Isi, mitä oli PLUR?

53 posts, 3 pages, 8,064 views

Avatar
#21 • • Homegrove Guest
Kyynisyys on hauskempaa.

Täytyy vielä kiittää Jay Logicia parhaista nauruista piiiiiiiiiiiiitkään aikaan. Olen täsmälleen samaa mieltä.

PLUR-sanan mielleyhtymät:
-teini
-kuosaaja
-polkka
-kiksu
-karva
-turku
-"me ollaan niin hyviä että me tykätään kaikista ulkonäköön tms. katsomatta, paitsi rokkareista, rap-jengistä, turisteista (hyh hyh), ja muusta jengistä jotka ei käytä kiksukarvaa ja ime tikkaria" -asenne
-halaus tuntemattoman kanssa
-aivotoiminnan puute
-tekopyhyys
-pupillit

Siksi sanaa ei voi käyttää muuta kuin vitsinä.

PLUU!

Avatar
#22 • • pHaze Guest

Originally posted by Homegrove:
Kyynisyys on hauskempaa.



Kyynisyys on luovuttamista ja luovuttaminen heikkoutta.

edit: quottaus kuntoon

[ 10 July 2002: Message edited by: pHaze ]
Avatar
#23 • • Homegrove Guest
Jes tarttuipas siihen joku!
Avatar
#24 • • bulk Guest
offtopic/

Jos jotkut ihmiset ovat kyynisiä, niin millaiset ovat kyynäitejä?

/offtopic
Avatar
#25 • • Tres Guest

Originally posted by Varvana:
Aika hyvin tässäkin keskustelussa on tullut ilmi PLUR:n vastavoima: kyynisyys.



En itse pidä kyynisyyttä PLUR-idealismin vastakohtana,
pikemminkin kyynisyys liikkuu jossain realismin pimeällä
puolella, harmaalla alueella liukuen kohti mustaa, jos
nyt tällaiseen mustavalkoharmaaseen vertailuun halutaan
ylipäätään lähteä. En myöskään pidä itseäni kyynikkona.

PLUR päämääräänä ja/tai omaksuttuna ideologiana olisi
tietysti hienoa - siis /jos/ se todella olisi sitä,
eikä pelkkä iskulause. Tässä topikissa käsittääkseni
peräänkuulutettiin sitä, miten ko. idealismi nykyään
ilmenee esimerkiksi konemusiikkikulttuurin piirissä,
ja kuten aiemmin esitin, ei sitä havaintojeni mukaan
enää esiinny säännönmukaisena ilmiönä - ainakaan
niiden keskuudessa jotka sitä eniten julistavat.

En pidä PLUR-idealismia huonona asiana, lähinnä karsastan
'rintamerkki-PLURismia' sitä että liehutetaan PLUR-lippuja ja
käytetään PLUR-paitoja (vertauskuvallisesti) samalla kun
puistellaan päätä (konkreettisesti) kun osa jengistä ei
sitten osaa olla yhtään PLUR - toisin kuin ME.

Otan nyt vertailun vuoksi esimerkiksi aivan vastaavan
tapauksen uskontojen piiristä: rakkauden kaksoiskäsky
(Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, tee muille se
mitä toivoisit itsellesi tehtävän) edustaa täsmälleen samaa
idealistista päämääärää kuin PLUR, ja sen pitäisi
määritelmän mukaan olla jokaisen kristityn hengellisen
elämän ja maailmankatsomuksen ydin. Näin ei kuitenkaan
käytännössä ole - ei edes niiden keskuudessa jotka sanovat
noudattavansa kristillisiä periaatteita elämässään.
Samaan tapaan PLUR on käytännössä vaipunut jonnekin
taustalle, ja osa PLUR-mantraa hokevista teineistä ei
edes tiedä mistä sanoista lyhenne muodostuu.

En siis kritisoi ideologiaa, vaan tapaa jolla se on
muuttunut käytännön toiminnasta pelkäksi iskulauseeksi.
Samoin nähdäkseni suurin osa kritiikistä on suunnattu
PLUR-hehkutusta kohtaan, eikä niitä käsitteitä kohtaan
joihin PLUR alunperin viittasi.

[ 10 July 2002: Message edited by: Tres ]
Avatar
#26 • • miiko Guest

Originally posted by Tres:
Otan nyt vertailun vuoksi esimerkiksi aivan vastaavan
tapauksen uskontojen piiristä: rakkauden kaksoiskäsky
(Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, tee muille se
mitä toivoisit itsellesi tehtävän) edustaa blaa blaa blaa...



varjele minua heiltä, jotka tekevät minulle niin kuin toivoisivat minun tekevän heille..
Avatar
#27 • • Homegrove Guest
Kyynikon asenne:
Kohtele muita niin kuin he kohtelevat sinua.
Avatar
#28 • • Gnizhak Guest
Jos joku ei olis menny varaamaan sitä sanaa jollain utopistisella fantasiallaan, mä olisin sitä mieltä että se on se ääni joka tulee backspinnistä.
Avatar
#29 • • mekaanikko Guest

Originally posted by Coma:
Tarkoittanee nykyään jotain Volvon nelipiste luistonestojärjestelmää tms...



=DDD

Laita Tero tähdet takaisin päälle että mä voin antaa sulle 5.. =)

Asialinjalla jos liikutaan, Tres sanoi jo kaiken olennaisen. PLUR ideana = todella jees. "PLUR" käytännössä = sanahelinää, valitettavasti.
Avatar
#30 • • Dj Fixed Guest
Hei, tästä keskustelustahan puuttuu Linkit!
Ja kuten aina, rakas googlemme löytää aivan loistavia linkkejä, tutustukaamme niihin

Tässä hieman dataa selvennykseksi

Selvennysten jälkeen kaikki tietysti tahtoo PLUR-paidan, PLUR-lippiksen, ym. vaatekappaleen, sillä ilman niitä homma ei toimi!

PLUR-musaa on myös pakko olla. (ihan must!!!11)

Tässä vaiheessa alkaa olee setti melkein kunnossa, mutta jotakin uupuu..PLUR-testi! Ja koska rakas googlemme ei ole moista löytänyt, joudumme tyytymään johonkin hyvää peliin, kuten Reflections:iin. Mikäli sinulla riittää tietoa ja ymmärrystä PLUR:ia kohtaan ja omistat paidan, lippiksen ymr. sekä pääset läpi tämän "testin", voit olla varma että olet 100% PLUR!

T: Kesänarfissa, omistaa PLUR-paidan, PLUR-lippiksen, Kuuntelee PLUR-musaa ja painii level 25:ssa
Avatar
#31 • • Dj Fixed Guest
Ainii..se merkitys unohtui...mUh, ei kait sillä oo välii?
Joillekkin se on elämä, joillekkin se on..hmm..*vilkaisee ircciin ja huomaa lauseen..* "<*****> jos mä laittasin jotain tohon PLUR-hommaaan niin mulle tulee mieleen, ku ***** vääntää pa*kat johki talon nurkalle, niin tommonen ääni siitä sillon kuuluu... *PLUR*" Että näinkin voi olla joo.. weeeeee...
Avatar
#32 • • Dani Cior Guest
PLUR on ehkä teknoskenen hienoimpia piirteitä, tosin pahasti kornilta ja kliseiseltä kuulostava lyhenne, jonka substanssin kieltää vain idiootit tai ihmiset, jotka jollain patologisen perverssillä tasolla nauttii jostain nykykapitalistisnarsistisesta eksistentiaalisesti tyhjästä kulutusmaterialismista.

Buddhassa ja Gandhissa jne. ainakin oli reippaasti pluria, joten joo, muille tyhmille kuolevaisille se voi olla vain pyrkimys. Silti erittäin hieno pyrkimys, se että ihmiset pilaavat hienoja ajatuksia ei välttämättä tarkoita että ne olisi täysin tuomittuja. Oikeusvaltio, demokratia, tasa-arvo, hyvinvointivaltio ovat myös filosofisia pyrkimyksiä. Verrattuna pimeään keskiaikaan osa niistä ihanteista on pikkuhiljaa toteutunut vaikka nekin kuulostavat naivin utopistisilta kuvitelmilta.

plur...
Avatar
#33 • • Taedium Guest

Originally posted by Dani Cior:
idiootit tai ihmiset, jotka jollain patologisen perverssillä tasolla nauttii jostain nykykapitalistisnarsistisesta eksistentiaalisesti tyhjästä kulutusmaterialismista.



Lisää aiheesta
Avatar
#34 • • khatt Guest

Originally posted by Dani Cior:
...jonka substanssin kieltää vain idiootit tai ihmiset, jotka jollain patologisen perverssillä tasolla nauttii jostain nykykapitalistisnarsistisesta eksistentiaalisesti tyhjästä kulutusmaterialismista...



Joillekin kirosana on PLUR, joillekin polkka, joillekin kapitalismi.. Vittu tää sää on ihan kapitalistinen!
Avatar
#35 • • pHaze Guest
Aamen! In Dani we trust.
Avatar
#36 • • espoo_rumpshaker Guest
From plur.com


Frankie Bones introduced raves (in the underground party sense) ... by throwing a series of big underground partys. They were known as the Storm Raves. Many promotors give Mr.Bones credit as the founding father of raves in America. It was at one of these Storm Raves that Mr. Bones gave a very important speech after one of his very powerful sets. He explained what the scene was about ... Peace, Love, Unity, and Respect. When he finished everybody in the warehouse waved their hands in the air in complete unity. For many it was the most beautiful speech anyone has ever heard ... all the old skoolers still talked about Frankie's speech.
They talked about it so much that PLUR became the acronym for Peace, Love, Unity, and Respect.



What this text forgets to mention is how the Storm Rave series came to end; when Mr.Bones wasn't feeling so well one day he decided to go to the hospital, and after a blood-test doctors told him he had enough toxins (e, angel dust, and other delicacies) in his bloodstream to kill a normal person. (source: "Energy Flash" by Simon Reynolds)
Avatar
#37 • • Dani Cior Guest

Originally posted by khatt:
Joillekin kirosana on PLUR, joillekin polkka, joillekin kapitalismi.. Vittu tää sää on ihan kapitalistinen!



Tää sää on ihan liian hyvä ollakseen kapitalistinen, ainakin pelkästään. Ihme, ettet tarttunut narsismiin, eksistentiaaliseen tyhjyyteen, tai kulutusmaterialismiin; ne vois yhtä hyvin olla kirosanoja sun esittämässä kontekstissa.
Avatar
#38 • • Lachesis Guest
PLUR toimii vain hyvin pienen ja erittäin tiiviin ihmisjoukon kesken.
Avatar
#39 • • 029 Guest

Originally posted by Lachesis:
PLUR toimii vain hyvin pienen ja erittäin tiiviin ihmisjoukon kesken.



juuh, näin taitaa olla.

Oon miettiny et toimiiko tää maailma oikeesti niin et paha ja hyvä saa kummatkin ravintonsa siitä hyvästä. Jos saa niin hyvä on pahasti alakynnessä Peace, love unity respect (siis sellaisena kun mä sen käsitin) / jees meininki-asenne toimii jos suojat ei tarvi olla jatkuvasti ylhäällä. :/ Mut voiko niitä suojia pitää alhaalla kun sitten tulee se paha syömään sitä hyvää. Toisaalta peace-meininki saattaa olla jo siinä vaiheessa mennyttä kun niitä suojia on nostettu ylhäälle ??
Avatar
#40 • • pHaze Guest

Originally posted by 029:
Oon miettiny et toimiiko tää maailma oikeesti niin et paha ja hyvä saa kummatkin ravintonsa siitä hyvästä. Jos saa niin hyvä on pahasti alakynnessä Peace, love unity respect (siis sellaisena kun mä sen käsitin) / jees meininki-asenne toimii jos suojat ei tarvi olla jatkuvasti ylhäällä. :/ Mut voiko niitä suojia pitää alhaalla kun sitten tulee se paha syömään sitä hyvää. Toisaalta peace-meininki saattaa olla jo siinä vaiheessa mennyttä kun niitä suojia on nostettu ylhäälle ??



No tämä menee jo vähän off-topic, mutta jos ruvetaan filosofoimaan, niin eihän absoluuttiseen hyvään pyrkiminen olekaan tavoiteltavaa, ideaalitilanehan on noiden kahden voiman täydellinen tasapaino IMHO. Lähinnä sen takia ihmisen pitäisi pyrkiä hyvään, että sitä pahaa tulee tehtyä jokatapauksessa tahtomattaankin ja joskus tietoisestikin ihmisen itsekkyyden, tietämättömyyden ja ties minkä ansiosta. Ja aina voi pitää niitä suojia sen verran alhaalla, että hyvää tulee läpi ja uloskinpäin, mutta että ne iskut eivät ole sen kovempia kuin mitä itse pystyy kestämään.