tietokoneella miksaaminen

3 posts, 1 page, 1,650 views

Kosmikki

Posts: 102

#1 • • Kosmikki
En nopella selaamisella löytänyt tästä topikkia ja oman (ekani klubbarissa) topikin tekeminen on kivaa joten:

Millaisia softia tarvitaan jos haluaa tietokoneella miksata? Mulla ei oo hommasta juuri mitään käsitystä, joskus vuonna yks ja kaks muistan ett yksissä SETA:n bileissä musa tais tulla winampilkta joka "miksasi" biisit yhteen.

Itseä kiinnostaisi nyt ihan ensialkuun tän tapainen setinkehittely, mutta jatkossa voisi myös DJ-laitteiden emulointisoftat tms. kiinnostaa kanssa (muutenki ku skrätsäymielessä...).

Mikä olisi siis wintoosalle sopivan helppo softa näin ensialkuun (winamp on koneella)?

Tavoitteena olisi siis oman setin kehittely. Ja kaikenlaiset "tuo ei oo oikeeta miksausta" -kommentit voi jättää antamatta. Olen mä joskus oikeitakin levareita kokeillut, mutta se ei vaan oo mun homma.

Myös linkkejä hyviin tietsikalla rakennettuihin setteihin voi antaa, muistaakseni tuolla omien settien puolella oli muutama tällainen tekele.

Loppuun etsintäkuulutus:

Multa on päässyt katomaan Genkin "Genki goes goa PART 2" sekä muutama DJ Orionin tekele (en nyt muista niiden nimiä). Mistäköhän voisi etsiä? Myös vanhat tiistain tanssi-illan nauhoitukset kiinnostaa, tykkään kuunnella välillä myös puhetta musiikin lomassa (erityisesti Orionin juontamat illat kiinnostaa koska sillä on paras ääni :)
jakke

Posts: 120

#3 • • jakke shine fish / cordis / veezay

Replying to tietokoneella miksaaminen:

Kosmikki, 31.1.2010 08:50:
Itseä kiinnostaisi nyt ihan ensialkuun tän tapainen setinkehittely, mutta jatkossa voisi myös DJ-laitteiden emulointisoftat tms. kiinnostaa kanssa (muutenki ku skrätsäymielessä...).

Mikä olisi siis wintoosalle sopivan helppo softa näin ensialkuun (winamp on koneella)?


ite tykkään/tykkäsin yhdistelmästä traktor ja midikontrolleri. pelkällä traktorillakin pärjää aluksi kun käyttää näppäinshortcutteja, mut nälkä kasvaa nopeasti.

Myös linkkejä hyviin tietsikalla rakennettuihin setteihin voi antaa, muistaakseni tuolla omien settien puolella oli muutama tällainen tekele.


käytetään siis tilaisuus hyväksi:

Shine Fish @ HardNRG.fi Weekender 3 perjantai
edellämainitulla traktor ja kontrolleri (mk-449c) -systeemillä tehty. ilman autosynccejä, koska muuten ei ois yhtä hauskaa!