Minne menet armeijaan & Miten menee armeijassa?

893 posts, 45 pages, 376,013 views

#781 • • Bio Guest

Ite kävin 3:n komppanian 3.joukkueen alokasaikana ja sit palasin sinne opettaa jälkeenpäin.

Jäbä oli kyl varmasti koko 3K:n löysin alikessu :D

heh.. joo, ekat pari viikkoo jaksoin komennella, sit ei napannu enää ja päätin vetää rennosti lopun ajan.
#782 • • Herman Prime Guest
Heinäkuussa Parolaan B-mieheks. Perkele.
#783 • • teukkax Guest
Argh... Heinäkuussa pitäs Keuruulle lähtee...

I'm gonna die with my elopaino and peruskunto...
:panic:

Tietysti asialle vois yrittää tehä jotain...
#785 • • Tapsa Guest

Vapaaehtoiseen harjoitukseen Kirkonmaalle 20-22.5. <3

Mikäs siellä ?
#786 • • Bio Guest
Mä kans tulin just kotiin vapaaehtoisista puolustusvoimien kurssista (13.5-15.5.05) eli LKP-kurssi

Oli ihan jees.. tosi rento meininki siellä, kouluttajat oli mukavia heppuja.. sotkussa oltiin 2-3 kertaa päivässä. Lauantai-illalla kouluttajat oli järjestänyt jokaiselle 3 kaljaa, makkaraa ja hampurilaisia.. siinä sitten istuttiin ympyrässä, juotiin ja syötiin ja puhuttiin kaikkee scheissee.

Tulihan siellä jotain kerrattua, esim. aseita (rk, kk), vyörytystä, hyökkäystä, hyökkäys- ja puolustuskäskyjen antamiesta..

Uutena tuli ilmatorjuntakonekiväärin käyttö, kasaus ja purku..

Syksyllä tulossa taas koulutusvloppu ja aion mennä!
#787 • • Al Tapone Guest
Asepalveluksessa tuli vietettyä puol vuotta 12.7.2004-7.1.2005, eli alkamisesta alkaa olla kohta vuosi. Ensimmäiset 3 kuukautta olin merivoimissa Kirkonmaan linnakkeella Kotkassa. Alokaskauden jälkeen siirryin kiväärimieskurssille. Lokakuussa tarjoutui mahdollisuus siirtyä ilmavoimiin Jyväskylän Tikkakoskelle jatkamaan tetsaamista sekä tekemään tiedottajan hommia esikuntaan.

Välillä vitutti, mut kaikenkaikkiaan kokemus oli ihan hyvä, ei kyllä millään tavalla opettava tai kasvattava. Hoidin osuuteni ja lunastin ne vaatimukset, joita tää maa vaatii vastapalvelukseksi kansalaisuudesta. Suosittelen, et muutkin tekis samalla tavalla.

Tällä hetkellä oon kertausharjotuksissa :hah: Tampereen kupeessa isossa ilmapuolustusharjotuksessa. Melko nopeesti ne mut tänne takasin halus. Ehkä ne sitte palkitsee mut vaikka ylennyksellä :)
#788 • • Daniel Braun Guest

Välillä vitutti, mut kaikenkaikkiaan kokemus oli ihan hyvä, ei kyllä millään tavalla opettava tai kasvattava. Hoidin osuuteni ja lunastin ne vaatimukset, joita tää maa vaatii vastapalvelukseksi kansalaisuudesta. Suosittelen, et muutkin tekis samalla tavalla.

Tarkoitukseni ei ole nyt aloittaa mitään "into hyvä/paha" keskustelua.
Mutta pakko avautua...

Ensinnäkin, tää maa ei vaadi mitään vastapalvelusta siitä että olet tän maan kansalainen.
Enemmänkin kyse on siitä että satuit vain syntymään tänne munat jalkojesi välissä.
Jos olet muualla syntynyt ja myöhemmin saanut kansalaisuuden täältä, on mahdollisuutesi välttää maamme asevoimat erittäinkin suuri.
Toiseksi, on pari muutakin keinoa hoitaa toi "vastapalvelus"...
Kolmanneksi, mikä tekee tuollaisesta paikasta joka ei puolen vuoden aikana opeta eikä kasvata millään tavoin asian jota voi suositella...?
Mun mielestä noi riitelee toistensa kanssa melkoisesti...
#789 • • Al Tapone Guest

Ensinnäkin, tää maa ei vaadi mitään vastapalvelusta siitä että olet tän maan kansalainen.
Enemmänkin kyse on siitä että satuit vain syntymään tänne munat jalkojesi välissä.
Jos olet muualla syntynyt ja myöhemmin saanut kansalaisuuden täältä, on mahdollisuutesi välttää maamme asevoimat erittäinkin suuri.
Toiseksi, on pari muutakin keinoa hoitaa toi "vastapalvelus"...
Kolmanneksi, mikä tekee tuollaisesta paikasta joka ei puolen vuoden aikana opeta eikä kasvata millään tavoin asian jota voi suositella...?
Mun mielestä noi riitelee toistensa kanssa melkoisesti...

Mun mielestä vaatii ja tunnen monia maahanmuuttajia, jotka on joutunu inttiin ja jopa käyneet sen kunnialla läpi. Ja kaiketi se yleinen oletus on, et miehet suomessa inttiin menee. Vähemmistö menee esimerkiks sivariin.

Ja opetti tai ei, armeijan käyminen on aika pien panostus yhteisen hyvän eteen. Sen verran voi kunnioittaa vielä elossa olevia vetaraaneja ja heidän panostaan maan itsenäisyyden eteen.
#790 • • Daniel Braun Guest

Mun mielestä vaatii ja tunnen monia maahanmuuttajia, jotka on joutunu inttiin ja jopa käyneet sen kunnialla läpi. Ja kaiketi se yleinen oletus on, et miehet suomessa inttiin menee. Vähemmistö menee esimerkiks sivariin.

Itseasiassa ei vaadi.
Jos vain on riittävät perusteet, niin ei joudu suorittamaan Suomessa asepalvelusta.
Joten ei ole mikään velvoite kansalaisuuden saamiselle...

Ja opetti tai ei, armeijan käyminen on aika pien panostus yhteisen hyvän eteen. Sen verran voi kunnioittaa vielä elossa olevia vetaraaneja ja heidän panostaan maan itsenäisyyden eteen.

Mä en ymmärrä just tätä yleistä "me ollaan paljon velkaa" ideologiaa/syndroomaa mikä on veteraaneista & heidän teoistaan jäänyt jälkipolville.
Monet veteraanit ovat sanoneet etteivät he ymmärrä miksi Suomessa "pakotetaan" nuoret miehet opiskelemaan sodankäyntiä.
He ovat nähneet sen mitä se oikeasti on.
Mutta heidän jälkeläisensä tuntevat jonkinmoista velvollisuuden tunnetta maksaa "velka" takaisin.

Tottakai mä kunnioitan veteraaneja ja olen ylpeä maamme itsenäisyydestä.
Mutta vain tiettyyn rajaan saakka.
Mä en näe mitään järkevää syytä sille miksi olisin valinnut armeijan & sen tuoman sodankäynnin harjoittelemisen...
Kenellekkään en ole velkaa itsenäisyydestä.
Ja mitä tuo loppupeleissä auttaa veteraaneja että jätkät leikkii pyssyleikkejä metsässä sen vähintään puol vuotta?
Uskoisin että esim sivarimiehet ovat paljon enemmän auttaneet veteraaneja.
Ei se paljoa lohduta että inttipojat kerran vuodessa kulkevat lippaiden kanssa ovelta ovelle.
#791 • • Tapsa Guest
Blaah, blaah, lässyn, lässyn DB !
#792 • • khatt Guest

Itseasiassa ei vaadi.
Jos vain on riittävät perusteet, niin ei joudu suorittamaan Suomessa asepalvelusta.
Joten ei ole mikään velvoite kansalaisuuden saamiselle...

Onkos sulla DB tuosta muutakin tietoa kuin mutua?
Jos alle 28-vuotias jamppa saa kansalaisuuden eikä ole kotimaassaan suorittanut asepalvelusta, hän on täysin samalla viivalla suomen kansalaisten kanssa.

Jehovan todistajat ja ahvenanmaalaiset ovatkin sitten oma lukunsa. Etenkin viimeksimainitut ovat saaneet järkyttävän goatsemaisen porsaanreiän kautta vapautuksen sekä intistä että suomen kielen opettelusta (jälkimmäistä jopa karsastetaan julkisesti).
#793 • • Daniel Braun Guest

Jos alle 28-vuotias jamppa saa kansalaisuuden eikä ole kotimaassaan suorittanut asepalvelusta, hän on täysin samalla viivalla suomen kansalaisten kanssa.

Minkäs porsaanreijän kautta kaksoiskansalaisuuden omaavat henkilöt ovat sitten saaneet vapautuksen maamme asepalveluksesta?
Ihan yhtälailla sellainenkin tapaus on Suomen kansalainen...

Jehovan todistajat ja ahvenanmaalaiset ovatkin sitten oma lukunsa. Etenkin viimeksimainitut ovat saaneet järkyttävän goatsemaisen porsaanreiän kautta vapautuksen sekä intistä että suomen kielen opettelusta (jälkimmäistä jopa karsastetaan julkisesti).

Ahvenanmaalaisten erioikeuksia minäkin ihmettelen.
Mä en näe minkäänmoista järkevää syytä sille mikä tekisi heistä niin erilaisia ettei heidän tarvitsisi käydä suorittaa asevelvollisuuttaan jollain keinoin taikka esim opiskella suomen kieltä...

Tapsa-> lässynlässyn itsellesi.
Jätkä heittää välillä yhtä paskaa juttua kuin minä ;)
#794 • • Loopy Guest

Tapsa-> lässynlässyn itsellesi.
Jätkä heittää välillä yhtä paskaa juttua kuin minä ;)

Ihan varmaan paskempaa juttua kuin sä.

Mut Tapsa onkin käynyt intin. :D

PS: Menee offtopikiksi, kuten nuo edellisetkin postaukset. Ei vissiin ketään haittaa.

Huom! Tämä topic ei ole "intti hyvä/paha"-keskustelua
varten. Sitä varten voi perustaa oman topicin ja riidellä
siellä

#795 • • Al Tapone Guest

Minkäs porsaanreijän kautta kaksoiskansalaisuuden omaavat henkilöt ovat sitten saaneet vapautuksen maamme asepalveluksesta?

Lähinnä käsittääkseni siten, että he ovat jossain vaiheessa muuttamassa siihen toiseen maahan tai ovat jo siellä suorittaneet asepalvelukseen verrattavan palveluksen. Mut edelleen painotan, et tiedän todella paljon maahanmuuttajia, jotka ovat käyneet intin. Eivät siis ole etsineet ja käyttäneet mitään porsaanreikiä. Mä ainaki annan sellasille tyypeille propsit, koska se mun mielestä osottaa oikeesti sen, et ne todella tahtoo tän maan kansalaisuuden.

Ja velkaa me ollaan veteraaneille paljon. Ihan sama vaik jotkut veteraanit vastustaaki armeijaa ja ihan sama mitä sivarit on asiasta mieltä. Tilanne tässä maassa saattais olla kovinki paljo toisenlainen, ilman veteraanisherrojen ponnistuksia. Vois olla jopa sellanen, ettei sais valita meneekö inttiin vai sivariin.

Siinä yks hyvä motivaattori kaikille jotka on menossa heinäkuussa inttiin :winkwink:
Caro²

#796 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Kävin kertaamassa <3
10 laakin kilpasarjasta 91/100
Kässy lensi "iivanin olohuoneeseen" (Skappareiden vanhoihin sohvakalusteisiins).
Harakki kopsahti tankin torniin, ja kvkk:lla ohi 600-700m päässä olevasta maalista :hearts:
#797 • • Daniel Braun Guest

Ja velkaa me ollaan veteraaneille paljon. Ihan sama vaik jotkut veteraanit vastustaaki armeijaa ja ihan sama mitä sivarit on asiasta mieltä.

Minen o mistään vastustamisesta puhunut.
Osa veteraaneista vain on julkisesti ihmetellyt sitä miksi suomessa on tämän kaltainen "pakollinen" velvollisuus suorittaa armeija...
Ja jos sattuu valitsemaan toisin, niin useat veteraanit ymmärtävät asian oikein hyvin toisin kuin esim tällähetkellä 40-50 vuotiaat.

Tilanne tässä maassa saattais olla kovinki paljo toisenlainen, ilman veteraanisherrojen ponnistuksia. Vois olla jopa sellanen, ettei sais valita meneekö inttiin vai sivariin.

Siinä yks hyvä motivaattori kaikille jotka on menossa heinäkuussa inttiin :winkwink:

Saattaisi ja saattaisi.
Mitäs sitten?
Miten se silti tuo meille mitään "velkaa" niskoillemme?

Motivaattoriksi tuollaisesta ei ole.
Provokatiivista paskaa mun mielestä.
Turha sitä on loppupeleissä jossitella asioilla jotka ovat tapahtuneet vuosikymmeniä sitten.
Nyt on näin eikä niin...

Ja jos vielä nostetaan esille vielä se asia että miksi ihmeessä maassamme on vain miehillä "pakko" suorittaa asevelvollisuutensa jossakin muodossa (totaali, sivari taikka intti)...
Ihan samalla tavoin vois sanoa että maamme naiset ovat velkaa niille lotille jotka uhrasivat paljon sen eteen että haavoittuneita sotilaita paikkailtiin jne jne.

edit: sori OT, nyt tukin turpani
#798 • • Tapsa Guest

Saattaisi ja saattaisi.
Mitäs sitten?

:right:
#799 • • khatt Guest

Tätähän mä yritän just sulta kysyä - mihin perustat tuon väitteesi, että kaksoiskansalaisuus vapauttaa intistä? Totta kai inttiä ei tarvitse käydä kahdesti (tai yhtä monta kertaa kuin saat jonkun maan kansalaisuuden). Jos taas inttiä ei ole käyty missään maassa, sen joutuu käymään Suomessa. Suomi menee tässä pidemmälle kuin moni muu maa, ja kutsuu jopa ulkomailla asuvat kansalaisensa inttiin. Ainoa poikkeustapaus on se, jos pitkään ulkomailla asuneella kaksoiskansalaisella ei ole mitään tosiasiallisia siteitä Suomeen, mikä on myös aika tulkinnanvarainen kysymys. tjeu: Puolustusvoimien infosivu
#800 • • Edited Juki54 Guest

Ja velkaa me ollaan veteraaneille paljon. Ihan sama vaik jotkut veteraanit vastustaaki armeijaa ja ihan sama mitä sivarit on asiasta mieltä.

Kuinka paljon vielä? 50 vuotta? 100 vuotta? Pitäis varmaan kilauttaa jollekin veteraanille ja kysäistä asiasta.

Ja että inttiin meno on tapa kuitata tuo "velka" ? :D
Luulenpa että nuorten miesten (ja naisten) metsissä rämpinen ja yhteiskunnan varojen järjetön tuhlaus ei hirveesti veteraanien mieltä lämmitä.

Tilanne tässä maassa saattais olla kovinki paljo toisenlainen, ilman veteraanisherrojen ponnistuksia. Vois olla jopa sellanen, ettei sais valita meneekö inttiin vai sivariin.

Jotenkin mulla on semmonen fiilis että tuo ei kovinkaan monen nuoren miehen motivaattorina toimi :D
Suurin osa suomalaisista varmastikin valitsee intin vain ja ainoastaan koska tuo kuuden kuukauden inttijakso on helpoin ja lyhin tapa suorittaa tämä asevelvollisuus. Toki löytyy myös niitä jotka eivät jaksa tällä asialla aivoja turhaan rasittaa, vaan kokevat inttiin menon itsestäänsylvyytenä - ovathan pappa, isi ja isovelikin sen käyneet :happyroll:

sori OT
:right: