Originally posted by Reverend_R:
...siis mitenniin eri mieltä?
Juuri tätähän minä juuri sanoin. Raha on yleisin syy. Ja jos on rahaa niin taitava saa olla, että ei ole onnellinen. Eli jostain muustahan sen on pakko johtua.
Pakko myöntää, että viimeistään nyt lakkasin tajuamasta mitä tarkoitat. Varmaan joku logiikka tossa on, mutta voitko itekään pokalla väittää että ois selkeästi ilmaistu tuo quotattu?-) Hmm...pitäiskö tulkita niin että rahan puute on yleisin syy
onnettomuuteen, ja kun on rahaa niin on hyvä pohja etsiä
onnellisuutta, joka kuitenkin löytyy jostain muualta kuin siitä rahasta?
Ei välttämättä monet, vaan julkisuuteen tulee monia ihmisiä, jotka ovat rikkaita, mutteivät onnellisia. Ketä kiinnostaa jonkun rikkaan onnellinen elämä? Ei ketään. Siksi juorulehdet ja -palstat on täynnä surullisia/huumeongelmaisia/itsemurhan partaalla/eronneita/syöpään sairastuneita rikkaita. Ei se ole suurikaan juttu jos kirjoitettaisiin, että Antero Pankinomistaja omistaa 200miljaardia ja on onnellinen.
Mun kuvaus rikkinäisistä, sisältä köyhistä rikkaista ei perustu juorulehtiin vaan yleiseen elämänkokemukseen.
Tarkoitus oli yrittää osoittaa, että rikas voi hyvinkin olla olematta onnellinen. Saa liian helposti kaiken
materian mitä haluaa -> kerää paljon materiaa -> ei kerää paljon mitään muuta -> joku kaunis päivä huomaa oman tyhjyytensä eikä edes tajua mistä on kyse. Tosin jos ei missään vaiheessa edes tajua omaa surkeuttaan niin sitten on ehkä onnellinen=) Että mua _vituttaakin_ rikkaat, haluaisin syödä ne kaikki!
Meidän itänaapurissahan tossa joku kymmenen vuotta sitten päättyi kokeilu, jossa lähdettiin siitä olettamuksesta, että jokainen on tasa-arvoinen ja raha ei tee onnelliseksi... mites siinä kävi?
Hahhaa..."Neuvostoliittoargumentti" iskee taas (käytössä jo vuodesta 1989 mitä moninaisimpien asioiden todistelussa=). Mitä tämän nyt tällä kertaa pitäisi osoittaa? Että tasa-arvo on huono idea ja raha on onnea? Neuvostoliitossa lähdettiin liikkeelle mitä moninaisimmista ajatuksista, joita sitten 70 vuodessa toteutettiin mitä moninaisimmilla tavoilla päin v*ttua ja vastoin alkuperäisiä ideoita. Mm. tästä syystä itänaapurimme historialla on aika huteraa lähteä yksinkertaistaen perustelemaan käsityksiä erilaisista ideoista ja ideologioista.
AIDSia varten taas on kondomit.
Hei kiitti, pelastit ehkä mun Onnellisen, Arvokkaan elämän!!!
Piti vähän kirjoittaa aiheen vierestä, mutta kun kerran v*tutuksesta kirjoitetaan ja itseäni v*tuttaa ne, jotka tuomitsee ennen kuin lukee/sisäistää tekstin.
Eiku sä et osaa kirjoittaa. Ja sekös mua _vituttaa_
(Elähän sit ota liian kireesti näitä nasevia kommentteja. Kuhan täs topicin-vierestä-kirjoittelen kaikenmoista. Niinku säkin.=)