Minne menet armeijaan & Miten menee armeijassa?

893 posts, 45 pages, 376,219 views

#161 • • loistava Guest
Ohi on! Ohi on! 125 kunnian päivää (Huom! 20 päivää kaueman kuin talvisota ja vieläpä enimäkseen kesällä). Mä sain sivarista vapautuksen.
#162 • • plink Guest

Originally posted by Secur:
Mua käy teitä ihmisii sääliks kun joudutte armeijaan, itselläni on ollut niin hyvä tuuri ettei mua sinne edes oteta. Ei kuulema niin kauhee hieno paikka tai toiset tykkää toiset ei. Itselleni se ei kyllä sopis, en ole sitä tyyppiä.

yleensä inttijutut ja intin paskuus ovat liioiteltuja. myönnettäköön, että itsekään en olisi päivääkään tuolla vapaaehtoisesti, mutta ei se niin paha paikka ole kuin mitä olen monilta (myös paljon löysemmissä palveluspaikoissa olleilta) kuullut. jälkeenpäin monet jutut vielä naurattavat ja ovat tavallaan hauskoja kokemuksia.

"oppii" tuolla myös jotain järkevääkin, mm. nykyään parin tunnin seisoskelu -15 asteen pakkasessa ei tunnu juuri missään.

edit: TJ 109 :P

[ 18 March 2002: Message edited by: plink ]
#163 • • duvin Guest

Originally posted by plink:
yleensä inttijutut ja intin paskuus ovat liioiteltuja. myönnettäköön, että itsekään en olisi päivääkään tuolla vapaaehtoisesti, mutta ei se niin paha paikka ole kuin mitä olen monilta (myös paljon löysemmissä palveluspaikoissa olleilta) kuullut. jälkeenpäin monet jutut vielä naurattavat ja ovat tavallaan hauskoja kokemuksia.

Itse ainakin mietin vielä viikkoa ennen kotiinpääsyä sivaria vakavasti otettavana vaihtoehtona. Toisaalta tuleehan tuosta touhusta sellainen "Kestinpähän tonkin"-tyyppinen fiilis jälkikäteen... ja kiva on kertoa inttijuttuja tutuille/tuntemattomille :)

"oppii" tuolla myös jotain järkevääkin, mm. nykyään parin tunnin seisoskelu -15 asteen pakkasessa ei tunnu juuri missään. :)

Jos ihan totta puhutaan niin ite ainakin opin kaikkea hyödyllistäkin: ensiapua, selviytymistä, ihmisten kanssa pärjäämistä... Mutta parin tunnin seisoskelu -15 asteen pakkasessa rupee kyllä tuntumaan pahalta hyvin nopeesti intistä pääsemisen jälkeen :)
#164 • • Pan Guest

...jälkeenpäin monet jutut vielä naurattavat ja ovat tavallaan hauskoja kokemuksia.

Tämä pätee melkein kaikkeen. Ihmisen muistilla on outo taipumus unohtaa huonot muistot tai kääntää ajan kuluessa paskatkin hetket "mukaviksi muistoiksi". Ja hyvä näin päin, on paljon hauskempi muistella viime kesän terassilla istumista kuin niitä pitkiä päiviä töissä.
#165 • • pluralisti Guest
Pakko kyl lähtee roadtripille suomenmaata kierteleen ennen kuin valtio ottaa omansa. Kellään kokemuksia sellasesta 1-2 viikon tripistä?
#166 • • kitty Guest
murrr....
11 päivää ennen ku on pääskykoe ilmavoimien teknilliseen kouluun..... any advice?!?! anyone?!?!
#167 • • TomiS Guest

Originally posted by kitty:
murrr....
11 päivää ennen ku on pääskykoe ilmavoimien teknilliseen kouluun..... any advice?!?! anyone?!?!

Heh heh. Been there..

Mun mielestä yo-kokeet ei aiheuttannu ollenkaan niin paljon hetkellistä stressiä kuin noi kokeet... Täys päivä kaikenlaisia testejä palikka- ja hammasratastesteistä nelikirjaimisten "sanojen" muistamiseen. Kaikki aikarajalla tietty. Ei noihin oikeen voi valmistautua, paitti nukkumalla hyvät yöunet.

Mut jos sisään pääset niin luvassa on 2kk ihan vertailukelposen vittumaista morttikautta, 4kk koht. vittumaista aukkia ja 6kk maailman rennointa lennostoaikaa.... niin ja kertaukset helvetin usein (mä oon menossa kesällä toista kertaa 1½ vuoden sisällä)
#168 • • kitty Guest

Originally posted by TomiS:
Heh heh. Been there..

Mun mielestä yo-kokeet ei aiheuttannu ollenkaan niin paljon hetkellistä stressiä kuin noi kokeet... Täys päivä kaikenlaisia testejä palikka- ja hammasratastesteistä nelikirjaimisten "sanojen" muistamiseen. Kaikki aikarajalla tietty. Ei noihin oikeen voi valmistautua, paitti nukkumalla hyvät yöunet.

Mut jos sisään pääset niin luvassa on 2kk ihan vertailukelposen vittumaista morttikautta, 4kk koht. vittumaista aukkia ja 6kk maailman rennointa lennostoaikaa.... niin ja kertaukset helvetin usein (mä oon menossa kesällä toista kertaa 1½ vuoden sisällä)

kaverit on kyl kertonu noist kokeist kaikkee kivaa.... ja muutenkin siit et kuinka hauskaa siel on... mut ku on "pakko" mennä niin on sit kai pakko mennä...
nukkumalla hyvät yöunet.... aika hiljast voi olla ku ennen klo.5 pitää lähtee jo porukal sinne... ja tuskin siel autos paljon unta saa...
eix ne hammasratatestit oo niit ku "tos on hihna, tos on pyörä, kun vipua nostetaan niin minne paino liikkuu" -kysymyksii?!?!?
10 ihanaa päivää viel ja kunto on niin helvetin hyvä täl hetkel....
#169 • • TomiS Guest

eix ne hammasratatestit oo niit ku "tos on hihna, tos on pyörä, kun vipua nostetaan niin minne paino liikkuu" -kysymyksii?!?!?

Jeps. Niitä löytyy. Sit on tosiaan niitä että minuutti aikaa painaa mieleen jotain kirjainyhdistelmiä tyyliin CJRD, OEHD, IAIR jne.. ja sitte pitää muistaa. Normaalit P-kokeet löytyy.... joo ja sit hauskimmat oli semmosia että sivu täynnä esim. kertolaskuja, jotka alkaa helpoista ja vaikenee koko ajan. Turhauttavaa oli kun ei läheskään kaikkia ehtinyt tekemään, mutta sitä ei kannata säihkähtää. Kunhan tekee mahd. monta ja oikein.

Kuntotesti on muuten vissiinkin poissulkeva, eli vaatimusrajat eivät ole hirveän korkeat (ainakaan siitä päätellen, että oli meilläkin pari ei-niin-hirveän-hyväkuntosta), mutta muista testeistä ei ole iloa jos on yksinkertasesti liian huonossa kunnossa.

Muuten kyllä suosittelen mestaa ihan varauksetta, jos lentskareista yhtään kiksejä saa Ja katoaapahan kaikki hohto noista "siisteistä hävittäjistäkin". Rukkiin pääsy on sitten tuolla tosi vaikeeta.
#170 • • kitty Guest

... joo ja sit hauskimmat oli semmosia että sivu täynnä esim. kertolaskuja, jotka alkaa helpoista ja vaikenee koko ajan. Turhauttavaa oli kun ei läheskään kaikkia ehtinyt tekemään, mutta sitä ei kannata säihkähtää. Kunhan tekee mahd. monta ja oikein.

Kuntotesti on muuten vissiinkin poissulkeva, eli vaatimusrajat eivät ole hirveän korkeat...

Muuten kyllä suosittelen mestaa ihan varauksetta, jos lentskareista yhtään kiksejä saa Ja katoaapahan kaikki hohto noista "siisteistä hävittäjistäkin". Rukkiin pääsy on sitten tuolla tosi vaikeeta.

eix ne oo monivalinta kysymyksii!?!? ainaki juttuja kuulin et olis... ja sit joku helvetin tylsä ääni tulee nauhalt ja pitää muistaa et siel kavastetaan jotain hedelmii yms. tosi turhaa tietoo...

ei mul mitään stressii oo siit kuntotestist.... ööö....

ei ne häätäjät mitään kiksejä anna.... hekot on mun alaa.... *joy*
#171 • • Ana-- Guest
Suoraan sanottuna ei voisi enempää vituttaa edessä oleva
koitos. Mutta laiskan miehen matematiikalla

13 kk sivaria > 6 kk armeijaa

Varsinkin kun edessä on valtion palvelemisen jälkeen omaan
kämppään muutto, jonka lykkääminen seitsemällä kuukaudella
sen takia, että pääsee metsässä rymyämisen sijasta ala-as-
teelle vahtimestariksi... öh. Eipä hirmuisesti houkuta,
varsinkin kun mun henkilökohtainen pasifistinen vakaumukse-
ni on (IMHO) senverran realistinen, että armeijan käymi-
nen ei sitä vahingoita.

Ei siellä tappamaan opeteta, vaan odottamaan ja siivoamaan.
#172 • • TomiS Guest

eix ne oo monivalinta kysymyksii!?!? ainaki juttuja kuulin et olis... ja sit joku helvetin tylsä ääni tulee nauhalt ja pitää muistaa et siel kavastetaan jotain hedelmii yms. tosi turhaa tietoo...

ei mul mitään stressii oo siit kuntotestist.... ööö....

ei ne häätäjät mitään kiksejä anna.... hekot on mun alaa.... *joy*

Joo on monivalintoja ja tais siellä joku tollanen höhlä kuullunymmärtäminenkin olla.

Harkitseppas vielä niitä hekoja. Utissa on maavoimien kuri. Syömään kävellään muodossa, vaikka on enemmänkin hiluja hihassa. Niiden vanhojen venäläisten romujen (mi-8) kanssa ei tehdä muuta kuin tankata ja muistaakseni kuulin että jotain vittumaista öljyhommaakin siihen sisälty. Uttiin joutuneet kiroili jälkeenpäin eniten Mulla kävi tosi hyvä säkä. Pääsin Pirkkalaan hn-amekiks. Pöhöt on kivoja, ne ei sotke ja menee aina leirillä paskaks niin saa ottaa rennosti. Pirkkala on muutenkin taatusti suomen rennoin varuskunta. Komppanian päällikölle nyökätään ohikulkiessa, gineksiä oli 2 puolen vuoden aikana. (vrt. Utin ties kuinka monta virka-apuginestä). Himaan lähettiin perjantaisin aina viimeistään kahdelta.

Että semmoista muistelua tällä kertaa. Noh, kokemus opettaa jos sinne päädyt.

[ 26 March 2002: Message edited by: TomiS ]
#173 • • kitty Guest

Joo on monivalintoja ja tais siellä joku tollanen höhlä kuullunymmärtäminenkin olla.

Harkitseppas vielä niitä hekoja. Utissa on maavoimien kuri. ....Niiden vanhojen venäläisten romujen (mi-8) kanssa ei tehdä muuta kuin tankata ja muistaakseni kuulin että jotain vittumaista öljyhommaakin siihen sisälty. Uttiin joutuneet kiroili jälkeenpäin eniten...

Että semmoista muistelua tällä kertaa. Noh, kokemus opettaa jos sinne päädyt.

[ 26 March 2002: Message edited by: TomiS ]

opiskelen täl hetkel hekomeisselix et pohja on todella hyvä jos/kun sinne menen.... sitäpaitsi siinä vaihees kun/jos menen sinne niin sillo on noi uudet mopot (nh-90)... *joy*
voisin kyl harkita niit häätäjii ku lekotekniikkaa tulee myös opetettu meille...
mutta mutta.... kai se koe ihan hyvin menee.... kiitti "avusta"!
#174 • • Ana-- Guest
mjoo. kolme viikkoa vielä.

isosaari, 8. heinäkuuta.

Check.
#175 • • Lachesis Guest
Whee, lykkäyspaperi tuli myönteisenä takasin.
Santahamina 14.7.2003
#176 • • KK Guest
Itselläni koittaa ihanuus(?) 8.7 Riihimäellä ViestiR:ssä
Muita sinne päin menijöitä?
#177 • • Late Guest
Oon varmaan kirjottanu tästä kerran aikasemminkin mutta laitetaan uudestaan kun homma rupeaa olemaan ajankohtainen.

Eli onkos muita tulossa heinäkuussa vekaralle?

Late // (I-SVP/KarPr)
#178 • • plink Guest

Originally posted by Late:
Eli onkos muita tulossa heinäkuussa vekaralle?

Late // (I-SVP/KarPr)

itsehän olen lähdössä sieltä pois.

plink // (2. VK/I-SVP/KarPr)

ps. http://tj.vaurio.net
#179 • • Late Guest

itsehän olen lähdössä sieltä pois.

plink // (2. VK/I-SVP/KarPr)

ps. http://tj.vaurio.net

Millanen mesta toi on? Ainoa mitä tiedän on se että se on keskellä ei-mitään.
#180 • • gnosis Guest
Korsi kekoon: 8.7.2002 klo 18 Santahamina/KaartJP. Muita?