Sinne dj-boothiin ei edes halua kuulla sitä PA:n saundia koska se vaan lähinnä häiritsee. Siellä on ihan iki-oma volan säätö sille monitorille (kuten osa jo tiesikin) ja se on se mihin kosketaan sen oman setin aikana, ainakin teoriassa :) Jos mä meen tunniks jonnekin soittaan, mä en ala tsekkaan PA:ta vaan *luotan* siihen et sen pitäis olla jo säädetty kuntoon (vaikka tietenkään aina näin ei ole, mut ei sitä siinä voi enää ruveta säätään, onneks suuri osa nykykeikoista menee sellaisissa mestoissa joissa hommasta HUOLEHDITAAN). Jos alottaa illan tms. niin tottakai sit sitä käy siellä lattialla anyway kuunteleen ja tsekkaan (jonka seuraus on 99/100 se, että ravintolahenkilökunta/promoottori/siivooja/grillimyyjä tulee ja vittu repee ku 'luukutetaan' :). Mä ainakin tykkään luukuttaa monitoreita ja mä en voi tietää jos siellä lattialla soi lujaa/hiljaa*diskanttia/alapäätä, mut siinähän se hienous on et voi tulla sanoon ja ei haittaa yhtään. Parempihan se niin on.
Loppupeleissä kuitenkin jokainen meistä itse huolehtii siitä omasta kuulostaan -> jos tietää et on paikassa missä on äänenpaine monta tuntia yli sen 80db niin huolehtii tulpat korvaan!
Pitää kuitenkin muistaa, et joka ikinen biisi tulee erilaisella dynamiikalla, levareiden neulat ja/tai itse levarit voi olla ihan eri lähtötasoilla ja mikserikin voi tehdä omat temppunsa saundiin ihan itsekseen. Nää vaikuttaa omalta osaltaan siihen et sitä gainia/masteria tms. ruuvataan isommalle. Ja varmasti oon itsekin joskus revittänyt fiilareissa jotain yläpäätä niin lujaa et hampaiden kovuus puolittuu :]
thc