Hampurilaisravintolat ja niiden alamäki

142 posts, 8 pages, 28,136 views

#61 • • jUSSi Guest

Originally posted by mekaanikko:
Tekis varmaan itse kullekin ihan hyvää vähentää sitä pikaruoan syöntiä ja miettiä hieman laajemmalta kannalta minkä takia meillä on halpaa ruokaa samaan aikaan kun suuri osa maailman ihmisistä kärsii aliravitsemuksesta.

no, mä en tuu enää syömään ketjuburgereita kun ainoa paikka missä suostuin käymään lopetetaan. Muutenkaan niitä burgereita meni noin 1/kk

Henkilökohtaisesti toivon että Hesburger ja McDonald's ajautuvat molemmat vaikeuksiin ja että Suomeen rantautuu monipuolisempi tarjonta pikaruokien suhteen (á la Namaskaar Express) nykyisen pyhän hampurilaiset-pizza-kebab -kolminaisuuden tilalle.

Minäkin toivon mäkin kaatumista ja Hesen kohdalla muuttoa ainakin sinne turkuun.

Suomeen tarvitaan ehdottomasti lisää pikaruokavaihtoehtoja/lounaspaikkoja ja sitä todellista valinnan varaa. Mielellään vielä suomalaisin voimin. Minä tuen valinnoillani mieluiten kotimaista taloutta.

nimim. "viimeksi mäkissä yli 7 vuotta sitten"
#62 • • RA Guest
Mitään suurempia traumoja mulle ei tästä kyllä seuraa. Eniten vaan huolettaa, että missä kaikki pääkaupunkiseudun asukkaat syövät valomerkin jälkeen. Kepsulassa* varmaan... Kumma hesetrauma tuntuu olevan kaikilla. Se on Turusta, iik! Hesen burgerit on paaaljon parempia kun Carrollsin. Mäkkiä en ees noteeraa. Bränidähän Hese on jostain todella syvältä. Carrollsilla oli sentään hyvät mainoskampanjat. Lohdutukseksi stadilaisille kerrottakoon että Carrollsin suosituimmat purilaiset luvattiin pitää ruokalistalla...

Turkkilaiset kunniaan!

(*kebabravintola)
#63 • • MikkiHiiri Guest

Voi jeesus että on huolenaiheet teillä. "Yhyy, Carrols lopettaa, mun maailma romahtaa!" Tekis varmaan itse kullekin ihan hyvää vähentää sitä pikaruoan syöntiä ja miettiä hieman laajemmalta kannalta minkä takia meillä on halpaa ruokaa samaan aikaan kun suuri osa maailman ihmisistä kärsii aliravitsemuksesta.

Jees. Pikaruoka: "Paskaa, mutta kyllä sillä elossa kestää."
Samalla hinnalla käy jossain kotiruokaravintolassa syömässä
seisovasta pöydästä. Ruoat hieman eri tasoa ja ne ovat
terveellisiäkin.. itse ainakin käyn mielummin sellaisissa.

[ 03 February 2002: Message edited by: CosmicMan ]
#64 • • Kaum Guest
Onneksi helsinkiläisillä on vielä Sörkän ja Hertsikan
Hampurikset. Hyvää ja halpaa!
#65 • • vaavu Guest

Voi jeesus että on huolenaiheet teillä. "Yhyy, Carrols lopettaa, mun maailma romahtaa!" Tekis varmaan itse kullekin ihan hyvää vähentää sitä pikaruoan syöntiä ja miettiä hieman laajemmalta kannalta minkä takia meillä on halpaa ruokaa samaan aikaan kun suuri osa maailman ihmisistä kärsii aliravitsemuksesta.

Mut toisaalta jos Pepsi ostais Kokiksen ja lakkauttais sen "huonompana brändinä", niin siitäkös vasta it-ihmisille poru alkaisi. Vaikka samaan aikaan pitäisi miettiä sitä kuinka niin suuri osa maailman ihmisistä kärsii puhtaan juomaveden puutteesta. ;)

Mun suru Carrolsin katoamisesta liittyy pikemminkin omaan historiaan. Tulee surku kun ajattelee niitä aikoja kun on käynyt teininä rolsissa kavereiden ja joskus myös vastakkaisen sukupuolen kanssa. Se on ollut sopivan neutraali ja kuitenkin katu-uskottava paikka tavata. Ja myöhemmin, niin monta kertaa on tultu bileistä ja kurvattu Kasarmitorin Carrolsin kautta hakemaan pientä hiukopalaa mässyhimoon. Eihän se safkana mitään erityisen hohdokasta ole, parempaa sitä osaa itse kotona tehdä, mutta siihen ketjuun liittyy niin paljon muistoja ja fiilistä.

Enkä mä usko että olen ainoa helsinkiläisnuori joka noin ajattelee. Carrols on ollut perustamisestaan asti aika erottamaton osa nuorisokulttuuria, ja mainonnallaan se on pystynyt tekemään selvän pesäeron perheravintola mäkkäriin ja junttisnägäri heseen. Carrols on aika leimallisesti yksi osa helsinkiläistä (nuoriso)kulttuurimaisemaa. Vuoden loppuun mennessä se katoaa siitä maisemasta. :/
#66 • • Edited Vesa Guest
...
#67 • • Felis Guest

Jea right. Minäkin syön Suomessa vuosittain jopa kaksi hampurilaista, jonakin vuonna ehkä kolme, mutta siitä huolimatta mua pännii, ettei kilpailuvirasto voi tehdä mitään noin härskin monopoliaseman estämiseksi. Itse kukin voisi laajentaa näkökulmaansa ja jättää syyllistämiset sinne ala-asteen ruokalaan.

Halpaa ruokaa Suomessa? Missä?
#68 • • Jusu Guest

Originally posted by happosepi:
Jyväskylän Grilli 21 rokkaa

Wörd!

Ja päiväsaikaan ravintoa Prestigestä/Mariasta/mistävaan maahanmuuttajapitsanpyörittelijäpaikasta, lätty á 4-5 euroa. Houkutteleva vaihtoehto "kotiruoalle", varsinkin kun jotkut yritykset kuskaa kiekot kotiovelle ilman lisämaksua (ja nopeasti - Prestigen enkat alle 20 minuuttia!). Ja kyllä, olen lukenut Suomen Kuvalehden artikkelin ulkomaisista pitsayrittäjistä.

Ja hampurilaisketjuista:
Hesessä oon käynyt muutaman kerran enkä tykännyt - burgerit vetistä mössöä ja ranskiksia ei juuri ollut . Jotenkin koko firman imagoa vedetään mainoksilla siihen suuntaan, että kuluttajille muodostuisi mielikuva halvasta paikasta, josta saa jotain ihan älyttömän ylivertaista kastiketta.

Mäkkärin julkisuuskuva taas on ällöttävän sokerinen, "amerikkalainen". Voisi verrata siihen cheerio(tjsp)-muromainokseen... -oksennushymiö tähän-
Esa

#69 • • Esa
Carrols tosin on/oli ihan jees, samoin pienempi ketju nimeltään Dolly - toimii ainakin Joensuussa, kai muuallakin. Hesburgerista mulla(kin) on ainoastaan huonoja kokemuksia *) ja ne kaikki muut voikin unohtaa.

*) Tilasin kasvisaterian. Sain hintaansa nähden melko pienen kyhäelmän. Tarjottimen peittää mainos, jossa isä (toimitusjohtaja) ja lapsi mainostavat: "Suosi sinäkin suomalaista naudanlihaa!" .. -> Pahoinvointia -> Enpä toista kertaa ole käynyt...

Falafelmestojen lisääntyminen olis kyllä positiivista.

[ 04 February 2002: Message edited by: Esa ]
#70 • • Dani Cior Guest
Joo, mäkissä olen käynyt kaksi kertaa viimeisen 7 vuoden aikana. Toinen kerta Lontoossa, ja yhtä paska oli sielläkin kuin täällä. Carrolssin juntti-imago ei miellytä myöskään yhtään, ainakin mun tieni-iästä sille on pahasti jäänyt aika huono imago, joten siellä on tullut käytyä ehkä 4-5 kertaa parin viime vuoden aikana. Mun puolesta hese saisi olla vaikka ainoa roskaruokaketju, tosin sielläkin tulee käytyä vain joku 6 kertaa vuodessa. Itse asiassa mun puolesta ne kaikki sais menna nurin mahdollisemman pian.

Namaskaar on loistava ja aivan omaa luokkaansa. Stadin Kebabista saa ihan syötävää ruokaa, parhaat ovat kuitenkin Satkar ja Santa Fe.

Eikä mua ainakaan haittaisi yhtään jos Pepsi ostaisi Kokiksen, oikeasti mitä merkitystä jollain tuollaisilla vammaisilla brändiellä on kun ne on laskelmoidusti kyhätty tekemään kapitalisteille ja osakkeenomistajille lisää rahaa aivopesemällä kuluttajaa.
#71 • • Saskia Guest
--

Perkkee!

Kasvissyöjän pikaruokavaihtoehdot kutistuu taas! Murrr...no, onneks noihin hampispaikkoihin tulee turvauduttua vaan aika hädässä (ja käyn edelleenkin periaatteellista taistelua itseni kanssa voiko niissä käydä ollenkaan. Toistaiseksi ratkaisu on vielä vaiheessa).

Helsingissä parasta "pikaruokaa" saa ehdottomasti
a) Annankadun Wrong Noodle Bar'ista (aivan ykkönen!)
b) Aleksin Pika Namaskaarista
c) Chilleistä

Turussa voittaja on tietysti...Mantun Grilli! Se on ihan paras...harmi vaan et se ei oikein o bilekotimatkan varrella:/

--
#72 • • funkyboy Guest
Mulle on aivan sama vaikka hese ostais vielä mäkkärin samaan paskaan. Rolls pesee nää puljut 100-0.
#73 • • Poreilee Guest
Voi vittu joo.. Nyt loppu Carrolsissa ruokailu.
Vittuun koko turku, hese & tps, saatana!
#74 • • MindFlow Guest

Originally posted by Poreilee:
Voi vittu joo.. Nyt loppu Carrolsissa ruokailu.
Vittuun koko turku, hese & tps, saatana!

Turku roxx! Haistakaa p*ska kaikki stadin ja tampereen pellet!!

...No ei vaiskaa
Unohdetaan tommoset lapselliset kaupunki-vihailut
"Pluu" vaan sullekki
#75 • • Tapi T Guest

Originally posted by Varvana:

Mun suru Carrolsin katoamisesta liittyy pikemminkin omaan historiaan. Tulee surku kun ajattelee niitä aikoja kun on käynyt teininä rolsissa kavereiden ja joskus myös vastakkaisen sukupuolen kanssa.

Sama homma, paitsi että mun muistot liittyvät lapsuuteen ku iskä vei mut joskus aina Tapiolan Rollssiin, jossa se on vieläkin.
#76 • • Mikco Guest
Pitää varmaan mennä ottamaan valokuva Kasarmintorin Carrols:sista et
jää edes jotain muistoja hyvästä pikasapuska mestasta.

Kaikki hyvä loppuu aikanaan (MIKSI)
#77 • • Anonymous Guest

Originally posted by Tapi T:
Sama homma, paitsi että mun muistot liittyvät lapsuuteen ku iskä vei mut joskus aina Tapiolan Rollssiin, jossa se on vieläkin.

Tapiolan Carrols lienee muodostunut käsitteeksi, lapsena tuli laskettua liukumäkeä Heikintorilla ja kun viimein oli nälkä, mentiin Tapiolan Carrolsiin syömään pienintä mahdollista hampurilaisateriaa, josta kuitenkaan ei jaksanut syödä kuin puoli hampurilaista ja muutaman ranskalaisen.. Reissut olivat oikeasti aikamoisia kohokohtia pienen ihmisen elämässä.
#78 • • LyoN Guest

Originally posted by Dani Cior:
Eikä mua ainakaan haittaisi yhtään jos Pepsi ostaisi Kokiksen, oikeasti mitä merkitystä jollain tuollaisilla vammaisilla brändiellä on kun ne on laskelmoidusti kyhätty tekemään kapitalisteille ja osakkeenomistajille lisää rahaa aivopesemällä kuluttajaa.

Niin joo.

Tuhotaan samantien kaikki tuotemerkit ja brandit. Sepäs olisikin mukavaa joo

Brandit luovat kuluttajille mm. turvallisuutta. Minä kyllä olen ihan tyytyväinen, kun voin ostaa Cokista ja olla samalla varma sen laadusta (ts. tasalaatuisuus). Jos tuotteessa on jotakin vialla saan sen myös varmasti hyvitettynä takaisin, sillä Cokikssen kaltaisella brandilla/yrityksellä ei ole varaa sössiä.
#79 • • Dani Cior Guest

Originally posted by LyoN:

Niin joo.

Tuhotaan samantien kaikki tuotemerkit ja brandit. Sepäs olisikin mukavaa joo

Brandit luovat kuluttajille mm. turvallisuutta. Minä kyllä olen ihan tyytyväinen, kun voin ostaa Cokista ja olla samalla varma sen laadusta (ts. tasalaatuisuus). Jos tuotteessa on jotakin vialla saan sen myös varmasti hyvitettynä takaisin, sillä Cokikssen kaltaisella brandilla/yrityksellä ei ole varaa sössiä.

Okei, mä ymmärrän sen laadun tae argumentin. Mutta siihen se jääkin... mitä väliä mikä tuote se kun se on viallinen joutuu tuottaja korvaamaan sen asiakkaalle. Enkä ymmärrä miksi pitää myydä laskelmoivien markkinamiesten kyynisiä mielikuvia, jos pelkkä tuote on itsessään niin hyvä?

Brändit on mielikuvia, joita käytetään kyynisesti asiakkaiden huijaamiseen ja manipulointiin. Se näkyy yleensä siinä harkitussa tavassa miten brändejä luodaan profiloimalla asiakaskuntaa.

Valtavilla merkeillä kuten Cokis on just varaa sössiä kun meininki ei ole niin pienestä kiinni ja rahaa on kuin roskaa.
#80 • • Ath Guest

Originally posted by Dani Cior:
Valtavilla merkeillä kuten Cokis on just varaa sössiä kun meininki ei ole niin pienestä kiinni ja rahaa on kuin roskaa.

Mihin pohjaat väitteesi?

Muistan n. 1,5 vuotta sitten lukeneeni Veckans Affäreristä Mats Lederhausenin (http://www.mcdonalds.com/corporate/info/exec_bios/lederhausen/index.html) haastattelun, jossa hän nimenomaan kertoi täysin päinvastaista. Hänen sanojensa mukaan pienet tekijät asettavat trendin, jota isojen firmojen on pakko seurata pysyäkseen hengissä (sama ilmiö pätee mm. musiikkiteollisuuteen).

Isot firmat tekevät isoja päätöksiä, jolloin ei ole varaa virheisiin linjanvedoissa ("Ei ole hyötyä juosta lujaa jos juokset väärään suuntaan"), sillä iso firma ei omaa pienen firman kokoista muuttumiskykyä.