Suomeen tulevia artisteja?!?

709 posts, 36 pages, 88,330 views

Avatar
#121 • • Jokke Guest


Toivotaan, että Push nyt sentään tulee marraskuussa...



Saattaapi tulla, mutta ei ainakaan Kaivohuoneelle vaikka mainos toisin väittää. Mielenkiintoista olisi myös tietää mistä noita lippuja saa hankittua?
Avatar
#122 • • Edited Sniff Guest
mä en oikein ymmärrä miten se onko joku artisti vieraillut jo suomessa vaikuttaa siihen etteikö ko. aktia voisi toivoa vierailulle uudestaan?
kyllä mä ainakin lähtisin kuuntelemaan esim. buddy guyta uudelleen koska vaan jos mies suomeen tuotaisiin...

edit: tän postin piti siis mennä haluttuja artisteja...-topikkiin... saa siirtää jos mahdollista...
Avatar
#123 • • Edited alke Guest




Miksi aina samat heebot uudestaan ja uudestaan? Olisihan niitä muitakin ns. kovia nimiä kiva kuulla. Missä ovat esimerkiksi Carl Craig, Stacey Pullen, John Acquaviva, UR, Rolando, K. Hand, Dave Angel, dj Hell, Kevin Saunderson, Robert Hood, Sterac (l. Steve Rachmad), Juan Atkins, Fred Giannelli ja lista jatkuu ja jatkuu.

Ei silleen ettenko lähtisi kattomaan Väthia tai Hawtinia, mutta silti. Ovatko nämä ns. "varmasti omat pois" -artisteja?



olen 100% samaa mieltä. en toki pistä vastaan tai jätä menemättä keikalle jos richie rich tai sven (aivan loistava dj, se nosturin torstai on kans mun suomen top3-bileissä) roudataan tänne pohjolaan.

mutta olen kyllä kohtalaisen varma ettei kukaan uskalla ottaa riskejä ja tuoda näitä "pienempiä" nimiä soittamaan ellei markkinointiin ja muuhun panosteta samassa mittakaavassa kuin technetiumiin, mitä ei varmasti tule tapahtumaan.

suomen bileväestö koostuu enimmäkseen näistä plattariteineistä ja arvioisin karkeasti että meitä "vakavampia" ja ns. pidemmän injan harrastajia on ~100 (jos sitäkään) ja se ei riitä mihinkään.

otetaankos jussi riskirahoitusta ja pidetään omat bileet? =D
Avatar
#124 • • SAMi Guest


otetaankos jussi riskirahoitusta ja pidetään omat bileet? =D



mä oon ainaski mukana =)
Avatar
#125 • • Sniff Guest

suomen bileväestö koostuu enimmäkseen näistä plattariteineistä ja arvioisin karkeasti että meitä "vakavampia" ja ns. pidemmän injan harrastajia on ~100 (jos sitäkään) ja se ei riitä mihinkään.



ymmärsinköhän mä nyt oikein?

eli sun teorian mukaan esim. dj hellin, juan atkinsin tai carl craigin tuominen suomeen ei hetkauttaisi kuin noin sataa ihmistä, jotka ovat kaltaisiasi pitkän linjan harrastajia? vaikka suomi on pieni maa, niin luulisin että täältäkin löytyy ihmisiä jotka ovat esim. atkinsin uraa seuraanneet jo kahdeksankymmentäluvulta lähtien... toisaalta, en tiedä mikä on sun määritelmä pitkän linjan diggarille...
vähän pieneltä määrältä toi sata tai alle kuitennii kuulostais...
Avatar
#126 • • jUSSi Guest


otetaankos jussi riskirahoitusta ja pidetään omat bileet? =D



en mä uskalla vaikka mieli tekis... :016:

hieman eri asia jos ois sinkkupoikamies.
Avatar
#127 • • jUSSi Guest


eli sun teorian mukaan esim. dj hellin, juan atkinsin tai carl craigin tuominen suomeen ei hetkauttaisi kuin noin sataa ihmistä, jotka ovat kaltaisiasi pitkän linjan harrastajia? vaikka suomi on pieni maa, niin luulisin että täältäkin löytyy ihmisiä jotka ovat esim. atkinsin uraa seuraanneet jo kahdeksankymmentäluvulta lähtien... toisaalta, en tiedä mikä on sun määritelmä pitkän linjan diggarille...
vähän pieneltä määrältä toi sata tai alle kuitennii kuulostais...



pieneltä, mutta realistiselta. Kyllä ko. nimien suomeen tuominen olisi riski ilman vaikuttavaa mainostuskampanjaa.
Avatar
#128 • • Edited dixoff Guest



eli sun teorian mukaan esim. dj hellin, juan atkinsin tai carl craigin tuominen suomeen ei hetkauttaisi kuin noin sataa ihmistä, jotka ovat kaltaisiasi pitkän linjan harrastajia? vaikka suomi on pieni maa, niin luulisin että täältäkin löytyy ihmisiä jotka ovat esim. atkinsin uraa seuraanneet jo kahdeksankymmentäluvulta lähtien... toisaalta, en tiedä mikä on sun määritelmä pitkän linjan diggarille...
vähän pieneltä määrältä toi sata tai alle kuitennii kuulostais...



Kuten jUSSi jo totesi, pitäisi kemuja hehkuttaa massiivisesti. Toki täältä harrastuneisuutta löytyy noihin eksoottisempiinkin nimiin, mutta monta kertaa olen kohtuullisen läheltä päässyt seuraamaan, että "those who know" on aika ongelmallinen kohderyhmä. Siihen luottaminen, että kyllä he tulevat paikalle, ketkä tuntevat artistin, on johtanut ihan kiitettäviin persnettoihin, kun kyseinen kohderyhmä onkin osoittautunut pienemmäksi kuin promoottori on osannut odottaa.

Sinänsä voi olla ehkä monelle kulttuurishokki, että artisti jota on diggaillut vuosikaudet, ja jonka tuotannon ja muiden aikaansaannoksien tuntemus on itselle päivänselvää, ei kuulukaan kovin monen muun yleissivistykseen. Sitten kun sellaista nimeä menee jollekin hehkuttamaan, niin saakin vain keskustelukumppanin kysymään, että kukas se on.

Itsekin joudun aina välillä esittämään saman kysymyksen, kun kuulen että Suomeen on tulossa joku nimi, joka ei itselläni lainkaan soita kelloja.

edit: täsmennettäköön vielä, että minusta olisi oikein mukavaa, jos graig, hell tai atkins tulisivat joskus suomeen. (:
Avatar
#129 • • erkko Guest




Miksi aina samat heebot uudestaan ja uudestaan? Olisihan niitä muitakin ns. kovia nimiä kiva kuulla. Missä ovat esimerkiksi Carl Craig, Stacey Pullen, John Acquaviva, UR, Rolando, K. Hand, Dave Angel, dj Hell, Kevin Saunderson, Robert Hood, Sterac (l. Steve Rachmad), Juan Atkins, Fred Giannelli ja lista jatkuu ja jatkuu.

Ei silleen ettenko lähtisi kattomaan Väthia tai Hawtinia, mutta silti. Ovatko nämä ns. "varmasti omat pois" -artisteja?



kyllä, mainitut hawtin ja väth ovat mielestäni "melko varmasti omat pois" -artisteja.

kaipailemistasi nimistä suuri osa kuuluu puolestaan "suurella todennäköisyydellä merkittävät taloudelliset tappiot, jotka saattavat romuttavaa promoottori(e)n henkilökohtaisen talouden pitkäksi aikaa" -artistien kategoriaan.

-> ei varmaankaan tarvitse vääntää rautalangasta?

välillä tuntuu, että bilejärjestäjiltä vaaditaan ihmetekoja, joiden suorittamiseen tarvittaisiin jokin pyhästä hengestä elävä jeesus kristus promotions, teknoskenen vapahtaja, jonka pari kalaa ja muutama leipä riittäisivät pitämään kaikki tyytyväisinä. meidän tavallisten kuolevaisten on kuitenkin otettava oma toimeentulo (tai selviytyminen) huomioon ainakin jossain määrin kaikissa toimissamme.

en edes jaksa listata kaikkia muita seikkoja, jotka vaikuttavat saman artistin buukkaamiseen suomeen uudestaan tietyn ajan sisällä, mutta mainittakoon nyt esimerkiksi artisti/management -kontakti(e)n syntyminen, luominen, ylläpitäminen, syventäminen ja hyödyntäminen - sekä pyrkimys tuntemattomampien artistien tuomiseen esille.

vaikka onkin tietysti mukava nähdä uusia artisteja, kyllä mä vaan kovasti kävisin tyytyväisenä diggailemassa millsiä, hawtinia tai väthiä (tai kymmeniä muita dj-staroja) vaikka kerran kuussa, jos vain tilaisuus tarjoutuisi. ei musiikki, oli sitten kyse biiseistä tai dj-seteistä, ole mitään kertakäyttötavaraa mielestäni.

joka tapauksessa, eiköhän niitä uusia nimiäkin vielä suomessa nähdä - eikä varmasti vähiten club laboratorion tapahtumissa.

-e
Avatar
#130 • • jUSSi Guest


kaipailemistasi nimistä suuri osa kuuluu puolestaan "suurella todennäköisyydellä merkittävät taloudelliset tappiot, jotka saattavat romuttavaa promoottori(e)n henkilökohtaisen talouden pitkäksi aikaa" -artistien kategoriaan.

-> ei varmaankaan tarvitse vääntää rautalangasta?



nope. Kyllä mä elämän realiteetit ymmärrän, siksi sanoinkin alkemistille, että en lähde tässä elämäntilanteessa riskirahalla tällaista tekemään.


vaikka onkin tietysti mukava nähdä uusia artisteja, kyllä mä vaan kovasti kävisin tyytyväisenä diggailemassa millsiä, hawtinia tai väthiä (tai kymmeniä muita dj-staroja) vaikka kerran kuussa, jos vain tilaisuus tarjoutuisi. ei musiikki, oli sitten kyse biiseistä tai dj-seteistä, ole mitään kertakäyttötavaraa mielestäni.



Toki, kyllä minäkin lähden katsomaan Hawtinia heti kun se suomeen tulee, mutta pointti ei ollutkaan tämä. Vaikka kommenttini vaikutti kitinältä sen tarkoitus oli vain ilmaista, mitä artisteja minä haluaisin nähdä suomessa.

Ja minä olisin valmis maksamaan jokaisesta mainitsemastani artista 50e perk keikka.
Avatar
#131 • • Edited Paarma Guest
Itse veikkaan että meillä 'vanhoilla parroilla' kummittelee mielessä edelleen esim. vuoden -94 kaltaiset kulta-ajat jolloin uusia toinen toistaan kiinnostavampia artisteja kuultiin helsingissä viikon välein, ja ehkä tahtomattaankin tulee verrattua silloin tällöin nykymeininkiä tuohon aikakauteen (tällainen vertailuhan on täysin epäreilua, tiedän, moista kautta tuskin koskaan tullaan enää näkemään nykypäivän esiintyjäpalkkiolla ja tila/laitevuokrilla) jolloin pienoinen pettymys samojen nimien näkemisestä flaikuissa saattaa syntyä.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä että suomen bileskene on nyt melko hyvässä jamassa verrattuna tilanteeseen vaikkapa 90-luvun lopulla, ja parempaan suuntaan ollaan jatkuvasti menossa.

Tulen siis ehdottomasti tsekkaamaan richien ja svenkan jos tänne miehet kuskataan, mutta uskon samalla että 'pienemmänkin kaliiperin' nimimiehiä tullaan täällä näkemään aina silloin tällöin. Kovin kaukaa ei tarvitsisi edes aloittaa, Jesper Dahlbäck takaisin vähintää kolmen tunnin setillä :)
Avatar
#132 • • alke Guest



vaikka onkin tietysti mukava nähdä uusia artisteja, kyllä mä vaan kovasti kävisin tyytyväisenä diggailemassa millsiä, hawtinia tai väthiä (tai kymmeniä muita dj-staroja) vaikka kerran kuussa, jos vain tilaisuus tarjoutuisi. ei musiikki, oli sitten kyse biiseistä tai dj-seteistä, ole mitään kertakäyttötavaraa mielestäni.



ei musiikki toki ole kertakäyttökamaa, ja tuskinpa isot nimet samoja levyä soittaisivat joka keikalla, mutta silti en haluaisi että suomesta tulisi erkon tarjoama kauhukuva, englannin/lontoon kaltainen tusinabilekapitaali, missä mills, hawtin, väth yms yms käyvät kerran viikossa.

jo yksinään sen takia että elintaso täällä ei ole samaa tasoa kuin englannissa, bilekansa tuskin ehtisi/jaksaisi/pystyisi(taloudellisista syistä) käymään kerran viikossa katsomassa sitä samoja isoa starboja.

siksi mielestäni artistien kierto on mielekästä, kun suomeen saadaan uusia nimiä jotka voivat "kouluttaa" ihmisiä ja joista muut saavat uusia vaikutteita. itse olisin tyytyväinen siihen, jos samat nimet kävisivät kuitenkin vaikka kerran puolessa vuodessa tai vuodessa, jolloin tiheys olisi vielä siedettävä.

muuten kyllä olen samoilla linjoilla.
Avatar
#133 • • hpi Guest

Originally posted by Sampson
Toivotaan, että Push nyt sentään tulee marraskuussa...

jokke kirjoitteli jatkoa;

"Saattaapi tulla, mutta ei ainakaan Kaivohuoneelle vaikka mainos toisin väittää. Mielenkiintoista olisi myös tietää mistä noita lippuja saa hankittua?"

ja hannu jatkaa nyt..

02/11/02 M.I.K.E.(dj set) Cream Worldwide Tour Turku(Finland)

02/11/02 Push (live P.A.) Cream Worldwide Tour Turku(Finland)

01/11/02 Push (live P.A.) Cream Worldwide Tour Helsinki (Finland )

01/11/02 M.I.K.E.(dj set) Cream Worldwide Tour Helsinki(Finland )


Tuollaista tietoa löytyi Dirk "M.I.K.E." Dierickx (=mm.PUSH):in kotisivuilta, eli hänen sivuilla on tietoa Suomeen tulosta MUTTA MISSÄ HÄN SOITTAA (pe**le), sitä olennaisen mielenkiintoista infoa taas Suomesta EN löydä mistään!! No onhan tässä vielä ruhtinaalliset viikko aikaa ihmetellä, onko vai ei, ja tulla vai eikö tulla..

Liverpoolin Creamin sivuilta taas löytyi nämä tiedot "Cream Worldwide" päivistä maailmalla, eli Aasiassa tuolloin EIKÄ Suomessa!

01 Nov 2002 Cream in Kuala Lumpur
02 Nov 2002 Cream @ HITEC
03 Nov 2002 Cream @ Zouk

Jokin mättää nyt ja pahasti, mielestäni!! Access.orgin sivuiltakin tuo PUSH on poistettu muutama päivä sitten, jolloinka siellä vielä
ko.keikka OLI!!

t.hannu;)
Avatar
#134 • • pinnie Guest


Originally posted by Sampson
Toivotaan, että Push nyt sentään tulee marraskuussa...

Jokin mättää nyt ja pahasti, mielestäni!! Access.orgin sivuiltakin tuo PUSH on poistettu muutama päivä sitten, jolloinka siellä vielä
ko.keikka OLI!!

t.hannu;)



se on poistettu hyvästä syystä, eli ei oo tulossa ei
Avatar
#135 • • hpi Guest
pinnie kiitos infosta.

Sarkasmia;

Ja oikein minun piti asiaa kysyä kun muutoin ei voinut asiaa selvästi kaikille ilmoittaa?!

ja tietääkö Dirk asian niin hänkin voisi asian näinollen kalenterinsa päivittää ajantasalle.

nimimerkillä pettynyt..:(, silti.
Avatar
#136 • • halcyon Guest




se on poistettu hyvästä syystä, eli ei oo tulossa ei



Voi saatanan saatana. Tää ois ollu todella kova juttu.Pushin live ja Miken dj setti...voi vittu sentään.
Avatar
#138 • • Sampson Guest
Ja Tom Stephan tulee tekemään peruutetun keikkansa maaliskuussa.

<quote sähköpostilistalta>
::BIG apologies to everyone at Pussy in Helsinki. There was a mixup with my flights and I spent the day in Rome airport trying to find another way to get there. I'll definitely see you in March. </quote sähköpostilistalta>
Avatar
#139 • • metsis Guest
ibadan-levymerkin vaikuttaja jerome sydenham näyttäis tulevan suomeen 404sen messissä 13.12. count me in, mahtavaa menoa luvassa. :)
Avatar
#140 • • mekaanikko Guest



Miksi aina samat heebot uudestaan ja uudestaan? Olisihan niitä muitakin ns. kovia nimiä kiva kuulla. Missä ovat esimerkiksi Carl Craig, Stacey Pullen, John Acquaviva, UR, Rolando, K. Hand, Dave Angel, dj Hell, Kevin Saunderson, Robert Hood, Sterac (l. Steve Rachmad), Juan Atkins, Fred Giannelli ja lista jatkuu ja jatkuu.

Ei silleen ettenko lähtisi kattomaan Väthia tai Hawtinia, mutta silti. Ovatko nämä ns. "varmasti omat pois" -artisteja?



No jos Väth ja Hawtin ovat "aina samat äijät uudestaan" niin tosta sun listasta kyllä Dave Angel, DJ Hell ja Kevin Saunderson ainakin ovat olleet Suomessa myös joten eihän niitäkään ole enää mitään mieltä tänne raahata. =)