian life on the island of Nogova(working title), a short distance from the original game's three islands. However, his situation changes when the Soviet force invades the island group and destroys Troska's idyllic dreams.

Enhancing the Flashpoint universe, Operation Flashpoint: Resistance creates an additional 100km2 island complete with industrial-style buildings and original landscape scenery. Thanks to the use of high-resolution textures throughout, the visuals will be much more detailed and dramatic than ever before.

The expansion also delivers a new campaign that forms a prequel to the original game's plot and is set years before Operation Flashpoint's Cold War hit crisis point.

With new vehicles and weapons featuring, a series of original multiplayer missions on the new island, and completely overhauled network code."

Eli kesällä sitten taas soditaan yötämyöten. Heti Flashpointin jälkeen löysin uuden hyvän pelin eli MoHaa: Medal of Honor -allied assault
Avatar
#53 • • Bisse Guest

Originally posted by mekaanikko:

- Pushover: aika tuntematon puzzlepeli jossa rakennetaan dominoista hässäköitä jotka pitää saada kaadettua sopivalla tavalla. Helmi.
- Space Quest I: ihan sen takia että se oli mun ensimmäinen PC-peli (ja melkein ensimmäinen pelikin, koska aikaisemmin mulla oli vain pari urheilupeliä MSX:lle). Se oli kyllä mieletön kokemus aikanaan, ei ehkä tänä päivänä potki samalla teholla, mutta nostalgiaa tuohon kyllä liittyy.



KYLLÄ! Pushover on niiiin legendaarinen peli, sitä tuli aikoinaan hakattua läpiyön muutamaan otteeseen.. pitäneekin kaivaa se esiin jostain uudestaan

Space quest 1 oli myös mun ensimmäisiä pelejeä. Ensimmäinen peli hyvällä tarinalla mitä pääsin pelailemaan (ja johon jäin monta kertaa jumiin, kiitokset esikoululais-ikäisen pojan englanninkielen taidolle)

Nykyään sitten tulee pelailtua aika vähän, satunnaisesti counter-strikeä, sekä uusimpana kokeiluna nyt empire earth. Töitä kun pitäisi tehdä, niin yleensä on Vapaakenttä myös auki, jos pitää siirtää ajatuksia muualle.
Avatar
#54 • • loistava Guest
Viimeksi pelasin joku vanha avaruusstragegia seikkailupeli missä kollektiivistajuntainen rotu meinaa tehdä kaikista ihmisistä varaosia omiin aluksiinsa ja sitten löytyy bonuksena rosvoja ja paha imperiumi. Niin ja miinaharavaa ja tuossa avaruuspelissäkin on miinoja ja asteroideja joista voi impata tiberiumia työntekoaluksella. Siinä mun komentoalukses on tosi iso tykki!
Avatar
#55 • • JAia Guest
Jees kaikki Falloutit on loistavii ihan oikeesti

Mut Unreal Tournament ja moodina InstaGib vie voiton
kaikista ja taustalle viel soimaa kunnon Hard Trance NAM
Avatar
#56 • • Tapi T Guest
Tässä omia suosikkeja nyt ja vuosien varrelta:
  • Soldier of Fortune
    Varmasti yksi raaimmista räiskinnöistä ever, loistavaa aggressioiden purkamiseen. Grafiikka toimii yhä, eikä tätä pelatessa tartte turhaan ajatella. Oma suosikki tarkkuuskivääri ja puukko, joka on sadistin ehdoton valinta!
  • Max Payne
    Hieno, ja hyvin toteutettu. Tarina on huono, ja tekopyhä. Kikkailut hienoja ja pelattavuus omaa luokkaansa.
  • Duke Nukem ja Wolfenstein
    Näitä pelattiin muutama vuosi sitten hullunlailla, Wolfensteinin myötä räiskintäpelit kokivat heräämisen ja Duke Nukem oli teknisesti tohon aikaan hulppea. Jetpack päälle ja Devastator käteen!
  • GTA III (PSX)
    Aivan hullun hauskaa kaahailu/väkivalta viihdettä. Suorastaan yllyttää aiheuttamaan sekasortoa.
  • Command & Conquer: Red Alert ja Syndicate
    Edellisistä vähän poikkeavia pelejä. Molemmat toimivia ja aikanaan hienon näköisiä strategiapelejä. Molemmissa on hyvä juoni, kivat videopätkät. C&C:ssä oli huippu fiilis ensin rakentaa hillitön tukikohta, ja varustaa hulppea tankkiarmeija ja jyrätä kaikki maan tasalle. Syndicatessa vaikutuksen teki erityisesti pelin synkkä ja vähän pelottavakin tunnelma.
  • Hitman: Codemane 47
    Aivan loistava salamurha peli, tätä en ole valitettavasti pelannut kuin pari kertaa. Hyvä juoni ja milenkiintoiset tehtävät. Hiippailun ja siistien murhien ystävälle!
Kuten rivien välistä saattaa huomata, mua viihdyttää enemään "aivot narikkaan"-tyyliset räiskintäpelit. Ehkäpä siksi, että IMO tietokoneella pelaamisen tulee olla ajattelusta vapauttava kokemus.

[ 18 March 2002: Message edited by: Tapi T ]
Avatar
#57 • • Progepää Guest
Tony Hawk skeittilautailuu pleikkarilla... (Tosi addiktiivinen peli muuten!)

Nii ja Trivial Pursuittii tietokoneella kavereitten kaa!
(Mä häviin aina )
Avatar
#58 • • armijainen Guest
<- ihan koukussa peleihin!

PC:llä ei tule pelattua kun en niin hirveästi ymmärrä sen koneen päälle mitään mutta hakkaan pasia&anssia, olen aivan koukussa siihen, saatan hakata sitä tuntikausia putkeen....
Toinen tähän sarjaan kuuluva on tetris, siitä ei pääse yli eikä ali, siihen jää ja koukkuun.

PS1:llä hakkaan mitä omituisempia pelejä:
-Tekken 3 : Siihen mulla on kaikkein pahin riippuvuus, kun olen pelannut läpi tyhjennän muistikortin ja aloitan alusta, en kyllästy koskaan siihen peliin!

-Crash Bandicoot 3 ja Crash Team Racing: ihan uskomattomia nappuloille tarkoitettuja pelejä, riippuvuus aste lähes sama kuin tekkeniin

-Medal of Honor: Hiipiminen hissimusiikin tahdissa ja kauhumusiikin rytkeessä natsien räiskiminen, se se on pelaamista!

-Formula '98 ja NHL '98 : häpeäkseni täytyy myöntää että näissäkin peleissä on se peukallo ollut joitakin kertoja vesikelloilla.....


Ja unohtamatta tietty kunnon kasibittistä nintendoa! Super mario ja dr. mario : vanhoja kuningas pelejä!

(...joskus hakkasin kanssa kännykkäni [3310] matopeliä ihan hysteerisesti mutta pääsin sen läpi ja en saa ennätystäni [joka on muuten 3330... hihii pääsimpäs lesoamaan *kjäh* ] korotettua enää kirveelläkään niin olen päättyänyt jättää sen väliin)

Joten mua ei saisi päästää minkään näköisen pelikoneen ääreen....

[ 30 March 2002: Message edited by: *PingU* ]
Avatar
#59 • • Zwek Guest
Quakeworld ja sen modit. Toi on ainoa peli, mistä olen oikeesti innostunut ikinä. Olen vääntäny peliä nyt noin 4 vuotta. Muut pelit ei ole kiinnostanu.

addikti?
Avatar
#60 • • mark hamilton Guest
Baldur's Gate ja Tales of the Sword Coast: -pelattu läpi
Planescape: Torment -pelattu läpi
Ice Wind Dale: -pelattu läpi
Baldur's Gate II + Throne of Bhall: -ei oo jaksanu millään pelata loppuun

Diablot on perseestä, sori vaan jos loukkaan jotakuta.

Alien vs. Predator: ensivaikutelma oli tosihieno mut, no joo

Kyllä sitä joskus sillon kaikennäköstä pelattiin. Commodore C-64:stä se lähti jonkajälkeen siirryttinkin jo järeämpään Commodoreen eli Amiga-500. Ensimmäinen PC oli tietty joku hidas 486 missä DOOMia ja Duke Nukemia pysty pelaan ihan silleen hyvin, pientä tökkimistä kyllä peleissä oli. Sit ne kaiki Mikrobitti lehti jutut. Kaikki muistaa mikrokivikausi sarjakuvan ja Nirvin peliarvostelut.

DOOM oli kyllä hieno kun se tuli, sitä uudemmat ei niin ole jaksanut inostaa.

Wing Commander I: hieno oli.. ja privateer

Ultima 8: pagan - vähän huippu.

Elite ja Elite II: legendaarista..

[ 30 March 2002: Message edited by: mark hamilton ]